Mitäs nyt

Täällä porukka välillä vaihtuu ja aaltoilee edestakaisin, minulle on ollut apua siitä että täällä on ihmisiä jotka ovat kuin peruskallioita, onnistujia jotka pysyy linjoilla. Se antaa turvaa ja uskoa siihen että tässä voi oikeasti onnistua. Itse kun tänne kesäkuussa uskaltauduin oman ketjun aloittaan niin heti oli muutama ihminen tsemppaamassa jotka ovat täällä koko ajan olleet eivätkä minnekään kadonneet. Kiitos teille, teitä tarvitaan vertaistukeen. Sitä tässä yritän sanoa että ketkä ootte jo kauan olleet ja pitkälle päässeet että älkää niin valmiiksi tulko että lähdette pois.

6 tykkäystä

Olipa mielenkiintoinen sää tänään. Tuli mieleen että olisi ollut kiva jäädä kotiin sisätiloihin viinitonkan kanssa katsomaan netflixiä. Mistä nämä ihme ideat oikein kumpuaa :D. Menin kuiteski töihin ja siinäpä se pääpiirteittäin kun ei sitä viinitonkkaakaan sattunut olemaan.

4 tykkäystä

Luultavasti toiset on addiktioherkempiä kuin toiset. Tunnen monia ihmisiä, joilla on ollut useita riippuvuuksia peräkkäin tai yhtä aikaa ja niinhän minullakin on ollut; bulimia, alkoholiriippuvuus ja ostelu/tilailu.
Joskus vitsailinkin, että minkähän seuraavaksi kehittäisi… liikunta-, peli- vai seksiriippuvuuden.
Puhelimeenkin juutun helposti, jos en pidä varaani. Nyt ei onneksi ole mitään aktiivista riippuvuutta. Typeriä ostoksia välillä teen, mutta sen verran harvoin, etten ole velkaantunut tai tuhlannut säästöjäni.

Kultainen keskitie ja kohtuus ocat vähän haastavia asioita. Toisaalta on kivakin innostua ja uppoutua johonkin. Luen välillä “kaiken” jostain aiheesta, joka kiinnostaa ja sitten innostun jostain muusta.
En osaa kuvitella itseäni toisenlaisena. Pidän itsestäni nykyään tällaisena ja olen oppinut elämään ongelmieni ja ominaisuuksieni kanssa.

Ehkä sinäkin pikkuhiljaa kuljet samaan suuntaan? Raittiina on helpompi oppia elämään itsensä kanssa ja järjestää elämänsä ominaislaatuunsa sopivamnaksi.
Puhuimme heilankin kanssa siitä, kuinka molemmilla tahtoo joskus mieli lähtee laukalle ja joku osa itseä yrittää roikkua ohjaksissa ja pidätellä, välillä turhaan. :grinning:

Tsemppiä jatkoon, hieno alku raittiutta jo sinulla! :rose:

3 tykkäystä

Mulla oli diabeteksen takia verikokeet ja niissä otettiin nuo maksa-arvotkin ja kun ne oli aikalailla viitearvoissa niin aattelin että voihan sitä sitten ottaa tuota alkoo kun maksa on kunnossa. Että sillee… Hetihän se lapasesta lähti. Vanha koira ei opi uusia temppuja. Mutta silti on joku kaipuu sydämessä että muullakin tavalla voisi tätä elämää elää. Kun vaan osais…

4 tykkäystä

Tutulta kuulostaa tuo. Ikään kuin saa luvan taas ottaa jos on ollut hyvät koetulokset tai lääkäri on sanonut jotakin edes sinne viittaavaa, että ihan hyvinhän sinä voit…niin avot korkki auki ja bileet. Älä lannistu. Tätä sanon itsellenikin tasaisin väliajoin. Koitan silittää ja olla armollinen. Viinakoukku on aikamoinen ei sitä hetkessä selätä. Tällä olen yrittänyt itseäni lohduttaa.

Kiitos. Minulla on monta raitistumisyritystä takana. Meinaa alkaa usko loppumaan. Tulee myös sellanen syyllinen olo että kun kaiken saa raiteilleen niin sitte antaa taas koko pakan kaatua. Miksi minulla ei riitä rahkeet siihen kun aina on niin hyvä olo ollut kun on ollut juomatta pitempään.

1 tykkäys

Moikka taas. Täällä pitää aina käydä kattelemassa että miten tovereilla homma kulkee. Vaikka itellä on ollut näitä repsahduksia jonkun verran niin voi kuitenkin summata mennyttä vuotta myös positiivisin mielin. Raitistumisyritysten myötä juomattomia jaksoja on kuitenkin yhteen ynnättynä tullut useampia kuukausia, se on tehnyt hyvää niin henkisesti kuin fyysisesti. Kannattaa vaan jatkaa yrittämistä eikös vaan.

7 tykkäystä

Ehdottomasti kannattaa jatkaa eteenpäin juuri niillä voimilla ja työkaluilla, mitä käsillä sattuu juuri nyt olemaan. Itselläni meni myös monta vuotta tuollaisessa vaiheessa, jossa raittius oli vielä haave, mutta tiesin sen joku päivä vielä saavuttavani.
Siksi ei kannata koskaan luovuttaa, vaikka täydelliseen suoritukseen ei vielä pystykään.

7 tykkäystä

Hyvä Kuuba! Kyllä, vähentäminenkin auttaa aina. Kohentaa kehoa ja mieltä. Päivä kerrallaan kohti vuotta 2025

2 tykkäystä

Nyt lähin taas uuteen yritykseen, olo on alkuun helpottunut kun ei tarvitse juoda. Jossain vaiheessa se muuttuu ahdistukseen kun ei saa juoda. Hyvää uutta vuotta kaikille täällä, kiitos tsemppauksista :slight_smile: !

4 tykkäystä

Nyt sinä jo tiedät mitä on ehkä tulossa, ja pystyt jo vähän valmistautumaan siihen miten sen ahdistuksen kanssa pärjäilee. Siksi jokaisesta irtioton yrityksestä oppii varmasti jotain, eikä se ole siinä mielessä koskaan epäonnistuminen, vaikka se ei vielä tarpeeksi pitkälle kantaisikaan.
Hurjasti tsemppiä, eiköhän siellä päästä ainakin selvästä viikonlopusta nyt nauttimaan! :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Ei se taida kuitenkaan ihan noin mennä.

Jokainen ihminen kokee ahdistuksen tunteita jostakin. Alkoholisti osaa vain yhden keinon kohdata ja hoitaa ahdistavia tunteita, alkoholin.

Kun alkoholisti ei juo, hän on täysin keinoton ahdistuksen edessä. Jos tunteitaan ei opi kohtaamaan ja sietämään, edessä on väistämätön retkahdus.

4 tykkäystä

Aamukahvit tippumassa ja työpäivä edessä. Sehän näkyy olevan perjantai mutta nyt ei tee edes mieli alkoa. Hyvää viikonloppua kaikille.

5 tykkäystä

Aamukahvit kuulostaa hyvältä ja mikä paremmalta vielä niin ihan raakana maistuu.

Ei tarvitse edes viikonloppuna terästää ja se kuulostaa erittäin hyvältä suunnitelmalta mukana ollaan ja viikoloppuja!

3 tykkäystä

Päivät tuntuu menevän nopeasti ja alkoholin himo ei onneksi ole iskenyt, sitä ei ole tullut monesti edes mietittyä. Eli sillälailla nyt mukavasti menee. Puoliso viettää tipatonta tammikuuta joten sieltäkään ei ole tullut houkutuksia tms. On huomattavasti helpompaa kun toinenkaan ei ota. Ehkäpä se kuun vaihde on sitten se tiukempi paikka mutta mun täytyy olla vahvana että tämä ei ole tipaton tammikuu vaan mä jatkan eteenpäin selvänä. Tsempit kaikille.

8 tykkäystä