^ Vaikka provoiletkin, niin kyllä mä oisin ainakin huolissani lääkärin etiikasta, jos suostuisi määräämään Leponexia uneen. Ennemmin lähtisin vaikka hakemaan barbituraatteja erityisluvallisedti, se kun on mahdollista, jos/kun kyseessä on invalidisoiva unettomuus.
On muuten saanut eräs vanhan polven antihistamiini tässä myyntiluvan unettomuuden hoitoon. Dormix, sisältää doksylamiinia.
Neuroleptejä en suosittele mitään merkkiä unettomuuteen. Ota sitä mirtatsapiinia vain 7.5mg tai jopa vain puolet siitä koska se mömmö nyt vain väsyttää silloin enemmän. Bentso-tolet siellä vaikuttaa olevan nousussa ja sitäpaitsi jos unettomuus on se pääsyy niin kokeile bentsojohdannaisia nukahtamislääkkeitä, bentsoista insominia tai diapamia sekä ehkä dormicumia jos lekuri kirjoittaa… Atarax+melatoniini isolla annostuksella voi myös auttaa jos ei oo kokemusta…
Valeriaanaa, kärsimyskukka-uutetta, unihygieniakuntoon jne… Missään nimessä en kuitenkaan mene, enkä voi plinkissä suositella sellaisia överiunettavia (ja nimenomaan insomnian hoitoon jalostettuja) lääkekannabis-lajikkeita joita saa myös sellaisina versioina joissa thc:n haitat ovat kurissa!
Itse asiassa tota melatoniinia ei enää suositella otettavaksi kovin isoilla annoksilla, vaan 1,5-3mg on ollut ilmeisesti tehokkaampi kuin joku 6mg. Sitähän saa reseptillä vielä 3mg ja 5mg tabuja ja yhdellä kaverilla on 5mg x 1-2(!). Omalla kohdalla 3mg oli tosi voimakas vaikutukseltaan aluksi, mutta teho hiipui ja kuulinkin, että melatoniinia myös kannattaisi tauottaa. En lähtenyt annoksen nostoon, vaikka reseptini sen sallisi, koska noita isoja annoksia ei ole suositeltu. Tai kahta koulukuntaa tonkin suhteen on ja muistan myös omalla kohdallani, ettei melatoniini auttanut vuosia sitten lainkaan, mutta nyt on apua ollut vaihtelevasti. Atarax on myös itseäni väsyttänyt paljon ja mirtatsapiini ei niinkään auttanut nukahtamaan, vaan väsytti aamuisin ja olisin silloin nukkunut loputtomasti ja olo oli tokkurainen tuolla 7,5mg annoksellakin (pienempää oli vaikea ottaa 15mg tabuista).
Lisäksi lähtökohtaisesti kaikki ainakin omassa lähipiirissä itseni mukaan lukien ovat enemmän hyötyneet tsolpideemistä/tsopiklonista kuin jostain diapamista tai tenoxista eikä tolet ole kasvaneet niihin samalla tavalla kuin perusbentsoihin. Esim. itse olen syönyt samalla annoksella tsolpideemiä vuosikaudet, joskin pientä vaihtelua on ollut, enkä onneksi joka ilta sitä joudu käyttämään.
Niinpä muuten taitaa tosiaan olla… Jostain luin, että se annostus kannattas valita ottamalla mahdollisimman pieniannos ensin ja nostaa siihen määrään joka juuri itsellä vaikuttaa parhaiten koska liikavaikutus on negatiivista…
Mulla on muuten myös melatoniini sic-respalla 5mgx1-2 Diapamin (30mg/pv) ja Dormicumin (7.5mg/pv) lisäksi jos lääkekannabis loppuu ja annostuksia voidaan titrata ylöspäin reilusti jos siltä tuntuu bentsoissa… Mikään muu troppi ei oikein tehoa kriisitilanteessa… Loratsepaami (jota juuri lääkkeistä vastaava psykiatrini pitää aikamoisena aineena) hieman aina+alpratsolaami (josta tulee kaikista herkiten negatiivisia paradoksaalisia oireita jo yllättävän lyhyellä käytöllä) ja tematsepaami auttaa 4-5päivää… Kaikki muut Suomessa myytävät bentsot/johdannaiset ovat yhtä tyhjän kanssa juuri minulle…
Eikö sitä saa nyt 2Mg ilman respaa ennen raja 1 Mg, kerran apteekissa eivät myyneet mulle ku on noita lääkkeitä. Soitto nerologille joka sanoi etteihän se herran jumala ole edes lääke, takas apteekkiin ja sitten sai, väkevämpiä mitä puolitin. Melatoniinin teho ei nouse vaikka kuinka sitä söis, ihmisen pitää illalla rauhoittua ja vaikka lukea hetki ja sitten melatoniinit suuhun ja nukkumaan. Ei se rauhatonta ihmistä tainnuta.
Mulla on unettomuuteen Melatonin 3-6mg(en kyllä käytä ikinä), Atarax 25-100mg, Tenox 20mg ja ahdistukseen tarvittaessa Opamox 50mg. Noi jos kerralla huitasee naamaan ni saattaa siinä uni tulla jos tolet on matalalla.
^ En ymmärrä minäkään tuota komboa. Toisekseen en ymmärrä, miksi se lekuri on päätään pudistellut ja huokaillut. Lääkärin päätettävissähän se aina viimekädessä on, mitä troppeja kirjoittaa ja jos on kerran katsonut asianmukaiseksi määrätä tietyn lääkityksen, niin mitä ihmeen pään pudistelua ja huokailemista siinä on . Ei mulle kukaan lääkäri ole koskaan päätään pudistellut ja huokaillut reseptiä kirjoittaessaan. Jos taas olen törmännyt tällaiseen pään pudistelijalekuriin ja sille jotakin lääkitystä ehdottanut, niin onpa yleensä respa jäänyt saamatta.
Kumma juttu mutta minulla juuri kaikista parhaan psykiatrin kanssa on toimittu juuri päinvastoin ja homma rullaa mitä hienoimmin! :mrgreen:
Satutko muuten tietämään jotakin luonnon tai lääkefirmojen tuotetta jolla voisi vähentää suun hermojen kipuja (rahoittavana 22,5g dormicum+mahdollisesti extrana diapamia jos haluun ja määrä joku fiksu tyyliin 20mg-30mg) eli ei varmaan nyt mitään hevosten lääkkeitä ruveta miettiin hammaslääkärikäyntiin tohon combona kun on vielä kohtuu hyvät tasot kannabinoideja vaikka minkä sorttista elimistössä?
Reikiä ei pitäs olla mutta jos on niin ei huvittaisi enään ottaa yhdeksää kipupiikkiä vaikka ns. nomaalissa kipuvasteessa ei ole ongelmia ja jos on niin ihan toiseen suuntaan…
^ Luonnon tuotteista en tiedä juuri mitään. Eikös se ole ennemmin sun alaasi ? Tietty ekana tulevat mieleen ihan nämä miedot perusopparit, eli kodeiini tai tramadoli, joiden saamisessa ei edes suurempia ongelmia pitäisi olla. Ikävämpi homma, jos puudutuspiikit eivät toimi . Itsellänihän se kipu ei ole se juttu, mitä hammaslääkärissä ensisijaisesti pelkään, kunhan vain muuten pelottaa niin perkeleesti ja siihen auttaa ainoastaan armoton kasa benzoja :mrgreen: .
Pelkohan se täälläkin (lapsuuden ikäviä hammasrautajuttuja) mutta midatsolaami on ihan ok isolla annoksella verrattuna xanoriin ja xanori “laskee” juuri mulla sillai tyhmästi kun midatsolaami taas ei lainkaan satunnais käytössä tosin pitää pajauttaa sitteen vaan indicaa
Siis kyl ne puuduttaa sillai pinnallisesti mutta kun ei tehoa kunnolla,kukaan ei osaa sanoa miksi ja erikoishammaslääkäri kysyi jopa ylempää… vastausta ei kuulunut… Minulta kerran meni nilkka rikki niin eivät sairaanhoitajat uskaltaneet antaa enään oxanestiä, ettei tule överiongelmia. Viimenen luvattu piikki vasta auttoi ja humahti kuten piti sekä kivun poistoon, että nuppiin… Ja ei ollu toleja oppareihin…
Mutta uskaltaako tollasen bentsomäärän kanssa (midatsolaami voi ehkä olla arvaamaton) toleton kamalasti niitä oppareita napostella jos on 2g kukkaa kehossa (johon tietysti monsteri tolet)?
^ Ei kai niitä oppareita mitenkään hirveästi tarvitse napostella, ihan lääkinnällisillä annoksilla, eikä siitä nyt mitään hengenvaaraa pitäisi seurata runsaammankaan benzokyllästyksen alaisena ja valvotuissa olosuhteissahan sä kait siellä hammaslekurissa olet, jos nyt jotakin sattuisi käymään. Tietty, jos normaaleista lääkinnällisistä annoksista ei ole riittävää vastetta kipuun, niin hankalampi homma taas, mutta mikäli ne överit johtavat vain siihen, että olet tyystin kujalla siellä lekurissa, niin eikös se ole lähinnä toivottavaa, eli meneepä ainakin kivuttomasti :mrgreen: .
No kun viimeksi se meni kohtuu diipeiksi lääketieteellisiksi keskusteluiksi ja kirjavinkkien jakamiseksi se touhu vaikka minun ei kuulemma kuuluisi tietää missä ja kuka tyyliin olen Eihän sieltä päässy pois edes ilman saattajaa (kun säännöt on säännöt)
Eli kun ongelma on juuri se, että kun miestä ei meinaa saada kujalle niin ei sitten millään… Ehkä jotain kodeiini-juttua kait sitten vois miettiä…
Ps. Edelleen muuten yli vuoden tuntemisen jälkeen psykoterapeuttini mielestä jopa veriaivoesteen koossa tai rakenteessa saattaa ollaa jotain sellaista kummallisuutta joka ei näy normaaleissa magneettikuvissa ja ilmeisesti geneettisenä johon pakettiin myös sairautenisynty on vaikuttanut jälkikäteen… Tosin tämä on vain teoria…
Opioidit eivät paljoa auta sellaisiin teräviin, pistäviin kipuihin joita hampaiden ja ienten ronkkiminen voi aiheuttaa. Suun tuntoherkkyyttä voi yrittää puuduttaa pienellä määrällä jotain vahvaa chili-kastiketta, joka tuottaa hetken poltteen ja sen jälkeen jättää suun tilapäisesti vähemmän herkäksi kivulle.
Näin olen itsekkin hieman uumoillut… Neilikka tais kans auttaa… Yrttikaupoille siis (ja tarkkana saa olla kusetuksien kanssa ja annostusten), bentsoannostukset kuntoon, ehkä kodeiini (tramalia jos kantti kestää ja lupaa edes tulisi) tai sitten ehkä jotain uutta supersuun puudutusgeeliä erityisluvalla kun laitetaan kuponkeja vireille :mrgreen:
"Käyttöaaihe:
Ei ole löytynyt mitään halvenpaa ja turvallisenpaa vaihtoehtoa kun vasteet on mitä on"
No siis kuten sanoin, niin syön oman tarpeeni mukaan. Vaikeampiin kipu päiviin tai jaksoihin valitsen aika tarkkaan mitä nappaan. Monen lääkärinkin mielestä tuossa on toki paljon turhaan päällekkäin lääkkeitä, mutta katsoo näiden kombojen olevan näin kovaan kipuun lääkinnällisesti toimivia ja järkevää. Enemmän näitä lekureja on lähinnä huvittanut miten mies kestää monelle kokonaisuutena tappavaa coctailia.
Tiedän aika hyvin kipuni tarpeeni ja otan tarvittaessa sitä mistä on eniten hyötyä of course. Tärkeintä on, että on tarvittaessa erilaisia substansseja eri tilanteisiin.
Veikkaan tietäväni monesta näistä asioista enemmän kuin moni lääkäriksi lukenut. Jotkut kun luulee lekurien olevan kuin jumalia jotka varmasti tietävät kaiken. Lääke asioissakin kannattaa käyttää omaa tuntemusta ja puhdasta omaa järkeä.
Joo, en näitä juurikaan päällekkäin käyttele. Järjetöntä… monessakin mielessä. Tarvitsisin varmaan fentanyylia, niin se ehkä poistaisi parhaiten kivun kuin kivun, mutta se on eri asia haluaako sitä käyttää…
^ Se on ihan totta, että monikaan lääkäri ei hirveästi tiedä lääkkeistä, koska lääkärin koulutukseen eivät mitenkään automaattisesti kuulu kovin laajat farmasian opinnot, eikä läheskään kaikilla lääkäreillä ole kiinnostusta, aikaa tai mahdollisuuksiakaan niitä syventään muun työnsä/opiskelujensa lomassa. Lääkärin tulisi myös todellakin kuunnella potilasta, kun tämä kertoo, että lääkitys vaikuttaa niin ja noin, tai ei vaikuta lainkaan, eikä vain päättää lotolla, että tämä on nyt hyvä lääkitys ja sillä saat pärjätä, pärjäsit tahi et.
MUTTA kyllä mua aika helvetisti huvittavat ja joskus hieman myös ärsyttävät nämä monet narkit/sekakäyttäjät, jotka ovat olevinaan niin suuria asiantuntijoita lääkeasioissa ihan sen vuoksi, että ovat käyttäneet niin paljon roinaa X, Y ja Z elämänsä aikana . Se, että on rouskinut ahkerasti Lyricaa ja rännännyt vimmaisesti Subua viimeiset 20 vuotta ei ihmisen päähän mitään farmasian opintoja iske. Toki siinä oman narkkaamisensa asiantuntija on ja kyllä mä omasta puolestanikin voin sanoa, että tiedän, miten se ja se aine muhun vaikuttaa ja paljonko mun kannattaa ottaa saadakseni tietyn vaikutuksen aikaiseksi ja mitä siitä todennäköisimmin seuraa, mutta se ei todellakaan tee musta mitään vitun farmaseuttia tahi muutakaan oikeaa asiantuntijaa. Tuon narkkikortin tosin vetää moni esiin ihan muissakin asioissa, eli kun puhutaan vaikka, vittu, pörssikursseista ja jää keskustelussa alakynteen, niin vedotaan siihen, että “mä oon narkannu 20 vuotta, mä tiedän ehkä hei elämästä enemmän, kuin sä” :mrgreen: . En nyt väitä, että sä, Helio, olisit tällainen, enkä mä tiedä paljonko oikeasti lääkkeistä tiedät, mutta kyllä näitä “asiantuntijoita” riittää ihan tarpeeksi. Niin, ja toki laajat farmasiat ihan virallisesti ja vieläpä hyvin sisäistäneenä opiskellut ihminen voi olla narkkari ja moni onkin, ja moni lääkäri voi varsin hyvin osata titrailla ne omat lääkityksensä kuntoon, vaikkei lääkkeistä perusopintojaan enempää tietäisikään :mrgreen: .
Meni hiukan offiksi. Johtuneeko siitä, että mulla on lääkitys kunnossa vai siitä, että ei ole .
Vähän sivusta mutta viimeaikoina on apteekista saanut hyvin infoa, mulla oli kaksi lääkettä jotka poistivat kahden muun vaikutuksen. Asiasta vääntöä lääkärin kanssa joka sitten lopulta soitti ja myönsi asian olevan kuten farmaseutti sanoi.
Olen samaa mieltä, kyllä potilas on se, joka ne haittavaikutukset ja hyödyt ja kaikki muutkin kokee. Tosin eihän sitä tiedä, vaikka lääkäri vetäisi huiviinsa samaa settiä, mutta joo luottakaa omiin tuntemuksiinne. Mikä lääkäri se sellanen muutenkaan on, joka ei kuuntele potilasta? Ai niin, nyt keksin psykiatrian poliklinikan lääkäri . No, mätämunia löytyy ihan jokaisesta ammattiryhmästä mutta myös hyviä versioita.
Mulla ei ole tehty muutoksia lääkityksessä, paitsi nostettu vähän annoksia. Olen ihan tyytyväinen lääkitykseeni.