Blaah, kai se pitää nyt nopee alkaa siivoo, niin kauan ku xanttujen teho on viel voimissaan…
Energiat on kyl ihan nollissa.
Soitan poliisille ja sen jälkeen menen taatusti röökille
.
^
Onko Joulunvietto lähtenyt naapurissa käsistä?
Itse keitän porkkanoita rosolliin, juon aamusuffea röökin kera ja pesen hiukset & lähden joulupuurolle…
^ Jep, kuulosti vähän turhan “perinteiseltä” naapurien joulunvietto
, mutta se rauhoittui kyllä nopeasti poliisien vierailun jälkeen.
Minä juon kahvia, poden huonoa omatuntoa ja vatsakipuja joulusuklaiden vuoksi(Joo, lähti lapasesta jälleen
) ja mietin, miten jaksan vielä tänään anoppilassa käynnin ja millä paskalla päihdyttäisin itseni sen jälkeen, kun ei tätä kestä selvinpäin. Ei mulla sinänsä huono joulu ole ollut, eikä mitään anoppiakaan vastaan, mutta tämä nyt ei vain ole mun juttuni. Onneksi tämä on pian ohitse.
Siunailen kuin näin varman ja massiiivisen turvakompleksisysteemin saapi joku teinipoju nurin kotikonstein…
yöllä romahti koko plinkautus ja tarviin tätä ittekin, mutten sen takii päihteile,
kun en päihteile tänä jouluna minkään takii…
lenkille.
käärin sätkiä ja spämmään netin täyteen jotain random skeidaa …
e:ainii viherahon pasilta terkkuja
Luen sienten kotikasvatusohjeita netistä… Näköjään kohtalaisen edullisesti on saatavilla noita valmiita grow bageja joihin vain ruiskutetaan itiöt sisälle. Ensimmäisenä kyllä yrittäisin kokeeksi kasvattaa jotain laillisia ruokasieniä, ennen kuin lähtisin yrittämään jotain psilocybe cubensiksen kasvatusta.
Olen kännissä. Laskun puolelle tämä taitaa tosin olla jo kääntymässä, enkä aio enää ottaa uutta nousua. Tällä kertaa se oli tässä tämä ryyppääminen.
Siis psilosybiini sienten kasvatushan on selkeästi helpompaa kuin hampun ja hampunkin kasvatuskin onnistuu keltä tahansa täysjärkiseltä jolla riittää motivaatiota kahlata muutama satatuntia foorumeja ajatuksella läpi ja ryhtyy toimiin.
Ruokasientenkin kasvatus on varmasti hyvin antoisaa puuhaa, mutta en itse lähtisi niillä edes treenaamaan (ajan hukkaa) vaan keskittäisin sen energian foorumeihin ja konkreettiseen toimintaan jos päämääräni olisi ryhtyä laittomiin toimiin (joita en missään nimessä siis suosittele.
Olen joskus itse miettinyt sienten syömistä, meskaliinikaktuksen testausta ja ruusunnorsukierron-siemeniä mutta en ole löytänyt mitään rehellistä oikeaa syytä syödä niitä. Ei ole ns. oikeanlaisia vaivoja. Ayahuoscaa tai poltettavaa puhdasta dmt:tä haluaisin testata lääkkeellisesti masennukseeni aidon shamaanin (tai vastaavan erittäin kokeneen hepun) kanssa tilanteessa jossa on myös muita potilaita ja ajatuksia tripistä jaetaan.
Tosin suurin syy miksi minä en ole jo siellä brasilian-sademetsän temppelirituaaleissa on se, että minua ihan rehellisesti sanottuna hieman pelottaa oman mielenterveyteni puolesta :mrgreen: Täytyy kuitenkin muistaa, että olen isä jolla on perhe (ei olisi todellakaan varaa joutua hourulaan, varsinkaan toisella puolen maapalloa) sekä eksistentiaalisesti vakavasti masentunut jolla on täsmälääkkeenä lääkekannabis joten en edes tiedä kuinka järkevää minun kaltaiseni olisi tuollasia “taikaliemiä” ylipäätään juoda.
Ovatko riskit mahdollisia hyötyjä suuremmat? Mielestäni tässä tapauksessa ovat koska oloni on niin helkkarin hyvä jatkuvasti vaikka tiedostankin taustalla vaanivan masennukseni jonka saan nousemaan helposti esiin (lopettamalla siis lääkitykseni).
Ps. Yksi poikkeus päihteilyn saralta tosin löytyy. Jos joku mahdollistaisi minulle pääsyn maan kiertoradalle josta näkisin ensikertaa maapallon avaruudesta käsin, suostuisin syömään voimakkaankin lsd-lapun jos se olisi täysin 100%:en varmasti sitä itseään ja tarjoaja siellä avaruudessa olisi kokenut psykonautti sekä psykiatrian puolen lääkäri.
^ Kun aloin pari päivää sitten lueskelemaan noita sienijuttuja, minulla oli ensin nimenomaan psilosybiinisienet mielessäni ja selailin Shroomery-foorumia kasvatusoppien toivossa. Hetken päästä sienet alkoivat tuntua muuten vaan niin kiinnostavilta, että luin myös ruokasienten kasvatuksessa neuvovia sivuja ja yritin löytää 4Shared:stä piraattina jaettuja sienitieteen oppikirjoja. ![]()
Ei minulle ainakaan niistä ololiuhqui-siemenistä tullut mitään kovin pahasti mielenterveyttä järkyttäviä mindfuck-viboja, lähinnä kaikenlaisia hassunkurisia ajatuksia tunki väkisin mieleen ja mieliala oli koko ajan oudolla tavalla koholla. Tokihan noihin reagoidaan hyvin yksilöllisesti, joten eivät ne kaikille sovi.
Olethan googlannut sanat “hullu mykologi”? Eipä tuota kai tuon selkeämmäksi voi tehdä… ![]()
^ Näyttäisi olevan aika ammattitaitoisesti tehty opas. Oppaassa kuvattu painekattila-sterilointi ei kuitenkaan ole välttämätöntä, sillä Jenkeistä voi tilata halvalla kasvatussäkkejä joissa on valmiiksi iskukuumentamalla steriloitu kasvusubstraatti sisällä.
Luulin aluksi että sienten kasvattaminen olisi vaikeaa hommaa, johon tarvitaan kaikenmaailman kalliilla termostaateilla ja kosteuden säätimillä varustettuja lasikaappeja, mutta todellisuudessa tuo näyttää olevan kyllä tosiaan helpompaa kuin hampun kasvatus.
Juon kahvia ja syön torttua :mrgreen:
Kumma kysymys: Niin, miksi sä tarvitsisit mitään temppelirituaaleja tai avaruusmatkoja, jos olosi on jatkuvasti niin helkkarin hyvä?
- Jatkuvalla lääkityksellä toki… mutta monella se ei ole edes siedettävä jatkuvalla lääkitykselläkään.
Ajattelen sen jotenkin niin, että olisihan se nyt hyvä mahdollisesti koittaa josko voisi muutamassa “rituaalissa” kokea sen mitä tapahtuu 20 vuoden psykoterapian aikana. Jotkut ihan täysipäiset ihmiset ovat sitä mieltä, että joidenkin yksilöiden kohdalla psyykkisten solmujen avautuminen näyttää olevan hyvin merkittävää varsinkin jos avaruuskokemukset kyetään integroimaan positiivisella/kehittävällä tavalla omaan elämään ja ympäristöön. Eli se parantuminen ei tapahdu taikaiskusta vaan vaatii aktiivisen oman psyykkisen työn siihen rinnalle.
Olen tälläiseen tavalliseen kognitiiviseen psykoterapiaan hakeutumassa masennukseni vuoksi vaikka sen oireet ovatkin täysin poissa ja vointi hyvä. Haluaisin katsos lopettaa pajautteluni ja olla terve siitäkin huolimatta, että hatsista niin kovasti tykkään enkä koe tällä hetkellä kärsiväni lainkaan, päinvastoin. Sitäpaitsi uskoisin saavani kukasta kaikista eniten irti kun käyttäisin sitä vain hyvin vähän ja hyvin harvoin jos sitä nyt ylipäätään olisi mikään pakko imee. Paljon mielenkiintoisempiakin/terveellisempiäkin asioita ja harrasteita maailmasta löytyy…
Mä olen jokseenkin skeptinen noiden eri rituaalien suhteen. Skeptinen yleensäkin sen suhteen, että mielen solmut for good ratkaistaisiin jollain huumeella yhdessä yössä poppamiehen kanssa. Jatkoahan ei välttämättä kerrota, kyllähän täälläkin moni sieniä ym. syönyt on sanonut sen parantaneen oloa, mutta että se on mennyt kuukausissa ohi ja normaali (masentunut) olotila palannut.
Myönnän että lääketieteessä on todella rajoitteensa masennuksen hoidossa. Suuret sellaiset. Ei ole kun ne samat lääkkeet, jotka on ollut iät ja ajat ja Suomeen kaikki rantautuu muutenkin niin hitaasti, jos jostain tutkimuksia tehtäisiinkin tai joku lääke olisi käytössä masennuksen hoidossa toisessa maassa. Sinänsä sille pitäisi saada tehtyä jotain.
Ihan mielenkiinnosta, kokeiltiinko sulle koskaan sähköshokkihoitoa? Sehän on se ns. tällä hetkellä maassamme tiedossa oleva tehokkain keino vakavan masennuksen hoitoon. Johon en itse kyllä lähtisi.
kyllähän täälläkin moni sieniä ym. syönyt on sanonut sen parantaneen oloa, mutta että se on mennyt kuukausissa ohi ja normaali (masentunut) olotila palannut.
Ihan mielenkiinnosta, kokeiltiinko sulle koskaan sähköshokkihoitoa? Sehän on se ns. tällä hetkellä maassamme tiedossa oleva tehokkain keino vakavan masennuksen hoitoon. Johon en itse kyllä lähtisi.
Sienien omatoiminen syönti on aivan eri asia kuin huosca oppaan kanssa oikealla intentiolla. Tietysti trippien “hehku” katoaa ja arki palaa takaisin, mutta kysymys onkin uusien perspektiivien hakemisesta elämään ja oman toiminnan ja tiedostettujen sekä alitajuisten ajatusmallien muuttamisesta.
Kyllä minulle on ehdotettu sähköshokkihoitoa mutta en misään nimessä ole lähtenyt tuollaiseen touhuun mukaan, eikä sitä ole pakko ottaa vastaan varsinkin kun on jo tiedossa lääkeaine joka pitää oireet 100%:sti kurissa ilman merkittäviä haittavaikutuksia. Mielenkiintoista kyllä, että se ihan oikeasti näyttäisi joillakin vakavasti masentuneilla auttavan ja parantavan toimintakykyä.
syön kahvia ja juon kolomioleipiä ![]()
kävin hakee lidlistä tänään muovipussillisen kolmioleipiä lidlistä,
panin pussukan täyteeen, ja painelin kassojen ohi menee…
hälyt raikas khyyl, ja myyjä huus jtn. että ei toi homma iha noi mene…
Fuuuuck, en varasta yleensä kun nälkääni kaupoista.
karkuun kilvettömällä nissanilla ![]()
Tuollaista se sitten on, kun on liian tyhmä ja laiska hankkimaan sitä leipää muilla keinoilla. Ihan kelpo varoittava esimerkki palstaa mahdollisesti lukeville nuorille, kuinka huumeet vievät viimeisetkin itsekunnioituksen ja moraalin rippeet, jos niitä edes ylipäänsä koskaan on ollutkaan. Kerrohan kuinka paljon hävettää tuollaiseen teinien ja spurgujen näpertelyyn alentuminen?
^^^/^ Duudsoni, jos ihan oikeasti nälkääsi varastit, niin eipä se niin paha juttu ole, mutta onhan tuo nyt helvetin lapsellista leveillä pöllimisillään
. Saa asiasta toki kertoakin, ei kait salailu siitä pienempää pahaa tee, mutta tuollainen jeejee, oli hauskaa käydä reppuostoksilla Lidlissä, vähänkö olen hyvä tässä hommassa -meininki on… noh, vitun säälittävää
.
Olen muuten omakohtaisesti huomannut, että pienellä eläkkeellä kituuttava köyhimyskin saa kummasti rahansa riittämään välttämättömään ja sen lisäksi vielä niihin päihdykkeisiinkin, kun opettelee hoitamaan raha- ja muutkin asiansa, eikä tarvitse varastaa, diilata, huorata tai harrastaa muitakaan epämääräisiä bisneksiä
. Ei sitä rahaa mullakaan tokikaan liikaa ole, enkä todellakaan kaipaa mitään yllättäviä, suuria menoja(esim. pesukoneen hajoamista, kissojen vakavaa, runsaasti eläinlääkärikäyntejä ja kalliita lääkityksiä vaativia sairasteluita jne.), mutta kyllä sitä näin tavallisena päivänä pärjää sairas pikkunarkkarikin. Tällä asialla muuten sitten leveilen, olkoonkin jonkun mielestä vaikka säälittävää ja lapsellista :mrgreen: .
Ja mitäs mä teen: Yritän herättää itseäni ja kiroan tukkoista ja väsynyttä oloani.