Mediasta poimittua

Tästäkin selvittiin kun käytiin alttarilla vähän polvistumassa oikein viinan ja leivän kera iltalehti.fi/uutiset/2011123 … 6_uu.shtml Paree olisi kun kävis vähän näyttämässä miltä siellä kuuluisan saunan takana oikein näyttää. Oikein oksettaa kun näkee kuinka sairaita tommoset “uskonyhteisöt” todellisuudessa ovat.

Huomenta Prossa !
Soitinmenojen Lipeväkielisiä Pappeja piisaa .
Tunnen yhen vastaavanlaisen sanataiturin joka osaa itkettää naisia ihan larsleevin tapaan.
Sillaa hän on vaaraton et huijjaa vaan vanhojenpiikojen ja eronneiren akkojen rahoja.

youtube.com/watch?v=4CNvfb-qsmo

t…Kanthoona :laughing:

Järkyttävä tapaus, mutta liittyykö tämä millään tavoin foorumin aihepiiriin, kuten päihteidenkäytön lopettamiseen tai raittiuteen :question:

Kyllä liittyy, koska moni lopttaja miettii uskoon tuloa tuekseen lopettamisyrityksilleen.

Ahaa, eli uskoontullessa on vaara muuttua pedofiiliksi tai seksirikolliseksi? :bulb:

Ei, vaan kertoo kuinka siellä niitä suojellaan ja paapotaan.

Aaa, okei. :bulb: Sori, jatkakaa keskustelua.

AA täytää Suomessa myös kaikki uskonnolle asetetut vaatimukset.
Näin siksi, että Suomessa toiminta ei perustu palveluun, vaan johtamiseen ja heidän palvomiseen.
Muualla AA toimii palvelun periaatteella, ilman palvontaa ja ilman johtajia.

Minulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia AA:sta, mutta jos tuo pitää paikkansa, niin tosiaankin on kyse huomattavasta erosta toimintamalleissa maitten välillä ja valitettavasti muitten maitten hyväksi täytyy todeta, että heillä toiminta vaikuttaa järkevämmältä.

Minulla on henkilökohtaisia kokemuksia sekä Suomen että muiden maiden AA:sta, mutta siitä mistä Kolmipiste jaksaa vuodesta toiseen kirjoittaa, minulla ei ole mitään hajua.
Ketkä ihmeen johtajat? Kenen, tai minkä palvomiseen? :unamused:

Kolmipistehän on nimenomaan kaivannut kirkkaampaa uskonnollisuutta kehiin kirjoittamalla ehtimiseen Jumalasta isolla J:lla. (kts. Hannun ketju).

Mutta sekös tässä on hassua, että aloitetaan ketju seksirikoksista, niin juttu kääntyy 7:n viestin sisällä AA:han, mikä varmaan taisi olla tarkoituskin vaikkei alkuun linkitetyllä uutisella ole mitään tekemistä minkään foorumin aihepiiriin liittyvän kanssa.
Mutta minullapas on henkilökohtainen kokemus yhdestä jos toisestakin asiasta.

Toivottavasti tämäkin ketju tukee jonkun raittiutta.

Yllättävän monella huumenuorella on muuten taustallaan insesti-kokemus lapsena tai teini-iässä.
Etenkin tytöillä, mutta hämmästyttävän paljon myös pojilla.
Hyvin harvat ovat kotoisin uskonnollisista kodeista tai saaneet tiukkaa kuria lapsena.

Myöskin naispuoliset alkoholistit ovat kokeneet lapsena insestin useammin kuin naiset keskimäärin. He ovat usein myös alkoholistiperheiden kasvatteja, eli osin myös sukuperimän uhreja.

Saat olla ihan varma, että minulla ei ollut tarkotus viestittää tuon uutisen Ja AA:n välillä olevan mitään yhteyttä, mutta nyt kun mainitsit, niin onhan täällä plinkissäkin joku maininnnut että ovat kokeneet AA:ssa sexuaalista ahdistelua, joten sinäpä sen sanoit.

Ketostixinkin pitäisi edes yrittää ymmärtää että kaikki jutut ei pyöri hänen ympärillä eikä tartte miellyttää juuri häntä. Kiipeäisi vaan sinne lavalle esiintymään muitten pällisteltäväksi, niin saa tyydytettyä omat narsistiset tarpeensa.

Toisten raittiutta tukesmisesta tuli mieleen, että kuinkahan monta on jättänyt tämänkin palstan juuri Red Cat, Tarharyhmä, Ketostix, ym. nimimerkkien riidanhaastamisen ja jääräpäisyyden takia. Kaikille tiedoksi että noissa nimimerkeissä on kyseessä sama henkilö ja niistä useampi onkin aikoinaan saanut bannit useampaankin kertaan. Nyt hän vain taitaa modena “valvoa” itseään, joten sitä pelkoa ei enää valitettavasti ole.

Voi Prossa, huomaatko sä miten täynnä vihaa sinäkin olet. :frowning:

Pyrit olemaan raittiina, mutta täällä Plinkissä viestisi usein huokuvat alapää-asioita, paskaa ja kusta ja persettä, ja vähän väliä ihan kuin odotat tilaisuutta päästäksesi purkamaan vihaasi minun päälleni.

Ihan niinkuin minä sinulle olisin jotain pahaa joskus tehnyt!

Tuollaistako on sinun raittiutesi? Ehkäpä saat Kanttoonankin liittymään viha-kuoroosi, niin voitte yhdessä sylkeä päälleni, sil vous plait ja hyvää uutta vuotta molemmille herrasmiehille. :slight_smile:

Mutta tiedätkös millaista minun raittiuteni on? Minun raittiuteni on sellaista, että minä olen sujut menneisyyteni kanssa, olen sekä pyytänyt että saanut anteeksi. Ja myöskin antanut anteeksi.
Siksi minun ei tarvitse lainkaan pelästyä menneisyyttä, ja vielä vähemmän tätä päivää ja huomista. :slight_smile:

Kaikkien juttujen ei tosiaankaan tarvitse miellyttää minua, mutta minulla on oikeus kommentoida ja kirjoittaa tällä foorumilla siinä kuin sinullakin. Miellytti se sinua ja Kanttoonaa tai ei.

Minulla on hyvä olla ja olen kiitollinen raittiudesta. Toivon että sinullakin on joskus hyvä olla, Prossa.

Se, että rakastan musiikkia ja sen soittamista ihmisille, ei ole vielä “narsististen tarpeiden tyydyttämistä”.

Se, että isäni (moottoreita rakastava perheenisä hänkin) kohteli minua kännissä miten kohteli, oli mielestäni paljon lähempänä narsististen tarpeiden tyydyttämistä.

Mutta sekin on anteeksiannettu ja loppuunkäsitelty ajat sitten. Jo vuosia sitten oikeastaan. Huoh, en pystyisi varmaan tekemään työtäni ammattimaisesti ja ihmisiä kunnioittaen, ellei olisi. :slight_smile:

Ps. Prossa! Keskity perheesi rakastamiseen äläkä minun vihaamiseen. Et juuri koskaan kirjoita mitä perheellesi kuuluu, kun olet niin uppoutunut minun sättimiseeni.

:mrgreen: Kukahan siellä kaapissa oikein elää :laughing: .

Prossa. Vapaa raitis ihminen, eikä mikään AA:n muottiin ja kaappiin tungettu HannuAAlainenAlkoholisti.

Moi
En lukenut kaikkea, ihmisiä ne “paappojatkin” ovat. Ei Jumalia kuten jotkut luulee. “Paapotkoon” rauhassa jokainen etsii sen oman tien. Itse en kyllä lähtisi tuolle herralle kumartamaan, pyytäisin että vaihdetaako puolta :wink: . Minusta uskonto on henkilökohtainen asia, uskoo mihin uskoo. Noi käännytkset on täysin turhaa hommaa, “Hannuparitonluku” menee Elvistelemään 27 vuoden raittiuden jälkeen heille jotka vasta yrittävät löytää omaa ratkaisua ongelmaansa. En ihmettele vaikka putkaan veivät Rovaniemen AA:sta selvinpäin olevan tyypin joka jauhaa samaa asiaa vuodesta toiseen. :open_mouth: :unamused: Aina oikeassako :question:
Tv. Tuppi
Tipatonta tammikuuta tavoittelen

Prossa !
Hyvää uuttavuotta ja neuvoa pukkaa !
Tässä oli hyvä juhamiesvittu palstalla , saa epämieluisat persoonat peitettyä .

Mediaan siirryn nyt.
Aika kiitettävästi lehdet kuitenkin kirjoittaa myös kirkonmiesten touhuista.
Viimeksi pohjosen suunnalla lessut lakkas tilaamasta suomenmaata ku siinä oli kehdattu kirjoitella
pastoraalisista sukupuolisiveellisyys loukkauksista.
Toisaalta Kukapa tervepäinen seuroihin meniskään. Pöljien hommaa koko telttajengi.

t… Kanthoona :sunglasses:

Maksa vinkuu, tai sitten ei. iltasanomat.fi/terveys/asian … 17411.html

Asiasta varmaan nousee monenlaista keskustelua. Yhden linkin kommentiin sain jo facebookkiin :
sivutie.net/index.php?option … d=132#4231

On siinä uutisessa jotain unohdettu ja jotain oletettu ja saatu tulokseksi se mitä haluttiin.

Tänään asiaan löytyi toisenkinsuuntaista asiantuntijatietoa. Ylilääkäri emeritus Antti Holopainen , joka ainakin minun mielestäni on yksi parhaiten asiaatuntevista tässä maassa, asettui puolustamaan tipattoman tammikuun hyödyllisyyttä.

No, minun mielestäni asia on ymmärrettävissä tavallisella maalaisjärjelläkin. On varmasti terveellisempää olla Tammikuu selvänä kuin kännissä. Ehkä olisi syytä arvioinneissa huomioida myös muut seurannaisvaikutukset kuin terveydelliset. Päihteidenkäyttö on myös -vaikka se on seurausta talous- ja sosiaalisista ongelmista- myös niitä aiheuttava yksilötasolla. Päihdeasiat ovat muodostuneet myös turvallisuusongelmaksi, osalla ihmisistä kun tämä sivistyksen pintakerros on vielä kovin ohut ja alkoholin sitä avatessa ovatkin käsillä raakaan voimaan perustuvat ongelmanratkaisumallit.

Juomiskulttuuri on myös aiheellista ottaa huomioon. Muutama kymmenen vuotta sitten juopottelu oli yleisesti juuri sitä kunmnon kertakänniä ja vastapainoksi arkipäivien katumus, palautuminen ja taas uusi örvellys.
Nykyään on paljon tavallisempaa mennä joka päivä töiden jälkeen oluelle tai paukuille, ja juominen saattaa muodostua luonnolliseksi jokapäiväiseksi tavaksi. Kuukauden katkaisu voi muuttaa pysyvästikin elämäntapaa.

Jatkuvasti juoneelle kuukauden selvänäolo antaa ainakin voimakkaan onnistumisen elämyksen, huomaa pystyvänä olemaan ilman päihteitä niin halutessaan. Ja tämä voimaantuminen mahdollistaa paljon!

Jos nyt siis joku englantilainen tutkija päätteleekin asian olevan eri tavalla, niin tässä asiassa luotan kyllä enemmän omaan järkeeni ja ajattelukykyyni. Ja tässäkin asiassa kun löytyy asiantuntijalausuntoja joka suuntaan, niin itse se kuitenkin on ajateltava ja järkeiltävä.

Pidän siis tammikuunkin tipattomana. :smiley:

p.s.
Sekin on minusta tipattoman tammikuun eduksi laskettava, että se antaa tipattomuudelle julkisuudessa myönteisempää leimaa. Todellakin, on täälläkin näkynyt viestejä siitä että juomattomuuttaan joutuu joissakin piireissä jopa selittelemään, esittämään syitä miksei juo!
No, nyt pääsee ainakin yhden kuukauden hiukan vähemmällä, toteamalla että nyt on tipaton tammikuu!