Mielipuolen päiväkirja.

Moronmoron
Mielestäni lääkkeet on pienempi paha kuin “fillaroida” kaatokännissä jatkuvasti jokaiseen puuhun mikä sattuu matkanvarrella olemaan :wink:
On totta että ne pitää hissusseen vähentää mutta eroon niistä kyllä pääsee. Pitää itsestä tuntua siltä että nyt on aika aloittaa tiputteleen.

Mister/Miss Rahvas.
Kopion tämä Poliklinikan sivuilta :
"Alkoholin fyysisiin ja psyykkisiin vieroitusoireisiin voidaan käyttää bentsodiatsepiinejä. Joissain tapauksissa käytetään myös serotoniinin ja noradrenaliinin vaikutusta tehostavia masennuslääkkeitä"

Ohessa myös linkki
poliklinikka.fi/?page=6620670&id=0579894

Rahvas: Oletko lääkäri :question: . Mielenkiinnolla kysyn kun viesteistäsi jää käsitys että “tiedät kaikesta kaiken” :wink:
Tämä ei ole hyökkäys :slight_smile:
T.T

En tuohon aikaan välittänyt itsestäni pätkääkään, enkä löytänyt enää mitään toivoa tai syytä elää. Eli ei tuossa hetkessä paljoa mietityttänyt se, mitä mitkäkin lääkkeet tekee, ainoastaan se, että pää oli tasaisen turta. Olen itse ihmetellyt monesti jälkeenpäin sitä, kuinka kroppani kesti vuosikaudet tuota rallia, siihen kun lisäksi pahimmillaan kuului 3 kertaa vuodessa kunnon yliannostus, tai jokin muu rajuhko keino ottaa itsensä hengiltä. Tuohon kun lisätään se, että join koko ajan suuria määriä alkoholia, niin ihmeenä pidän, että olen tätä tässä kirjoittamassa. Lisäksi kun olen potenut myös orjuuttavaa peliongelmaa sekä sairaalloista läheiriippuvuutta, niin tyhmä olisin jos tänään paukuttelisin henkseleitä tai jeesustelisin muille, miten kenekin tulisi elää tai olla elämättä. Minulle riittää tänään se, että saan olla rakastavasti läsnä puolisolleni, joka kävi koko helvetin läpi vierelläni, sekä tietysti kultaakin kalliimmille lapsilleni, jotka raitistumisen myötä toivottavasti saavat hieman tasapainoisemman lapsuuden, jonka itse olen kokenut. Toisaalta ei minulta ole pois, jos jaan tätä toipumiskokemustani muille, ketään tuomiten ja sitä kautta autan ehkä jotakuta saamaan samaa hyvää, jota itse kuitenkin kuluneet vuodet olen saanut.

Ymmärrän tänään sen, etten ole yhtään sen raittiimpi, kuin se ihminen joka tänään joutuu heräämään armottomaan krapulaan, vaan aivan samalla lähtöviivalla hänen kanssaan, koska meidän tartuessamme pulloon, tietää se omalla kohdallani yhtä varmaa tuhoutumista, kuin tällä toisella kohtalotoverillani. Koen saaneeni tämänkin päivän aloittaa alkoholimisairautta edeleen sairastavana alkoholistina, silti ilman viinanhimoa, vain ja pelkästään armosta. Enkä missään tapauksessa halua alkaa tuota asiaa kyseenalaistamaan, vaan sensijaan pyrin kiitollisen nöyrästi nauttimaan tuosta lahjasta, samalla itseäni prosessoimalla pyrkien edelleen askel kerrallaan kohta tasapainoisempaa ja ehjempää minuutta.

Se mitä tunteita itselleni herää, kun esimerkiksi päivystyspolilla seuraan sivusta kun jotakin sekakäyttäjää elävytetään intoksikaation seurauksena, on päällimmäiseksi nouseva tunne totaalinen voimattomuus tuon ihmisen tilasta. Toisaalta juuri tuon ihmisen sekä oman selviytymiseni vuoksi pyrin aina tilaisuuden tullessa jakamaan omaa kokemustani, kiitollisen nöyränä, ilman minkäänlaista oman egon nostelua, jotta tuolla ihmisellä ei ainakaan minun itsekkyyteni tähden olisi yhtään vähempää mahdollisuuksia nousta tuosta suosta, kuin itselläni on ollut.

Näillä miettein, taas lasten kanssa kirmaamaan pallon perään pihalle :slight_smile: Aurinkoa elämäänne, arvon kanssamatkaajat.

Bentsoriippuvuudesta vierotus näyttää ulkopuolisesta simppeliltä matematiikalta; senkun vaan pienentää annosta pikkuhiljaa, ns. loivasti.
Mutta kun päihderiippuvuus ei ole niin simppeli asia, kun mukana on ne lukemattomat tunne-elämän ja psyyken solmut ja oireet… ja se fyysinen riippuvuus joka lyö kapuloita rattaisiin loivassakin lääkkeiden alasajossa.

On kauheaa että jossain huumevierotuksessa voi olla jopa nuoria tyttöjä ja poikia joiden annokset on vaikka Diapamia 60 mg päivässä. :open_mouth: Sitten sitä ajetaan alas pikkuhiljaa, 5 mg parin päivän välein hissuksiin… ja kauhiat kärsimykset ja kiukut koko ajan.

Itse vältyin onneksi bentsokoukulta vaikka niitä aikoinaan neljä vuotta sitten napostelin sekä vapaa-ajalla että laitoshoidossa katkolla, jossa niiden asianmukainen käyttö voi tapahtua. Ei päihdeongelmaisen itsehoitolääkkeenä kotioloissa/kadulla… Siitä ei yleesä hyvä seuraa.

Moi Ketostix
Olet kieltämättä oikeassa. Kirjoitin ja aloitinkin kirjoittamisen " Mielestäni".
Olen itsekkin käyttänyt bentsoja, ja niistä ehkä pahinta riippuvaisuutta aiheuttavaa Xanoria.
Siitä on n. 15 vuotta vähän yli. En käyttänyt niitä alkoholin riippuvuuteen vaan elämän tilanne oli sillä hetkellä ikävä. Järsiin niitä 1.5 vuotta. Mutta jälkeenpäin ajateltuna “Ne tuli tarpeeseen”. Ne nappulat nosti minut kumminkin pahimman yli. En tiedä noista nuorisoiden käyttämistä napeista yhtään mitään, eikä ne ole edes tällähetkellä kosketa omia lapsia eikä heidän kavereitaan. Eli en ole onneksi nähnyt liian läheltä tilannetta, mutta etäältä olen niistä kuullut että niitä käytetään väärin. :frowning:
Alkuperäinen ajatushan ei ole käyttää niitä väärin vaan auttaa pahimman yli reseptin mukaan.
Väärinkäytöstä / ylisuurista annoksista minulla ei ole mitään kokemusta, enkä siksi mielelläni sitä asiaa edes
halua kommentoida, Kertokoon ne jotka siitä tietää :wink: Mielipiteitä saa aina esittää, siitä ei viedä putkaan :slight_smile: Se tapa miten ajoin ne alas, tehtiin täysin lääkärin antaman matemaattisen ohjeen mukaan.
Palaillaan :slight_smile: Kaikkien puolesta en voi kirjoittaa, Toiset menee pohjoiseen toiset etelään
T.T

Tuppi, juu, olen samaa mieltä toki. :slight_smile: Oikeastihan se tiputus on kuin onkin nimenomaan silmppeliä matematiikkaa, ja kannattaa tehdä tasaisesti vähän kerrassaan, etenkin jos on käyttänyt bentsoja kauan isoin annoksin.
Tarkotin vain, että sille vierottujalle itselleen se voi olla ankara kivulias prosessi, vaikka se alasajo ulkopuolisesta saattaa näyttää vain helpolta kaaviolta.

On tosi hyvä, että sait ihan omatoimisesti tiputettua lääkkeet alas, ja että niistä oli sulle sitä ennen myös apua.

Monilla bentsoriippuvuudesta pääseminen vaatii ihan suljettua vierotushoitoa osastolla eli katkolla. Sielläkin se ajetaan alas just pikkuhiljaa päivien, jopa viikkojen aikävälillä.
Mutta aikataulun määrittää vain asianomainen itse ja häntä hoitava lääkäri.

Mikä on totuus ko asiassa, kun mutujutut on aina mutujuttuja. Sinä teet tietysti kuten koet itsellesi tärkeäksi, mutta monet kerrat olen kuullut, että yksin ja pikkuhiljaa lopetellen se on ollut henkisesti paljon raskaampaa, kuin vertaistuen ja lääkärin valvonnan alaisuudessa.

Alkoholisti se saattaa kikkailla ihan mitä tahansa ja monelle se pikkuhiljaa vähentäminen on sitä kikkailua ja itsensä pettämistä mitä suuremmassa määrin.

Kiitsos Ketostix
Juuri näinhän se on, muiden puolesta on vaikea kirjoittaa. Voi kertoa omia kokemuksiaan toivoa että siitä olisi joillekkin edes jotain apua :wink: .
Tsemejä sinulle ja mennään näillä eväillä eteenpäin parempaan huomiseen :slight_smile:
T.T

Moi Rahvas
Tehdäänkö niin että hyökkäät minun (Tuppi) kimppuun välillä. Sinun kommenttisi on kokoajan “Soikanteleen kimpussa”. arvostelua, epäilyjä jne…
Pura huono olosi vaikka minuun :wink: .
T.T

:laughing: Jos hän on minua jo vuoden “tukistellut”, niin ei hän kohdettaan mielellään vaihda, luulisin :slight_smile:

Lukuisia ja lukuisia keskusteluja hänen kanssaan olen käynyt. En ole hyötynyt itse niistä tippaakaan. Ehkä arvon Rahvaalle on kuitenkin tullut parempi mieli ja ehkä se on tukenut hänen raittiina pysymistä.

Saa Rahvas minun puolestani tätä jankkaamista jatkaa, eri asioiden yhteydessä, ei minulta henkisiä voimavaroja mene jos hänelle vastaan.

:laughing:
Ok. Katsotaan :wink:
T.T

Monet ihmiset on puhuneet samoista asioista kanssasi, etkä varmaankaan ole hyötynyt heidänkään sanoistaan mitään, koska päihteiden käyttösi jatkuu.
Minulla ei ole mitenkään parempi mieli, jos sinä kerrot vetäväsi aineita kehoosi, jotka ei sinne kuulu.

Ehkä sinulla on parempi mieli, kun saat vetää aineitasi tuen kanssa :open_mouth:

Korostan vain sitä, että raittius voi oikeasti alkaa vasta sitten, kun ko aineet on pois päästä ja tarvelistalta. Jos olet eri mieltä, tai muutkin on eri mieltä ja kykenevät perustelemaan väitteensä ymmärrettävästi ja siten ettei siihen ole vastaväitettä, niin lopetan puhumisen raitistumisesta. Mutta niin kauan, kun kukaan ei kykene tekemään raitistumisesta kemiallista ja savuista kuten sinulla, niin puhun kuten omat kokemukset edellyttää, sillä olemmehan me palstalla jossa raitistiminen on se asia numero 1.

Minä olen hyötynyt mielestäni lukuisten täällä plinkissä olevien kirjoituksista, nimenomaan raittiutta koskien. On ne kirjoitukset sitten suunnattu minulle, olen kirjoittanut itse tai olen vain lukenut toisten ketjuista. Mutta sinun kirjoituksista minulle, ei ole ollut mitään hyötyä. Näin minä olen kokenut/koen asian, valitettavasti.

Sinun ymmärryksesi lääkkeistä ja kannabiksesta on vaillinainen. Siis ihan teoreettisesti ajatellen. Varmasti toivot hyvää, mutta kirjoituksistasi puuttuu hyvin usein selkeät faktat ja ohjeistaminen on joskus jopa ihan täysin solvaavaa ja disinformaatiota antavaa. Ei se solvaus tai kärkkäästi sanominen minua haittaa, se saattaisi jopa hyödyttää, mikäli jutuissasi puhuisit esim. Kaaleppisen tavoin. Ketostix:kin puhuu asioista juuri niinkuin ne ovat, hän tietää asioista. Tällöin hänen kanssaan ajatuksen vaihto on paljon hedelmällisenpää kuin sinun. Myös Smokin kanssa ajatuksen vaihto on mielestäni auttanut minua hyvin paljon ja monen muunkin nimeltämainitsemattoman kirjoittajan.

Ja miten kummassa voit kuvitella edes, että minulla olisi jotenkin kieroituneesti parempi mieli, jos joku tukee minua käyttämään päihteitä. Asia kun ei VARMASTI näin ole. Juuri tuollainen täysin perättömien oletusten heitteleminen minulle ei johda yhtään mihinkään. Ja vaikka joku sanoisikin, että ei niiden bentsojen syönti nyt niin kamalaa ole, kunhan lääkärin ohjeistuksen mukaan mennään, niin tasan tarkkaan tiedän, että eiväthän ne periaatteessa minua merkittävästi vahingoita. Mutta päämääräni ovat erilaiset, eli niiden vähentäminen ja täysi lopetus.

Minä olen kyllä sinun kanssa samaa mieltä siittä, että tämä “absoluuttinen raittius” voi alkaa vasta sitten, kun kehossa ei ole mitään psykoaktiivisia aineita (näihin kuuluu kofeiini, nikotiini ja yletön sokerihumala myös). Mutta mielestäni oikeanlainen raittius on myös paljon muutakin. Se on itsestään huolta pitämistä esim. terveellisen ravinnon ja säännöllisen liikunnan avulla sekä tottakai siihen vaikuttaa myös oikeanlainen suhtautuminen koko elämään sekä asennoituminen toisiin ihmisiin, niin täällä palstalla kuin oikeassa elämässäkin.
Toteutatko sinä itse näitä kaikkia “absoluuttisen raittiuden” merkkejä?

Usein sinun kirjoituksista minulle, paistaa sellainen asennoituminen, että minulla bongi porisisi aamusta iltaan ja bentsoja vedellään ihan miten sattuu. Kannel toikkaroisi pitkin seiniä vahvasti päihtyneenä. Asia nyt vaan ei ole tällä tavoin.

-Olen lopettanut viinan juonnin n.500 alkotonta päivää.
-Olen lopettanut masennuslääkkeen nimeltä Efexor maxi annostuksella, kauheiden vieroitusoireiden kera.
-Olen lopettanut Lyrican, HELVETILLISTEN vieroitusoireiden kera.
-Olen vähentänyt bentsojani---->ja vähentäminen jatkuu.
-Olen myös lopettanut lukuisia psykoaktiivisia lääkkeitä, joista ei ole tullut vieroitusoireita ja jos on tullut niin ne ovat olleet suhteellisen kevyitä.

Tämä on totinen tosi. Ja jos katsot ensimmäistä viestiäni “Viinapirun teloitus” ketjussani, niin voitko väittää, että edistystä ei ole tapahtunut? Vai onko tähänkin sinun kommenttisi “Mutta, mutta, ei tuo ole vielä mitään, kehossasi on edelleen päihteitä?” En ole koskaan väittänytkään ettei olisi, kerron kyllä sitten kun ei ole.
Raitistumien tapahtuu minulla hitaasti, entä sitten?

Sitä sitten, että myös valheesi ja ongelmasi poistuu hitaanlaisesti, jos poistuu, koska et ole puheittesi mukaan luopumassakaan kaikista päihteistä.

Mikä siinä on niin vaikeaa mennä hoidattamaan itseäsi esim Minnesotahoidossa, jossa tietämys ja kokemukset on varmastikin paremmin välitettävissä F2F, kuin yhdenkään meidän kirjoituksista täällä. Sinulla ei ole mitään muuta keinoa vältellä sitä paikkaa, kuin kertoa satuja ja oletuksia mitä voisi sattua, jos lopettaisit päihteiden käytön kokonaan.

Mikä on faktaa ja mikä fiktiota esim sinun ymmärtämyksestä siitä, kun käytät aineita ja haet niitä tarpeisiisi?
En minä ole lääkäri, en terapeutti en edes aio sellaiseksi, mutta mitä enemmän juttujasi lukee, niin sen varmempi olen siitä, että niin kauan, kun sinulla on yksikin mutku tai sitku jutuissa, niin hitaasti ne aineet tosiaan poistuu tarvelistaltasi.

Ja taas mennään :laughing:

Mitkä valheet, ongelmat ja satuilut, sopiiko kysyä?

Minnesota on kyllä varmasti ihan hyvä paikka, mutta olen parinkin lääkärin kanssa asiasta keskustellut ja tässä vaiheessa raitistumista, joka on jo edennyt huimasti, emme ole nähneet sitä tarpeelliseksi.

Päihdelääkärini itseasiassa sanoi, että tuota täysin järjetöntä lääkkeiden tiputtamista seinään 3vuorokaudessa voisi lähteä ajamaan eteenpäin. Siis tekemällä valituksen Aviraan, Oviraan vai mikä se taho nyt olikin, johon valituksia eri lääkäreiden toiminnasta voi tehdä.

Ei minulla ole mitään mutkuja tai sitkuja asioiden suhteen. Asiat ovat hyvinkin kirkkaana mielessäni miten aijon toimia jne…

Tarkkailetko sinä lainkaan omaa raitistumistasi ja siihen kytkeytyviä asioita. Esim. kofeiini on päihde/stimulantti. Oletko luopumassa siittä, se ei nimittäin kuulu “absoluuttisen raittiin ihmisen tarpeisiin”.
Kokeileppa olla kuukausi tai kaksi ilman kofeiinia. Katso tuleeko vieroitusoireita, voin sanoa, että tulee. Mihin sinä tätä stimulanttia tarvitset? Piristääksesi itseäsi olettaisin ja jaksaaksesi paremmin, se myös nostaa joidenkin mielialaa merkittävästi. Nyt sinä voit puolestasi esittää niitä mutkuja ja sitkuja. Et sinä kofeiinia tarvitse mihinkään, sinulla on TARVE käyttää sitä.
Vai onko puollustuksesi se, että juuri Minnesotassa sitä ei ole kielletty, kuten ei ole kielletty äärimmäisen tuhoavaa tupakointiakaan.

Ja uskoisin, että viittaat hamppuheinään sanomalla “koska et ole puheittesi mukaan luopumassakaan kaikista päihteistä”. Tämänkin asian olen monta monituista kertaa ilmaissut. Pidän sitä lääkeyrttinä joka myös omalla tavallaan päihdyttää. Tosin mitään psyykkisiä tai fyysisiä ongelmia siittä ei ole tullut ja jos tulee niin lopetan sen satunnaisen pössyttelynkin. Tiedä kuule Rahvas vaikka lopettaisin sen vaan ihan piruuttaan, ei se minun elämääni hallitse.

Tehdäänkö Rahvas diili? Sinä saat päättää ajanjakson pituuden. Sinä olet tämän ajan käyttämättä kofeiinia ja minä olen TUPLASTI sen ajan käyttämättä kannabista. Voin sanoa, että minulla ei olisi huolen häivääkään, olisiko sinulla? :slight_smile: :slight_smile:

Uskon hyvinkin, että olet löytänyt sopivat sanat lääkärisi-reittesi kanssa ja lääkärit on myötäillyt sinua tai toisinpäin, kun reseptille mikä on kourassa pitää olla syy ja sen käyttö perusteltua.
Eikö olekin helppo löytää juuri ne asiat kaikesta ja lääkärit joidenka kanssa ei tarvitse lopettaa heti eikä kokonaan? Lääkärereiden tuki tuossa asiassa on hyvinkin tarpeellista, koska jos sitä et olisi keksinyt, niin heikoilla olisit.
Hamppukin on sinusta lääkeyrtti, jolla selität sen käytön, eix je ja jos joku kertoo jotain muuta, niin sehän pyritään kumota vaikka millä ilveellä. Miten joku ylipäätänsä voi puolustella huumeita millään lailla :open_mouth: Puheissasi on sitä sitkua ja mutkua yllin kyllin, mutta sinä pidät sitä kirkkaana raitistumisena ja minä taas vain päihtymisen edellytyksenä, kun viinaa et enää voi käyttää, niin jotain on pakko selittää ja nappailla.

Vaikka tiedän minä sen, että on lääkäreitä joille Minnesotahoito on myrkkyä monestakin syystä ja eräs syy on se, että sehän sotii kaikkea opittua vastaan, elikä lääkkeet itseasiassa vain estää sen toipumisen eikä paranna alkoholismia. Lääkkeet kun ei vaan paranna alkoholismia, niin onhan se vaikea pala monelle joilla on omat intressit käyttää ja tai syöttää niitä… Eikö sinullakin ole pitkitetty hoitomuoto, jossa kärsitään, kipuillaan ja syödään lisää, jos ongelmat lisääntyy. Eikö tuo ole faktaa? Fiktiota taas se, että lopettamalla kaikki huumeet joutuisit ongelmiin!!

Mitä taas tulee siihen lopettamiseen oikeasti tuen kanssa, niin siihenhän sinulla ei ole mahdollisuutta, kun lääkärisi kieltää sen vai kuka sen kieltää? Ehkäpä ongelmat jotka kuvitellaan ja halutaan löytää estää sen, eix je. Sitku menen minneen, niin ongelmat on sietämättömät ja lääkäritkin pitäisi haastaa Aviraan. Mutku käytän lääkkeitä tarpeen mukaan, niin saan sitä mitä koen tarvitsevani!!

Oletko koskaan tai missään vaiheessa käyttänyt lääkkeitä päihtyäksesi? Jos olet, niin miten se käyttö eroaa nykyisestä? Jos olet juonut alkoholia krapulaan, niin löytyykö siitä yhteneviä pirteitä lääkekäyttösi kanssa?

Mitä tulee sitten minun kahvinjuontiini, niin kolme tai onko jo neljä viikkoa mennyt ilman, kun täällä ei saa sitä oikeaa. Eikä se diili kanssasi olisi edes diili, kun sinä vedät lääkkeitä korvataksesi hampun ja myös toisinpäin.

Moi
Joo-o, eipä tuossa tosiaankaan ole muutakuin eipäs touhua. “Rahvas” en ole löytänyt viestiä missä tekisit ehdotuksen miten niistä pääsee eroon, pelkkää arvostelua. Lainasin tuon jostain kirjoittamistani teksteistä.

“Minulle annettiin ohjeet josta pidin tiukasti kiinni. Annostus oli aamulla 1 tb, paivällä 1tb ja illalla 1 tb.
Ensin puolitettiin aamun annos sillä mentiin n. 2-3vk , sitten puolitettiin päivän annos 2-3vk. sitten aamun annos pois ja 2-3 vk. sitten päivän annos pois jne… Ilta-annosten puolittaminen jätetiin viimeiseksi. Se oli hyvä systeemi. Kyllä niistä eroon pääsee :slight_smile: . Toivottavasti tuosta oli jotain apua”

On suorastaan vastuutonta sanoa että lopeta HETI. Jo Ohjeissa sanotaan että ne pitää lopetta vähintään 3kk ajassa pikkuhiljaa, mutta voi se olla 6 kk.

Ohessa lääkevalmistajien suositus:
On suositeltavaa, että sama lääkäri aloittaa potilaan hoidon, seuraa sitä ja myös lopettaa hoidon.

Eli jätä ne lääkäreiden huoleksi . Ei sinun tarvi neuvoa jos et osaa.
Enemmin kuuntelen lääkäriä kuin “Maahan laskeutuneita Ufomiehiä” :wink: . Ei pahalla “Rahvas”
T.T

Jos olet päässyt eroon “turhista” lääkkeistäsi ko menetelmin, niin se on hieno asia. Kaikkihan ei tee kuten sinä, kun esim kannelmies pitää kotonaan lisäksi varmuusvarastoja, jos sattuu jotain, esim repsahdus. Aina sattuu jotain, jos on päihderiippuvainen eikä ole valmis tekemään kaikkea raitistuakseen. Minusta sekin on hieman arveluttavaa “vähentämistä”, jos pitää vaihtaa lääkäriä senkin vuoksi, ettei enää saa niitä mitä haluaa.

Vähentäminen on ihan jees, mutta jos senkin määrittelee vain ihan itse ja pitää vielä ylijääneet kaapissaan, niin onko todella valmis tekemään kaikkensa, kun hoitopaikkakin lytätään kaikin mahdollisin tavoin.

Asenne määrittää teot ja se on joko päihdemyönteinen tai kielteinen. Sinä Tuppi löysit sen oikean sinulle, jos ja kun sait aineet pois kehostasi, jotka ei sinne kuulu.

Ps. Vielä hieman edelliseen kirjoitukseeni liittyen; Minun kahvinjuonnista ei ole seurannut repsahdusta, enkä ole kenellekään toisellekaan kuullut näin käyneen. Mutta “lääkeyrteistä” siirtyminen vahvempiin lääkkeisiin ja toisinpäin ei ole mikään uutinen.

Mutta miksi moinen kiihko? Kannattaa joskus postatessa pysähtyä miettimään muutamaa kysymystä:

• Kenen toipumista tämä kirjoitukseni tukee?
  • Onko näistä sanoistani enemmän hyötyä vaiko haittaa?
  • Puranko vain omaa pahaa oloani muihin, ja voisinko mennä peilin eteen kysymään peilikuvaltani kun vänkäämisen tarve iskee: “ei kai minulla ole jano?!”

Itse teen noin usein nöyrällä mielellä, ja saatan jopa itselleni myöntää että juu u, näimpä voi asia olla. :smiley:
Mutta koska olen toipunut alkoholisti, osaan käsitellä asian sillä tavoin ettei omista oloistani ainakaan enää olisi harmia ulkopuolisille ihmisille, ja iloita omasta toipumissesta ja rakentaa enemmän hyvää kuin kaunaa.

Kaiken negaation suuntaaminen muihin tyyliin “sinä olet viallinen/sinä teet väärin, minussa ei ole mitään vikaa”, on oireilevaa alkoholismia tai päihderiippuvuutta.
Mä tapaan tuolla lailla oireilevia ihmisiä päivittäin. :bulb:

Veli Rahvas, totisesti minä toivotan sinulle rakkautta ja avarampaa mieltä.

Ja nyt lopetat mörökölleilyn tai muuten ei tipu pullaa illalla. [size=85]Piparista puhumattkaan[/size]. :bulb:

Iso halaus sinulle

Moi
Lainaus Rahvaalta:
Vähentäminen on ihan jees, mutta jos senkin määrittelee vain ihan itse ja pitää vielä ylijääneet kaapissaan,

“Ketostix” kertoi kaiken olennaisen. Mutta Rahvas mikä virhe on tuossa lainauksessa. Apteekit “EI MYY JOS NIITÄ EI SYÖ RESEPTIN MUKAAN”. Kaikissa resepteissä on päiväys koska ne on haettu. Virhe tuossa on se “Ylijääneet”. Sekö on väärinkäyttöä :open_mouth: . Mieti rauhassa :wink:
T.T

:laughing: Ei helvetti, ihan oikeasti mahan pohjasta ottaa ku naurattaa. Tässä Tuppi kumoaa täydellisen loogisesti Rahvaan lainauksen. Ota sie Tuppi tosiaan tuo Rahvaan kommenttien “korjaaminen” asiaksesi. Sinä päihität minutkin :laughing: