Itellä löytyy lamotrigin 150mg ja ketipinor 25-75mg. Selän takii oli ennen bipo diagnoosia sirdaludia, jota käytin myös nukahtamiseen ku ei muutakaan antaneet. Nää toimii nyt ihan ok
Hih, listasin tuohon vain noita PKV-lääkkeitäni, kun kerran Päihdelinkissä ollaan, mutta löytyyhän multa respalta ihan apteekin perusvoidettakin. Sitä saa siis ilman respaakin, mutta respalla se tulee huomattavasti halvemmaksi. Sain respan siihen, koska mulla on niin herkkä ja varsinkin talvisin pahasti kuivuva iho. Kylläpä siinä olikin vääntö, että tuollaisen reseptin onnistuin lääkäriltä kinuamaan :mrgreen: . Tuosta on moni jo todella kateellinen ja harvalta tuollaista löytyy. Multa yritetään alvariinsa ostaa mun rasvaani, nytkin joku huutaa postiluukusta hirveissä kitkuissa, mutta minäpä en myy
.
Dg.t Paniikki/ahidstuneisuushäiriö, bipo 1 ja sos fobia sekä vakava päihdeongelma niin lista aika iso, joskin otan vain tarpeeseen suurinta osaa:
Tällä hetkellä repsalla:
Rivatril 0,5mg 1/2-2tbl tarv. p.häiriöön
Propral 40mg 1-4tbl tarv. p.häiriöön(käytän hyvin harvoin)
Opamox 30mg 1/2-2tbl tarv. iltaisin ahdistukseen
Tenox 20mg 1-1,5tbl unilääke, jatkuva
Melatoniini 3mg 1tbl tarv.
Ketipinor 25mg 1-2tbl tarv. unilääke (käytän muutaman kerran vuodes abaut)
Zyprexa 5mg 1-2tbl tarv. maniaoireisiin(en o tarvinnu vuosiin)
Antabus 200mg 1tbl/vrk (en käytä)
Selincro 18mg 1tbl alkoholismiin (en käytä, kun ei tartte;en vaan juo)
Lisäksi nyt yskään menee:
Sir Ephedrin ja Cocillana ohjeen mukaan sekä itse määrättynä kannabista tarvittaessa 0,5-2g
päivässä.
Söin tossa Diapamia vuoden alusta ja nyt Opamoxia vähetäen mutta Rivatril parempi duunin takia, kun se ei väsytä. Elämä ei ahdista eikä mikään muukaan mutta reflat täytyy viel pitää poissa ja unilääkettä tarvii, ja siihen käy vaikka tuo oksatsepaami.
Nyt menee 0,5-1mg Rivatrilia ja 10-20mg Tenoxia sekä 1g kannabista max päivässä. Se on ihan jees imo, koska en oo kuosannu kertaakaan beneillä näiden uusien(oli 2v tauko) respojen aikana. Satunnaisesti otan random vaihtaribenejä esim Diapamia tsi Xanoria(tänään Risolideja sain), koska vaihtelu virkistää ja sitten ei koukutu yhteen aineeseen liian pahasti. Korjatkaa jos olen väärässä.
Edit: Tänään määrättiin lisäksi 1x 15mg Opamox rauhoittamaan/unilääkkeeksi. Julkisella 2 lääkäriä sekoilee lomien ja muiden muutosten takia niin laittoi unilääkkeeksi mokkeja vaikka pyysin Insominia. Joku moka koska respalla kuitenkin jo 15-60mg iltaisin rauhoittavaksi moxeja…no ei se mua haittaa Noh ei ainakaa tuolla bentsoista kitsastele, tai sit oikeasti tarviin niitä. Ps. en 4real väärinkäytä enää enkä tosiaan juo ollenkaan.
+entisiä respoja (mm. lähes kaikki bentsot sekä unilääkkeet niin psykoosi -kuin masarit jne.), etten niitä tässä jaksa luetella, en edes muistaisi kaikkia. Mulla on ollut jopa klooripromatsiinia… ohhhoh ja hoh.
Tosiaan unohtu tosi tärkeä juttu joka mulla on respalla. Nimittäin AB-piimä antibiootti -kuurin ajaksi.
Niin että kellä täällä on pönttö eniten sekaisin! Kuitenkin piimää!
Nykyiset:
Rivatril 0.5mg x3
Concerta 36mg
Mirtatsapiini
Propral 10mg
Heinix 10mg
Burana 600mg
Omeprazol 20mg
Luontaistuotteet:
Valerinaana & Melatoniini
Edesmenneet respat:
Ketipinor 25-200mg
Seroquel Prolong 200mg
Zyprexa 10mg
Citalopram
Paroxetin
Sirdalud
Temesta
Diapam
Opamox
Tenox
Imovane
mf h-respa ja voxra. taitaapi kaikki muu olla historiaa. lyricaa voi olla viel paketti noutamatta.
Aikamoinen historia on nuppiin vaikuttavista lääkkeistä vuosien varrelta… en yritä nyt luetella kuin ne, joihin on olemassa voimassa oleva resepti ja joita käytän:
Meloxicam 15 mg * 1-2 tbl/vrk
Sirdalud 4 mg * 1-2 tbl
Mirtazapin 45 mg * 1 tbl
Leponex 100 mg * 2 tbl
Lyrica 75 mg * 1 kaps/vrk
Medipam 5 mg * 1 tbl tarv.
Stella 10 mg * 1 tbl tarv.
Opamox 50 mg * ½-1 tbl tarv.
Tenox 20 mg * 1-2 tbl tarv.
Tramal
Panacod
Sirdalud
Norflex
Diapam
Voxra
Stella
Lamictal
Seronil
Kaikkia en käytä tällä hetkellä. Osan lopettanu.
efexor depot 300mg
stella (sic!) 20mg
Propral 40mg
Panacod pore
Diapam 10mg
Burana 800mg
Miten musta välillä tuntuu siltä, että jengi kokee nää nälkävuosiakin pidemmät lääkelistansa jonkinlaiseksi ylpeyden aiheeksi…?
No, muistan toki itsekin ajan, jolloin pyrin saamaan lääkärin kirjoittamaan mulle mahdollisimman paljon lääkkeitä - mitä useamman muotoista ja väristä pilleriä, joilla päätään sekoittaa, sen parempi. Nykyään käytän xonen lisäksi masennuslääkettä, cymbaltaa, mutta se(kin) on alkanut tuntuu ihan turhalta. On alkanut jopa ahdistaa ajatus siitä, että sekoitan aivotoimintaani jollakin kemialla. En mä mikään niin sairas ihminen ole, että mun todella tarvitsisi alistua lääketehtaiden koekaniiniksi. Ettenkö muka selviäisi elämästäni omin avuin, selvin päin. Haluun vapaaksi kaikesta paskasta, saada ajatukseni kirkkaiksi kaikesta kemiasta! (Luonnontuotteita jatkossa vaan, kiitos. Alkoholikin olis hyvä jättää, mutta sen kanssa on vielä tekemistä.)
Tämä ei ole tarkoitettu miksikään paasaukseksi, enkä todellakaan tuomitse muiden lääkkeiden käyttöä. Jos kokee niiden auttavan, ovat ne silloin luultavasti tarpeeseen. Mutta uskon täältä löytyvän aika monta kaltaistani, jotka haluavat uskoa lääkkeiden auttavan, vaikka todellisuudessa voisi löytyä paljon muitakin terveellisempiä keinoja ongelmien ratkaisemiseksi. Eiköhän täällä kaikki joskus ole kuullut niistä kokeista, joissa placebot on todettu täysin yhtä tehokkaiksi lääkeainetta sisältävien tabujen kanssa…?
^Näin asia ainakin aiemmin oli…
Oletko muuten Iina miettinyt, että pyytäisit Propralia loppuvieroitukseen? Verenpainelääke, joka ainakin itselläni poisti turhat vapinat ja sydämenlyönnit…
Mielestäni on todella hienoa lukea tälläistä tekstiä!
Onneksi tälläisiäkin ihmisiä löytyy jotka viitsivät avautua asian tiimoilta asiasta ihan omalla naamallaan–> iltalehti.fi/terveys/2014081 … 0_tr.shtml
^
[i]Toimivaa hoitoa kehitettiin Kopakkalan johdolla Mehiläisessä 2000-luvun alussa. Siinä pyrittiin yksilöllisesti ratkaisemaan myös masennuksen taustalla olevat sosiaaliset ongelmat, sekä korjaamaan siihen altistavat elämäntavat.
Potilaan kanssa keskusteltiin aluksi eri hoitovaihtoehtojen pitkäaikaisista hyöty- ja haittavaikutuksista, ja hänen omaa kantaansa kunnioitettiin.
- Joillekin lääke voi toimia hyvin. Tärkeintä on toivon herääminen potilaassa.
Kopakkalan mukaan tulokset olivat erinomaisen hyviä.
[b]Yksilöllinen hoito kuului kuitenkin valikoiduille ihmisille, joiden työnantaja tarjosi erityisen kattavan työterveyshuollon.
Muut saivat kymmenessä minuutissa lääkereseptin.[/b] [/i]
Juuri näin, rahastahan tässäkin taas on kyse. Tässä maassa, jossa jokaisella kansalaisella on oikeus kunnon terveydenhuoltoon, ainoastaan ne saavat sitä, joilta löytyy rahaa. Rahattomat myydään lääketehtaiden kokelaiksi.
En ole ajatellut. Luulen, et kestän ne reflat ihan luomuna. Tai no, jotain tennareita tms. bentsoja ottaisin kyl mieluusti mahdollisiin unettomiin öihin ja jännitysvatsaan. Mut en usko et niitä kirjoitetaan, koska niiden käytössä on niin suuret riskinsä.
Iina, siltä mustakin joskus tuntuu, eikä todellakaan nyt sillä, että allekirjoittanut ei olisi itsekin pitänyt sitä joskus tosi siistinä. Nykyään ajattelen vähän samalla tapaa, ei musta ole kivaa, että siirryn aina vaan vahvempaan, koska faktahan on, että kun ikää on suht vähän, niin kymmenen vuoden päästä tolet voikin olla jo pilvissä, eikä mitään vahvempaa ole saatavilla.
Jos nyt oikeen hurja tilanne kuvitellaan.
Ja niin mäkin ajattelen, kiva se on uskoa jonkun lääkkeen avulla elämän muuttuvan kertaheitolla maagiseksi. Eräs psykiatri piti joskus hyvän luennon lääkkeistä ja totesi, että mikään lääke ei toimi tyhjiössä, eli siis jos elämäntavat ei muuten ole kunnossa, niin eipä niistä lääkkeistäkään ole apua. MUTTA silti väitän, että omalla kohdallani esim. tasaava lääkitys on välillä tarpeeseen. En syö noita Lamictalejani säännöllisesti, vaan lähinnä siinä kohtaa kun alkaa tulla liian sekava olo. Tosin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöönhän lääkkeiden tehosta on jonkin verran näyttöä. Jatkuvasti en kuitenkaan halua elää zombina, koska no, se on aika tylsää.
Tai jos antaisivat Britlofexiä tai Catapresania avohoitoon? Nehän vievät reflat loistavasti. Mutta tuskinpa antavat, sen verenpaineen laskun takia.
Tämäkin kysely on ollut täällä vaikka kuinka monesti, ihan turhaa toistoa, ensi kerralla voisi linkittää vanhan keskustelun/kyselyn aiheesta.
Reseptiltä löytyy:
Leponex 100 mg
Mirtazapin 45 mg
Stella 10 mg
Tenox 20 mg
Melatonin 3 mg
Voxra 300 mg
Lyrica 75 mg
Medipam 5 mg
Opamox 50 mg
Sirdalud 4 mg
Meloxicam 15 mg