Miäkin tykkään ääntään kekseliäästi käyttävistä artisteista!
Tulee sinänsä kummallinen olo tuota kuunnellessa, kun yleensä saksalaisuutta ja hauskuutta ei kovin usein näe samassa paikassa…
(<-stereotypia)
Toivottavasti tasaantuu. Mulla on oma teoriani… Olin yläasteella normaalipainoinen, mutta en laiha. Ja olihan se kehityskin vielä vähän kesken silloin… (ihmettelen, millä vauhdilla nykyteinit kehittyy, kun monet näyttävät 13-vuotiaina ihan täysiltä naisilta, kamalaa!). Minua haukuttiin silloin läskiksi, kolme vuotta sain kuulla siitä joka ikinen koulupäivä. Finnejäkin oli ja viimeinen niitti tuli siitä, kun kärähdin kaverini kanssa näpistyksestä. “Läskirupinaamavaras”. Tuo litania tuli ikävän tutuksi. Läski en siis tosiaankaan ollut silloin…
Mutta kun ihmiselle jotain tolkotetaan tarpeeksi pitkään, niin kyllähän sen uskoo. Laihduin yläasteen jälkeen vielä kymmenen kiloa, mutta uskoin silti jatkuvasti olevani läski. Sitten myöhemmin lihoinkin paljon. Tavallaan siis kasvoin ulkoisesti siksi, mikä koko ajan uskoin olevani, kun niin oli mulle opetettu.
Ja aina sitten kun rupean laihtumaan, niin en enää tunnekaan itseäni, koska kapeampi peilikuvani ei enää vastaakaan läskiä sisimpääni.
Voi, kunpa joku toistelisi mulle vaikka seuraavat kolme vuotta jokaisena arkipäivänä, kuinka ihanan terveennäköinen ja -painoinen olenkaan…!
Pitänee tehdä se ite, kun ei kissataloon viitsi puhuvaa papukaijaakaan hommata…
Sitruunapippuri se siellä kirjoitteli kans. Hyvää tekstiä niinkuin aina muulloinkin. Mutta vastaan tässä nyt oikeastaan yhteen lauseeseen:
Niinpä. Tätä sinä et ole kokenut, joten et voi tietää mitä tämä on. En kyllä halua, että koskaan koetkaan tätä, en haluaisi tätä kenellekään. Kun yhtäkkiä tuntuu siltä, että nyt lähtee henki tai vähintään järki, sydän hakkaa tuhatta ja sataa, kädet ja jalat vapisevat, kurkkua kuristaa ja rintaan koskee, tuntuu että sulkeudun pääni sisään, en pääse sieltä pois, kylmä hiki nousee pintaan…ei sitä pysty hallitsemaan, kun se iskee päälle! Ja minä tiedän, että se iskee monesti autossa, tai kylillä. Jos pystyn elämään normaalia elämää ottamalla silloin tällöin lääkettä, niin miten ihmeessä se olisi väärin!?
Ja tuo päihde kuin päihde on kyllä aika väljästi sanottu. Lääke ei ole päihde, jos sitä käytetään oikein, ei päihtymistarkoituksessa. Minä en päihdy puolikkaasta tabletista, vaan saan sillä alkavan kohtauksen asettumaan ja oloni normaaliksi.
Tilanne on siis se, että ilman noita lääkkeitä jäisin tänne neljän seinän sisälle ja olisin luultavasti paniikissa täälläkin. Lääkkeet auttavat minua saamaan uusia onnistumisen kokemuksia. Äitini on myös addiktiotaipuvainen ja hän on käyttänyt opamoxia vuosiakausia, tarvittaessa. Kuten myös vaikka tuo Jillakin.
Olen toki kiitollinen varoituksista, mutta huomautan, että me alkoholistitkin olemme yksilöitä ja reagoimme kaikkeen yksilöllisesti. Vaikka sinä koukahditkin opamoxiin, se ei tarkoita sitä, että minulle kävisi niin. Vaikka sinä pidätkin bentsojen syömistä retkahtamisena, jonka jälkeen on sama vaikka joisi, niin mulle asia ei todellakaan ole niin.
Ja ihan oikeesti, minä olen aikuinen ihminen, en ole juonut alkoholia aikoihin, haluan elää raittiina ja terveenä, myös järjeltäni. Koen saavani näistä lääkkeistä apua siihen, tällä hetkellä. Tosin, en sitä omaa pakettiani ole vieläkään avannut, olen kohta kahteen viikkoon syönyt siis neljä tablettia yhteensä. Kuvittelin, että minua varoiteltiin jo tarpeeksi, mutta ei sitä näemmä vielä riittävästi ollut.
En aio lopettaa noiden käyttöä, koska ne auttavat minua elämään normaalia elämää. Toki tavoitteenani on tulevaisuudessa elää normaalia elämää täysin lääkkeettömästikin, mutta nyt käytän lääkkeitä, koska tarvitsen niitä.
Aurinkoista loppukesää myös sulle SP.