Tätä on niiiiin vaikea pukea sanoiksi. Ja siitä järisyttävästä kokemuksesta on jo aikaa… Tuo kaikki saattaa olla sinulle sanasta sanaan juuri se oikea juttu, minä en voi tietää 
Minulla se meni näin: Kuningasjatukseni oli se, että en juo, tapahtuu elämässäni mitä hyvänsä. Seuraava oli ‘tehdä oikeita asioita’ ja koska en ollut varma siitä, mitkä ovat oikeita asioita (oma pääni oli pettänyt minut liian usein), piti ensin mennä sen mukaan, minkä tiesin toipuvalle alkoholistille oikeaksi: käydä AA:ssa ja elää aidosti ja rehellisesti. Voisin kuvailla musiikkitermein sitä niin, että pitää osata teema, ennen kuin voi improvisoida. Teema pitää olla hallussa vuorenvarmasti, vasta sen päälle voi rakentaa omia improvisaatioitaan. Sitten kun taas luottaa omaan päähänsä 
Minulla ei ollut unelmia raitistumiseni alussa (muuta kuin raittius), mutta minulle alkoi tapahtua asioita. Tartuin niihin ja ne muuttuivat unelmikseni
Sain asunnon, pääsin opiskelemaan, sain työtä, lapseni kasvoivat siinä sivussa tyynessä, tasaisessa ja iloisessa ilmapiirissä. Tajusin saaneeni asioita, joista en ollut uskaltanut edes unelmoida! Koin sen niin, että kaikki tapahtui siksi että ryhdyin rehelliseksi, en yrittänyt selittää itselleni jotain fuulaa (jossa olin tosi hyvä) vaan peilasin kaiken siihen, palveleeko se minun raitistumistani ja onko se hyväksi minulle. ‘Otin itseni pois’ parisuhdemarkkinoilta, koska tiesin, että se vie minut hyvin helposti mukanaan. Elämään toisen ihmisen elämää, pyrkimään toisen ihmisen tavoitteisiin. Keskityin kasvattamaan lapseni ja (mikä tärkeintä!) itseni aikuiseksi.
Kun katson elämääni tänään, olen ihan tajuttoman tyytyväinen tuohon. Tuo vaihe elämässäni kesti monta vuotta, enkä antaisi yhtäkään pois. Koko ajan elin kuitenkin eteenpäin tyytyväisenä ja ‘rakensin’ itseäni uudelleen.Tiedän, että minulla on ‘puhdas pöytä’ - en enää kantanut mukanani menneitä taakkoja ja tuonut niitä uuteen suhteeseen. Nyt uskallan unelmoidakin, mutta unelmani palvelelevat päämäärääni: että olisin tasapainossa ja tyytyväinen, tapahtuu ympärilläni mitä vain. Tyyneysrukousta mainostan taas, se on erinomainen elämänohje: en murehdi asioista, joihin en voi vaikuttaa, ja vaikutan niihin, joihin minulla on kykyä ja halua. Näiden asioiden erottamisessa toisistaan on se vedenjakajan paikka.
Yksi teemoistani on myös tämä: ‘En aina saa mitä haluan, mutta yleensä saan sen mitä tarvitsen’. Liittyy siihen valtavaan kontrolloinnin tarpeeseen, joka minulta katosi
Eli minun ei kannata pukeutua tuhkaan ja/tai säkkiin jos joku asia ei menekään niinkuin olisin halunnut - minulla on vahva luottamus siihen, että tapahtuu jotain, joka on minulle parempaa ja tervehdyttävämpää.
Ja hyvänen aika sentään, niin on käynyt!