Tässä tuli juuri yksi haave toteutettavaksi, kun Smashing Pumpkins ilmoitti tulevansa Helsinkiin elokuussa. Sinne siis. Liput tulevat myyntiin huomenna. Eiköhän ne saa, kun on ajoissa kärkkymässä ja yhteydet eivät katkea tai tule jotakin muuta käsittämätöntä säätöä.
Muita haaveita sitten on ainakin se, että hankkiudun eroon tuosta turhasta mikroannosriippuvuudesta benzoihin. Sitä lähden toteuttamaan, kunhan saan nämä lukio-opintoni maaliin toivottavasti vuoden lopulla. Tähän väliin en halua lieviäkään vieroitusoireita sotkemaan pakkaa. Myös jostakin pienimuotoisesta vapaaehtoistyöstä eläinten hyväksi olen haaveillut. New Yorkiin olisi kiva päästä käymään joskus tässä elämässä. Tosin nyt ei paljoa hotsita mennä Jenkkilään, kun siellä on niin paska meininki tuon paskapressan johdolla.
Piti oikein miettiä, mikä olisi ollut vaikein päätös elämässäni tai edes vaikea. En keksinyt. Ikäviä päätöksiä olen toki joutunut tekemään vaikka kuinka paljon, mutta eivät nekään ole olleet vaikeita. Olen sillä tavalla suoraviivainen ihminen, että päätöksen teko ei ole minulle vaikeaa, paitsi silloin tietenkin, jos olen todella pahasti masentunut tai jossakin muussa isossa, pahassa mielitautitilassa. Silloin nyt tulee ihan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia päättää edes sitä peseekö hiukset vai ei, saati ottaako sinappia vai ketsuppia.
Tuosta päästäänkin siihen, että jahkailevia ihmisiä en tahdo sietää. Joko mennään ja tehdään tai sitten ei mennä ja tehdä, mutta ei vatvota ja vatuloida loputtomiin
. Tietenkin ymmärrän, jos on jokin ihan oikea käytännön seikka, joka estää tekemästä sitä päätöstä nyt ja tässä, mutta tarkoitan sellaista ihan huvikseen emmie tiedä -jahkaamista.
Myöhästelijöitä en luonnollisesti siedä minäkään. Itse olen suorastaan neuroottinen, että olen aina ajoissa, vaikkei kyseessä olisi edes mikään tarkkaan aikataulutettu meno. Paikan päällä voi vähän ärsyttää, jos tulin hirveän ajoissa ja on paljon luppoaikaa siinä odotellessa, mutta parempi se, kuin myöhästyä.
Joojoo-miehiä ja -naisia ja kaikessa peesailijoita en myöskään siedä. Minulle saa ja PITÄÄ sanoa, jos on eri mieltä. En kai minä nyt siitä suutu. Mielistelijöistä ja perässä hiihtelijöistä tulee mieleen, että A) mitä helvettiä tuo minusta haluaa tai B) se pelkää minua.
Ihailen sellaisia muut tekee mitä ne osaa, minä teen mitä haluan -tyyppejä. Esim. oma mies, yksi kaveri ja eräs edesmennyt enoni ovat/olivat tällaisia. Jos jokin asia kiinnostaa, se opetellaan ja siihen ryhdytään. Vaikka sitten muutaman yrityksen, erehdyksen ja perkeleen kautta, mutta ei jäädä passiivisena tuumimaan, että olisihan se ja se kivaa, mutta en taida osata tai pystyä.
Verbaalisesti lahjakkaita ihmisiä ihailen.
Arvostan suoraa puhetta, joka ei siis tarkoita mitään huvikseen vittuilua tai sitä, että sanotaan mitä sylki suuhun tuo, vaikkei se olisi mitenkään relevanttia. Rehellisyyttä tietenkin ja sellaista rehtiyttä; suoruutta, välittömyyttä, reiluutta, oikeudentuntoisuutta ja hyväntahtoisuutta ilman, että antaa kenenkään hyppiä silmilleen.
Mielikuvitusleikissä voisin tavata nämä tähän ketjuun vakituiseen kirjoittelijat, eli Lintuannan, Reepun ja Fincocon. Vaikuttavat kaikki ihan symppiksiltä. Projekti_0_0 vaikuttaa fiksulta ja hyväitsetuntoiselta tyypiltä. Sitten on tietysti noita vanhoja Saunan vakkareita monta. Viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä mainitsen aikoinaan Plinkissä hyvin aktiivisesti vaikuttaneen 1970. Hän on ehdottomasti lempiplinkkiläisiäni
.
Mitä et tekisi mistään hinnasta?