Lupaukset on joskus tehty rikottavaksi!

Lupasin että en koskaan enään kirjoita tänne, mutta kyllä nyt jotku joutuu pettymään koska kirjoitin nyt kuitenkin. Toinen lupaus minkä minä muistaakseni myös olen antanut on se, että en koskaan mene AA: han ja se on se syy miksi haluan kirjoittaa tänne plinkkiin, koska olen rikkonut myös sen lupauksen, eli olen jo muutaman viikon käynyt AA:ssa. Menin AA:han koska retkahdin pahoin suht pitkän raittiuden jälkeen ja jouduin jälleen toteamaan, ettei minusta taaskaan ollut yksin lopettamiseen. Juomiseni oli heti ensi metreistä samanlaista kuin aina ennenkin, eli järkyttävän humalahakuista ja siitähän seuras vain pelkkää paskaa.

Satuin aivan mahtavaan ryhmään ainakin näin ensitunnelmissa ja yllätyin positiivisesti siitä, että mistään uskontoon liittyvästä ei ole ollut juurikaan puhetta. Yllätyin itseeni siitä että kun päätökseni tein sinne menemisestä, niin kynnyksen yli astumisessa huoneeseen ei enää edes jännittänyt, vaan pikemminkin odotukset kasvoi ja halusin nopeasti sinne että pääsee alkuun.

No, ei tässä nyt sen enempää, mutta nyt vapaasti haukut peliin takin kääntötempusta :slight_smile:

T: ProssAA

Ihan sama ootko AAssa vai ÖÖssä, olen niin hirveän iloinen tästä viestistä! Oli aika surku olo, kun tajusin viimeksi, että olit tillin tallin tänne kirjoittaessa. Todella ihan tippa linssiin nyyskähti, kun luin tätä. Hitsi soikoon, korkki on nyt kiinni ja pidetään se kiinni. Tiedän itsekin tuon tunteen, kun tekee jotain mitä on vannonut olevansa tekemättä. Apuahan en minäkään millään olisi halunnut. Helpotus oli suunnaton, kun pystyin sen ajatuksen pyörtämään. Ei ole häpeä olla tarvitseva. Tsemppiä Protsukka ja halit!

Tervetuloa takaisin Prossa! Kurjalta tuntui minustakin, kun tajusin sinun viestien perusteella retkahtaneen. Hyvä, kun olet tullut takaisin!

Tämä päivä on tärkein ystäväni. Eilistä ei enää ole. Jatketaan taivalta kohti parempaa huomista, askel kerrallaan, rinnakkain.

Tervetuloa takaisin.

Ihan hyvä asia, hienoa ! Intuitioni sanoo että olet saavuttanut ns. pohjasi nyt juomisessasi. Eli et halua enää alkoholin takia mennä kurjempaan kuntoon henkisesti ja muutenkin. Pidä tuosta kiinni vain sitkeästi - kuin terrieri säärestä.

Itsekin olen joskus sanonut ja ylpeillyt että en katso koskaan BB-talo-ohjelmaa. Mutta voipi olla että tänä syksynä
joudun pyörtämään sanani.

Tervehdys Prossa ja lämpimästi tervetuloa takaisin! :slight_smile:

Saat täältä kyllä kehuja, aitoudesta, rehellisyydestä ja nöyryydestä :slight_smile:

Ylpeys kuorena on monesti iso este itselle ja kun sen voittaa löytää aidon kestävän ylpeyden.

Tsemppiä edelleen. Eilinen on jo eletty, huomisesta emme tiedä, joten eletään tätä hetkeä ja nautitaan siitä.

Heippa prossa, minultakin lämpimät tervetulotoivotukset! :slight_smile: kiva, kun olet taas linjalla.

Eihän tossa mitään. Pääasia, että hoidat itseäsi.

Oli niin uteliaisuutta herättävä otsikko, että katsoin, mitähän sieltä tulee vastaan. Hienoa ja viisasta, että rikoit lupauksesi. Jatkakaamme päivä kerrallaan!

Juu, tervetuloa takaisin, Prossa!

Kiitoksia kovasti ystävällisistä kommenteistanne, kyllä ne lämmittää pientä mieltä.

Pitää taas jossakin vaiheessa yrittää lukia läpi tänne plinkkiin tulleita viestiketjuja ja viestejä jotta muittenkin epäonnistumisista, mutta ennen kaikkea onnistumisista voi ottaa oppia.

T: Protsku.

Moikka Prossa ja hyvä kun pomppasit tänne taas. Mutta. Lupaukset? Mitkä ihmeen lupaukset? Mikään ei ole niin pysyvää kuin muuttuvuus! Mielen ja kielen. Täysin sallittua psyykkistä joustavuutta…:mrgreen:

Kiitos andante!

Joskus on tosiaan hyvä kun löytyy joustavuutta määrätyn tyyppisten lupauksien hienosäätöön, tai jopa pettämiseen :slight_smile:.

T: Porssa (s).

Kerrompa tässä nyt lyhyesti siitä miten olen AA: n kokenut näin lyhyellä oppimääräällä, eli kokemuksella. Voinko verrata ryhmässä käyntiä esimerkiksi tähän plinkkiin? No, oikiastaan en paljoakaan koska virtuaalisuus poikkeaa suunnattomasti livenä ja naamatusten toteutettuun kokemusvaihtoon. Ihmisten silmätysten ja realiaikana toteutunut kanssakäyminen on vain kertakaikkiaan lyömätön yhdistelmä ja sopii minulle erinomaisesti. Olenko “pelännyt” AA: ta turhaan, no todellakin! Uskonko saavani apua AA: sta? En vain usko, tiedän saavani.

T: Saarnamies Proosus :slight_smile:

Hienoa Prossa! Tosi hyvä jos olet löytänyt sopivan ryhmän. Vaikka virtuaalituki eli plinkki on minulle tärkeä, eivät tietokoneen napit eläviä nuppeja koskaan korvaa. :smiley:

Go Prometheus go! :smiley:

Ei tullut tänään käytyä baarissa kaljalla, mutta AA:ssa kylläkin kupposella teetä, haittaaks se :slight_smile:
Raitista lauantai Iltaa kaikille!

T: Proska

AA teet sallittakoot tän kerran… Ei siis haittaa :mrgreen:

Toi on kyllä tosi hieno juttu kun olet löytänyt itsellesi sopivan paikan!

Kiitos Jilla :slight_smile:.