[size=85]vähän [/size]kaikkea
Diapam 2mg 1-3x
Temesta 1mg 1-3x
Insomin 5mg 1x
Opamox 30mg 1x
Melatonin 3mg 1x
Lyrica 150mg 1-2x (en käytä, mut ois respal tarv selkäkipuun)
Levozin 5mg 1-4x
Dormicum 15mg x1
Sirdalud 4mg 1-3x
Propral 40mg 1-4x
Olanzapin 5mg 1-2x
Tramadol Hexal 100mg 1-3x
Burana 600mg 1-3x
Lista on pitkä, mutta siihe tarttis viel lisäks välillä selkäjumiin Norflex 100mg. Noi jos kaikki ottais kerralla nii avot…mut siis suurin osa tarv. ja käytän vain harvoin.
Noi nyt aina löytyy kaapista, mut säännöllisesti menee vain Diapam (1x 2mg riittää! ) ja Dormicum. (joskin nyt käyttäny vaan sirkkoja uneen.) Bentsojen päivittäiskäytöstä pitäis päästä eroon pikkuhiljaa. Keväällä meni Rivatrilia ja Opamox 50mg pari kk niin siitä ihan hyvin tultu alas. Viime marraskuusta asti rouhinut säännöllisesti. Alkuun Diapam 20-30mg pv + Tenox / Insomin yöksi.
Takana alkoholiton vuosi 2014! Hyvä meikä! =)
Britlofex tai Catapresan ovat kyllä aika hiton riskaabeleita lääkkeitä avohoidossa, jollei annostus ole juuri kohdillaan ja verenpaine kaiken aikaa tarkassa seurannassa, ja siltikin noiden käyttö vaatisi melkeinpä sitä, että ihmisellä olisivat verenpaineet selkeästi koholla, refloista johtuen tai muuten vain.
Porukalla on muuten ihan helvetisti leptejä käytössä . Syöttekö te niitä oikeasti koko ajan vai ovatko ne vain siellä reseptillä, koska lääkärit ovat suuressa viisaudessaan päättäneet, että tarvitsette moisia myrkkyjä? Jos oikeasti syötte niitä säännöllisesti, niin oletteko mahdollisesti skitsofreenikkoja vai vedättekö itsenne vähintään kerran viikossa pireillänne ja ties millä tutkareillanne sellaisiin psykooseihin, että tarvitsettekin noita hullunpillereitä
?

oletteko mahdollisesti skitsofreenikkoja
Olemme.
(Huom! Monikko. Viittaus skitsofrenian aiempaan nimeen: jakomielitauti.)
Itsellä oikeasti F20.3
^ Tarkoitukseni ei todellakaan ollut pilkata skitsofreenikkoja, jos joku tuon ylemmän tekstini niin ymmärsi. Pointtini oli kyseenalaistaa sitä täysin tolkutonta neuroleptien määräämistä niille ihmisille, jotka eivät niitä oikeasti tarvitse. Niitähän määrätään nykyään ihan normidepikseenkin tai joihinkin pikkuahdistuksiin, joihin niistä ei taatusti ole apua, ja jotkut ihmisparat vielä popsivat niitä vuositolkulla, kun lääkäri kerran määräsi ja ihmettelevät, miksi olo on vain niin pirun surkea kaiken aikaa. Skitsofreenikoille ja muille selkeistä psykoottisista oireista kärsiville ihmisille ymmärrän leptilääkityksen, jos se suinkin heidän vointiaan parantaa.
Winston on erittäin oikeassa, miksi syöttää neurolepteja niile ketkä eivät niitä tarvitse
Itse olin juuri bentsovieroituksessa ja 4jässä viikossa pistin nolliin ja nyt ollut 37pvää bentsoton… Niin nykyään reseptiltä löytyy
ketipinor 300mg yöksi unettomuuteen! jonkan olen purkamassa pois ja syön nyt 150mg yö ja pistän nyt nolliin sen, niin tuo määrättiin päihd.psyk.osastolla unettomuuteen ja päivällä
Ketipinor 25mgX3pv.ssä ahdistukseen!! ← (en käytä) sitten Levozin 25mg unettomuuteen huh lopetin kun päåäsin osastolta ja Melatoniini 6mg unettomuuteen, Mirtatsapiini 15mg unettomuuteen (syön nyt 7,25mg ja tiputan pois) paroxetiini oli 40mg ja kun pääsin osastolta aloin tiputtamaan ja nyt pari pv.ää vielä 10mg sit pois.—>
ketipinior 150g (tiputus prosessi)
ketipinor 25mg pv.ä X3 ahdistukseen (en käytä)
mirtatsapiini 7,25mg
levozin 25 en käytä
melatonini 6mg
seroxat 10mg (2pv.pää ja pois)
propral 40mg pumppu ja tärinä
suboxone 12mg korvaushoito
Noista aijon pysyvästi jättää melatooniinit ja ehkä propraalia ja korvaushoidossa olen niin kauan kuin tarvis… Niin ja mä en tajua et miksi neuroleptiä unettomuuteen 300mg ja päivällä 25mgx3 pvässä ahdistukseen grrr
Aijemmin reseptillä ennen osastojaksoa ja betsovieroitusta:
Rivatril 2mg X 3pv.ssä ahdistukseen
Tenox 20Mg X 2yössä söin kun mansikoita
lyrica 75mg X 3pv.ssä ahdistukseen “Booster”
opamox 15mg X 3pv.ssä tarvit paniikkikohtauksiin
ketipinor 100mg unettomuuteen
mirtstsapiini 15mg unet
melatoniini 3mg unetoomuus
propral 40mg tarvit
norspan 10mg viikko
Concerta 36mg, eipä muuta.
Seroxat, Ketipinor, Propral ja Xanor.
Esim: Diapam 10mg ja suboxone 16mg pv.
Ja sit melatonin 3mg x3 tunti ennen nukkumaan menoa…
Tenox, opamox, gbrion, panadol, oxynor, oxycodone

mf h-respa ja voxra. taitaapi kaikki muu olla historiaa. lyricaa voi olla viel paketti noutamatta.
Metyylifenidaatti menee edelleen hyvällä menestyksellä, tramalit ja sirkat tarvittaessa.
Voxrat heivasin vittuun tai aikoja sitten kun oli kokoajan pinna kiree, kerran pimeni vintissä ja kilahti astetta pahemmin siihen loppu se rohto Rauhottaville tai lyricalle ois vielkin toisinaan tarvetta mut jos sais respalla nii tulis varmaan otettua pienempäänkin stressiin helposti, iso tuoppi ajais asian mut ku tuppaa se ykskin kalja tuoksumaan nii rajottaa käyttön iltaan
ainakin siihen asti kun suomessakin totutaan siihen et voi ottaa bissen lounaalla(tai aamupalaks) ilman että luullaan heti juopoks
“ns” eurooppalainen juomakulttuuri vähän mutta päivittäi
nii ja tietty näin valosaanaikaan vuodesta melatoniini tulee popsittua…
Peruspäivän lääkitys
3x900mg gaba
150mg venla
400mg lamictal
15mg abilify
3x800mg burana
3x1g panadol
3x15mg opamox
2x20mg tenox
1200mg ketipinor
40mg propral
6mg melatoniini
5mg buprelaastari
Thyroxin
Miranax-buranan sijasta
Sirdalud
Siinä ne varmaankin on…
Peratsin, voxra, brintellix ja xanor depot
^^ Meneekö sulla Rikkonainen joka päivä toi 2400mg ibuprofeiinia ja 3000mg parasetamolia…??
Meinaan vaan sitä, et noiden muiden roippeiden lisäks mitä tossa kirjoitit, niin sun maksa ja munuaiset ym. huutaa kyllä “hoosiannaa” tollaisella tulehduskipulääke määrällä + muut päälle…
Mut ymmärrän toki senkin et jos on kovia kipuja, niin jollainhan ne on saatava “häivytettyä” ns. siedettävälle tasolle…
^ menee juu, on menny viimeset 15 vuotta…
Tän kipulaastarin myötä panacod on pois. (Tietenkään sillon en syöny parasetamolia.) Siitä oon tosi tyytyväinen. Se ei mikään pitkäaikanen ratkaisu ollu kun kolmen tunnin jälkeen vaikutus laski ja olo oli melkeinpä pahempi kun ennen sitä.
Oon tosi kypsä tohon lääkearsenaaliin. Eihän ne helvetti mahdu mihinkään dosettiinkaan. Minigrip-pusseihin mä niitä pakkaan…
Kokeile ny ensin vähentää tota Gabaa, itse omaa annosta vähentelin ja puoleenväliin pääsin kun raja kipuun löytyi. Sitten seuraavaan lääkkeeseen mutta hitaasti, melkoset määrät sulla kyllä on. Oli mullakin ajat ettei dosettiin mahtunut ja mutterilaatikkoa harkitsin, paljon sain karsittua.
Okei, mä suurinpiirtein luulin, että se on viimenen lääke mitä lähdettäis tiputtamaan.
Mutta kyllä tässä jotain on tehtävä… Nyt on kyllä jotain valoa näkyvissä kun oon voinu hiukan vähentämään buranaa ja parasetamolia.
Mä en nyt oikeesti meinaa jaksaa pyörittää tätä rumbaa. Voisin vaan luovuttaa niinkun mun maksa ja munuaiset kohta.
Oon ihan palasina, en tiedä mihin perjantain lekurikäynti johtaa. Jos se suosittaa osastoa, niin en tiedä menisinkö sinne ekaa kertaa. Vihaan sairaaloita, ja erilaisia laitoksia. Rehellisesti sanottuna pelkään niitä kun ruttoa… oon saanu aikasemmin itteni puhuttua niistä tilanteista ulos, joissa osastolle laittoa on meinattu toteuttaa.
Tää nyt vaan on turhaa narinaa kaikesta… Anteeksi.
Joo, ei kipeänä olo ole kivaa. Mullakin maha petti kun vuosia söin Buranaa ja se tosiaan auttoin mun rikkinäisiin polviin, Panadol ja Panacod ei auttanut yhtään mutta pöntölle ei tarvinnu mennä päiviin ku pani umpeen.Gapassa on jännä ominaisuus eli se voi tehota hermosärkyyn pienelläkin annoksella, mun kaveri jolla MS tauti kokeili kans pudottaa ja totesi saman. Hitaasti ja ensin aamusta ja sitten illasta. Kun en lääkäri ole mun tekisi mieli sanoa että sä syöt jopa turhia lääkkeitä, niitä kertuu kun kivut ei hellitä niin uusia määrätään ja alle jää vanhoja. Kun kysyin apteekissa yhdeltä mukavalta farmaseutilta niin mähän söin lääkkeitä jotka kumos toisiaan, lääkäri uskoi kun väitin ettei ne apteekissa narraa ja katsoi sitten itse ja näin oli. Nyt on jäljellä yksi verenpaine lääke jonka neurotol tekee turhaksi ja mä tarvin sen neurotolin, sitäkin määrättiin 2 aamulla ja 2 illalla ja pitkään olen pärjännyt yhdellä illalla. Se määrättiin hampaiden kirskutteluun ja se yksi riittää, harva lääkäri osaa katsoa lääkitystä kokonaisuutena, se määrän mittaus jää potilaalle. Ostin apteekista semmosen puolituslaitteen ja sillä vaan puoliska pois ensin niin pian mahtuu dosettiin, ainakin toivon niin. Muista ettei lääkäri ole jumala, aikuisen potilaan tahtoa pitää kunnioittaa ainakin johonki rajaan asti. Mulla vääntö nyt torstaina ja menen sinne voittajan asenteella.
Jaa, unohdin, et olen tällaisenkin luonut. Päivitetään nyt sit tylsyyksissään, kun tosta alotusviestistä lääkkeet muuttuneet muutenkin, kun on laitosolosuhteissakin just nyt.
Ixel 50 mg
Deprakine 500 mg
Atarax 25 mg x 1-5
Ventoline 1-4 inhalaatiota
Epipen
Insomin 5 mg x 1-2
Tenox 20 mg x 1-2
Diapam 10 mg x 2
Temesta 1 mg x 2
Stilnoct 10 mg
Tramal 50 mg x 4
Sirdalud 2 mg x 2
Migard 2.5 mg x 2
Maxalt Rapitab 10 mg x 2
Dymista
Panadol 1g x 3
Prednisolon 20 mg kuurittaessa 2x/pv
Trimopan 160 mg virtsiksen estoon, tai jos on tarve ehkäistä
Rikkonainen: Mä en todellakaan ole mikään vaikean, kroonisen kivun asiantuntija, joten mutuilen vain, mutta mä olen puolestani sitä mieltä, että gabat ja bupret kannattaa jättää viimeiseksi sinne vähennyslistalle ja aloittaa ihan noista Panadoleista ja Buranoista. Jälkimmäiset kun on sinänsä helppo lopettaa, etteivät kovin kummoisia vieroitusoireita aiheuta(Jotakin särkylääkepäänsärkyä toki saattaa puskea) ja lisäksi nuo ovat hitonmoinen kuormitus maksalle ja vatsalle, kuten hyvin tiedetään. Ei mulla tosin ole hajuakaan, miten paljon gabapentiini mahdollisesti maksaa/yleensä sisuskaluja kuormittaa ja on bupressakin riski maksa-arvojen nousuun, mutta parasetamoli ja ibuprofeeni nyt ainakin tekevät niitä tuhojaan ja kuvittelisin, että niillä on kuitenkin melko pieni osuus vaikean kivun lievityksessä .