Ehkä tässä taas kerran eniten ihmetytti, se että millainen ihminen tulee kertomaan jostain näpistelystään nettifoorumille? Kyllähän jokainen edes jollain tasolla itseään kunnioittava yksilö ymmärtää olla hiljaa, vaikka tuollaiseen toimintaa olisikin syystä tai toisesta pakotettu. Minulta ei tule koskaan herumaan ymmärrystä näille, me elämme ainakin vielä toistaiseksi valtiossa, jossa yhteiskunta elättää jokaisen itse siihen kykenemättömän. Jos ne rahat eivät siltikään riitä syömiseen, löytyy ainakin kaupungeista jopa useampia tahoja jotka jakavat ruokaa ilmaiseksi tai täysin nimellistä korvausta vastaan. Ja ihan kuten sanoitkin, ne pienetkin tulot saa kyllä riittämään mikäli vaivautuu hieman miettimään elämän realiteetteja ja hoitaa elämänhallinnan edes välttävälle tasolle. Toki se on helpompaa narkata fattamassit ja varastaa elintarvikkeita, joista joku muu on maksanut. Siinä ohessa mahdollisesti pelotellaan ja pilataan rehellistä työtä tekevän päivä. Mutta eihän se tietenkään haittaa, koska MINÄ olen uhri, MINÄ ja MINUN huumeongelmani. Ja ihan sydämestäni toivon duudsonin kohtaavan jonain päivänä sen vittuuntuneen ja irtisanomisuhan alla elävän myymälävartijan, jota ei kiinnosta vähääkään laillinen voimankäyttö tai pikkunilkin hyvinvointi.
juon snadit plöröt täs… ja kelailen, mikä must ‘isona’ tulee…
päädyin vastaukseen, että musta tulee riippumaton ihminen, mm.kaikkea materialismia
kohtaan ja päihteilyn saralta…
musta tulee varmaan sellanen luomuhippi, joka kasvattelee… hiuksia, ja pottuja! :mrgreen:
sitten mä valaistun ja haluan halata kaikkia maa-ilman puita, ja ihmisiäkin ehkäpä, hmm… emt xP
Aikaisemminkin olen sinulle tainnut vihjata, että sienien kasvattaminen on kohtuullisen helppoa ja ennen kaikkea innostavaa puuhaa. Kuitenkin suositan panostamaan siihen painekattilaan, jos kasvatusharrastuksen aloitat. Pääset helpommalla, valmiiden kasvualustojen tilaaminen on silkkaa rahastusta, lisäksi työvälineiden streiloiminen sujuu leikiten. Kaiken tarvittavan kun saat ihan lähikaupoista, tietysti printtiä lukuunottamatta mutta senkin hankkiminen on iisiä kuin istuskelu.
Mitä itse puuhaan nyt: ostin pinkan 80- ja 90-lukujen taitteen SinäMinä-lehtiä divarista ja luen niitä! Entisen heilani kanssa harrastimme näitä, hiton kovaa kamaa. Näissä novelleissa pannaan ja käytetään huumexia ja tehdään abortteja ja asutaan kadulla. Lama-Suomi nevö evö forget. 2000-luvun puolelle tultaessa tyyli muuttuu, uuskonservatismi valtaa alaa ja tosi rakkaus odottaa jokaista. Hairahtunutta rankaistaan taudilla, onnettomuudella tai katkeralla yksinäisyydellä. Nousukausissakin on ongelmansa.
Taidan alkaa myös juopotella justiinsa, jotenkin janottaa.
Juu, ei kait siinä, jos on nälkä ja oikeasti pulassa, mut ihmetyttää et mikä duudsonin toimeentulon lähde mahtaa olla, jos sieltä kotoa ei yhtikäs mitään löydy. Kuukauden elämästäni minäkin olen joutunut elämään toimeentulotuella, eikä se todellakaan ollut mitään herkkua. Taisinpa ryypätäkin, mutta kyllä sitä rahaa riitti sitten hernekeittoon. Toki kans kaapissa oli jotain ylijääneitä säilykkeitä. Ymmärrän toisaalta sen, et jos ei kehtaa näyttää naamaansa noissa ruokajonoissa, vaikka käyhän siellä jotkut rikkaatkin (jota henk.koht halveksun), että ei siellä käyminen välttämättä automaattisesti tarkota köyhyyttä. Juu, mäkään en ole mennyt ruokajonoon edes äärimmäisessä hädässä, mut en kyllä varastanutkaan. Jos ei kykene nöyrtymään sinne, niin sit saa nähdä nälkää, koska se on oma valinta sitten.
Jos taas on eläkkeellä, niin… Varastaminen ei mahdu ollenkaan mun päähäni. Kuten Winston sanoi, ei tässä herroiksi elellä, mut kyllä tää päälle 700e/kk (vuokran jälkeen) riittää vallan mainiosti ihan perusruokaan, naisilla meikkihankintoihinkin, itse jopa käytän melko kallista merkkiä, rahat riittää jopa niihin päihdykkeisiin! Miehillä tosta voi vielä miinustaa sen kosmetiikan. Vaatettakin saa ja olen pystynyt käymään ulkomailla. Ihmetyttää lähinnä, et jos tällä budjetilla ei saa mitään ylimääräistä elintarviketta sinne ruokakaappiin pahan päivän varalle. Toki kyllähän nämä rahat saa vedettyä tililtä alta aikayksikön, kokemusta on, mutta sekin on taas sitten omaa tyhmyyttä, enkä ole tuollaisessakaan tilanteessa ryhtynyt varastamaan.
Mutta joo. Mä yritän ottaa päiväunia, nukuin 7h yöllä, mut jostain syystä silti olen ihan kuolemanväsynyt. Ei tuu kuitenkaan enää uni. Liekö aamukahvin syytä.
Tämä juuri, toi raha-asioiden hoitaminen, se on varmaan monella nykyäänkin nuorella joka vielä ajautuu päihdekierteeseen, että raha-asioiden hoitamisesta ei tuu mitään kun päihteet vie, tosin kun olin omalla pohjalla en KERTAAKAAN edes näpistänyt mitään, hoidin itteni 20ke velkoihin vaan ja menetin luottotiedot, jotenkin raavin aina rahat pakollisiin douppeihin ja ruokaan.
Nyt kun on ollut aikas stabiilina hoidossa 3v niin tässä on nyt puolitoista vuotta vasta osannut hoitaa raha-asiat niin, että vuokra tulee hoidettua aina ajallaan, kaikki pakolliset laskut ja se et mulla on ruokaa koko kuuksi ja tosiaan päihteisiinkin rahaa löytyy (alkoholi ja satunnainen budi, ennen kasvatin ite itselleni, mutta nyt on uus asunto ja täälä ei oo viittinyt enään siihen lähtee). (ja tämä siis tapahtui tossa ~30v ikävuoden kynnyksel), moni osaa nää hommat jo 10v aikasemmin.
On mukava kun pystyy lyhenteleen kuntoutustuella korkoja ja vähän ulosottoo, maksaan vuokrat, laskut ja kaiken elämisen ja ei tarvi olla läheisille tai kavereille enään velkaa kun ei elä yli varojensa, se on vaan pakko oppia jos ei töitä oo/pysty tekeen niin rahaakaan ei oo mällätä niin ja sitten on mietittävä aina asiat tärkeysjärjestyksessä.
Tiedän toki yli 40v nistejä jotka spedeilee samalla tavalla kun itsekin alle kolmekymppisenä. Pitää olla tyytyväinen et on kasvanut hieman vaikkakin myöhään
Tutkin kertauksen muodossa aakkosten A-D:n kohdalta musakirjastoa elämäni varrelta ja löydän sieltä levymatskua, joka on jälkeä Aerosmithin ja Beatlesin, Bowien, Blondien, Creedencen ja Doorsin. Joudun havaitsemaan, etteivät ne ole mitenkään vanhentuneet valmistumisensa jälkeen, mutta että aika on kulunut ja tuntuu vaan kiihtyvän, sillä ylihuomenna on maanantai, ensi kuun jälkeen koittaa maaliskuu ja ensi vuoden mentyä on jo 2017 ja jos vaan olen olemassa, musta tulee oikeesti herra 47 :mrgreen: ,
Vanhentumisessa henkinen puoli on okei, mutta fysiikka njiet.
Mulla on paras neuvo siihen: Älä ajattele sitä . Mä pääsin jo 35 v. ikäkriisin yli. Mut nyt ahdistelen sitä, että pitäis saada painoa alas 2-3 kg ja aloittaa taas jumppa ja treenaus. Meidät on kutsuttu mulle tärkeisiin häihin kesällä ulkomaille. En halua että mut nähdään muuta kuin laihana ja timminä.
Nyt ei voi vedota edes masennukseen. Koska enemmän mua masentais olla nihkeessä kunnossa. On myös paljon mitä pitää tohon matkustukseen nähden selvittää. Mutta aikaahan tässä on niitä selvittää kyllä. En vielä tiedä kuinka pitkä reissusta tulee enkä yksityiskohtia. Mutta ahdistaa kaikki siitä lähtien, että mistä ja millä rahalla jonkun mekon ostaa.
Onneksi pystyn sulkemaan aika pitkäksi aikaa nuo ajatukset pois, koska reissuun on niin pitkä aika. Mutta jossain vaiheessa ne asiat on selvitettävä kuitenkin. Pitää tehdä joku vitun lista…
Niin onko se sitten ensi viikko kun alotan itseni rääkkäämisen fyysisesti ja mietin miten saisin laihdutettua itseni mahdollisimman timmiin kuntoon. No sitä tiputtamista ei kyllä ole paljon, mutta haluaisin tietysti olla mahdollisimman laiha - tiettyyn rajaan asti tietysti.
Täytyy tehdä noita suunnitelmia, joten tää lähtee nyt ajattelemaan niitä.
^ Hyvä neuvo: älä ajattele sitä. Ei vain toimi aina käytännössä :mrgreen: . Toimisikin, niin johan olisi elämä helppoa.
Mä täällä vain hölmöilen. Sepon henoiini on nyt vallannut pääni niin, etten voi olla ajattelematta sitä . Eilen illalla kirjoittelin kauppalistaa ja ihan vahingossa, kun ajatukseni hieman harhaili, kirjoitin siihen “henoiini” . Ehkä mun itselääkinnälläni oli jotakin osuutta asiaan . HUOM!: Kyseinen kauppalista oli siis tarkoitettu ihan tuohon lähikauppaan, ei millekään diilerille tahi epämääräiselle ulkomaan matkalle mukaan otettavaksi . En tosin vieläkään tiedä, mitä henoiini on, joten saattaisihan sitä löytyä vaikka maitohyllystä .
No sehän uppos sun nuppiin kun mun päähän qmies, diatsepaami ja kahvi. Se pitää mua otteessaan edelleen. :mrgreen: Pitääpä lisätä listalleni henoiini kesää varten . Kysyn heti kun pääsen ekalla kujalle ja nään jokun, että: Can you sell me some henoin? Ei kun mun lista oli lähinnä sitä varten mitä pitää noiden omien lääkitysten viemiseksi selvittää. Repeis perse jos ne nyysis mun ja miehen xanorit jossain tullissa, sen takia ettei ole riittävästi dokumenttia niiden “turvaamiseksi”. Mut selvis nuo aika nopeasti googlaamalla.
Mä muuten olen “hämärien” listojen tekijä. Siis mun pitää tehdä listoja mitä pitää tehdä aina useaksi viikoksi eteenpäin joka päivälle. Niihin merkataan sit lääkärit ja bussiaikataulut ylös ja pitää kaikki kulmakarvojen nyppimistä ja hiusten pesua myöten laittaa listalle, mutta voisin sanoa etten unohda melkein koskaan mitään. Tää on jatkunut jo nuoruudesta muutenkin, terveellisyyden rajoissa .
Nyt juon kahvia ja yritän pysyä pienissä annoksissa rauhottavien suhteen. Vittu mikä paska keli tuolla ulkona on, tänään on vielä pakko raahautua posteihin sun muihin kun on vika päivä kun jemmaavat niitä vitun lodjuja.
^ Mäkin teen listoja(En juuri nyt) kaikista asioista, mitä pitää hoitaa, ja kirjaan ylös, milloin, miten, missä jne. ne tehdään. En tee tuota sen vuoksi, että mulla on huono lähimuisti, vaikka se toki jeesaa siihenkin, että muistaa asiat, jollei ole unohtanut, missä se lista on . Enemmän tuo on mulla sitä, että tunne elämänhallinnasta pysyy paremmin, kun listaa sitä… no, elämäänsä ja se luo tiettyä turvallisuuden tunnetta. Mulla tosin riippuu kovasti taas mielentilasta tuo listojenkin tekeminen; väliin väkerrän niitä kaiken aikaa ja joskus moinen touhu ei voisi kiinnostaa pätkääkään.
Valvon ja syön mansikkalakuja. Uni ei tahdo tulla, tietenkään just kun en jaksanut uusia tsolpideemeja, kun en jaksanut herätä soittamaan psykiatrilleni. Olin nukkunut niin hyvin viime yöt, että ajattelin ettei tarvii uusia niitä. Bad idea.
Korkkis, miksi ihmeessä kuvittelet, että Saunan eukot tahtovat nähdä pyykinkuivattelupuuhiasi ? Onko sulla siihen joitakin erityisen toimivia niksejä käteville ja vähemmän käteville emännille? Minäkin kuivattelen pyykkejä, mutta enpä usko, että ketään kiinnostaa tuijotella, kun mun pyykkini kuivuu :mrgreen: . Toki jollakin voi olla jopa niin tylsä elämä .
Ja Nnaana nyt on ihan tyhmä . Mä olen himoinnut lakua monta päivää ja sinä se vain siinä hehkuttelet . Mulle maistuisi tosin paremmin minttulaku tai sitten ihan tavallinen vain. Toivottavasti saat edes unta niillä perkeleen lakuillasi .
Pyykinkuivattelun ja lakun himoitsemisen ohessa juon nyt kahvia.
Eipä sitten nukuta näköjään tänä yönnä, kiitos täysin viturallaan olevan unirytmin ja jet lagin. Herätys 4h päästä ja takas sorvin ääreen. Ei hirveesti naurata No, yksi päivä menee vaikka päällään seisten. Pohdin myös sitä, että miten helvetissä mun korvani ovat edelleen lukossa vaikka lennosta on jo yli 24h aikaa… ?
^ Hehee Winston, sä kerran sait aikaiseksi mulle englanninlakuhimot kun kirjottelit. Äh, minttulakukin on kyllä hyvää. Äh ja äh, ehkä pitää stopata aihe alkuunsakin, koska heräsin neljän tunnin unilta ja olen aivan liian väsynyt tehdäkseni herkkuhimoille mitään.
Grip,
Oliks sulla flunssaa ennen matkaa? Mulla oli kerran korvat lukossa lennon jälkeen varmaan viikon, niin ne piti aukaista sit lääkärissä. Johtu siitä, että se ilmanpaine oli jotenkin ne kaikki “flunssalimat” saanut kerääntymään korvakäytävään.
Mietin, pistäisinkö elämäni risaiseksi ja kävisin ostamassa sitä samperin lakua ja myös suklaata. Voisin käydä myös Alkossa ja pistää elämäni taas oikein kunnolla risaiseksi :mrgreen: . Krapulassa maistuisivat nuo herkut sitten taas tavallistakin paremmille, kun niitä morkkislääkkeiksi vetäisin.
laitoin just erotteluun 30kpl pannareita,
näistä saan useampana päivänä hyvät
jeesit viekkuihin… nice
voin muuten sanoo, et lopputulos tulee oleen täysin kirkasta nestettä.
eli hyvää paskaa!
niijjooo, tsättäilen, katon jääkiekkoa ja kuuntelen pasiraadiota.
ajattelin mennä tässä jossain kohtaan vieraaksi tuonne raadioon,
kuukauden sisäl ehk joku perjantai.