Hyvää huomenta
Joulu on nyt juhlittu ja arki alkanut. Vähän helpottaa tämä neljän työpäivän viikko.
25 raitista päivää. Ajankohta raitistumiselle seuraavan yhdeksän kuukauden aikana pitäisi olla minulle suotuisa, päivät pisenevät, valoisan ajan pituus lisääntyy, vuoden synkimmät ajat ovat nyt takanapäin. Eletään parasta talvea, kohti upeaa kevättalvea, kevättä, kesää, alkusyksyä…niin kutsutusti tähdet kohdallaan 
Raittius tuntuu hyvältä, olo kohenee päivä päivältä (liian hitaasti tietysti, olenhan kärsimätön). Yön jälkeen on levännyt olo, nukun pääsääntöisesti hyvin. Iltaisin on tullut hiukan herkuteltua, juotua useita makuvissyjä ja ehkäpä alkoholiton olut. Alkoholi vei minulta ruokahalun ja nyt on tehnyt mieli hyvää ruokaa. Olemme puolison kanssa kokkailleet tavallista enemmän. (Varmaankin tämän vuoksi, painoni ei ole “päässyt” laskemaan, kuten useilla muilla.
harmi). Suurin muutos on pään sisäinen, mieli on keveämpi. En ole niin hermostunut, ärsyyntynyt, väsynyt. Alkoholiin liittyvät asiat pyörivät päässä, mutta niiden sävy ja tyyli on muuttunut, halu juoda on hiukan vähentynyt.
Hiihtokilometrit ylittivät eilen ensimmäisen
. Sain ystävältä uuden kehonhuolto -venyttely sarjan, opettelen sitä iltaisin. Joulun aikaan olen kahvakuulaillut kotona ulkona, mutta tänään alkaa ohjattu kuntosali, jossa olen käynyt. Saa nähdä onko tammiruuhka.
Vaikka emme ole asiasta juurikaan jutelleet, tuntuu mukavalta, kun isäntä aloitti muutaman kuukauden tipattoman. Hän aloitti sen omiin tarpeisiinsa, terveys syistä, mutta onhan tämä helpompaa yhdessä, varsinkin näin alkumetreillä. Uskon, että myöhemmin puolison satunnainen saunaolut ei niin haittaa.
Tsemppiä härkäviikoille vertaisystävät