Tätä saattaa olla hieman vaikea ymmärtää, mutta tavallaan se tieto, että mulla on olemassa niitä oppareita, vaikka vain siellä apteekissa, auttaa mua pysymään irti niistä. Jos mulla ei olisi niitä yhtään, niin mulle iskisi helposti paniikki ja se voisi johtaa siihen, että lähtisin epätoivoisesti hommaamaan kadulta huumeita. Vähän sama juttu, kuin joillain, jotka ovat lopettaneet tupakanpolton, mutta heillä on silti oltava se tupakka-aski jossakin jemmassa, vaikkeivat enää koskaan polttaisi, eikä heidän tekisi edes mieli. Jonkinlaista turvallisuuden tunnetta tuosta siis saa. Voi olla, että tämä on itsensä kusettamista, mutta enpä ole silti vieläkään oppareihin sortunut .
Itsellä tietyissä lääkkeissä/aineissa aivan sama asia. Tosin itse säästän ne lääkkeet, joita tarvitsen pitämään viekkarit pois ainakin suurilta osin. Sen sijaan jos himassa on vermet ja tiettyjä troppeja; niin kauan vedän kunnes viimeinenkin kippo on läpikotaisin tarkastettu… Aiemmin asia ei ollut näin, mutta kun päihdehuolto on kuin hallitus; uudet sanat vanhoille asioille, terapia=lääkejako, terapia päivittäin=5min xonet suussa pitkän jonotuksen jälkeen ja napit mukaan ja subua ei voi pudottaa pois vain annosta voi nostaa…
Et ole ajatellut meneväsi päihdeklinikalle konttiesi kanssa, niin saisit lääkkeet useamman kerran viikossa? Meillä tilanne on yksi Suomen parhaimmista jos ajattelee, että lääkkeet kyllä annetaan… Sen sijaan lääkkeet korvaavat terapian. Olenkin miettinyt että kuinka monta kh-asiakasta tarvitsee lopun ikää lääkkeitä ja montako hallia & työntekijää tähän tarvitaan? Kun ei ole pakko lopettaa oheiskäyttöä tai iv-käyttöä …
Edelleenkin haluaisin herskaa, Pääsiäisen kunniaksi voisin ottaa koksua ja dormareita & benejä myös… Jopa piri kelpaisi reiluun vuoteen, nyt kun on kaupungin tavan tähden hengannut kh:n seurassa, niin tietää mistä kunnon myrkkyä saisi… Tyydyn silti xoneen ja pameihin… Kukka olis myös mukava yllätys… Näin sitä tavoitteet muuttuvat, kun resurssit ohjataan lääkkeisiin!
Xone kelpais hyvin vaik tuli lopetettuu sen käyttö noin puol vuotta sitte.Tramalit kelpais myös ja Xanorit tai Rivat,vaikka en bentsoil viihteile ,ni nyt pitkäperjantain ratoksi vois heitellä huiviin.
eilen lätkä 150mg lyricoita ja santtuja ja pää vieläkin sekasin.kattelin vessas kun matto leiju ja aattelin buustaa oloo ni lisää bentsoi naamaa…kyl noi lyrkat aika koukuttavia on.onko kellää samanlaist tunnetta?mulla lyrkat määrätty jalan hermokipuun mut vaikee syödä niit ohjeen mukaa ja huomen pyydän et nostais annostusta.tole vissii noussu…kumpa niit ois lisää.
mulle maistus kans subbana mut ei mitää järkee ku pääsin irti yli 8 vuoden subukoukust.ja viel ite .toki tuli oltuu vieroyukses 4 kertaa ja aina retkahdin,oli mukka puolenvuoden tauko 2007 kun jouduin muumariin lataa akkui.aika psykoosis tuli oltuu mut nykyää ei mee ku santut ja debrakine etten mee maniaa vaik välil jätän ne ottamat ku tykkään olla sellain tuuliviiri euforiasts puhumattakaan mut pidän tauot lyhyenä ettei lataamo taas kutsu .mut toi motivaatio ei oo palautunu ennalleen hitaitten jälkee.tarvii just jotain tramaleita ja santtuja mitä respal menee et jaksaa ees tehä jtn.tramalit on mulla selkäkipuun ja ootan et saan parin päivän pääst uudet ku aiemmat mene neljäs päiväs.huh viel nuokuttaa joten palaillaan ja oikeesti tsemii kaikille,vaikkei se ookaa iisii
neurokipu.mullakin hermokivut vaivaa ja lyrikoit,tramaleit jne menee kipuihin.mul vaan ongelmana syödä niit ohjeen mukaan. .antoi pari kuukautta aikaa et jos fysioterapia jeesais tai muuten edes leikkaus ja tietty siin halvaantumisriski.paineet on kovat.ihan ku muuten ei ois helppoo.joudun popsii bentsoi et jatenki ajatukset kasas kun luonteelt tälläin stressaaja ja ei tunnu paine rinnas helpottavan…on uuden satsin aika ja parit tramalit selkäkipuun kin vaukee istuu täs koneel.toivon kaikkea hyvää sulle ja aurinkoista päivää vaik ei se helppoo pakolt ookaan…ainakaa itelle mut koitan skarpaa ja pitää ahdistavat ajatukset kauempana.jos vaik säryilt pääsis lenkille,se ois niin helmee.
Nyt ollu kovaa kipua ja teemuja menny, jotain tuola selässä tapahtuu kun kauhia naksahdus kun meen nukkumaan ja sitten kun käännyn. Paljon alempaa kuin murtuma, liian vähän liikuntaa ja ilmeisesti väärä kävelytyyli kun pitää peljätä kaatumista. Itse hermostollinen vika pysyy suht hyvin kurissa lääkityksellä ja onhan tässä se vanha juttu eli jos sulla on pää kipeä niin lyö vasaralla peukkuun niin päätä ei särje enään yhtään. Sydänlääkkeet, verenpainelääkkeet ja kolestrooli lääkkeet lopetin jo kauan sitten vaikka sydämmestä eläkkeellä. Diapan riittää pudottamaan sykkeen ja paineet ja kymmenen vuotta varoiksi syödyt kolestroolilääkkeet ihan turhia kun käyn testissä 3kk välein nii olivat parantyneet enkä keijua syö vaan punasta voita, lääkeyhtiöiden aivopesemät lääkärit niitä määrää.
mulla sama homma vaikka kärsin kunnon reflat ja käytin n.9 vuotta.korvaushoitoon en oo tahtonu mennä vaikka sitä monesti yritettiinkin mulle tarjota.jotenki vaa toi motivaatio on edellee hukas…viimeks otin joku kuukaus sit kasipallon ja se meni nopee.ehkä mielihaluja hälventää se et mul lääkityksenä santut,tramalit,lyrikst,tenoxit jne…
En halunnu mutta otin kolme Panacodia kun teemut ei jeesaa ja tiedän että maha menee mulla kovalle mut kipu ensin pois, jotain ihmeellistä ja pelkään että huomenna pitää soittaa yksityiselle. Saan illalla pari morffiini piikkiä mutta tuskin toimii ku teemutkaan ei auta, pitkävaikutteinen kortisooni jossa puudutusainetta mutta monetkaan lekurit ei uskalla pistää selkään. Epiduraali ja makuu sairaalan huonossa sängyssä häämöttää, kipupumppua ei täälä uskalla kukaan määrätä. Kyllä on pakko olla kovempia troppeja ja jossain lääkäri joka ei pelkää Valviraa.
^ Ei taida Suomessa harjoitettu kroonisen kivun hoito saada sinulta kovin hyvää arvosanaa? En tajua, miksi pitää olla niin pirun nihkeänä noiden juttujen suhteen - kun ihmiset kärsivät.
Sanoppa muuta ja pari kertaa otettu selkäytimestä kokeet ja sanotaan et he uskoo kyllä koviin kipuihin, kipupoli ei määrää periaatteessa opiaatteja ku niitä on kadulla jo ihan tarpeeksi ja jos käytän ihan itse ollaan myöhemmin kusessa. Nyt ollaan kusessa eikä tästä voi mennä pahemmin enkä voi mitään että teho on heikko enkä putoo. Sekakäyttäjän ne saa tehtyä ja mahdollisesti itsarin tekijän kun kuppi tulee täyteen, en mä saa fiilareita vaan oksettavan olon ja heti kun helppaa niin vähennän koska turhaa en ota. Lääkärit myöntää etten vaikuta päihtyneeltä mutta ei kipua vaan voida ottaa pois, syövät vissiin ite pillerinsä. Potilasasiamies on vitsi eli mihin valitat, no toivotaan että on hetkellinen ja helppaa.
^Kai sinä sen tiedät, että kovat jarrut ei auta kipuun kuin 4-5 vuotta(*) ? Ajattelitko olla elossa vielä senkin jälkeen? Kipuklinikka arvioi aina potilaan TJ-luvun ja päätös jarruista tehdään myös sen perusteella . Jos oletettu elinikä on alle yllämainitun, ei kannata pihdata tropeissa. Kukaan ei halua myöhemmin osastolleen kivusta kiljuvaa NK:ta, kun mikään kipulääke ei toimi :mrgreen: . En usko, että katukauppaa miettii yksikään tohtori. Potilaan parasta he vain miettivät .
Kipu tapettiin kahdella kortisoni/puudutuspiikilla, mulla oli mukana rompulla röntkenkuvat ja lääkäri oli kovaa kiinnostunut kuvista niin sanoin et pidä vaan ku sulle tein kopion. Jumankauta että sattui ku ruiske levisi ja makuulla makuu myös tuskaa, vartin päästä olisin voinut juosta. Löytyihän se lääkäri joka sai kivun pois ja sanoi et vielä 2 kertaa voidaan tehdä jos kipu on noin karmea mutta kortisoni hidastaa luutumista niin säästellen, antoi numeron ja sanoi että voi tulla kotiin pistämään. Sanoi nähneensä pahempiakin ja kun luutuu niin hermot hiljalleen siirtyy, ei aina mutta mahikset on ja se helpotti. Veneily ja moottoripyöräily on kova riski, sukeltamisesta ei osannut sanoa mitään kunhan joku auttaa pullon selkään.
Gapapentin 300Mg 2 ja Cympalta 30Mg ja 5Mg Pami ja nyt paistaa aurinko. Polvisärkyyn otan tulehduskipulääkkeen ja pari olutta (no kuusi).
neurokipu,ihana lukea tekstis et oot saanut avun!!!ite tulin just sairaalast.eilen pamahti selkä(mulla välilevynpullistuma ja issias plus skolioosi) ja jouduin jäämää yöks sinne,ei saanu nukutuks kun känniläisiä riitti vaik muille jakaa.mut “pelastit” mun päivän .toivon sulle ihanaa ja aurinkoista päivää.lähe ulos kattoo kuin kaunis tää maailma on
ei vidu,nyt tekee tiukkaa olla putsina subbanasrt kun oma poikaystäv’ä ei osaa olla päivääkää ilman polttoo ja alan kyllästyy kattelee tot hiisaust päiväst toisee.en oo mikää nalkuttava mimmikaveri mut toi jumituksen vierest katteleminen-kiintiö on nyt täys ja aion lopettaa tän suhteen ellei muutosta tuu…puhelin tos vieres,tekis mieli soittaa ja saada kotiinkuljetusnuokut…