Mirtillon Uusi Elämä

Ei mulla tässä mitään kummempia uutisia ole, mutta tulinpa vaan kertomaan, että olen mahdottoman hyvällä tuulella! Ei sitä paniikin kierteessä ollessaan kertakaikkiaan pysty tajuamaan, miten käsittämättömän hyvältä voi normaali, terve olo tuntua! Ei sitä pysty muistamaan. Nyt juuri sieltä päässeenä ihastelee oloaan jonkin aikaa ja sittenhän se ihanuus muuttuu normaaliksi ja tylsäksi…

Tästedes lupaan ja vannon, että yritän muistaa arvostaa terveyttäni ja olla siitä kiitollinen!!! Jokainen ahdistukseton ja paniikkikohtaukseton päivä on loistava päivä!

Olen onnellinen! :smiley:

^ Ei mullakaan sen kummempaa kuin, että tuohan kuulostaa kerrassaan hienolta :slight_smile: . Jatka samaan malliin. Hyvää viikonloppua :smiley: .

Sitä samaa sulle W! :slight_smile:

Onpa ihanaa kuulla mirtillo, että fiilis on ollut ja toivottavasti on edelleen noin kohdillaan! :smiley: paniikit on kamalia, saati ne päälle jäävät, sitten kun niistä kiipeää yli niin totta tosiaan sitä taas tajuaa miten hyvä on olla, kun on normaali olo. Vaikka ei olisi edes erityisempää syytä niin sitähän on ihan hullun onnellinen vaan siitä, kun on NORMAALIA. Siitä saapi hyvin mielin olla iloinen! Oon niin hyvilläni, että vointisi on mennyt paremmaksi, se tekee minutkin iloiseksi :smiley:

Minäkin olin huojentunut kun olosi on helpottunut.
Tiedän myöskin sen pahan olon ja paniikin aiheuttaman uupumisen kaikkeen…vaikka minun paniikkini onkin jokseenkin erilainen kuvio. Se ei ole varsinainen paniikki, vaan sellainen ahdistus oikeastaan, joka ryöstäytyy käsistä, ja varon menemästä sinne kaikin tavoin=dissosioin. Mutta kuitenkin, hyvä että olosi on jo parempi taas.
Mitä tuohon lääkitykseen tulee, niin itse söin yhden syksyn päivittäin tuota lääkettä ahdistukseen noin 4kk ja huonosti kävi. Minusta tuli impulsiivinen ja erittäin ahdistunut, join myöskin raivoisammin silloin, enkä ollut oma itseni ollenkaan! Mutta se käyttö oli päivittäistä, pari-kolme pilleriä. Hetkellisesti se auttoi ahdistukseen, mutta kuukausien kuluessa vaikutus kääntyi ihan hurjaksi. Huom. minulla, tarkoitus ei ollut arvostella sinua, oikein käytettynä se on hyvä lääke, ja niille joille toimii siihen paniikkihäiriöön. Mulla ei ole sitä.
Se on hyvä jos saat siitä apua, paniikkihäiriön lamaavuus tai eristävyys on vissiinkin aika totaalista.
Nyt mulla on sellainen (näinkin iso) ongelma, että asunnossani on kärpäsiä, eikä minulla ole kärpäslätkää!! Se hajosi ja heitin roskiin, ennenkuin tajusin että olishan sen voinut teipata… mokomat tajuaa lehdellä huitomisen jo 20cm ennen ja nauravat vaan minulle ja pörräävät sinnetänne ja ärsyttävät…varsinkin koiraani! Mutta pienet on murheet, hyvä niin.
Iloista päivää Mirtillolle, Teikkis toivottelee.

Kyllä, fiilis on edelleen hyvä! Tai siis normaali, mutta siihen entiseen verrattuna se todellakin on hyvä! Kuten jo Jillankin ketjussa hiukan (koillismaalaisittain sanottuna) vikkuuttelin, olen alkanut aavistaa yhden merkittävän syyn ahdistuksiini ja paniikkeihin. Luulenpa, että syy löytyy selkärangastani, tarkemmin sanottuna rintarangasta. Siellä on jotain lukkoja ja jumeja. Etsiskelin tietoa rintarangan lukoista ja löysin monia tarinoita, joissa tämä vaiva on jopa diagnosoitu paniikkihäiriöksi! Tuttuja oireitahan siinä oli, kurkun kuristumisen tunnetta, kipua rinnassa, hengitysvaikeuksia… Ja niitä kun tulee, niin mielikin menee sitten paniikkiin. Luulen siis entistä vahvemmin, että tämä on mulla puhtaasti kroppaperäistä. Olen tässä reilun viikon pitänyt aina selkänojallisessa tuolissa istuessani (myös autossa) sellaista hierontapalloa mukana, pistän sen selän ja tuolin väliin. Silloin asento pysyy ryhdikkäänä ja ei ainakaan niin helposti rupea ahdistamaan. Ja aina aamuisin olen maannut herättyäni tovin tyyny selän alla. Yritän siis pikkuhiljaa opettaa selkääni toisenlaiseen asentoon. Ja kyllä se on siihen jo tottunutkin hieman.

Niin ja Teikkis, miä en ole ottanut noita lääkkeitä läheskään joka päivä, eikä ole suunnitelmissa ruveta ottamaankaan. Ainoastaan tarvittaessa. Ei ole tarvetta tullut viime sunnuntain jälkeen. Jospa tämä selkätreenini auttaisi niin, ettei tulisikaan tarvetta, se se olisi mukavaa! :slight_smile:

Mukavaa kun kirjoittelitte! :slight_smile:

Sama vaiva ainakin pahentaa paniikkiani! Ja on muuten useinkin ainakin yleisahdistuneen olon taustalla (rintaa painaa, sydän muljuilee, on semmonen ärsh ahistunut olotila). Olen kuullut muilta samaa. Mikä on tuollainen hierontapallo??

Jep, sydämen muljuilut on tuttuja kans…

Hierontapallo on tämmönen:

Halkaisija yhdeksän senttiä. Mulla on toinenkin, pienempi, sillä voi hieroa jalkapohjia! :slight_smile: Käytiin ostamassa äitille “kättäpidempää” apuvälineliikkeestä ja sieltä löytyi tämmösiäkin.

Ahaa, kiitos vinkistä! Pitääkin metsästää itsellekin tuollainen :smiley: en ole ikinä kuullutkaan! Minullakin on ryhdin kanssa ongelmia. Siis laitat tuon vaan penkin ja selän väliin ja annat olla siellä paikallaan? Hitsit, nyt minä haluan heti samantien oman pallon! :mrgreen:

Oikeastaan en anna sen olla paikallaan, vaan nimenomaan liikuttelen selkää koko ajan. Paikallaan oleminen jumittaa. Selkää kun painaa tuota palloa vasten ja liikuttelee sivusuunnassa, niin tuo hieroo selkärangan viereisiä lihaksia. Ja sitten aina välillä siirrän sitä alemmas ja välillä ylemmäs. Tekee gutaa! :slight_smile: Mullakin on nää pallot ollut vaikka miten kauan ja nyt sitten vasta älysin ruveta käyttämään niitä! Ja tää tuolikäyttöhän on miun omaa keksintöä, oikeastihan tätä käytetään kai sillei, että selkää hierotaan seinää vasten ja tää pallo siellä välissä. Minua tämä auttaa paremmin näin.

Ahaaaaa kiitos neuvoista :slight_smile: yritän löytää oman palloni jo tänään heti, olisipa kiva päästä kokeilemaan!

Luulisinpa urheiluliikkeistäkin löytyvän.

Tässä pitäs saunaan ruveta lähtemään kohtapuoliin… :slight_smile:

Jeps. Nuo siilipallot ovat tosi tehokkaita. Ylimenoratkaisuna voi käyttää vaikka tennispalloa. Ajaa melkein saman asian, ei tosin yhtä hyvin.

Ohjeista luin, että tätä voisi käyttää myös lattialla maaten selän alla, mutta ainakin tää isompi pallo on siihen tarkoitukseen kyllä aivan liian iso! Pienempää vois kyllä kokeilla. Siilipallo, kiva nimi! :smiley:

Kannattaa tutustua myös akupainantaan. Siilipallo toimii vähän samalla periaatteella. Akupainannassa ei taas tarvitse muuta kuin omat kätensä. Toimi itselläni ihan hyvin. Netistä löytyy. :smiley:

Akupainantaakin vielä, taas uusi juttu mihin tutustua :slight_smile: näitähän nyt riittää ja mitä jos haluaa heti kokeilla kaikkia? Jos makaankin tänään illalla sitten kokeeksi meditoiden piikkimatolla, laitan lisäksi siilipallon ja tennispallon selän alle, painelen akupisteitä toisella kädellä, toisella kädellä napsin teaniinia ja kaadan rauhoittavaa teetä kurkusta alas ja hmm, jaloillehan jäisi vielä hyvin joku tehtävä? Luulisi että rupiaisi akka rentoutuun :laughing: :laughing:

Ja vielä kun teet tuon kaiken saunassa, tulee hotjoogakin siinä samalla! :laughing:

Taidanpa tutustua tuohon akupainantaankin, kaikki itsehoidot kiinnostavat, koska täältä on niin hankala päästä mihinkään “oikeisiin” hoitoihin.

Hei Mirtillo. Tosiaan kovasti muistuttaa taustamme.

Sinun toipumisesi antaa uskoa omalle toipumisen tielle. :smiley:

Vertaistuki on just siitä syystä mahtavaa, näkee, että “jos toikin on kerran pystynyt, ni kyllä minäkin pystyn!”. :slight_smile:

Totta. :smiley: Aika kiva fiilis, kun yleensä tähän aikaan lauantai-illalla olen menossa kauppaan hakemaan bisseä ja siideriä. Nyt ei edes tee mieli. Nämä selvät päivät ovat paljon mukavampia.