Tämän tästä saa… Omat ohjeet heitetään takas naamalle
Mitä on rakkaus? Rakkaus on perkele tekoja. Mä teen niitä tekoja, vaikka ei hyvittaisikaan. Mä haluaisin vetäytyä vuorille pohtimaan elämän tarkoitusta, vaellella metsässä, olla yksin. Lähteä tämän yläpuolelle, nähdä kaukaa.
No, sen sienireissun näen jo… vaellellaan joo hirvikärpästen seassa, vahdin ja komennan lapsia, käytän yhtä puskapissalla… Mies on väkisin (kauniisti syyllistäen) vaatinut tulla mukaan ja painelee omia polkujaan saalinhimo silmissään. Sitten syödään eväät, yritän tentata mukuloilta puiden ja kasvien nimiä ja kaiken henkistymisrosessin keskeyttää havainto, että seisomme keskellä suppilovahveromerta…
Havainnoi siinä sitten itseäsi.
Kaiken kaikkiaan perhe-elämä sopii minulle. Tiedän, että voisi rosessoida rosessoimasta päästyäni sanojen merkityksiä, niiden piilomerkityksiä, äänenpainoa ja taka-ajatuksia. Helkkari on tehnyt hyvää, ettei ole tarvinnut. Nyt täällä huudetaan, jaa taitaa olla aika tehdä ruokaa. Kukat on näemmä kasteltu (tämän illan esimerkki) joten luuttu esiin ja lattiaa kuivaamaan.
Joskus ruusu on vaan ruusu.
Olen kiitollinen, että olen saanut ajatukset ulos päästäni. Niitä ei ole tarvinnut vyyhdetä kallon sisällä, väännellä ja pyöritellä. Alkupoistumispaniikin jälkeen ajatukset muotoutuu sanoiksi ja ne tulevat siistissä parijonossa esille.
Olen kiitollinen, että välillä ahdistaa. Silloin en ole turtunut, niin kauan riittää vielä ihanteita.
Eikä se todellakaan ole ohi, tämä rosessi vielä. Ehkä tulee se uudelleen rakastumisen vaihe… Muistan ensimmäisen yhdessä vietetyn yömme (olimme ‘tunteneet’ toisemme yli puoli vuotta eikä tuohon yöhön sisältynyt seksiä) kun taivas iski säkenöivällä voimallaan ja puut olivat täynnä lintuja… Muistan sen tunteen.
Välillä vaan käy mielessä, että tämän kohdalla se tunne on käytetty loppuun, pitäisi saada uutta polttoainetta…
Mutta kuten alussa, rakkaus on ennen kaikkea tekoja. Tekoja, valintoja, yrittämistä.
Tänään, tai nyt on jo aika myöhä… Huomenna minä yritän. Taas päivän verran.