Lupaukset on joskus tehty rikottavaksi!

Onpa kiva viestiketju, kun tarina etene oikeaan suuntaan. Onnea vaan samansuuntaiselle kehitykselle :slight_smile:
Koitan itse päästä samalle uralle, oma halu löytyy jo…

Kiitoksia ex juoppo, koitetaan nyt hanskata tämä alkoholi homma kuin aikuiset ihmiset ja yritetään nauttia siitä mitä meillä jo on. Kun vain pysytellään erossa alkoholista, niin kyllä meillä sen verran järkiä on päässä, että tullaan elämässä toimeen ihan tarpeeksi hyvin, mutta ei nyt kuitenkaan eletä koko elämää kerralla vaan ihan päivä kerrallaan tässä hetkessä :slight_smile:.

Nyt lähden kellistämään pään tyynyyn ja onpas se mukava aamulla taas herätä ilman krapulaa uuteen päivään.

T. Prohveli

Näin me tehdään Prossa, eikä se vaadi muuta kuin korkin kiinni pitämisen. Kaikki muu hoituu itsestään. Ja tosiaan sanonta, että pitää olla selvin päin vain päivä kerrallaan on tietysti ainoa vaihtoehto…elämä muutenkin eletään päivä tai hetki kerrallaan. Suunnitelmat ovat erikseen…
Mukavaa päivää, hyvä tästäkin tulee!

Raittiina olen tässä edelleen ja raittius on se mun juttu. Enää ei ole tietoakaan semmosista ajatuksista tai tunteista, että minun olis pakko olla selvinpäin vaan sydämestäni olen onnellinen että saan olla selvinpäin. Olen onnellinen ettei minun tarvitse kaataa sisääni alkoholin sisältäviä myrkkyjä sisuksini työstettäväksi ja vauriotettavaksi.

AA on ollut ja on minulle suuri apu tämän tilan saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi. Se että olisin muka joutunut heittäytyä rähämälleni, luopumaan voimistani tai turvautumaan johonkin henkimaailman olentojen vietäväksi vain sen takia, että turvaudun AA:n apuun on vain pelokkaiden ja tietämättömien kateellisten panettelua=(lue paskapuhetta). Vaatii nimittäin aimo annoksen tervettä rohkeutta ja omavoimaisuutta lähtiä hakemaan itselleen apua vieraasta ympäristöstä, mutta nyt kun sen olen tehnyt, niin jälkiviisaana voin todeta, että se pelko oli turhaa.

Tulin juuri saunasta ja korkeampi löylyn henki :slight_smile: antoi oikein miellyttävät lauantailöylyt, kiitos hengelle siitä. Niin, meinasin unohtaa, suuret kiitokset korkeammalle löylyn hengen voimalle hyvästä raittiista päivästä.

Raitista lauantaita kaikille.

T. Pryssä

Hyvältä kuulostaa. Se on upea tunne, kun pitää raittiutta itselleen lahjana. Ei tarvitse enää juoda, kärsiä tai yrittää jaksaa taas palautua arkeen. On todellakin upea olo jo aamusta, kun tuntee olonsa levänneeksi. Ajatus on kirkas, eilinen ei harmita ja voi aloittaa päivän puhtaalta pöydältä ilman juomisen tuomaa tuskaa.

Munulla on loma ns. ohi ja paluu arkeen edessä. Ryhmään meno edessä, joka tietysti jännittä mutta tuo samalla turvaa ja varmuutta tällä tiellä pysymiseen. Yksin yrittäen sortumisen vaara on suurempi.

Raitista päivää Prossa ja muut oikean tien valinneet. Raittius on lahja!!!

Elämä ei tosiaankaan aina ole helppoa vaikka raittiina onkin. Onneksi kuitenkin tiedostan sen, että jos nyt alkaisin juomaan, niin ei se muuta kuin sotkis asioita vielä enemmän. Sitä paitsi niin ei minun tee edes mieli juoda tässäkään tilanteessa ja se kertoo minulle siitä, että olen tehnyt oikeita ratkaisuja raittiuteni etteen.

Tiedän että tämäkin tilanne rauhoittuu ja menee ohi, mutta aion silti ottaa tästä oppia koska tämä on mitä suurimmissa määrin itseaiheutettua enkä halua enään kokea vastaavaa. Tämmöistä tämä välillä on kun pikkupoika yrittää kasvaa “aikuiseksi”.

T. Proika.

Pyrimpä minäkin tästä lähtien pysymässä erossa täällä plinkissä esiintyneistä juupas eipäs väittelyistä siitä mikä on oikea/väärä tapa raitistua. Olen joskus pitänyt AA:ta vääränä tapana raitistua ja ainoa oikea tapa oli raitistua yksin ja itsekseen. Nyt vasta ymmärrän omalta kohdaltani miksi näin tein ja syy on se, että silloin pidin itselleni oven auki juomisen jatkamiseen kun morkkikset oli kärsitty ja aika parantanut haavat (niinhän siinä aina kävikin). AA:ta en hyväksynyt siitä syystä, että silloin olisi todellakin pitänyt yrittää lopettaa alkoholin juonti ilman taka ajatuksia.

Sitten tuli se päivä jolloin koin sen oman pohjan juomisen suhteen ja NAPS, siltä seisomalta ymmärsin, että kaltaiselleni AA voi hyvinkin olla hyväkin tukikeino ja eikun kokeilemaan. Minulle se osottautui erittäin hyväksi tukikeinoksi, mutta voihan hyvinkin olla, että tällä kertaa olisin raitistunut ilmankin sitä. Joka tapauksessa olen iloinen, että rohkenin suurista ennakkoluuloistani huolimatta ryhmään ja kaikki negatiiviset ennakkoluuloni olin imuroinut itseeni täältä plinkin trollailuista, mutta sain äkkiää huomata, että todellisuus oli toista.

Täällä plinkissä on erittäin fiksuakin porukkaa jotka on raitistunut ties miten, yksin, kaksin tai ryhmissä ja minä hyväksyn kaikki tavat ymmärtäen hyvinkin kirkkaasti sen, että se joka sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Sitä minä taas en ymmärrä, että jotku pitää omaa tapaansa raitistua ainoana mahdollisena ja oikeana.

Ollaan tyytyväisiä raitistumisitamme ja hyväksytään eroavaisuudet koska se on realiteettia. Toki apua pyytviälle voi kertoa kokemuksistaan ja miten itse on raitistunut, sitä vartenhan me täällä ollaan.

T. Probotti

Tänään on ollut hyvä päivä ja on edelleenkin :slight_smile:. Ryhmässäkin oli hyvä meininki ja kevein mielin sieltä saikin käveleksellä kotiin kevyessä syys sateessa. kotona sitten vähän lauantai herkuttelua ja juuri tu1tiin saunasta. Pihalyhdyt on sytytetty ja kohta katsotaan perheen kanssa perheleffa.

Ei tee mieli kaljaa tai alkoholia ollenkaan. saunajuomana toimii tuoremehu ja limppari vallan mainiosti :slight_smile:. Kotona on rauhallinen ja turvallinen olotila koko perheellä ja kuinka mahtavaa onkaan leffan jälkeen ryömiä vällyjen alle nukkumaan selvästä päästä ja aamulla herätä kirkkain mielin uuteen aamuun ja päivään.

Raitista lauantaita kaikille.

T. prolle

Se on taas viikonloppu ovella. Aloitan sen valehtelemalla perheelleni, että minun on pakko mennä yhdelle kaverille yöksi kun hänellä sattuu olemaan niin vaikeaa ja hän tarvitsee minua tuekseen. Todellisuudessa kukaan ei tarvitse tukeani, vaan aion mennä illalla kapakkaan ryyppäämään, valehtelemaan ja tappelemaan niin kuin miehet, voi poijjat niin tulee hauskaa vaikkakaan en tule muistamaan hevon vittua koko illasta ja pitää vain toivoa, etten taas loukkaa itseäni ja joudu sairaalaan.

Tavoitteena on kapakkaillan jälkeen päästä jollekkin tutulle tai tuntemattomalle yöksi jotta valehteluni menis läpi kotiväelle. Lähdenkin tästä pikapuoliin viinakauppaan hakemaan pullon whiskeytä ja kossua, lisäksi 24 pakki olutta jolla on kiva aloittaa huomisen päivän korjailun jotta kykenee taas ryyppäämään. Sunnuntaiksi pitää varmistaa, että on edes vähän alkoholia jolla voi korjailla kuoleman morkkista ja tuomiopäivän krapulaa. Voi perkelen, että on mukava ja mahtava viikonloppu tiedosa, toivottavasti avioliitto kestää tämän, mutta jos ei kestä niin menkööt koska kyllä juopottelu aina vaimon ja lapset voittaa.

Muutin mieleni, vietänkin raittiin viikonlopun kotona perheeni kanssa syöden, herkutellen, leikkien (Halloween bileet), saunoen, ulkoillen, leffaillen, jutellen ja rakastaen. AA:ssa aion myös käydä koska itse haluan ja koska se auttaa minua välttämään rähmälleen menemistä josta tuo ensimmäinen realistinen vaihtoehto kertoo, se on vain yhden ryypyn päässä.

Raitista ja iloista viikonloppua kaikille.

T. Prossaween

Mitäs helvetin lälläritouhua tuo nyt taas on? Mehän jo sovittiin kaikki valmiiksi ja kanisteritkin ehdin jo hankkia. No- kyllä tästä kurkusta aineet on ennenkin ilman opastusta ja apua tiensä alas löytäneet. Pöh.
Halloween-terveisin ja täysin tosissaan.
:laughing:

A. Dante

No jos sinä kanisteritkin jo hankit, nin tuunhan minä. Juodaan ne pois, niin ei tarvi naamareita halloweeniin, meinaan että juotuamme ne tonkat, niin naamaame näyttää varmasti tarpeeksi pelottavilta ilman lisäkeinoja. Haetaan sitten vielä pari kanisteria jostain, niin meitä luullaan kuolleiksi ja itse toivomme kuolevan, ainakin seuraavana aamuna :smiley:

Minä taas ajattelin verestää vanhoja muistoja 30 vuoden takaa ja tempaista perskännit tänään ja huomenna aamulla mennä heti paikalla paikalliseen juomaan nelosolutta monta tuoppia ja sitten saada päähänsä ottaa Helsingn rautatieasemalta taksin ja lähteä sillä Forssan raveihin kun sattuu olemaan paalua kunnolla päällä,toki Alkon kautta eikai sitä muuten pelaamaan totoa,höveli suhari antaa juoda kossua matkalla ja oon jo kännissä radalle saavuttaessa.Mitä vittua , järkkärit eivät laske radalle sisään kun on muka kännissä,pari kaljaa vaan juonut. ei perskule tämä vetele kun taksikin teki 230 euroa…Mitä hittoa nyt mä oonkin jo poliisiauton takapenkillä,eka lähtö taitaa just lähteä radalla…ooh…onneksi on oma selli saa nukkua rauhassa…hah joko se on lauantai-ilta,ai että pääsen pois…ei muuta ku kengät jalkaan ja vyö paikalleen…rahaa näkyykin olevan rutosti tossa laatikossa…ai tää on se forssan tori…hei kundit,mistä saan ostettua lestin…kiitos vaan…joo tottakai tarjoan…Mitä hittoa nytkö mä oon taas täällä putkassa…vittu taitaa olla maanantain vastainen yö…Ha,kello on jo kuusi aamulla…“Me katsottiin sitä touhua siinä torilla ja siinä ole sellaista porukkaa että sulta olisi kyllä rahat lähteny”, sanoo konstaapeli…Minä kiitän Forssan poliisia", vastaaan pontevasti “Ei muuta kun poikkea talossa kun käyt täällä päin”, sanoo konsta vielä kun olen ovella…Onpas Forssassa hiljaista maanantaina aamulla klo 6:30…Hei, ukko, mistä saisi lestin krapulaan…ai sä tiedät,hyvä… Onpas kovaa tämä raaka kossu,syödähän kai tässä pitäsi…ei helvetti nyt on päästävä pois täältä…hei taksi,paljon kyyti Hesaan ? 200 euroa OK…lähdetään…haittaako jos juon tässä…ei haittaa mutta ota vasta kun päästään kaupungin alueelta pois…OK

Ai me ollaankin jo perillä…No tulihan käytyä raveissa enkä hävinnyt totossa senttiäkään…

‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’‘’''sitten mä heräsin kylmässä hiessä…

Taisinpa torkahtaa, kaikkea unta sitä näkeekään kun nukkuu epätavalliseen aikaan. Mutta hyvänen aika, kohta alkaa palaveri. Äkkiä kengät jalkaa,vyö kiinni ja kolikoita mukaan lippaaseen…

No hyvä. Hilppasenpa nopsaan bensikselle vanhaan hyvään tyyliin kun kaupat on juhlapäivän takia kiinni. Ainoa ongelma on tuo naamari. Mullakin on oikeastaan joka päivä Halloweeniä ja ajattelin pistää vaikka ontoksi kaiverretun kurpitsan päähän. Ettei porukat aina joutuisi vaihtamaan tien toiselle puolelle.
Ehkä jätetään kuitenkin väliin? :smiley:

PS. Haa, Vinettokin samaa mieltä. Mutta mitä ihmettä? Kengistä ja vöistä taas puhui. :open_mouth: Tuttua itsellenikin, tosin täkäläiset kytät eivät kehoittaneet käymään uudelleen. :mrgreen:

Voihan kiesus mikä krapula, pääsis nyt vain äkkiää pois täältä sairaalasta että sais otettua huikan raakaa lämmintä kossua aaahhh ja nam kun hyvää se tulee tekemään. Miksihän täälä sairaalassa taas olenkaan, kaunis hoitsu sanoi vain, että pääsen myöhemmin päivällä pois jos puukoniskusta aiheutunut vamma vasemmassa persposkessa lopettaa veren tihkumisen, onneksi ei tullut kuin 7 tikkiä joten mistään isosta ei ole kysymys. Enemmän vituttaa kun näyttää taas 3 etuhammasta puuttuvan ja nenäkin on entistä vinommassa, nyt pitää saada viinaa taidan karata.

Vaimolta näköjään tullut viesti, että on nostanut tavarani talomme eteen ja ettei kotia ole koskaan enää tulemista. Varma on kuitenkin, että sisällä vielä käyn koska pitäähän minun rakkaampani sieltä hakia, eli viinapullot jotta voin ryypätä lisää, ei vittu kun perheeni ei ymmärrä, että minähän olen mies ja pitäähän minun saada rentoutua. Viina on ainoa joka rentouttaa ja kyllä minä nyt olen jumalattoman rento täällä sairaalassa, jaaha mitähän poliisitkin nyt tulee kyselemään.

Ei vaimo päästänyt sisälle joten juon auton perältä 7 kaljaa pihalla ja päätän lähtiä kaverille juomaan lisää, hän oli hommannut pari kanisterillista pontikkaa ja kaipaankin lisää rentoutta. Hyppään kännissä autonrattiin ja ajan kiireesti kaverin kotia kohti, mutta joku lapsi sattui jäämään auton alle kun kaivoin penkin alta kossupulloa ja auto karkas vahingossa jalkakäytävän puolelle, kuolikohan…

Ai niin, minähän valitsinkin eileen lällärivaihtoehdon, eli en ottanutkaan sitä ekaa ryyppyä joten olen selvinpäin edelleen ja edelläoleva onkin onneksi vain mielikuvia siitä miten olisi voinut käydä jos olisin heittäytynyt rähmälleen.

Nousenkin tästä keittämään aamu teen ja keitän samalla kaurapuuroa perheelleni. Mieli on kirkas ja olo on loistava. Salilla vois pyörähtää heti alkupäivästä, niin saa päivällä rauhassa varustella kämppää lapsien (ja minun) halloween juhlia varten. Pitää kaksiä joku oikein hiuksia nostattava kepponen lapsille jota he eivät ihan heti unohda :smiley: . Toivottavasti bileisiin tulevien lapsien vanhemmat eivät tykkää huonoa kun minä lapsia “vähän” säikyttelen.

Raitis päivä tänäänkin T. Prummitus

Huikeita tarinoita… Tuollain kun ne pistää vierekkäin, sen vaihtoehdon että joisi tai sen että onkin raitis niin ei jää kyllä sitäkään vähää ihmettelemistä että kumpi vaihtoehto on parempi! Ihan mahtavaa, kun olet sinäkin prossa raittiilla tiellä :smiley:

Terveisin Jilla, joka makaisi edelleen krapulassa (tai kännissä) umpiunessa sängyssä tai vaihtoehtoisesti pyörisi levottomana ja oksennellen pitkin kämppää… Mutta enpäs pyörikään, kuin rauhallisena jo toista tuntia hereillä, raittiina :smiley:

Taas perjantai ja sitä rataa. Ryhässä olen käynyt ahkerasti, mutta ilman pakkoa tai että se olisi jostain muusta pois ja vaikka olisikin, niin ei haittaa koska kun ryyppäsin, niin se vasta oli kaikesta elämästä pois.

Yyööööööööäääääääkk sanon alkoholille minä, ei ole ollut pienintäkään juopumis himoa tällä raittius jaksolla ja se on vapauttavaa se. Olen kyllä luottavainen tulevastakin, mutta mitään en mene lupaamaan eikä ryhmässäkään estetä katään juomasta jos alkaa juotattamaan vaan se on jokaisen omissa käsissään mitä haluaa tehdä. Ainoa on, että ryhmään ei mennä juovuksissa ja se onkin ihan järkevä sääntö koska eihän siitä tulisi hevonv…a.

Nyt pitää lähteä kauppaan ostamaan viikonlopun tarvikkeet eikä niihin kuulu alkoholi, karkkia ja herkkuja kylläkin :smiley: .

Raittiutta T. Propkorni

Lauantai, auton rattiin ja perhe kyytiin. Nokka kohti lapsien mummu/pappaloita, vähän taustamusiikkia stereoista ja iloista puheensorinaa perheen kesken. Raittiina tämäkin on ihan mukavaa, mutta auta armias jos eileen olisin ryypännyt, niin silloin tämä olisi ollut yhtä tuskaa ja pelkoa siitä, että joutuuko puhalletuksi, tai että sattuuko jotakin kun ei ole krapulassa ihan skarpeimillaan.

Nyt saa rauhassa vierailla ilman kiirettä kotia koska ei tarvi kiiruhtaa pullon ääreen.

T. Protooni

Hyvältä vaikuttaa Prosessori, prosessoituvaa raittiutta
sen pari kuukautta ja vuosikin on jo lähempänä ja olkoon
se jonniinlainen tavoite, vaikka muuten aina tätä-päivää.

Kyllä vaan, tavoitteita pitää olla ja tuo vuosi nyt kuullostaa ihan käypältä näin ensialkuun. Odotan innolla 70 kympin kanssa pidettäviä 1 vuotis yhteibileitä täällä plinkissä, niistä ei vauhti ja vaara tule puuttumasn :sunglasses: . Totta turistessa, niin tylsäthän niistä tulee kun alkoholi ei ole mukana kuvioissa, mutta se hyvä puoli sen puutteesta kuitenkin on, että se lisää meidän mahdollisuutta säilyä bileistä hengissä :smiley: .

Kelikin näyttäisi vaihteeksi vähän kirkkaammalta joten taidampa hypätä kohtapuoliin auton rattiin ja käyn heittämässä pikku pillurundin niinkuin ennenmuinoin, mutta eri tarkoitusperällä.
Illalla salille ja sitten kotona saunaan pitkän kaavan mukaan, sekin eri tarkoitusperin kuin ennenmuinoin :slight_smile: . Ryhmässäkin aion tänään käydä, mutta haittaaks se muita kuin MMiestä :laughing:

Hyvää, raitista ja antoisaa lauantaita kaikille.

T. Prozzy

On hieman kummastuttavaa, että jotku täällä plinkissäkin haukkuvat AA toimintaa ilman mitään henkilökohtaista kokemusta, mutta silti itse roikkuvat täällä plinkissä selvästi kaivaten jotain vertaistukea. Kummaa on, että täällä viihdtytään ja jatketaan vaikka aika suuri osa ketjuista menee suorastaan inttämiseksi ja vittuiluiksi. Jos käymissäni ryhmissä olisi samanlaista vänkäämistä kuin monet katjut täällä plinkissä, niin lähtisin pois alta aika yksikön niin että hippulat vinkuu, mutta onneksi ei ole ja tohdinkin väittää, että ryhmissä käynti tukee raittiutta tuhat kertaa paremmin kuin tämä virtuaali vertaistuki, (ainakin minun kohdalla).

Onhan tämä toki viihdyttävää ajanvietettä paremman tekemisen puutteessa, mutta että yksistään täältä sais pysyvän raittiuden, siihen en usko enkä ainakaan minä saanut.

T. Prosably