Mitä kuuluu?

^ Joopa joo… Kyllä sitä “pattia” tississä saa nyt hakemalla hakea niin kuin Mauri Peltokankaan rasismia. Se on lähinnä vihervasemmistolaisen päässä :laughing:. Hirveän neuroosin onnistuin tästä taas kehittämään, mutta jostakin kai ne pakko-oireensa on revittävä :roll_eyes:. Tissikin jo ihan helkkarin kipeä, kun sitä pitää jatkuvasti kouria ja varmistella, että ei siellä mitään ole. No, kyllä tämä tästä, kun taas kyllästyn koko hommaan ja näiden kirjoittaminen ihan paperille auttaa kutistamaan pöljäilyä kokoisekseen. Eilen kävin shrinkkiäkin tapaamassa ja oli oikein jees.

Muuten kuuluu oikein hyvää. Sain tuossa pari yötä nukuttuakin ihan 6-7 tuntia hyvälaatuista unta. Taas jaksaa, vaikka viime yö jäikin varsin lyhyeksi.

1 tykkäys

Winston ja Nnaana täällä kahdestaan vaan jutskailee (lähes tulkoon). Onpa harmi miten tämä on kuivunut näin kokoon!
Missä on kaikki tyypit, kuolleitako jo, vai onko se vaan niin out tällaiset foorumit nykyään? Missä muualla porukka juttelee päihteistä ja kaikesta niihin vähänkin liittyvistä asioista? Toki täällä sensurointi on mennyt jo ajat sitten ihan lapselliseksi, että välillä jopa vaarallisempaa sensuroida kun jättää teksti näkyviin.

Käyttekö koskaan Psychoactive vaultissa? Sieltä se on välillä pakko hakea neuvoa kun täällä ei voi kysyä, jotta ois turvallista toteuttaa, kun sensuuri iskee viimeistään vastaukseen.

En oo ajatellut tosin sitä, että onko siellä yhtä rentoa keskustelua, kun täällä vähän kaikesta vai mennäänkö siellä vaan aineet edellä…

Otan osaa Nnaana ystäväsi puolesta. Onko suru yhtään helpottanut tai muuttanut muotoaan?

Ja entäs kävitkö Winston mammografiassa tai ultrassa? Tai onko muutoin helpottanut tissin hiplaus?

Tunnun päätyvän aina tänne, kun on ois paljon (aikalailla) täysin turhaa asiaa mutta ei ketään kenen kanssa höpöttää aamu 2-6 välillä.
Nytkin teen sitä toki yksin. :sweat_smile:

Minä olen lukenut tätä ketjua jo pitkään, mutten jostain syystä ole osallistunut. Kynnys kirjoittaa ensimmäistä kertaa johonkin ketjuun tuntuu olevan itselleni aika korkea :sweat_smile:

Joskus vuosia sitten lueskelin tuota Psychoactive Vaultia kun olin psykedeeleistä kiinnostunut ja hommaamassa niitä. En ole kyllä pitkiin aikoihin sivustolla vieraillut.

Minulle kuuluu tänään sellaista, että menen hammaslääkäriin. Pieni reikä paikataan. Sain pari viikkoa sitten vietyä itseni hammastarkastukseen ja olen erittäin tyytyväinen itseeni, minulla kun on tällainen “kehooni kajoamis-vaikeus”. Suuni on paremmassa kunnossa kuin uskoin ja lääkäri jo hioi pieniä tummumia pois niin onpa kiva katsoa nyt omia hampaitaan vaikkei minulla mikään ihan täydellisen tasainen rivistö olekaan.

Minusta tämä Päihdelinkki on kiva sivusto ja toivon että pysyy elossa ja virkeänä.

Mukava että uskaltauduit kirjoittamaan tähän ketjuun! (Tulipa tästä sinulle kirjoittamisesta deja vu!)
Harmi, että tietynlainen kuhina täältä on ajat sitten kaikonnut. Minunkin viime käynnistä on aikaa ja ei ollut montaa ketjua, jossa olisi ollut uusia kommentteja, kun tämä sivusto näyttää ne tuossa alla, että mihin ketjuun, jossa itse ollut aktiivinen, on tullut viestejä sitten viime käynnin.

Minulla oli myös yllättävän hyvässä kunnossa hampaat kun vihdoin viime syksynä uskaltauduit hammaslääkärille ja hygienistille. Olin varma, että suu ois aivan täynnä hammaskiveä ja reikiä joka paikassa mutta ei ollutkaan! Minulla ei ole ollut yhtään reikää tähän saakka elämäni aikana. Silloin syksyllä oli harmiksi ensimmäinen ilmestynyt.

Itse käyn Psychoactive vaultissa lähinnä silloin jos täältä ei löydy vastausta. En ole ajatellut onko sielläkään sen aktiivisempaa itseasiassa mutta sensuuria siellä ei ole, niin ohjeita löytyy jos sellaisia kaipaa.
Huomaan siellä kyllä monesti lukevani samaa ketjua tai viestiä aina uudelleen kun haen jotain tiettyä asiaa, jonka haluan varmistaa. Ja se/ne on vanhoja kun mitkä. :smiley:

Niin joo, enpä viime viestiini kirjoittanut mitään, että mitä kuuluu.
Tuli valvottua puolivahingossa koko yö. Olen huomannut, että on tullut ikää, koska ei voi enää ilman seuraamuksia valvoa vaan menemään. Kyllä kropassa ja päässä/mielessä tuntuu. Vähän sellainen darrainen olo. Ei tee mieli syödä mutta pakko ois, koska tulee enempi vaan huono olo jos ei syö, etenkin jos kiskoo energiajuomaa tyhjään mahaan.

Yhdeksän aikaan mietin, että josko ois yrittänyt nukahtaa muutamaksi tunniksi mutta kaverin kanssa viestittely vei mennessään, niin se jäi sitten välistä. Kaveri tulee varmaankin ihan käymään asti kunhan ehtii. Toivottavasti ei tule joku äkkiväsy kesken kaiken. Hän ehdotti, että kun on vihdoin ihan suht kiva ja lämmin ilma, että ostettaisiin pari juomaa ja kääräisisi vähän sätkää vahvempaa ja menis jonnekin istuksimaan. Katsotaan mitä tapahtuu. :yum:

No voihan. On todettava, että masennus on nyt uusinut. En usko, että kyseessä on enää suruprosessi siitä joulukuisesta ystävän kuolemasta. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan päivää, että mieliala ois normaali. Lisäksi ei ole ruokahalua, ei jaksa tavata ihmisiä ja on unetonta.

Cymbaltaa koitetaan nyt nostaa, mutta jos se aiheuttaa entistä enemmän unettomuutta, niin eihän sitä silloin voi jatkaa. Onhan mulla Stilnoctia, mut ei sitä joka päivä oikein viitsisi ottaa. Mietin myös Cymbaltasta aiheutuvaa päiväahdistusta, kun se saattaa aktivoida ”väärällä” tavalla, eli alkaa ahdistamaan. Siihenkin on Temesta, mut sama kuin Stilnoctin kanssa; ei viitsi joka päivä ottaa. Lisäksi tsekkaavat lito-arvot, josko sitä pystyy nostamaan, mitä tosin epäilen, koska mulla menee Litoa 4kpl/ilta. Eli 1200 mg.

Puhuttiin myös neuromodulaatiohoitojen lisäämisestä lääkityksen rinnalle. Sähköä en ota, se on paska puhetta, että vain lähimuisti kärsii. Mulla ainakin on kadonnut ihan pitkältäkin ajalta muistoja. Onneksi ne sit kolmennella hoitosarjan kerralla luovuttivat ja sanoivat, et sähkö ei ole mua varten, koska mielialakaan ei ole siitä parantunut.

Reepu, tervetuloa palstalle ja rohkeasti vaan mukaan kirjoittamaan! :slight_smile: Tsemppiä hammaslääkäriin. Itsekään en tykkää siellä käydä. Pitäis kyllä kans tsekkauttaa hampaat. Vaikkakaan mulla ei ole edes ollut koskaan reikiä, vaikka masentuneena ei oo jaksanut oikein hampaita hoitaa. Mites, oisko esilääkitys mahdollinen? Toki eri toimenpide, mutta mä sain kierukan vaihdossa fentanyyliä esi-/kipulääkkeeksi.

jms89, samaistun tuohon valvomiseen. Nuorenahan pystyi vaikka bilettämään kahtena päivänä ihan parin tunnin unilla. Nykyään kyllä kolottaa joka paikkaa ja on huono olo, jos on valvonut koko yön.

Mutta joo, minäkin toivoisin, että foorumi ei ihan kuole. Joskus 10v sitten täällä olikin tosi aktiivista ja monesti unettomana kirjoittelin myös öisin, silti saattoi kellonajasta huolimatta saada juttuseuraakin.

Saiko Winston mielenrauhan tissiasian suhteen?

Voikaa hyvin!

Menen ultraan ensi viikolla. Kävin siis jo lääkärissä ja hän sanoi, että näin käsikopelolla tisseissäni ei vaikuta olevan mitään huolestuttavaa, mutta pisti varan vuoksi lähetteen ultraan, koska toisessa rinnassani rauhaskudos on hieman epätasaista. Ei voi taaskaan valittaa julkisesta terveydenhuollosta :smiley: No, nyt en jaksa stressata tuota asiaa yhtään, kun lekurikaan ei ollut huolissaan ja ensi viikollahan se sitten selviää.

Tällä hetkellä täpinöin lähinnä viikon päästä koittavaa kesäreissua. Lähdetään isännän kanssa Tallinnaan Manowarin keikalle. Tyypilliseen tapaani kehittelen kaikenmaailman worst case scenarioita, millä kaikilla tavoilla matka menee pieleen :roll_eyes:, mutta oikeasti odottelen sitä kyllä ihan innolla. En kai minä muuten täysin vapaaehtoisesti noille reissuille lähtisi, jos en niistä tykkäisi.

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Tuli aktivoiduttua, koska huumeet ovat olleet jossain määrin läsnä elämässäni nyt taas vuosien tauon jälkeen. Olen jonkun aikaa seurustellut itseäni reilusti yli 10 vuotta nuoremman naisen kanssa. Kokaiini ja kannabis tuntuvat olevan tuolla ikäluokalla varsin tavallisia eväitä juhliessa. Tuo kieltämättä vähän yllätti, ettei kyse ole mistään hörhöjen alakulttuuri touhusta, kuten omassa nuoruudessani. Eivät nuo edes tunne ketään, jolla olisi tai olisi ollut huumeongelma. Tullut siis otettua tässä kevään aikana muutaman kerran kolaa. Homma jäänyt aina yhteen iltaan, eikä ole jäänyt mitään kitkuja tai pakonomaisia ajatuksia asiasta. Kaiken järjen mukaan siis ihan ok hommaa.

Nyt ehkä viidennen tai kuudennen kerran jälkeen iski tolkuton morkkis. Minkä ihmeen takia minä nelikymppinen kahden lapsen isä, jolla tausta vuosien amfetamiini riippuvuudesta leikin tulella? Eipä tuossa ole mitään järkeä. Joku pilven polttaminen nyt on ihan yksi ja sama, mutta keulan kiskominen on yhden pysäkin päässä pirin ryystämisestä. Toistaiseksi olen käyttänyt ainoastaan naisystäväni ja hänen kavereidensa kanssa, piri ei kuulu mitenkään heidän sosiaalisiin ympyröihinsä. Jos alkaisin käyttämään omien vanhojen kavereideni kanssa, olisi piriä nenän alla välittömästi. Vaikea sanoa olisiko kanttia kieltäytyä tuollaisessa tilanteessa. Siksi homma täytyy viheltää nyt poikki. Rehellisesti, ajatuskin pirin vetämisestä ahdistaa ja pelottaa. Tuskinpa siitä kerrasta ihmeitä tapahtuisi, mutta niin pakkomielteinen olin aineesta aikoinaan, etten tosiaan halua ottaa riskiä.

En tiedä mikä pointti tässä selonteossa oli, kunhan vaan oli pakko purkaa. Koittakaa kestää.

Tsemppiä Winstonille. Eiköhän asia ole kuitenkin ok, näin ainakin toivotaan.

Kiitoksia ja sitä samaa sulle.

Aikamoisella riskillähän sinä tuossa pelaat, mutta ei se automaattisesti tarkoita luisua takaisin entisen elämän päihdehelvettiin. Itse en allekirjoita NA-ideologian teesejä ehdottomina ja kaikille pätevinä totuuksina. Tuo nykyinen seurapiirisi ja käyttökulttuurisi voi edesauttaa sitä, että homma pysyy hanskassa ja harmittomana viihdekäyttönä. Toisaalta se voi kyllä edesauttaa myös itsensä kusettamista, että eihän tässä mitään ongelmaa ole, kun en tee sitä ja tätä ja asiat ovat/eivät ole niin ja näin. Mene ja tiedä. Tosin jos nyt päätit pistää hommalle totaalistopin, niin eipä tuolla kai niin väliä.

Koko elämäni olen hakeutunut tuollaisiin ns. salonkikelpoisiin porukoihin käyttämään, eikä se kyllä mikään ehkäisevä tekijä ole. Tasan samalla tavalla se pulveri upposi nokkaan takavuosina varakkaiden yrittäjien, teatterikorkeakoulun käyneiden näyttelijöiden kuin pikkurikollisten nistienkin seurassa. Kävin eilen morkkispäissäni NA-ryhmässä, siellä oltiin vahvasti sitä mieltä, että luisu sinne katuojaan on tätä menoa varma. Hienoa toimintaa, joka on monia auttanut, mutta henkilökohtaisesti kyllä jotenkin tökkii se fanatismi. Puhuttiin naisystävän kanssa asiasta. Hänellä ei mitään tarkkaa käsitystä ollut ongelmani määrästä ja laadusta, oli aika järkyttynyt, kun kerroin jotain tarinoita. Ei tuntunut ymmärtävän yhtään, kuinka voi elää kuten silloin elin ja käyttää joka päivä. Sanoi ettei itsekään halua käyttää, joka ei mitenkään tarpeellista ole. En minä kenenkään iloa halua pilata, jos sitä iloa pidetään siinä määrin, kuin hän tekee.

Oli miten oli, niin toivon asian nyt käsitelty. Vaikkei mitään suuria ongelmia tulisikaan, niin on siinä hauskanpidolla aika huono hyötysuhde. Muutama tunti hauskaa ja monen päivän morkkis päälle. Turhauttaa vaan, kun tämä aihe tuntuu olevan jossain määrin elämän mittainen kivireki. Toivoin jo, että se olisi pysyvästi historiaa, kun vuosiin ei ollut mitään tekemistä aiheen kanssa

No niin. Kävin ultrassa eilen ja kyllä siellä tississä on pieni patti, joka vaatii lisäselvityksiä. Pistivät vielä mammografiaan. Nyt niitä tuloksia odotellessa, että otetaanko seuraavaksi koepala vai mitä tehdään.

Nyt olen jo rauhoittunut ja luojan kiitos, sain nukuttua yöni hyvin, mutta eilen kyllä porasin isännälle räät rinnuksilla, että eipähän tarvitse munuaisvaivaista kissaa surra, kun itse ehdin kuolla ennen häntä moneen kertaan. Olin myös sitä mieltä, että en voi lähteä reissuun, koska teen kuolemaa. Tulin sitten järkiini, että nythän sinne reissuun nimenomaan kannattaa lähteä. Ei tämä asia kotona istumalla ja itkemällä parane :roll_eyes:.

Tällä hetkellä olen ihan hyvillä mielin ja ylihuominen reissu tosiaan tärkeimpänä mielen päällä, mutta kyllähän tuo vähän alamaihin veti. Mietin tosin, että minulta on kolmesti poistettu epäilyttävä(siis ihan lääkärinkin mielestä epäilyttävä) luomi ja kerran limakalvomuutos suusta. Joka kerralla olin aivan varma, että nyt se on syöpä ja menoa. Joka kerralla kyseessä olivat tyystin hyvälaatuiset muutokset.

Hei vaan! Kesä on saapunut tänään ainakin tänne päin Suomea, missä asun. On ollut tuskaa koittaa saada kunnon unia kun on niin valoisaa. No, joka kesäinen juttuhan tää on mulle. Onneksi juhannuksen jälkeen mennään kohti syksyä. Tiedän, useimmat masentuu, kun sanon noin. Mutta mulle se tuo mielenrauhaa, vaikka ei tää tästä sormia napsauttamalla vielä pimene, vaan kestää ainakin elokuuhun saakka, että oikeasti huomaa pimeyden.

Vähän on mennyt piriä, mut koitan pitää viikon taukoja aina ja ottaa ihan minimiannoksen, jos käytän. Jos tulee vähänkin sitä enemmän otettua, niin tulee aivan helvetin jäätävä ahdistus ja pakko tipauttaa itsensä Serenasella, Temestalla ja tsolpideemillä. Sit on kans seuraava päivä vittumainen, jos ottaa liikaa. Se on vaan paha asia mulle, että piri vie ruokahalun. Syömishäiriöoireilu nostaa päätään, kun on helppo laihtua.

Winstonille toivon paljon tsemppiä tutkimuksiin. Toivottavasti patti on ihan hyvänlaatuinen. Mun ystävällä oli kans patti, mutta ei ollut hänellä loppujenlopuksi mitään syöpää siinä. Pidä hauskaa keikalla!

1 tykkäys

^ Kiitoksia tsempeistä, Nnaana <3. Kävin tosiaan mammografiassa ja ultrassa ja nyt odotellaan sitten paksuneulanäytteen tuloksia. Lääkärit eivät edelleenkään ole kovinkaan huolissaan. Haluavat pelata varmaan päälle ja hyvä niin, mutta itse kyllä kuumottelen, että mitäs jos sittenkin… Yritän rauhoitella itseäni sillä tosiasialla, että tissipatit ovat hyvin yleisiä ja suurimmaksi osaksi hyvälaatuisia.

Viime viikonlopun Tallinnan reissu oli oikein onnistunut :smiley:. Manowar veti kovat setit molempina iltoina ja se Piritan raunioluostari oli todella upea keikkamesta.