Vähän samaa ongelmaa. Tai ei tässä oikeastaan mitään isoa kriisiä ole, mutta vähän ristiriitaisia fiiliksiä.
Syömishäiriöni on muuttunut viimevuosina enemmän ortoreksian suuntaan. Edelleen syön kyllä liian vähän kulutukseeni nähden, mutta siis syön ihan säännöllisesti joka päivä ja syömisessä tärkein pointti on terveellisyys, eikä enää se, että syön mahdollisimman vähän ja saan mahdollisimman vähän kaloreita. Parempi syöminen toki aiheuttaa sen, että jaksaa paremmin ja olenkin innostunut liikunnasta nyt niin täysillä, että pitää välillä toppuutella itseään, ettei mene ihan överiksi tämäkin homma. Aina liikunta on minulle tärkeää ollut ja aina on pitänyt päästä jokin lenkki heittämään, ettei pää hajoa, mutta nyt niin sanotusti nälkä on alkanut kasvaa syödessä, kun on hoksannut, että tässähän voi, hitto vie, kehittyäkin. Lisääntynyt liikunta ja tietysti siinä ohessa se parempi syöminen on johtanut siihen, että on tullut vähän lihaksiakin ja lihas tunnetusti painaa. Olen edelleen ihan reippaasti alipainoinen, mutta ei todellakaan mitään BMI 14, ihan normimeininki -sekoilua. Peilikuva kyllä miellyttää enemmän(No, se riippuu kyllä päivästä
), kun ei näytä ihan raadolta, kaikki vanhat vaatteet sujahtavat päälle ihan niin kuin ennenkin ja vyötärönympärys on lähinnä kaventunut tässä touhussa, mutta vaa’alla käydessä iskee se, että ei helvetti, mä olen läski ja en mä voi painaa näin paljon, kontrolli pettänyt tyystin. No, olen päättänyt, etten toistaiseksi käy vaa’alla ahdistumassa, kun ei se mitään hyödytä.
Vointi on kyllä ziljoona kertaa parempi sekä fyysisesti, että psyykkisesti näillä nykyisillä asetuksilla ja kokonaisuudessaan olen tilanteeseen tyytyväinen, mutta ristiriitaisia fiiliksiä kyllä puskee tuo lisääntynyt paino.
Mitäs muuta mulle kuuluu? Ihan hyvää. Hammaslääkärissäkin sain käytyä tuossa yksi päivä ja ei tarvitse mennä ihan heti uudestaan, kun ei löytynyt mitään fiksattavaa. En tiedä mikä helvetti siinäkin asiassa voi pelottaa niin paljon. Ei ole edes mitään hirveää henkilökohtaista traumaa, mutta ilmeisesti ylisukupolvinen trauma on saatu siirrettyä tehokkaasti eteenpäin
. Benzoa perkeleesti nassuun, sillähän siitä on aina selvitty.
Vähän vituttaa kyllä se benzojen yliannostelu, kun tarkoitus on lopettaa nuo lääkkeet tyystin, kunhan toivottavasti saan syksyllä hoidettua ylioppilaskirjoitukset loppuun. Sitä ennen en kaipaa lieviäkään vieroitusoireita häiritsemään keskittymiskykyä, mutta sen jälkeen mulla pitäisi olla aikaa. Kukaan ei siis ole vaatinut, että mun pitäisi lopettaa, mutta olen itse lopen kyllästynyt tähän mikroannosriippuvuuteen(Ihan pirun iloinen tosin olen siitä, että se on nykyään mikroannosriippuvuus sen aiempien vuosien täysin järjettömän rouskimisen sijaan) ihan riippuvuuden vuoksi. Ei minulla ole mitään sellaisia ahdistuksia enää, etten pärjäilisi ihan luomuna niiden kanssa ja toki tarvittaessa voin edelleen ottaa lääkettä, jos tulee se tilanne, että tyyliin joku kuolee tai pitää mennä hammaslääkäriin
. Ei yksi hammaslääkärikeikka tietenkään mitään kaada, kun jo näin pitkällä ollaan, mutta periaatteesta ärsyttää tuollainen “takapakki”.