Oli ny mikä hyvään määritelmä sairaudesta, niin mä tiedän taatusti hyvän lääkkeen ja se on tää raittius. Jollekin riittää vähän pienemmät toimenpiteet sen saavuttamiseksi kuin toisilla. Sen mä tiedän, että siinä on sellanen sairaus, että se kyllä uusiutuu hyvin herkästi, mikäli alkaa lotraamaan juomien kanssa. Ottaisit vaan pari saunakaljaa lauantaina. Onnistuis toikin varmaan jonkin aikaa, vaan aina kuola suupielessä odottelis seuraavaa lauantaita. Ennen pitkää se on sitten menoa.
Onneksi en katsonut sitä ohjelmaa, mulle riitti jo pelkästään Suomen päihderiippuvaiset ry:n kotisivuilla vierailu. Se, että ne on luomassa jotain holhousjärjestöä ottaa nuppiin hirveästi. Onhan siinä nuorelle Reeta naiselle hommaa, pysyy ainaskin raittiina kun askartelee kaikenlaisten päihdeasioiden piirissä.
Että oikein keskusjärjestö, voi hyvät hyssykät sentään. Tulevaisuuskin näyttää jo het ruusuiselta. Poliitikot riitelee, mistä leikataan. Ensimmäisiä kohteita on aivan varmasti tää päihdepuoli.
A-klinikka säätiön hommista en mitään tiedä, mutta on varmaan hyvä mesta. Tää plinkkikin on tosi hyvä paikka.
Nyt mä alan tutkiin uutissivustojen aprillipiloja.
Eipä tuota mielestäni hävetä tarvi, suurin osa addikti-ihmisistä ei ole kykeneviä hahmottamaan asiaa kovinkaan herkästi varsinkin kun sitä valheellistä propagandaa tulee monestakin eri tuutista eri motiivein. Pikemminkin sinun tulisi olla hyvin ylpeä itsestäsi koska kuten nyt itsekkin huomaat ei päihdeongelmateema olekkaan niin mystinen asia kuin aikaisemmin on luultu.
Kun tälläistä tekstiä muuten lukee entiseltä juopolta niin alkaa Kannelkin uskomaan, että maailma voi vielä näiden asioiden suhteen muuttua parempaan suuntaan. Jippii
Minusta vähän särkynytsydän tuntuu, että se on joku muu jonka tulisi herätä siihen todellisuuteen. Ei minulla ole minkään valtakunnan päihdeongelmaa olemassakaan enään ja tästä on useammankin erikoislääkärin vakuutus ihan kirjallisena (ja osa erikoislääkäreistä on päihdepuolen erikoislekureita ei pelkästään psykiatreja). Luonnollisestikkaan myös niitä konkreettisia ongelmia ei esiinny lainkaan ja myös perheeni/lähipiirini on haastateltu läpi.
Ongelma on siinä, että sinä et halua hyväksyä sitä että joskus lääkekannabis toimii aikuisten oikeasti myös eräisiin psykiatrisiin sairauksiin (tämä on tietysti kohtuu harvinaista ja Suomessa vielä uutta). Se voi myös joillekin tehdä aivan päinvastoin ja esim. se voi ennenaikaistaa skitsofrenian puhkeamista tai pahentaa aikaisempia mielenterveysongelmia. Eikä myöskään mahdollista psyykkistä riippuvuutta sovi vähätellä. Mutta tosiaan tästä kannabisteemasta enemmän tuolla Savusaunan puolella jos kiinnostaa…
Kumma juttu kun vanhemmat antavat maistella kovaa huumausainetta alaikäisenä, ei mene minun kaaliin, ei millään perusteella… Ei se ainakaan niitä ongelmia voi vähentää kuten nähdään… Meidän maahan on täysin kieroutunut ja sairas tämän etanoli teeman kanssa joten miksi ihmeessä lapsi pitäisi totuttaa tähän menoon? Tietysti mikään demonisointikaan ei ole todellakaan hyvä vaan asiasta tulee kertoa täysin objektiivisesti ja tieteeseen perustuen sekä osata kertoa millainen osa alkoholilla juuri meidän kulttuurissa on ja mikä on sitä asiallista kohtuukäyttöä sitten aikuisena.
"Sokeriset ihanat hillomunkit, suklaa, suklaakeksit ja jäätelöt. Apuva miten hyvä lääke! "
Lasolarskan hedelmäsalaatti 2 annosta
2 kpl kaki/sharon hedelmiä; kovahkoja - kuorit ja paloittelet (niitä oransseja)
puolikas pienestä Cantaloupemelonista - kuorit ja paloittelet, siemenet veks; myös oranssia
päälle 4 rkl bulgariajugurttia, johon sekoitetaan 2 tl vanilliinisokeria
= maistuu sokeripommilta, mutta ei käytännössä sisällä sokeria
Vankilalatte 1 annos
keität kiehumispisteeseen 1,5 dl maitoa (ei saa kiehahtaa)
2 tl Nescafe murukahvia (vankiloissa ei juuri muita merkkejä kuin Nessiä eli Nescafeta juoda)
1 rkl vaahterasiirappia
Voittajaa emme raitistamis kisaan löydä.
Jotkut tuohtuu syystä että väärin yrittävät raitistaa toiset arvioivat raittiiksi vain itsensä tavoin ja vain samoin eväin kulkevaiset. . Kuitenkin päihdeongelmaiset ratkaisevat ongelmiaan hoidoissa tai hoitamatta onnistuen kukin tavallaan.
Jossain vaiheessa lääketiede tulee ratkaisemaan tämän yhteisen ongelman, aivokemiasta tässä kuitenkin on kysymys.
Nää ns,hoidot tai hoidottomuudet ei muutoin olis tasoissa vertailussa.
Onko kauheaa kuulla jonkun raitistuneen ilman hoitoa.
Miettikää Sitä
Oletko sinä raitistunut ilman hoitoa. Jos olet niin miksi et jakaisi omaa kokemustasi kaikille tälläkin palstalla vielä kärsiville. Monet meistä ovat sitä yrittäneet ensin ilman mitään tukea ja havainneet sen omalta kohdaltaan mahdottomaksi.
Jos tänne palstalle tulee henkilö joka ilmoittaa, että hän lopettaa alkoholinkäytön tähän paikkaan ja tietää sen onnistuvan ihan yksin ilman apua ja jatkaa kirjoittelua osoittaen, että hän myös onnistuu siinä, niin tuskin kukaan ehdottaa hänelle mitään muutosta tilanteeseen.
Useimmiten asia ei kuitenkaan mene noin, vaan tänne tullaan aika “lyötynä” ja tänne tullessaan on jo useita lopettamisyrityksiä jotka ovat epäonnistuneet vuosien varrella. Henkilö pyytää apua ja tukea uuteen raitistumisyritykseen ja koska aiemmat yritykset ovat yksin yrittäessään kariutuneet, niin on se nyt kumma jos täällä ei voi ehdottaa itselle hyvin toiminutta tapaa kertomalla oman esimerkin siitä kuinka raittiudesta on saanut kiinni.
Se on suorastaan aika vitun käsittämätöntä ja törkeää, että alkoholistien palstalla jossa tarkoituksena on täys raittius, niin AA:n avulla raitistuneita käsketään systemaattisesti pitämään turpansa kiinni. Täällä on jopa esimerkkejä siitä, että vaikka jotku epäonnistuu kerta toisensa jälkeen yksin yrittämällä lopettamisessa, niin silti tyrmätään avun hakeminen, varsinkin AA:sta ja kannustetaan jatkamaan yksin yrittämistä henkeen ja vereen saakka.
Minä olen saanut ratkaisevan avun raitistumisessani AA:sta ja minulla on myös täysi oikeus kertoa se ja jos sitä joku ei satu hyväksymään, niin painukoot minun puolestani vaikka vi…uun.
Siksipä ihmettelen porukan asennetta Kanteleen kerrontaan.
Minun kerronta on sitä mitä olen päihteettömänä havainnut ja menen eteenpäin menneisyys oppaana.
Lähiajan tapahtumat kertoo karua kieltään ja historiaa voi estää toistumasta lopettamalla toiston.
Joskus silmät avautuu uuteen halusit tai et. Vanhat konstit on vanhoja konsteja jotka on olleet sen ajan vastauksia sen ajan ongelmiin. Päihteiden käyttäjinä toivoimme erilaista lopputulemaa käyttäytymistä muuttamatta. samoin juomista lopettaessa turvauduimme samoihin konstein jotka tietenkin johtivat samaan lopputulemaan. Tätä kuviota on päihdesaralla toistettu ihan riittämiin saamatta kunnolla tietää miksi vain erittäin harva onnistuu pyrkimyksessään päihteiden käytön suhteen.
Näitä asioita olen mediasta poiminut luottaen median kykyyn suodattaa humpuukia pois.
Kuin myös luotan että mikäli jokin todellinen käänne alkoholisteille tulee on se vuosisadan uutinen sen sijaan että piilottelisi maksullisista ilmoituksissa ja humbuukimedioiden juttuissa
Media ei suodata humpuukkia pois koska usein humpuukki myy, viihdyttää ja sillä tehdään massia (sitäpaitsi useat mediatalot omistaa yksityistahot joilla on tietysti omat intressinsä mitä sieltä tuutista päästetään ulos). Itse en usko, että tullaan koskaan löytämään mitään ihmelääkettä alkoholismiin (siis ei kemiallista tai muutakaan) sillä jokaisen alkoholistin se holtiton juominen johtuu jostain spesifisestä ongelmasta juuri siellä omien korvien välissä. En jaksa uskoa, että koskaan löytyy keinoa jolla voidaan jokaisen ihmisen henkilökohtaiset solmut avata… Siksipä joillekin tosiaan on vain parasta yksinkertaisesti laittaa se korkki kiinni ja “painaa persettä penkkiin” sekä vaikka hampaat irvessä olla raivoraitis.
Tietysti voidaan fantasioida vaikka siitä, että tulevaisuudessa lääketiede löytää keinon esim. estää pysyvästi alkoholin vaikutus jonkin yksilön kehossa. Jospa alkoholisti tulevaisuudessa voi vaikka kävellä sairaalaan jossa tehdään kyseinen toimenpide potilaan suostumuksella. Tässä tosiaan vain ongelmana on se, että se korvien väli jää hoitamatta ja saatetaan siirtää se ongelma muualle.
Nykyään äärimmäisen kaupallisessa maailmassa mediaan ei todellakaan ole luottamista. Poliittiset uutisoinnitkin menee toimittajien omia näkemyksiä ja intressejä palvellen painoon tai lähetykseen ja sitä kautta tämän päivän mediapersoonilla/toimittajilla onkin joissakin tapauksissa suurempi mahdollisuus vaikuttaa kansan käyttäytymiseen kuin kellään poliitikolla.
Hyvänä esimerkkinä vähän aikaa sitten Venäjällä tapahtuneen väkijoukosta yksittäisen kännisen ihmisen huutama: seuraavaksi Suomi ja Puola huudon uutisointi. Toimittaja uutisoi näyttävästi ison median kautta asian siten, että aivan kuin lähes koko valtava ihmisjoukko olisi huutanut Puuttinille vaatimuksen Suomen ja Puolan valloittamisesta. Ei ole kovin vaikeaa yhdistää tuota valheellista uutisointi tapaa päätavoitteena mahdollisimman suuri myynti sekä kansan käännyttäminen pelottelulla Nato myönteisiksi. Toimittajan olisi pitänyt haastaa oikeuteen tahallisesta valehtelusta Suomen kansalle ja omien intressien edistämisestä, tai ainakin potkut siitä olisi pitänyt tulla.
Tarkkana pitääkin olla.
Lehdistö on jonkun hallussa aina ja historia voi kertoa meille miten se juttu oikeasti vois olla.
Suomi venäjä suhde ei ole minun päätettävissä, sitä seuraan sivusta pystykorva valmiina.
Päihteistä voin muodostaa omanlaiseni kuvan jakamatta vuosisataista valhetta silmät ummessa.
Näinhän minä mitä on tapahtunut oikeassa elämässä, vanhana miehenä on koettu jotain miksi pitäisi antaa tuhon jatkua yrittämättä vaikuttaa ihmisten asenteisiin.
Harmi. ettei hänelle löytynyt oikeaa lääkettä. Anorexia on mielestäni todella paha sairaus, jota pitäisi hoitaa kyllä perusteellisesti. Seronilista en ole huomannut mitään sivuoireita ikinä. Päin vastoin, sehän hillitsee impulsiivista luonnetta. En kyllä tätä hyväksi todettua lääkettä kannabikseen vaihda.
Psykoterapiatekniikoita ja -suuntauksia on maailmalla runsaasti. Useimmat psykoterapiamuodot ovat lähtökohdiltaan ja teoriataustaltaan alun perin yksityisten ihmisten innovaatioita. Menetelmiä on sitten myöhemmin tutkittu tieteellisesti ja pyritty ottamaan käyttöön ne terapiatavat, jotka ovat myös tutkimustiedon perusteella tehokkaita ja toimivia. Vain muutamat niistä on pystytty osoittamaan tieteen kriteerein tehokkaiksi.
Kyllä mä aasta tiedän monta tapausta, jotka ovat elämässään kokeneet todella kamalia kohtaloita. Otetaan esimerkiksi sisarusparvi, jossa on neljä lasta. Alkoholisti isä on hakannut lapsukaisia mennen tullen ja lapsukaiset ovat tehneet äitinsä kanssa yöllisiä pakomatkoja. Silti tästä sisarusparvesta ei alkoholistiksi ole päätynyt kuin yksi ainut ja muut elävät täysin normaalia elämää. Ja tää alkoholistiriepu on aassa raitistunut ja toipunut eikä koskaan ole tarvinnut käydä kallonkutistajalla, vaan on saanut tavallista vertaistukea tavallisilta pulliaisilta, ikäänkuin ihminen ihmiselle
Jee, mäkin olen ollut jo 7 päivää vapaana psyykelääkekoukusta. Tulihan noista kärsittyä jo kolme kuukautta. Hienoa että muutkin ovat huomanneet että nuppikemikaalit vain peittävät psyykkisiä solmuja, eivätkä koskaan korjaa niitä. Mutta onhan se varmaan osakkeenomistajatohtoreille ihan sydämenasia määrätä mahdollisimman monelle nappeja loppuelämän ajaksi. Ei eroa mitenkään huumekauppiaiden etiikasta. Tärkeintä saada tuotteita myytyä ja jättää itse ongelmat korjaamatta.
Älkää nyt viitsikö ihan noi negatiivisia olla.
Ei varmasti lääkärit ahneutta teille pilleriä syötä.
Tähän on tultu kun ei niillä vanhoilla konsteilla ole apua saatu nykypäivän ongelmiin.
Koettakaa nyt muistaa Se tosiasia että suurin osa päihdeongelmaisista ei saa koskaan ulkoapäin apua vaivaava.
Vuosikausia juotuaan ikä armahtaa ellei kuolo korjaa.
Ääripäät löytyy mutta iltalehtien myynnin lisäämiseksi julkimot toipuilee suorassa suhteessa luvatun palkkion kokoon nähden. Vesku Loiri laihtui iltiksessä diabetes lääkkeen turvin, sitten hetken kuluttua olikin käynyt lihavuusleikkuussa.
Televisioiden viihdesarjoissa on kiintiöity aina paikat homolle lesbolle ja aa Heimolle. Niitä jos katsoo niin luulee asioiden olevan vallan kummalla tolalla.
Yritän mediasta poimia tietenkin sen minkä voin jotenkin todentaa. Siksi ei ostosteeveemäiset jutut minuun uppoa.