Huomenta vaan - jaa lunta - täällä rannikolla tulee ihan suosiolla vettä. No ei anneta sen masentaa. Ainakaan ei ole liukasta. Työpäivä on palaveri-palaveri-palaveri linjalla ja ajattelinkin, että illalla se voisi olla sali hyvä täälläkin. Peukku sinne riihessä riippuvalle ruoalle. On ainakin tuoretta eikä tehotuotettua. Oma lapsi metsästää ja viikonloppuna sainkin nauttia hänen ampumastaan peurapukista tehtyjä herkkuja. En juo alkoholia minäkään tänään, joten raitista ja hyvää tiistaita myös sinne
Säistä huomaa, että kyllä on suomineitokin iso vaihtelevaa…
Tsemppiä palavereihin itsellä torstaina luvassa vastaavaa.
Hienoa kuulla, että Sinulla on ollut makuelämyksiä viikonloppuna ja vielä jälkikasvun tarjoamana. Se on upeaa!
Arvasin, että Sinäkään et juo Iloa päivään @kaaosteoria66 !
@Metsanpoika joo en juo, mutta tänään kyllä iltapäivällä neljän palaverin jälkeen alkoi tuntua siltä, että tässä kohtaa voisi maistua. Eikun kotiin, syömään ja iso kuppi inkivääriteetä tulille. Sillä se sitten oli selätetty. Onneksi. Eli parivaljakko hungry ja tired yrittivät asettaa esteitä tielle. Eivät onnistuneet.
Mäkin olen alkanut juoda kupin teetä työpäivän jälkeen tavoittelen sillä pientä rauhoittumisen hetkeä ennen kuin alan työpäivän jälkeisiin tohinoihin.
Minulle tuli tuosta lapsesi onnettomuudesta ja kirjoituksistasi mieleen se, miten ajattelumaailman muuttuessa ne asiat ja vastoinkäymiset, mitkä ennen olisivat olleet hyviä syitä juoda, ovatkin hyviä syitä olla juomatta.
Alkoholiongelmaisen mielenmaisena todellakin on varsin itsekeskeinen ja raitistuessa näkökulma muuttuu aikalailla.
Onnittelut muutenkin hyvin alkaneesta raittiudesta. Sinulla on hyvä flow päällä!
(Joskus kirjoitit, että olet tottunut käsittelemään tunteita liikunnalla ja muulla fyysisyydellä ja eri ihmisillä toimii eri tavat. Toisaalta on hyvä olla vähän varatyökaluja, jos joskus sattuisikin vaikka joku loukkaantuminen tms. Joillakinhan on juominen lähtenyt uudelleen käsistä, kun on joutunut vähentämään tai jopa jättämään liikkumisen jonkun syyn takia)
Tuo suluissa oleva on aika tärkeä nosto. Tosin kaikkeen ei voi tietenkään varautua eikä asioita kannata liikaa murehtia etukäteen, mutta varaventtiilejä on hyvä olla. Jouduin itse olemaan takavuosina pitkäaikaissairauden vuoksi telakalla useamman vuoden (!), ja veti nöyräksi, olen (olin…) aktiiviliikkuja. Ihmeellistä kyllä kaikkeen tottuu. Mutta juominen oli tosiaan helppoa, koska “en kuitenkaan pysty tekemään mitään, samasevväliä”.
Samaa mieltä @Olga kanssa, että se mitä @metsänpeitto1 kirjoitit sulkuihin on tärkeä juttu. Teen harmikseni istumatyötä ja ajan paljon autolla. Myös siitä syystä tykkään liikkua vapaa-ajalla. Jos minulla ilmaantuisi lisää aikaa (niinkuin varmasti joku päivä käy) elvyttäisin nuoruuden harrastuksia: kirjoittaisin, valokuvaisin, tekisin käsitöitä…ne ovat ajan puutteen vuoksi olleet enemmän telakalla.
Päivä 48. Ei meinaa tulla mieleen mitään kirjoitettavaa, arkipäivät sujuvat ohi melko samanlaisina, ilman sen kummempia kohokohtia. Tottakai pieniä onnen, ilon ja tyytyväisyyden hetkiä on ripoteltu pitkin päivää. Kyllä minä ne huomaan ja niistä nautin.
Onko tämä nyt sitä “someaikaa” kun aina pitäisi olla jotain suurta ja hienoa kerrottavaa
Te kaikki muut osaatte tietysti hienosti käyttää tätä plinkkiä mutta minä hoksasin vasta eilen miten sain enemmän lopettajien keskusteluja näkymään…
Kaikki alkoi siitä kun muistin että @Fincoco kirjoitti vuoden vaihteen tietämillä, että aikoo avata uuden ketjun, nimeäkin pohdittiin…Nyt sitten ihmettelin, miksi plinkki ei ‘tarjoa’ minulle @Fincoco n uusimpia päivityksiä. Kun niitä sitten etsin, niin löysin sen hänen ketjun ja vaikka mitä, mm. @Pablo ja @Soberista ja @jokin
Voi mua digiajanihmelasta
Siinähän sainkin sitten illan kulumaan lukemalla teidän muiden hyviä pohdintoja ja keskusteluja pisemmältä ajalta.
Ei ole ollut hankaluuksia olla juomatta. Alkoholi pyörii välillä mielessä. Varsinaista viinan himoa ei ole tullut, mutta välillä ‘välähdyksiä’ että tässä hetkessä voisin juoda ja tähän tunteeseen maistuisi…
Sen huomaan edelleen, että päivä kerrallaan on mentävä. Jos alan haaveilla, suunnitella raittiita päiviä tulevaisuuteen, jostain ihme syystä se tuntuu liian haastavalta ja taakalta…en tiedä miksi, vaikka olisi positiivinen asia. Eli en elä raittiita hetkiä etupeltoon…
Raitista ja touhukasta torstai päivää kaikille
Eipä mulla oikein raittiudesta ole varsinaisesti sanottavaa mutta käyn tänne kirjaamassa vähän päiväkirjamaisesti kuulumisia. Välillä ihan turhia juttuja kirjaan mutta eipä tuolla niin väliä. Samalla mielessä pysyy raittiuden aate kun lukee muiden ajatuksia. Täytyy hankkia tulostin ja pelastaa omat metkinnät paperille jossain vaiheessa. Paljon on arkisesta elämästä merkintöjä ja kirjauksia mielialoista ja tunnelmista.
No joo… Plinkin käytettävyys ei ehkä ole paras mahdollinen näin niinku lievästi muotoiltuna. Itseäni korpeaa joka kerta, kun avaan sivuston “tuoreimmat”, ja siellä paistuu ENSIMMÄISENÄ uutispäivitys vuodelta 2023:
“Uusia tuulia tiedossa! Päihdelinkin sivustolla tapahtuu seuraavia muutoksia 7.12.2023 alkaen”.
Ei v-u… (Anteeksi.) Me eletään vuotta 2025. Ja olen pannut ylläpitoon palautetta mutta ei niitä varmaan kukaan lue saatikka millään tapaa reagoi…
@Olga Minulla on tämän näköinen kun valitsee tuoreimmat näkymään. Käytätkö tätä tietokonella vai puhelimella?
Hei!
Hyvä kun sanoit tämän. En tiedä miksi alusta nostaa sinulle noinkin vanhan uutisen esille, mutta en ihmettele, että ärsyttää. Vastaamme kyllä aina palautteeseen ja yritämme kehittää asioita resurssiemme puitteissa. Kannattaa siis laittaa palautetta, jotta olemme tietoisia ongelmakohdista Päihdelinkissä.
yt. Plinkin moderaattori
Nyt oli nopeaa toimintaa wau
ja kiitos
Hyvää työpäivän jatkoa @Päihdelinkin_moderaattori
@Fincoco
Tuon näkymän mä vasta löysin
Käytän kännykällä, monesti tietokone olisi sujuvampi käyttää näitä sivustoja yleensäkin…
@Fincoco mä viihdyn sun kirjoitusten parissa. Niistä välittyy leppoisa, mukava elämän meno kiitos kun kirjoitat
@Metsanpoika sama täällä. @Fincoco n elämänmakuiset päivitykset ovat sivuston suola. Kuten toki monen muunkin. Täällä on älykästä ja pohdiskelevaa ja huumorintajuista väkeä.
Hei, kiitos viestistä. Olen tosiaan laittanut osastoon “viestejä ylläpidolle” kaksi viestiä Tuoreimmat-osion etusivunäkymästä 18.11.2024. Viestini ovat siellä yhä näkyvissä ja luettavissa. Hyvä että asia nyt tuli esille myös tätä kautta.
Helou! Käytän Androidilla ja tosiaan tuoreimmat-näkymä on itselläni jostain syystä erilainen, alla havainnekuva (https://keskustelu.paihdelinkki.fi/latest)
@Olga Kun kirjoittaa tai kynän kuvasta muokkaa kommenttia niin tekstilaatikon ( se mihin kirjoitetaan) alareunassa on kaksi harmaata kuvaketta. Vslitse niistä se joka muistuttaa valokuvaa
Jes, kiitti! @Fincoco Minulla osuu näemmä vihreä Päihdelinkki-chatin painike juuri noiden harmaiden kuvakkeiden päälle. Mutta sain hieman painettua harmaana pilkottavaa täpän alareunaa ja se riitti.