Mielipuolen päiväkirja.

:laughing:
No moi, ei ole tarkoitus haastaa riitaa. Mutta Rahvaan kommentit on välillä samoja kun “yrittäis juosta perse edellä puuhun”. Mutta kaikesta huolimatta eteenpäin :slight_smile:
T.T

“Eikä se diili kanssasi olisi edes diili, kun sinä vedät lääkkeitä korvataksesi hampun ja myös toisinpäin.”-Rahvas

Siis mitä ihmettä?

Minä siis syön itse pienentämääni bentsoannostusta, koska minulla ei ole hamppua?Salli mun nauraa :laughing:
Ja siis poltan pilveä,jottei minun tarvitsisi syödä bentsoja? Tässä jälkimmäisessä olet tavattoman oikeassa. Kun poltan pilveä, niin en tarvitse bentsojani: Syy, koska minua ei silloin ahdista, eikä minulla esiinny bentsojen vieroitusoireita.

Looginen päätelmä tästä on se, että se vaiva, on se sitten ahdistus tai bentsojen vieroitusoireet katoavat ~mystisesti~ Minusta se on vallan mainiota :laughing:

Jep, naura pois vaan, mutta jos jätät heti huomenna kaikki huumausaineesi ottamatta, käyttämättä, vetämättä, imppaamatta, niin sovitaan vaan, että minä en juo kahvia enkä kofeiinipitoisia juomia, niin saamme nauttian ja nauraa siten elämästä sekä itsestämme kuten Luojamme on tarkoittanut. Sopii minulle ja varmaan sinullekin, kun diilejäsi kauppaat.

Mitenkä se oikein oli, oletko vetänyt tässä kuluneen puolen vuoden aikana noita huumeitasi vain varoiksi tai löytääksesi jonkin tunteen tai menettääksesi jonkin tunteen?

Mikä se ahdistus muuten on, siis mistä se johtuu? Onko se lääkärisi kertonut sinulle syytä siihen vai ihmettelettekö yhdessä sitä mistä moinen? Onko sinulla itselläsi aavistus sen syntysijoista?

Miten on, jos lääkäri sanoisi sinulle, että sinun olisi heti lopetettava kaikki PKV lääkkeet sekä hampun polttokin saavuttaaksesi raittiuden, niin lopettaisitko, vai hakisitko toisen mielipiteen?

Ps. Tottakai mielipiteeni ja näkemykseni sekä kokemuksenikin voidaan nauraen sivuuttaa, sekä löytää perse-edellä puuhun menoja, mutta mitä sitten, minulla on raitis päivä ollut tänäänkin mitä taas monella ei ja se riittää minulle.

Ehkä sinä olet kiitollinen napeistasi, hampustasi sekä kaikista jotka kehottaa sinua jatkamaan pitkän tähtäimen raitistumisen tiellä, mutta minä olen taas kiitollinen siitä, että tänäänkin elämä maistuu elämälle ilman päihteitä, ilman tarpeita nauttia niitä.

Ehdottomasti toivon sinulle vain päihteetöntä elämää, mutta ehkä sinä haluat jotain muuta.

Ensinnäkään minä en usko luojaan tai muihinkaan satuolentoihin, mutta minä en todellakaan ole tänään lopettamassa bentsojani seinään, koska se on yksinkertaisesti liian vaarallista. Jos yhtään tiedät miten bentsot toimivat. Laskemassa annostusta minä olen.

-Olen käyttänyt bentsojani ahdistuksen lieventämiseen, joka oli ilman näitä lääkkeitä täysin invalidisoivaa. Eli en todellakaan mitenkään “varoiksi” ole niitä syönyt. Hamppua olen käyttänyt ahdistukseen, unettomuuteen, siihen ettei tarvi syödä bentsoja, lieviin kiputiloihin, ahdistuksesta johtuvaan ruokahaluttomuuteen ja erinäisten muidenkin lääkkeiden vieroitusoireisiin, kuten esim. Lyrica.
Hamppu on todistetusti lääke/rohdoskasvi (ei-päihdyttävässä muodossaan ja toki myös päihdyttävässä muodossa)
Hamppu ei turruta tunteita, vaan se korostaa niitä tunteita joita juuri sillä hetkellä on. Se tosin poistaa ahdistusta, sitä se ei korosta. Olen löytänyt sen avulla uusia perspektiivejä alkoholismiini ja se on selkeyttänyt osittain tunnelämääni (mutta siis vain satunnaisesti käytettynä). Liikaa käytettynä se passivoittaa minua herkästi, uskoisin että keskimääräistä pahemmin.

-Mitä se ahdistus sitten on. Minä, eikä kukaan monista korkeasti koulutetuista lääkäreistä ja psykologeista ole osannut vastata kysymykseen. Minulla ei ole mitään aavistusta mistä se johtuu. Ensimmäiset tuntemukset alkoivat jo n.16vuotiaana, tällöin en vielä ollut siis alkoholisti. Minulla ei ole traumoja ja lapsuuteni oli hyvä. Tämän takia haluasin terapiaan, ehkä sieltä voisimme pitkän kaavan mukaan löytää syitä.

Jos minun lääkärini käskisi ajaa seinään heti bentsoni (jota hän ei tee, koska tietää sen vaarallisuuden), niin vaihtaisin lääkäriä. Hamppu taas on hänen mukaansa oma asiani, jos siittä ei koidu harmia, niin ok. Mutta hän ei suosittele sitä, jo asemansakkin puolesta. Koska yrtti on vielä laiton maassamme.

Hienoa, että sinä voit hyvin ja jaksat hehkuttaa kuinka hienoa on, kun ei käytä lääkkeitä tai mitään muutakaan. Yksinkertaisesti hyvä asia.

Ps. Ja huomautuksena ensimmäiseen lauseeseesi, minä en ole koskaan impannut mitään :smiley:

Pss. Tähän sinun aikaisempaasi kysymykseen minun piti vielä vastata, unohdin.

“Oletko koskaan tai missään vaiheessa käyttänyt lääkkeitä päihtyäksesi? Jos olet, niin miten se käyttö eroaa nykyisestä? Jos olet juonut alkoholia krapulaan, niin löytyykö siitä yhteneviä pirteitä lääkekäyttösi kanssa?”

Silloin kun vielä join, niin käytin bentsoja, Lyricaa ja viinaa sekaisin, päihtymys tarkoituksessa. Nykyään en pysty päihteilemään bentsoilla. Jos syön 30 nappia, niin muutun vain turtuneeksi hökkyräksi ja tässä ei ole mitään kivaa. Mutta opiaateilla olen päihteillyt, siis ilman alkoa. Eli miten nykyhetki eroaa menneisyydestä? En päihteile lääkkeillä.
Kun join krapulaan alkoholia, niin krapula korjaantui ja kierre oli valmis. Kun olen opiaateilla päihteillyt, niin niistä kerroista minulle ei ole tullut minkäänlaista pahaa oloa tai krapulaa, eli ei ole tarvetta ottaa uutta satsia heti aamusta. Eli tässä asiassa ei ole mitään yhtenevää piirrettä.
Itseasiassa hieman pelkään opiaatteja, koska uskoisin, että ne koukuttaisivat minut pahemmin kuin mitä alkoholi minulle teki.

Omalla kohdallani olen todennut toimivaksi seuraavan lauseen AA-kirjallisuudesta, 10. askeleen kohdalla: “Jos joku loukkaa meitä, ja me siitä pahastumme, mekin olemme väärässä” Tämän lauseen muistaen, samalla huomioiden sen, että minun on keskityttävä tutkimaan omia vaikuttimiani asioissa, samalla pyrkien keskittymään muuttamaan ennemmin itseäni, kuin muita, minun ei tarvitse tänään enää taistella ketään eikä mitään vastaan.

Jokaisella meillä on oikeus omaan mielipiteeseensä asioissa, mutta meillä on samalla myös vastuu. “Elä ja anna elää” -lause kantaa loppupelissä aikas pitkälle :slight_smile:

“Minun on keskityttävä tutkimaan omia vaikuttimiani asioissa, samalla pyrkien keskittymään muuttamaan ennemmin itseäni, kuin muita, minun ei tarvitse tänään enää taistella ketään eikä mitään vastaan.”

Todella hyvin sanottu!

Voi lopeta ny jo Rahvas . En tiedä mikä ihimeen “umpikaalipää” olet kun et ymmärrä ettei kuuriluontoisesti syötyjä lääkkeitä
voi lopettaa kerralla. Sen päätöksen tekee lääkäri ajallaan kun on sen aika. Noihin “hamppuihin” ja “pajunoksiin” en puutu kun en niistä mitään tiedä.
Ja vieläkin, ei pahalla Rahvas :wink:
T.T
Ps. Ei tuo kahvi ole mitenkään verannoillinen muihin päihteisiin. Juo “sumppis” kaikessa rauhassa :wink:

Tästä olen samaa mieltä sikäli, että meidän tulee keskittyä itsetutkiskeluun ja itsemme muuttamiseen myönteiseen suuntaan… siis kasvuun.
Mutta silti joskus meidän yksinkertaisesti vain täytyy puolustaa itseämme ja oikeuttamme elää joutumatta fyysisen tai henkisen väkivallan kohteeksi.

Maailma nimittäin ihan oikeasti on sellainen, että joskus joutuu taistelemaan, vaikka olisi miten raitis. Kaikkiin taisteluihin ei edes liity päihteet millään tavalla.

On olemassa koulukiusaamista, työpaikkakiusaamista, nettikiusaamista, syrjintää, raiskauksia, pahoinpitelyjä, seksuaalista hyväksikäyttöä… Monet meistä on kokeneet joitakin noista.

Joskus on pakko pystyä kohottamaan nyrkki, jotta edes voisi selviytyä.

Tyyneysrukouksessa pyydetään myös rohkeutta ja voimaa. Courage to all of us. Ja kunnioitusta kaikille.

Moikka
Erittäin viisaita sanoja :slight_smile: . Jos haluaa auttaa niin voi kertoa miten sen itse teki, ja vain siksi, että siitä voisi joku hyötyä.
Tuollainen “nettikiusaaminen, syrjintä, jatkuva arvostelu negatiiviseen sävyyn” esimerkiksi ei auta mitään, jos teksti on täysin ilman mitään sisältöä vaikka lukisi sataan kertaa ja se että se kohdistuu vain yhteen henkilöön. Siitä olen vähän suivaantunut ja kerroinkin että otas “Rahvas” meikä välillä kohteeksi :wink: .
T.T

Nyky hetken maailma ja sen ihmiset ovat kokolailla pahoja. Sen vuoksi itse aikas paljon noita kauheuksia kokeneena, toivoisin helvetistä selvinneenä, voivani tuoda edes jotain hyvää kanssaihmisille.
Minun ajatusmaailmaan mahtuu kyllä erilaiset ihmiset, erilaisine mielipiteinensä, mutta onneksi minulla on myös mahdollisuus tänään jättää sellaiset kommentit huomioimatta, jotka eivät minun elämääni juuri kosketa. Pyrin oman kantapääni kautta hankkimani kokemuksen jakamisella, saada ihmisille mietintään sen, ettei ehkä ketään hyödytä eräänlainen juupas-eipäs-leikki. Ymmärrän ihmisiä sekä erilaisia mielipiteitä, mutta minulla ei ole enää mitään oikeassaolemisen pakkomiellettä, joten sillä koen lauseen “Elä ja anna elää” ihan hyvänä ohjeena tämän päivän elämässä.

Tietysti en tällä tarkoita, ettenkö minäkin tänään, oikeastaan ensimmäisiä kertoja elämässäni, aseta itselleni tiettyjä rajoja, joiden yli ei kenelläkään ole oikeutta tulla. Silti se ei tarkoita sitä, että minun tarvitsee alkaa meuhkata, jos joku ilmaisee mielipiteensä esim. AA:sta tai siitä, kuinka se ei hänelle sovi. Taas voin todeta vain oman kokemukseni kautta saaneeni AA:n avulla toisen mahdollisuuden elämältä, samalla opetellen käyttämään työkaluja, joiden avulla voin elää tasapainossa itseni ja muiden lähimmäisteni kanssa.

Kun on 85 prosenttia elämästään elänyt erinäisten tunnekuohujen vallassa, on tämä kulunut vuosi ollut kokolailla ihmeellistä aikaa. Tuota samaa ihmeellistä, mutta kuitenkin ah, niin tavallista elämää, oman kokemukseni valossa pyrin jakamaan aina tilaisuuden ilmaantuessa toisillekkin. Ottakaa, mitä koette tarpeelliseksi, jättäkää loput.

Nyt kiitollisin mielin rakas vaimo kainaloon, hetkeksi nauttimaan hiljaisuudesta joka kuitenkin viisi lapsisessa perheessä on perin harvinaista herkkua :slight_smile:

No sittenhän Tuppi on hyvä ja kertoo miten pääsi eroon pillereistään ja oluesta.

Moi
Ohessa lainaus niistä pillereistä jonka olen laittanut niin moneen paikkaan jo, mutta ohessa uudestaan

“Minulle annettiin ohjeet josta pidin tiukasti kiinni. Annostus oli aamulla 1 tb, paivällä 1tb ja illalla 1 tb.
Ensin puolitettiin aamun annos sillä mentiin n. 2-3vk , sitten puolitettiin päivän annos 2-3vk. sitten aamun annos pois ja 2-3 vk. sitten päivän annos pois jne… Ilta-annosten puolittaminen jätetiin viimeiseksi. Se oli hyvä systeemi. Kyllä niistä eroon pääsee :slight_smile: . Toivottavasti tuosta oli jotain apua”

Jatkan niitä olut juttuja huomenna kun heräilen, nyt on jo väsy
T.T

Kaikilla meillä on omat kokemuksemme, ja monet niitä haluavat jakaa, minä myös. Kuunnelkaamme toisiamme, ottakaamme apua joidenkin kirjoituksista (jos mahdollista), vaihtakaamme mielipiteitä kohteliaan sävyyn, älkäämme turvautuko negatiiviseen “energiaan”. Silloin keskustelusta voi todellakin tulla hedelmällistä.

Yksi lempi artisteistani, eli Jukka Poika (kuuntelen kyllä musiikkia aina metallista kansanmusiikkiin, todella laaja musiikkimaku minulla). Laitoin tämän biisin silloin kun tässä ei vielä videota ollut. Nyt hän oli saanut valmiiksi uuden videonsa, jota jo tässä hieman odottelinkin. ----> youtube.com/watch?v=xxzjzHBZZok

Katsokaa video musiikin kera, niin ehkä päivä alkaa tyynemmin, positiivisissa merkeissä, ja ilman alkoholistisia ajatuksia. Arvostakaa elämää itsessään!

Ps. Nyt kun tuota viedota katson niin, voi kuinka kiitollinen olen itselleni siittä etten juo, eikä minulla ole juomahaluja. Elämä on mielettömästi parempaa, joka hemmetin osa-alueella.

Kukaan niistä todella monista “hoitavista tahoista” ei saanut, aivan oikeasti superyltiöpäistä juomistani kuriin (2-3 kpl lekaa votkaa vrk:ssa, katkolta katkolle paskat ja kuset housussa, välillä mielisairaalassa jopa pakkohoidossa.) Itse sen päässä hahmottelin, miten juuri minä voin alkoholin ikeestä vapautua. Ja vapaita ollaan :smiley:

^ Kyllä vain.

Kaaleppinen ystäväni, eivät ihmiset ole lähtökohtaisesti pahoja. :slight_smile:

Jokaisessa ihmisessä on jotain hyvää, ja jokainen ihminen on merkityksellinen jollekin toiselle ihmiselle.

Myöskään tunnekuohut, tai tunteet, eivät ole pahoja. Ne ovat vaan tunteita, ja erilaiset tunteet kuuluvat ihmisen elämään. On hyvä asia, että ihminen kykenee tuntemaan tunteita.

Jotkut ihmiset voivat olla psyykeltaan sellaisessa tilassa, että he joutuvat käyttämään tunne-elämää latistavia ja tylsistyttäviä lääkkeitä (esim. ja etenkin skitsofreenikkojen neuroleptit). Heidän osansa on haasteellinen.

Onko päihderiippuvuus sitten tunteiden pakenemista, vaiko pikemminkin tunnehakuisuutta? Esim. humalainen ihminenhän voi olla juovuksissa hyvin suurten tunteiden vallassa koko ajan; hän ikäänkuin humalassa kokee ne tunteet joita ei selvinpäin pysty tai uskalla tuntea. Joku toinen puolestaan pyrkii puuduttamaan tunteitaan päihteillä.

Minäkin tykkään muuten Jukka Pojasta (joka oli joskus sivarissa tuossa Tapiolan kirjastossa Espoossa), ja myös kavereistaan Paarmasta, Nopsajalasta ja Papa Zaista. En tosin jaa heidän kannabismyönteisiä mielipiteitään, mutta rauhaan ja respectiin pyrkivä elämänfilosofiansa on ihalitava asia. :slight_smile:

Ketostix, voisiko sillä kannabismyönteisyydellä ja rauhaan sekä respectiin pyrkivällä elämänfilosofialla olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
:smiley:

No emmä usko sentään. :smiley:

Mun mielestä voi olla vähän sama myytti, kuin että rankka viinanjuonti tekisi ihmisen taiteelliseksi koska monet suuret taiteilijat on olleet juoppoja.

Tuskin pelkkä yrtti tekee kenestäkään rauhaa ja universumia rakastavaa kukkaislasta, ellei hän ole sitä hieman jo valmiiksi (ilman yrttiäkin), luulisin.

Tästä olen kyllä erimieltä.

Mitäs ne hipit poltteli ja mikä niiden elämänfilosofia oli/on? Tai tsekkaappa mikä on paljon polttelevien rastafarien elämänfilosofia…
Mielestäni kannabis voi “nyrjäyttää” vahvastikkin ihmisen omia elämänasenteita. Tekeehän alkoholikin tämän saman asian, mutta hieman eri suuntaan :laughing:

Kannabis omaa kuitenkin paljon poltettuna psykedeelisiä elementtejä, uskon tämän “nyrjähtämisen” juuri tapahtuvan tämän seikan takia. Sama psykedeeli seikkahan saattaa murtaa jopa jonkun herkän ja psyykkeeltään rikki olevan ihmisen jopa psykoosiin/skitsofreeniaan (tämä tottakai hyvin harvinaista). Tarkkaa tietoa ei ole siittä, edes tiedemiehillä, miksi se toimii niin.

Ps. Ja Jukka Poika alotti pilven polton jo 14vuotinaana, omien sanojensa mukaan, netistä bongasin tämänkin tiedon… Väitätkö ettei kunnon bongin poristelulla ole mitään vaikutusta siihen miten näkee/kokee ja ottaa vastaan elämän? Eli mitään ei tapahdu vai?

Anna ny Ketostix pikkasen siimaa Kanteleen pojallekin, että minun sanoissa saattaa olla jotakin perää :laughing:
Itse nimittäin olen tuntenut saman “nyrjähtämisen”.

Moi
Lupasin “Myrskylyhdylle” vastata tähän ja Pillereihin vastasinkin, Ne pillerit ei ole enää minulla ongelma. Se on enemmän taakse jäänyttä aikaa mutta ymmärrän jos joku on sellaisessa elämän vaiheessa että niitä tarvii. On minulla tuolla resepti kirjoitettuna SSRI-lääkkeisiin(Citalopram). Lääkäräni kirjoittaa sen minulle joka vuosi vaikka en niitä edes popsi, ehkä silloin tällöin. Ne kyllä on aika tavalla samoja kuin sokerinpaloja napsiis, niin siksi niitä ei ole tullut otettua.
Oluesta joo. Olen vähentäjien puolella siitä asiasta kun alkasi oluen määrät nousemaan isoihin lukemiin. Vähentänyt olen mutta en vieläkään kohtuukäyttäjäksi itseäni voi kutsua. Kyllä mielessä on alkanut itämään, jospa lopettaisin sen kokonaan, kypsytellä asiaa pitää :slight_smile:
T.T
Ps. Eksyin tänne lopettajien puolella juurikin noista nappuloista, koska niistä on jotain kokemusta

Rastafareista:

oikeille perinteisille rastafareille kannabis on sakramentti, samalla lailla kuin ehtoollisviini kristityille. Ei sillä ole tarkoitus päivät pääksytysten päätään turruttaa.
Ei oikea rastafari pössytä pilveä päihtymistarkoituksessa jatkuvasti, kuten krisittykään ei polvistu ehtoolliselle vetääkseen perseet olalle. :smiley:

On toki Jamaicalla paljon kaikenlaisia elämäntapataiteilijoita ja reggae-ja dub-taiteilijoita joille kannabis on samanlainen addiktio kuin viina joillekin länsimaisille taiteilijoille.
Ja jotkut siitä porukasta ovat kyllä ihan kroonisesti pihalla! :astonished:

Ootko muuten, Kanteleen soittaja, lukenut Kari Kosmoksen jamaica/marley -aiheista kirjallisuutta?

Hippiliike tuhoutui lopullisesti kun heroiini rynnisti katukauppaan 1970 -luvulla. Ruohoon ja LSD:hen orientoituneet hipit ajautuvat pollen pariin, ja tuloksena oli lopullinen rappio ja kuolemaa.

Kannabis ei tee ketään paremmaksi tai lempeämmäksi ihmiseksi sen enempää kuin viinakaan. On myös pilveä polttavia väkivaltaisia ihmisiä, ja kriminaaleja. Olen jopa tuntenut joitain.

Olen tuntenut myös erään nuoren tytön, jolla jatkuva pilvenpolttelu sai aikaan skitsofrenian 22-vuotiaana. En tiedä mitä tytölle nyt kuuluu, onko hoidossa vaiko vapaalla vaiko edes elossa. :frowning:

“Ganja on yksi OLENNAISIMPIA asioita monien rastafarien elämässä. Rastafarit eivät pidä ganjaa huumeena vaan se on heille pyhä sakramentti. Sitä käytetään mietiskelyn apuvälineenä, jumalanpalveluksissa sekä muissa rituaaleissa, itselääkinnässä ja monissa muissa rastafarin PÄIVITTÄISISSÄ aktiviteeteissa.”

Kyllä tämä minusta kuulostaa hieman erilaiselta kuin ehtoollisviini tilkka :smiley:

Mutta on totta, että edes kaikki rastafarit eivät käytä yrttiä ja heidän ruokavaliostaankin löytyy variaatioita vaikka se onkin hyvin vegaanipainotteinen. En ole tutustunut Kari Kosmoksen kirjoituksiin, ihan mielenkiinnolla voisin kyllä joskus lukea, sillä Bob Marleyn musiikki miellyttää osittain. Myös rastafarismi kiinnostaa osittain. Kuten heidän pyrkimyksensä ylläpitämään hyvää fyysistä, psyykkistä ja spirituaalista kuntoa ravinnon, terveiden elämäntapojen ja meditaation kautta. Se heidän uskontonsa ei kiinnosta tippaakaan.

Hippiliikkeen tuhoutumisesta kuitenkaan ei varmaan voida syyttää yrttiä. Vaan juuri heroiinin katukauppaan tulemista. Ei yrttiä polttamalla ala tekemään mieli vahvoja synteettisiä opiaatteja. Tai ainakaan kukaan ei ole tälläistä yhteyttä havainnut. Sitä mitä LSD voi tehdä ei tiedä kukaan, se kun voi tehdä mitä vaan :slight_smile:

Varmasti kannabiksen käyttäjistä löytyy vaikka minkä sortin ihmisiä, psykopaateista lähtien. Tätä en kiellä. Eikä se ole ratkaisu vakaviin käytöshäiriöihin. Minä tosin en tunne ketään väkivaltaista pössypäätä.

Ja on aivan totta että yrtti voi nykytietämyksen mukaan laukaista piileviä mielisairauksia. Sitä ei tiedetä vielä laukaiseeko se niitä suoranaisesti, ilman tiettyjä geenejä. Aina skitsoaffektiivisesta häiriöstä, skitsofreniaan. Myös joskus psykooseja voi esiintyä. Mielestäni jokaisen ihmisen tulisi vakavasti miettiä haittoja, vakaviakin, sitten kun se ensimmäinen mahdollisuus elämässä tulee polttamiseen ja tietysti sen jälkeenkin.
Ja jos sitä on pakko nyt sitten jonkun ihmisen kokeilla, niin EI MISSÄÄN NIMESSÄ alle 20vuotiaana, se on ihan oma mielipiteeni. On todettu, että se sekoittaa joidenkin nuorien psyykettä todella negatiiviseen suuntaan, koska aivot ovat vasta kehittymässä.