No voihan. On todettava, että masennus on nyt uusinut. En usko, että kyseessä on enää suruprosessi siitä joulukuisesta ystävän kuolemasta. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan päivää, että mieliala ois normaali. Lisäksi ei ole ruokahalua, ei jaksa tavata ihmisiä ja on unetonta.
Cymbaltaa koitetaan nyt nostaa, mutta jos se aiheuttaa entistä enemmän unettomuutta, niin eihän sitä silloin voi jatkaa. Onhan mulla Stilnoctia, mut ei sitä joka päivä oikein viitsisi ottaa. Mietin myös Cymbaltasta aiheutuvaa päiväahdistusta, kun se saattaa aktivoida ”väärällä” tavalla, eli alkaa ahdistamaan. Siihenkin on Temesta, mut sama kuin Stilnoctin kanssa; ei viitsi joka päivä ottaa. Lisäksi tsekkaavat lito-arvot, josko sitä pystyy nostamaan, mitä tosin epäilen, koska mulla menee Litoa 4kpl/ilta. Eli 1200 mg.
Puhuttiin myös neuromodulaatiohoitojen lisäämisestä lääkityksen rinnalle. Sähköä en ota, se on paska puhetta, että vain lähimuisti kärsii. Mulla ainakin on kadonnut ihan pitkältäkin ajalta muistoja. Onneksi ne sit kolmennella hoitosarjan kerralla luovuttivat ja sanoivat, et sähkö ei ole mua varten, koska mielialakaan ei ole siitä parantunut.
Reepu, tervetuloa palstalle ja rohkeasti vaan mukaan kirjoittamaan!
Tsemppiä hammaslääkäriin. Itsekään en tykkää siellä käydä. Pitäis kyllä kans tsekkauttaa hampaat. Vaikkakaan mulla ei ole edes ollut koskaan reikiä, vaikka masentuneena ei oo jaksanut oikein hampaita hoitaa. Mites, oisko esilääkitys mahdollinen? Toki eri toimenpide, mutta mä sain kierukan vaihdossa fentanyyliä esi-/kipulääkkeeksi.
jms89, samaistun tuohon valvomiseen. Nuorenahan pystyi vaikka bilettämään kahtena päivänä ihan parin tunnin unilla. Nykyään kyllä kolottaa joka paikkaa ja on huono olo, jos on valvonut koko yön.
Mutta joo, minäkin toivoisin, että foorumi ei ihan kuole. Joskus 10v sitten täällä olikin tosi aktiivista ja monesti unettomana kirjoittelin myös öisin, silti saattoi kellonajasta huolimatta saada juttuseuraakin.
Saiko Winston mielenrauhan tissiasian suhteen?
Voikaa hyvin!