Se on nyt meikäläiselläkin mitta täyttynyt kokonaan tuon viinan suhteen.
Tahdon lopettaa ja ruveta kokopäiväiseksi absolutistiksi!
Oon 24v miespuolinen hyypiö ja aloin dogailee 15 vuotiaana. Alussahan se oli mukavaa, niinku kaikki varmasti tiiätte. Itellä oli ne kolme ekaa vuotta ne mistä nautin. Osittain varmaan senki takia, et 18 vuotiaana ei ollu enää siistii juoda, ku se ei ollu enää laitonta.
Oon eläny hyvän lapsuuden ihan yh-perhees. Ei alkoholin käyttöä kotona, eikä missään muuallakaan. Isä tosin on ollu alkoholiin päin ja on varmaan vieläkin elossa, mut siitä äiti otti tosiaan eron ku olin jotain vuoden vanha.
Hyvä päätös!
Oon jo vuosia sit huomannu, et musta ei oo kohtuukäyttäjäksi. Mun mielestä kenestäkään ei oo kohtuukäyttäjäks! Oon aina meinannu lopettaa ja lopettaa, mut apua en oo viel hakenu. Tosin koitin eilen soittaa AA-klinsal, mut meni vastaajaa ja vast maanantaina ovat paikalla. Haluun tosiaan alottaa sen Antabuksen ja syödä joka päivä sen pillerin heti aamusta.
Mul on noita kaiken maailman mielenterveysongelmia ja sit tosi paha sosiaalistentilanteidenpelko. Alko jo ennen, ku aloin juomaan. Oon ollu pennusta asti kiusattu ja just sellanen TOSIKKO luonteeltani, eli ansaitsin tulla nokituksi. Ja vitut! Et noihin tosiaan tarvis apuu saada, mut psykiatrille on onneks aika vireil. Tosin siit ei oo ollu mulle mitää hyötyy koskaan pahemmin. Noita ongelmia oon lääkinny myös alkoholilla. Se teki must just päinvastasen, mitä oon selvinpäin. Tosin selvänäkin oon täynnä katkeroitunutta vihaa suurinta osaa kanssaihmisistä kohtaan ja kännis se sit purkaantuu.
Nyt tiistaina tuli sitten pitkästä aikaa taas mitta täyteen ihan kunnolla. Oon kärsiny pitkään uniongelmista ja maanantaina join kymmenisen kaljaa ja päätin ottaa kaksi unilääkepilsua (Zopinox), että josko sais unen päästä kiinni. Se oli tyhmä ratkasu, ei tosiaan sais sekotella viinaa ja lääkkeitä keskenään, mut näin sit kävi ja aamulla heräsin, ku olin syöny niitä sit 14kpl ja käynytkin vissiin jossain ulkona. Onneks ei mitään pahempaa kuiteskaa sattunu ja se mut taas herätti. Et pitääkö tän vaa antaa jatkua ja et kohta oikeesti sattuu jotain itelle tai jollekki muulle sen takii, et mun on muka pakko juoda. Tarviin apua oikeesti.
Oma tavoite on nyt se, että en juo yhtään alkoholia enää koskaan. Korkeintaan jotakin simaa, mutta ei sen takia, että pääsis humalaan, vaan maun takia! Mä oisin tyytyväinen jos oisin kuukauden päästä siinä pisteessä, et ois Antabukset ja, että en ois juonu yhtään ton maanantain 23.5.2011 jälkeen. Sitten kun sen saavuttaisin, ni sama taas. 3 kuukautta ois jo unelmien täyttymys, koska en oo koskaan ollut sitä aikaa “urani” aikana juomatta.
Jo rahallisestikkin tuo on ihan järetöntä. Menee noin tuhat euroa alkoholiin vuodessa rahaa. En baareissa käy, mutta kuitenkin tuo on iso raha. On varmaan mennyt 10000€ tän koko uran aikana kaljoihin ja viinoihin ja mitä mä oon saanu vastinetta? En vittu yhtään mitään muuta, ku tuhonnu hiljaa omaa elämää ja mielenterveyttä. Ja ennenkaikkea muiden! Alkoholiongelmainen tekee kaikkien läheisten elämästä paskaa.
Sit on vielä yks leikkausjuttu mikä ei koskaa parane ja koht pitäs taas käydä sitäkin lääkärillä näyttämäs, et pääsis leikkausjonoon. Mut ennemmin ottaa siihen vitutukseen vaikka karkkipussi, ku jotain viinaa.
Muutama kaverikin on kuollu jo viinan aiheuttamiin tapaturmiin ja itsetuhoisuuksiin.
Tässä listaa ihan itseäni varten, että saan tästä pällistellä kannattaako juoda, kun seuraavan kerran tekee mieli.
Saa myös kommentoida.
Kirjoitin tän tässä tosi nopeeta ja en sen kummemmin jaksa tarkistella onko mitään asiavirheitä ja ymmärtämisongelmia, ku muutenkin vähän suollan tätä tekstiä nopeempaa, ku kerkeen ajatella.
Mutta yks juttu on fakta! Mä haluun osaksi teitä ja haluun vielä onnitella itseäni ensimmäisestä raittiista vuodesta. Nyt se on niin kaukaista ajatella, mutta askel kerrallaan.
Oon myös lukenu noita muiden tekstejä ja osallistuakkin vois kunhan malttaapi.
Hyvää perjantai-iltaa vaan kaikille.
Peace.