Mielipuolen päiväkirja.

Vuosina 1968-1971 jotain ystäväpiirini koostui pilvenpolttajista;kunnon hippejä,viiniä ja pilveä.Kaikki,lukuunottamatta paria arempaa tyttöystävää ja tietysti minua,jonka kotikuri oli sitä luokkaa,että pelkäsin äitiäni enemmän kuin poliisia ja Jumalaa,siirtyivät asteittain pilvestä LSD:hen ja amfetamiiniin heti kun ne tulivat markkinoille.Putkaan ja tutkintaanhan noista joutui ennemmin tai myöhemmin päiväkausiksi.Minä sitten yksinäisenä vapaana kannoin porukalle ranskan leipää ja parille läheisemmälle kirjan “Rikos ja Rangaistus”.Osa noista kuoli huumeisiin,osan elämä on ollut tosi rikkonaista.Pari selvisi ns.kunnon ihmisiksi pitkän kaavan mukaan.

Itse poltin pilveä about 5 kertaa.Yksi kerta oli ikimuistoinen.Lasse Mårtensson lauloi radiossa ja se kuulosti minusta niin niin dolbysurroundilta nykytermistöllä,että näin L.Mårtenssonin melkein livenä.

Elikkä ei kannata urheilla.

Mielestäni jokainen ihminen ottaa oman vastuunsa siittä mitä syö, polttelee tai vetää.
Minua ei kiinnosta jonkun amfetamiinia käyttävän sekoilut ja en myöskään häntä osaa auttaa, koska omaa kokemusta asiasta ei ole. Kuten ei ole LSD:n käytöstäkään, “trippistoorit” joita olen lukenut, niin ne kuulostavat AIVAN liian hurjilta, ajatellen minun psyykettäni.

Joten eläkäämme ihmisiksi, minä menen tekemään kunnon “terveys smoothien”—>

Kannabiksen THC on jokatapauksessa rasvaliukoinen hermostomyrkky, joka varastoituu elimistöön pitkäksi aikaa. Tässä mielessä se on jopa ikävämpi aine kuin vesiliukoinen etanoli, joka poistuu elimistöstä rankankin käytön jälkeen alle vuorokaudessa.

Jos joku haluaa sitä elimistöönsä tai mennä jatkuvasti ns. “hitaalla” kannabiksen takia, niin en mahda sille mitään, mutta asiantila on minusta ikävä.

Toivotan mahdollisiman raitista päivää kaikille.

Kiitos raittiista päivästä ja raittiuden tuesta.

“Kannabiksen, ja yleisemmin kannabinoidien, toksisuus on erittäin alhainen.” Esim. kofeiinin toksisuus on monta kertaa suurempi.

Thc muuten toimii tavallaan “hyönteismyrkkynä” luonnossa, täten kasvi puollustaa itseään Thc:n avulla.

Ja hieman myös varoituksen sanaa:
“On hyviä todisteita siitä, että kannabiksen säännöllisesti toistuva annostelu aiheuttaa THC:n varastoitumista ihmiskehon rasvakudoksiin, missä se voi säilyä huomattavan kauan. Tämän seikan terveydellinen merkitys on epäselvä. Kannabinoidien varastoituminen olisi vakava huolenaihe, jos THC olisi voimakkaasti myrkyllinen aine ja jos se elimistön rasvoihin varastoiduttuaan säilyisi fysiologisesti aktiivisena. Todisteet siitä, että THC olisi voimakkaasti myrkyllistä ovat heikot, eikä sen aktiivisuutta varastoitumisen jälkeen ole tutkittu. THC:n varastoitumisen eräs mahdollinen terveydellinen seuraamus on, että varastoituneet kannabinoidit voisivat vapautua verenkiertoon ja aiheuttaa “takauman”. Sikäli kuin tällaista ilmiötä on ylipäänsä olemassa, se on todennäköisesti erittäin harvinainen. Mitä epävarmuuksia THC:n varastoitumisen terveydellisiin seuraamuksiin sitten liittyykään, kaikkien käyttöä harkitsevien on syytä olla tietoisia tästä varastoitumisesta.”

No eiköhän 20-40 vuoden kuluessa ole selvitetty aika pitkälti miten asiat on. Sitä ennen olkaa varovaisia.

Alkotonta ja (hamputonta) päivää vaan kaikille. Annettaisiinko jo “mielipuolelle” vuoro jatkaa kirjoittelua omalle palstalleen. Eli mitäs mielipuolelle kuuluu, jos vielä plinkin ihmeellisessä maailmassa vielä liikut?

Ps. Ketoxille vielä eräs lainaus.

Kannabis ja sen aivosoluja suojaava vaikutus

“MODERNI TIEDE on kumonnut käsityksen kannabiksen vaarallisuudesta aivoille. Sen lisäksi tieteelliset löydöt osoittavat että kannabinoidit itse asiassa suojaavat aivosoluja, erityisesti alkoholin aiheuttamilta aivovaurioilta. Äskettäin suoritetussa tutkimuksessa – ironian havaitsee jokainen lukija – Yhdysvaltain kansallisen mielenterveysinstituutin (NIMH) tutkijat raportoivat, että ei-psykoaktiivinen kannabinoidi kannabidioli (CBD) vähensi etanolin aiheuttamia solukuolemia aivoissa jopa 60 prosentilla. “Tämä tutkimus tarjoaa ensimmäisen näytön CBD:n toiminnasta aivosolujen suojana in vivo (elävässä elimistössä) …estäen ryyppyputkessa etanolin aiheuttamat aivovauriot”, tutkimuksen tekijät kirjoittivat Journal of Pharmacology and Experimental Therapeutics -lehden toukokuun 2005 numeroon.”

Ja tästä oltiin tehty myös tutkimus. Otettiin ryhmä nuoria jotka dokasivat runsaasti ja sitten otettiin toinen ryhmä, jossa oli nuoria jotka polttavat pilveä, sekä joivat runsaasti alkoholia. Aivokuvauksissa havaittiin, että runsaasti juovilla oli selkeitä muutoksia alkoholin vuoksi. Toinen ryhmä jossa oli ollut nämä pilvenkin kanssa tekemisissä olleet, niin heillä ei havaittu juurikaan poikkeamia aivoissa, vaikka joivatkin runsaasti alkoholia.

Minä uskon tähän:Voin kyllä sivuuttaa yllä olevan lainauksen, mikäli joku laittaa minulle linkin johonkin pätevään tutkimukseen jossa, osoitetaan pätevästi kannabiksen selkeä ja merkittävä toksisuus aivoille.

Eli olen siittä erimieltä, että kannabis olisi vaarallinen hermomyrkky aivoille, kuten Ketostix ilmaisi. Rasvaliukoinen se kyllä toden totta on.

Kaikki huumeet ovat perseestä ja niiden käyttäjien elämä voi mennä sinne samaan paikkaan eli perseelleen. Tuurin kauppaa :mrgreen:

Kumpaa (perheellisenä ihmisenä) haluaisit muuten lapsiesi tulevaisuudessa käyttävän kahvia vai paljon kehumaasi yrttiä?? Minua ei lapsieni kahvin juonti haittaisi mutta ei kuulemma maistu. Herranjestas, myönnä nyt jo olevasi huumeriippuvainen ja katso peiliin. Edelleen hyvä juttu ettei alkoa mene!

Hyvä kysymys Lizzy.

Koen hyväksi kertoa jälkikasvulle kaikista päihteistä/lääkkeistä, myös ei huumavista rohdoskasveista kaiken sen minkä tiedän ja voin sanoa jotain tietäväni. Myös kannabiksen riskit, ne ovat todellisia. Aijon myös kertoa, sen hetkiset tarkat tiedot, mitkä ovat alkoholisoitumisen ja perinnöllisyyden vaikutukset toisiinsa.

Jos vaihtoehtoina olisi kahvi vai yrtti, niin valitsisin kahvin hänelle.

Koska yksinkertaisesti rakastan lastani niin paljon, että soisin hänelle tulevaisuudessa täysin päihteettömän elämän. Vaikka kahvi onkin psykoaktiivinen stimulantti, tosin perin haitaton, vaikka siihen kehittyisikin riippuvuus.
Mutta jos hän myöhemmällä iällä haluaa blosautella satunnaisesti, niinkuin minä teen, niin anti mennä vaan, niin kauan kuin haittavaikutuksia ilmenee. Jos haittavaikutuksia ilmenee, kehottaisiin lopettamaan täysin. En tule koskaan tarjoamaan alkoholia, kannabista tai muita päihteitä hänelle. Poikkeuksena hengenvaarallinen krapula, siihen antaisin bentsoja, ihan sen takia, että viinan vieroitusoireet voivat olla henkeä uhkaavia. Toivottavasti en koskaan joudu näkemään lapsellani sellaista olotilaa! Jos hän aikuisena alkaa juomaan alkoholia, vaikkakin näyttäsi ettei ongelmia synny, niin kehottaisin häntä lopettamaan vähäisenkin käytön.

Huumeriippuvainen? Bentsoista ja nikotiinista minä olen riippuvainen. En kannabiksesta, vaikkakin väittelin aiheen ympärillä ilmenevistä asioista Ketostixin kanssa.

Tiettyjen kriteerien pitää täyttyä, jotta voitaisiin väittää, että olen hankkinut kannabisaddiktion itselleni. Kriteerit eivät yksinkertaisesti täyty. Mutta minusta tottakai voi tulla kannabisriippuvainen, myönnän sen auliisti jos näin tapahtuu, ei tarvitse edes peiliin katsoa :laughing: Mutta satunnaisuus, estää tehokkaasti psyykkisen riippuvuuden kehittymisen. Fyysistä riippuvuuttahan ei ole olemassakaan. Ja minä väitän olevani todella hyvin kartalla, siittä mitä erilaiset riippuvuudet ovat ja millaisia vieroitusoireita mistäkin aineesta voi tulla.

Ps. Aijon myös perehdyttää hänet hyvään ruokavalioon, kunnosta huolta pitämisen tärkeyteen ja meditointiin+paljon paljon muuhun.

Pss. Emännälle olen sanonut, että voi kokeilla jos uskaltaa, eipä ole rouvalle kelvannut, tulee kuulemma päänsärkyäkin hampunhajusta/tuoksusta :laughing: Hän ei käytä myöskään lainkaan alkoholia eikä tupakoi. Erittäin hyvä asenne päihteisiin. Kerran hän tosin on ottanut puolikkaan 15mg:sen oksatsepaami pillerin, vitutukseen. Hänestä oli tavattoman ikävää, että jalat menivät “spagetiksi” ja se kuulemma häiritsi, että ei tuntenut enään sitä vitutusta, vaikka sen takia puolikkaan pillerin ottikin :laughing: Hänelle tuli kokonaisuudessaan paha olo.
Hän on myös kerran ottanut päänsärkyyn Panacodin, silmissä kuulemma värit vaan vilisi ja oli heikko olo, päänsärky kuulemma lähti, no se ei ole mikään ihme. Ei halua syödä koskaan enään niitä. Kahvista hän on riippuvainen, myöntää itsekkin. 1-2 kupposta päivässä kuluu. Ja kulukoot minun puolestani vaikka hautaan asti, vaikka minä en kofeiinista pahemmin dikkailekkaan.

Jos sinun kaltainen päihderiippuvainen olisi lapsesi hoitajana, niin antaisitko lapsesi hänelle hoitoon?
Entä jos lapsesi toisi sätkän kotiin saatuaan sen siltä hoitajalta saatilla, ettei se mitään pahaa ole ja vaikka laiton olisikin, niin vaaraton oikein käytettynä. Entäpä sitten tuo lääkemyönteisyys, siis jos lapsesi kärttäisi harmistuksiin bentsoja, kuten se hoitajakin vetää, niin lähtisitkö lääkärille niitä hakemaan, vai vaihtaisitko hoitajaa, kun onhan se ihan sairas tyyppi.

Ps. Aikuisena yleensä ne ongelmat lopulta vasta oikein puhkeaa kukkaan, mitä lapsena on opittu ja sekä mitä geenitkin mahdollistaa. Malli mitä alkoholisti sairastamisellaan lapselleen suo on tietysti harmittavaa, mutta se vasta harmittaakin, jos sairastamisestaan tietoisenakin ei hae vastuuttomasti hoitoa itselleen, vaan näin tuhoaa omaa ja ongelmastaan vastuuttomia tilille siitä. Lapsesi maksaa sinun ongelmastasi, vaikka mitä muuta väittäisit.

Hoitoon saa maksusitoumuksen, mutta kumpaistakin on ihan itse haettava.

About kymmenen kertaa sormet on olleet näppäimillä kommentoidakseni, mutta olen jättänyt tekemättä.
Mutta…
Nyt tämä menee liian paksuksi. Kahvin ja kannabiksen vertaaminen on täysin ABSURDIA. En ole nähnyt yhtään ihmistä katkaisuhoidossa tai päihdepsykiatrisella osastolla liiallisen kahvinjuonnin vuoksi. Sen sijaan kannabiksen vuoksi olen nähnyt useita, joiden kanssa keskustelu on yhtä vuorovaikutuksellista kuin Jehovan todistajien tai mormonien kanssa. Riippuvuus on riippuvuus on riippuvuus. Jos ei ole kannabisriippuvainen, voi sen lopettaa esim.vuodeksi. Sillä sen voi todistaa itselleen ja muille.

Eikä vedetä lapsikorttia tähän mukaan. Eivät todellakaan kärsi kahvintissuttelustani, mutta alkoholismini seurauksia hoitavat vieläkin. Lasten puolesta ei voi valita, käyttävätkö he vai ei, mutta esimerkillään voi vaikuttaa. Omat lapseni ovat valinneet onneksi varovaisuuden alkoholiin, koska ovat nähneet juomiseni seuraukset. Jos juovana holistina kertoisin heille, että en toivo heidän käyttävän alkoholia, eikö sanani olisi kuin kärpäsen surinaa korvissa (lainaus Sinuhesta).

Annetaan tämä palsta nyt mielipuolelle itselleen ja lopetetaan mielipuolinen keskustelu, tämä muistuttaa päiväni murmelina -elokuvaa, jos joku on sen sattunut näkemään.

Eli tässä ilmeisesti oletetaan, että lapseni olisi vielä selkeästi alaikäinen, koska hän hoitajaa tarvitsisi? Todennäköisesti jos hoitaja olisi juuri samanlainen “päihdeongelmainen” kuin minä, kuten kysymyksessäsi oletat, niin en yksinkertaisesti huomaisi hänellä olevan ongelmaa. Eli hän polttaisi tupakkaa, söisi hieman bentsoja (joiden vaikutusta ei huomaa ulkopuolinen, toleranssin takia) ja hän satunnaisesti käyttäisi kannabista. Mistä asiasta minä huomaisin hänen samanlaisen päihteidenkäytön kuin mitä minä teen? En mistään, ellei hän nyt olisi selkeästi pilvessä, jota jotkut hoitajat joskus kyllä ovat, mutta usein tajuavat, että ulkopuolisen penskaa ei pilvessä hoideta. Eli voisin antaa lapseni hoitoon, vaikka tietäisin kaiken 100%:sti. Kunhan hän ei siis ole pilvessä.

Jos hän toisi kannabis savukkeen tältä hoitajalta, niin samanlaiset seuraamukset siittä seuraisi kuin alaikäisenä alkoholinkin käytöstä, siis lapselleni. Koska niinkuin täälläkin olen varoitellut, niin kannabis ei todellakaan sovi vielä kehittyville lapsen aivoille. Enkä ole koskaan sanonut, että se aikuisillakaan ei voisi aiheuttaa merkittäviäkin ongelmia. Kertoisin lapselleni, että sinulla on nyt siinä kädessä (vielä maassamme, laiton huumausaine) ja et saa käyttää sitä. Poliiseja en tietystikkään soittaisi. Tälle hoitajalle lapsi ei tulisi enään koskaan menemään ja todellakin menisin hieman “jutustelemaan” kyseisen henkilön kanssa :smiling_imp:

Mitä tulee siihen, että lapseni mahdollisesti olisi hengenvaarallisissa alkoholin vieroitusoireissa. Niin katkolle minä häntä veisin ja antaisin bentsoja hieman. Mutta tällöin hän todennäköisesti olisi jo aikuinen, alaikäiselle en bentsoja antaisi. Siittä saisivat sitten huolehtia hoitavat tahot. Minkäänlaisiin “harmistuksiin” ja “vitutuksiin” en bentsoja hänelle koskaan antaisi. Nyt siis puhuttiin vain hengenvaarallisesta krapulasta, jossa jo pelkkä leposyke on 140-150, vaikka vain makaa sängyssä.

Kyllä minä tiedän Rahvas nuo Minnesotat ja inhimillisemmätkin bentsojen alasajo paikat. Pääsisin erääseen hitaammin lääkkeitä tiputettavaan hoitopaikkaan suhteellisen nopealla aikataululla jos haluasin. Mutta katsos niistä bentsoista pääsee irti ihan omin voiminkin, kun pitää järjen kädessä, ei se hyödyttäisi mitään olla siellä laitoksessa, samanlailla ne bentsot siellä, kuin kotonakin tippuu. Minulla tosin vielä hitaammin. Mutta jos totta tosiaan huomaan, etten niistä itse eroon pääse niin, ihan mielelläni menen tiputtamaan ne johonkin hoitopaikkaan. Tosin en todellakaan Minnesotaan.

Kuinka paljon Rahvas koet, että meidän jankkaamisesta on hyötyä? Sinulle tai minulle? Onhan sinulla jokin motiivi oltava, harva ihminen jaksaa keskittyä jatkuvalla syötöllä anonyymin nettikirjoittelijan teksteihin. Vaikka ne omasta mielestä olisikin täyttä sontaa. Ei minua ainakaan kiinnosta mennä saunan puolelle valistamaan ketään itseään piikittävää narkomaania.

Kahvia ja kannabista onkin verrattu vain siihen tosi seikkaan, että niistä kummastakin voi tulla riippuvaiseksi. Vain tätä asiaa olemme käsitelleet.

Kannabis ajaa jotkut ihmiset (varsinkin paljon polttelevat) juuri päihdepsykiatrisille osastoille, joskus myös katkaisuun. Kaikkihan tästä varmasti ovat samaa mieltä? Ja minä, en tätä “lapsikorttia” vetänyt esiin. Tuo murmeli leffa on kyllä ihan katsottava, suosittelen.

Itselleen on niin helppo uskotella kaikkea, jotta se päihteiden käyttö saa ja voi jatkua. Alkoholistista touhua.

Taisi kerran lukea sellaistakin, että ollaan oikein lapseltaan kysytty, eikö isillä olekin nyt asiat paremmin, kun syö vain näitä pillereitään. Mitä lapsi siihen muuta voisi sanoa, kuin että joojoo.

Pyhä lehmä johon ei saisi tarttua ja sen vuoksi kohta joku popsahtaa kertomaan, että jokaisella on se oma polku :cry:

Varmaan ne ovatkin sinulle sontaa, koska tarpeesi viettää elämäsi päihteiden vaikutuksen alaisuudessa sekä tarpeissa nauttia niitä on sinulla vahvana.
Mitä se antaa minulle? Ihan sitä samaa, kuin katselen ja kuuntelen miten ihmiset käyttäytyy jurrissa ja niissä alkoholistisissa elämäntavoissa. kiitän Luojaani, että enää ei tarvitse nauttia siitä elämästä.
Mitä se antaa sinulle? Hhmm? Joskus kävin keskustelua terapeuttini kanssa siitä mitä minun pitäisi tehdä ongelmalleni, niin poimin hänen sanoistaan vain ne jotka sopi minun tarpeisiini ja haluihini, mutta ei siihen mitä olisin oikeasti tarvinnut. Sinullekin tuntuu kelpaavan vain ne asiat, jutut ja seikat joidenka avulla voit jatkaa päihteilyäsi, muttet oikeasti lopettaa sitä. Elikä jotain tämä sinulle antaa, mutta sinä olet itse vastuussa siitä mitä haluat poimia.

Miksi sitten viitsin kirjoittaa täysraitttiuden ja siihen liittyvästä toiminnan puolesta?, niin ehkäpä siitä syystä, että vaikka minäkään en aluksi uskonut siihen, niin silti se oli se ainut keino “parantua” päihteiden käyttötarpeista.

Sekö sen estäisi, kun esimerkkinä sinäkin vedät itsesi jurriin silloin tällöin sekä lääkkeesi päälle.

Moikkapa taas.

Kirjotin kauan sitten viimeksi, mutta huomenna on taas 8 viikkoa juomattomuutta.

Sorruin ihan pelkästä vitutuksesta 2,5kk juomattomuuden jälkeen, ku psyka kieltäytyi taas kerran kirjoittamasta rauhoittavia, joita siis oikeasti tarvitsen. Onneksi saan niitä toistaiseksi muita reittejä pitkin. Minäkään en ole väärinkäyttäjä rauhoittavien kanssa, enkä hae niistä euforiaa, vaan nimenomaan, että pääsen ihmistenilmoille tai jos tulee paha raivokohtaus, niin silloin otan ja ne auttaa niihin vaivoihin.

Nyt kuitenkin yritän vielä jonkin aikaa painia ko. ongelmien kanssa ja tarkoitus mennä ensiviikolla psyk. akuuttipäivystykseen äitin kanssa, ku muualla ei oo enää hyötyä käydä. Tuon ilmi, että joko tai ei, mutta jos kieltäydytte jeesaamasta, niin vanha meno tulee hyvin tod. näk. jatkumaan ja saatan ottaa itseni päiviltäkin, kun ei kerta auteta.

Mutta joo, nyt menee taas tuon juomattomuuden kanssa hyvin olosuhteisiin nähden. Juuri kotiuduin viikko sitten leikkauksestakin ja hermot on ollu kireel, ku ei voi tehä mitään (istumakielto) ja jo viides leikkaus saman perhanan vaivan takia. :smiley:

Hävettää nuo aijemmat kirjotukset, mut olin silloin tosi hermona.

Doublepost.

Nämä oireet täsmäävät minuun kuin nyrkki silmään.

Suomessa on niin paljon sekakäyttäjiä, jotka vetää noita bentsoja viinan, tai muiden huumeiden kanssa, mutta en itsekkään laskisi sitä huumeiden käytöksi, jos niitä syödään lääkärin ohjeen mukaisesti. Tästä taas johtuu se, että oikeasti niitä tarvitsevat eivät niitä voi saada juuri mitenkään.

Itsellä on kokemusta, niin SSRI-, SRNI- ja MAOi-pohjaisista masennuslääkkeistä ja beetasalpaajista niin ikään, ja näistä mikään ei ole poistanut noita jännitys- ja ahdistusoireita. Nimenomaan ovat pahentaneet sitä oloa, ettei sängystäkään enää huvittanut nousta.

Terapiasta en koe olevan hyötyä, koska tiedostan itse ongelmani (itsetunto-ongelmaahan se lähinnä onkin) ja tiedän olevan tasavertainen muiden ihmisten kanssa, mutta se lohtu ei poista noita itsensätarkkailuja, joista suuri osa ahdistuksessa ja sos. til. pelossissani on pohjalla.

Kaveriverkostoakaan en ole luonut viiteen vuoteen sattuneesta syystä, ku ei voi ees opiskella, ja lapsuuden kaverit asuu yli 150km päässä täältä ja muutenkin ne vetää viinaa sen verran liikaa, että sikäli heistä on myös hyvä olla erossa. Kaverittomuuskin tietysti luo ahdistusta lisää, mutta ilman edes sitä pientä pohjaa, jonka bentsodiatsepiinit mahdollistaisivat opintojen jatkamisessa, tulen olemaan tuhoon tuomittu, jos näin voidaan sanoa. :smiley:

Minä kuitenkin haluaisin suorittaa iltalukion uudelleen, koska yo-tutkinto vaaditaan yliopistoon, joka taas kiinnostaa minua eniten. Ja melkein jo aikoinaan kävin normilukion loppuun, mutta sitten loppu motivaatio, eli parempi ois kai koko lukio käydä ihan uudelleen iltalukio moudossa ja sitten koittaa kirjoittaa hyvät arvosanat.

Aika näyttääpi.

Kiitos tästä viestistä. Olen ihan samoilla linjoilla kanssasi ja minusta ihmisellä olisi oikeus hyvään ja tasapainoiseen elämään ilman viinanjuontia, noiden rauhoittavien avustama. Ihmisen kuitenkin pitäisi pystyä pärjäämään arjessa ja jos ainoa lääke siihen on rauhoittava, niin sitä tulisi saada!

Miksei sitä järkätä niin, että bentsolääkitystä tarvitsevien pitäis hakea päivän napit jostain paikasta ja samalla vielä antaa puhallutus, että ei vaan viinan kaa läträä samalla, ku nappeja napsitaan. Taitaa vaan olla tämä iänikuinen säästökysymys, että kaikessa pihistetään ja kyllähän tuokin maksaisi…

Mulla oli sillon kesällä niin hyvä kuukausi, kun sain kuukaudeksi lääkettä jonka avulla pystyin tekemään asioita, käymään kaupungilla shoppailemassa ja muuta kivaa, mitä en voi muuten tehdä. Ja kyseistä lääkettä en todellakaan käyttänyt väärin, vaan otin yhden tabletin päivässä. Mitään riippuvuutta ei kuukauden kuurin jälkeen ilmaantunut (viekkareita), mutta kun jonkun masislääkkeen lopettaa kuukaudenkin jälkeen, ni jo alkaa sähköiskut ja huimaus.

Olen selittänyt psykiatreille yms. että bentsojen pakkausselosteissa on vielä kattavat pudotusohjelmat, jos niistä nyt ongelmaa tulisi, mutta kaikki menee kuin kuuroille korville.

Mun elämään ei haluta pilata siellä sanotaan, mutta jos ei jaksa joku kerta katsoa enää huomiseen, niin se on ilmeisesti sitten parempi hoitomuoto. Eipähän ole potilaasta enää riesaa, kun heikot sortuu elon tiellä.

On hyvä silti tietää, että toivoa on vielä tämänkin asian suhteen.

Ymmärrän niitä, jotka ei suostu tai usko mihinkään troppiin, vaan että pitää pärjätä ilman viinaa, että pillereitä, mutta ehkä kaikilla ei kuitenkaan ole pohjalla nuita ahdistus ym. oireita? Heidänkin pitäisi saada elää normaalia elämää.!

Todellakin olisi vielä tulevaisuudelta odotettavissa vaikka mitä. Opiskelua, ehkä joku kiva tyttö jostain ja sit sen sellaista. Nämä kun sais kondikseen, niin ei välttämättä enää napeillakaan tarvitsisi pelata!

Hyvää syksyä kaikille keskusteluun osallistuneille kuitenkin kaikesta huolimatta toivottaapi mielipuoli.

Bentsoista kannattaa kuitenkin muistaa, että niiden addikitiopotentiaali on erittäin voimakas, niihin kasvaa toleranssi nopeasti (-> tarve annoksen suurentamiseen), ja niistä vierottuminen eli niiden pudotus on todella piinallista puuhaa. Ja vierotusoireet vaarallisia; mm. riski kramppeihin ja epileptisiin kohtauksiin.

Bentsot kuuluu myös monien huumeriippuvaisten ykköspäihteisiin, ja ne on varsin käypä artikkeli myös huumeiden katukaupassa.

Itse hyväksyn bentsojen käytön lähinnä vain lyhytaikaisesti; akuutissa vierotushoidossa valvotuissa olosuhteissa.

Tiedän nuo faktat jo valmiiksi bentsoista.

Minun ei vaan anneta kokeilla.

Oon myös lukenut useista ihmisistä, jotka on syöny parikymmentä vuotta noita ilman lääkärin määräysten ylittämistä. Ainoa ongelma se, että eivät pääse enää irti omin avuin, mutta syövät sen saman annoksen ilman annoskokojen ylityksiä ja olo pysyy normaalina. Mikä vittu tässä nyt on niin kamalaa? Sekö että lääkelaitokset ei pääse rikastuttamaan kassojaan kalliilla uusilla masennuslääkkeillä? Se ei pitäs olla mun ongelma jos joku päihteilijä vetää purkin kerralla, mut nyt se on, koska niit ei vaan kirjoteta jos ei mee pyhäkoulupuku päällä lekuriin, tai jos on työtön, asuu yksin tms. Vittu mitä paskaa.

Entäpäs vahvat kipulääkkeet kroonisiin kipuihin? Joutuu niitäki vetää hautaa asti, vaikka kuinka ois kolmiota purkin kylessä. Mut niidenki saamiseen pitäs olla vähintään insinööri. Eihän nuorella voi olla kroonisia kipuja.
Mutta mullapa on ja se on semmonen vitun fakta, että ennemmin tai myöhemmin täällä meidän rakkaassa lintukodossamme, suomessa sattuu taas jotain vakavaa!