Mitä kuuluu?

Kiitos, Putkis, ja samoin sinulle!

Kesä se tässä on saanut mielialan alas. Toki osansa on myös stimuilla varmastikin. On ollut sellainen olo, et ei oikein huvita nähdä ketään, joten olen ollut omissa oloissa kotona. Masistelun takia vaan en ole saanut myöskään siivotuksi tai pyykättyä. Onneksi on Temestaa.

1 tykkäys

Matalalentoista edelleen. Aloin miettimään, josko osansa tästä olosta olis Litolla. Tai oikeammin sillä, etten ole käyttänyt sitä. Siitä tulee niin helvetin kauhea jano ja pissahätä, jatkuvasti saa juosta vessassa. Deprakine oli parempi, mut osastolla viime kerralla vaihdettiin se Litoon. Olis muka tehokkaampi.

^ Varmaan olet masentunut muutenkin ja moni asia voi vaikuttaa, mutta en yhtään väheksyisi stimulanttien vaikutusta. Aina niistä lankeaa laskut maksettaviksi ja masentuneena ne luonnollisesti kasvavat moninkertaisiksi. Lopettamisen jälkeen voi ottaa yllättävänkin pitkään, että aivokemiat paranevat edes sitä vähää, mitä siinä tilassa voi. Herkästi siinä on noidankehä valmis. Ihan ymmärrettävää toki, jos et kestä selvinpäin.

Eikös sulla pitänyt olla skitsofrenia? Miksi käytät Litoa, Deprakinea tai muuta bipojen tasaria? Ei se minua haittaa. Oma on kroppasi ja jos lääkkeestä on hyötyä, mikäs siinä. Kunhan vain uteliaisuuttani ihmettelen.

Tunnen viisi ihan klassista skitsofreenikkoa, eikä kenelläkään ole noita edellä mainittuja lääkkeitä. Ihan lepteillä mennään(Leponex, Serenase, Zyprexa, sen verran, kun nyt lääkityksistään tiedän ja olen kiinnostunut) ja yleensä riittää ihan yksi kerrallaan. Mielialalääkitys voi olla joskus, jos masennuksen vuoksi siihen on aihetta ja sitten uneen mahdollisesti jotakin, mitä kenelläkin, Tenoxia, Ketipinoria tai mirtatsapiinia kai lähinnä. Pari pärjäilee oikein hyvin, ts. toki sairaus jonkin verran rajoittaa, mutta siis ihan elelevät ja touhuavat niin kuin ns. normaalitkin ihmiset ja käyvät töissäkin sen verran mitä oma vointi ja tietysti eläke antaa myöden. Parilla on niin helkkarinmoinen päihdeongelma, että se siinä suurempi probleema on, kuin skitsofrenia. Ihan tyytyväisiltä ja lunkeilta tosin vaikuttavat omassa kuplassaan, eivätkä ainakaan ulkopuolisen silmiin vaikuta järin psykoottisilta. Yksi sitten jättää lääkkeensä säännöllisesti ottamatta, meno on sen mukaista(Ei onneksi ole harmiksi, kuin lähinnä itselleen) ja siinä sitä sitten käydään kääntymässä pöpilässä useamman kerran vuodessa, missä herra saadaan taas hetkeksi kammettua avohoitokelpoiseksi.

Edit: Itselläkin vähän matalalentoista fiilistä tänä aamuna, vaikka tällä hetkellä kaikki asiat niin hyvin, kuin olla ja saattaa ja olen nukkunutkin erinomaisesti. Kun on koko kevään ja alkukesän tohottanut menemään sata lasissa kaikkien kivojen ja vähemmän kivojen aktiviteettien kanssa, voi alkaa hyvällä omatunnolla rauhoittua ja kierrokset alkavat laskea, se tekee vähän huoh-olon. Sinänsä toki vain hyvä, että kierrokset laskevat. Tai sitten yksinkertaisesti sitä, että päivät eivät ole veljiä keskenään. Kyllä se kaikilla välillä tahmoo ilman mitään mentaalipuolen häiriöitäkään. Mutta joo, ihan hyvää kuuluu.

Moi, W! Juu, on mulla skitsofrenia. Mielialan takia tota Litoa määrättiin. Pitäis olla tehokas perus masislääkkeen rinnalla. Mulla menee Cymbalta SNRI:nä. Tutkimukset on myös osottaneet, että Deprakine on tehokas yhdistettynä klotsapiiniin. En nyt jaksa etsiä lähdettä, mutta muistelisin näin.

Tänään on ollut vähän parempi päivä. Kävin kaverin kanssa juomassa ulkona seitinohuet päiväkännit.

^ Jep, asia selvä. Tsemppiä sulle missä ikinä tarvitsetkaan :slightly_smiling_face:.

Mulla on paljon parempi aamu, kuin kaksi edellistä. Eilen kävin pesemässä matot. Ihan perinteisellä mäntysuopa&juuriharjalotraus -metodilla. Tai vähän pehmeämmällä harjalla välillä, kun kaikki matot eivät kestä ihan niin reipasta käsittelyä. Sen homman osaan ainakin paremmin, kuin kukkien kasvatuksen :grin: ja tykkäänkin siitä. Näkee työnsä jäljen, tulee fyysisesti lämmin ja onhan se hyvää hyötyliikuntaa.