Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

^ Heh, olin ehdottamassa hieman samankaltaista. Olisin nimennyt sen tylsästi Yleisen avarakatseisuuden päiväksi. Mihinkään akteihin ei siinä tarvitse ryhtyä, mutta siis uskovainen ja ateisti, konservatiivi ja liberaali, sosialisti ja kapitalisti, natsi ja antifa-tyyppi, turkistarhaaja ja eläinaktivisti jne., jne. juttelisivat keskenään ja kuuntelisivat toistensa näkökantoja. Mikään huono käytös, saatika rikollisuus ei tietenkään olisi sallittua, ihan vain keskustelua, että ymmärtäisi edes vähän toisen ajatuksenjuoksua.

Minusta tuo olisi hyvä idea, mutta aika harva sitä varmaan lähtisi juhlimaan, mikäli juhliminen ymmärretään hauskana ja vapaaehtoisena hommana, ei minään kansalaisvelvollisuutena. Sen verran hyvin jengi viihtyy kuplissaan komppailemassa samanmielisiä. Palkallinen vapaapäivä kyllä varmaan kelpaisi monelle. Vähän niin kuin jokin loppiainen; ketään ei kiinnosta, mutta onpahan töistä/koulusta vapaata.

Sitten kysymys: Kesko, S-ryhmä vai Lidl?

1 tykkäys

S ryhmä. Halpoja coopin tuotteita joten meidän ruokakori on halvempi siellä. Laajempi valikoima eikä tarvii käydä monessa kaupassa. Bonuksia tulee joka kk yli 30e ja ne voi käyttää missä kaupassa vaan ilman aikarajoituksia ja on ihan rahaa tilillä. Ylijäämän palautus on maksettu joka toukokuu ja yleensä on saatu yli 200e puhdasta rahaa tilille siitä kun ollaan keskitetty ostokset. Useampi kassa auki ja asiointi sujuvaa ja aukeaa jo seiskalta kun lidl vasta kasilta.

mikä on noloin väärinkäsitys jonka olet kokenut?

Onhan noita noloja tilanteita sattunut vaikka ja kuinka, mutta pistän tähän yhden tyhmän jutun, jonka äkkiseltään muistan:

Joskus nuorena(Ihan täysi-ikäinen olin kuitenkin) tapasin yhden kaverini kaverin, jota en siis tuntenut entuudestaan lainkaan. Tällä tyypillä oli paha puhevika. Luulin ihan tosissani, että hän vain pelleilee ja aloin matkia puhettaan suoraan päin naamaansa, kun olin taas olevinani hauska lähinnä omasta mielestäni. No, ei hän sitten pelleillytkään ja sitten ei ollutkaan hauskaa enää kenelläkään :flushed:.

Tämä ei ole varsinainen väärinkäsitys, vaan lähinnä omaa sivistymättömyyttäni. Kerran kutsuin yhtä irlantilaista britiksi. Tiesin siis kyllä, että hän on irlantilainen, mutta ajattelin, että kaikki ne brittejä sieltä saarilta ovat. Loukkaantui verisesti ja väänteli minulle rautakangesta, kuinka irlantilaisen pitäminen brittinä on ihan sama asia, ellei pahempikin, kuin suomalaisen pitäminen venäläisenä tai ruotsalaisena :flushed:.

Kaupparyhmistä oma lempparini on Kesko. Laaja ja laadukas valikoima ja mm. vegetuotteissa löytyy enemmän valinnanvaraa, kuin noilla muilla kauppaketjuilla. Tämä siis koskee K-Supermarketteja ja Citymarketteja. Ei noissa missään pikkukaupoissa myydä mitään ja sekin vähä on pirun kallista. Toinen syy on puhdas tottumus, kun olen iät ja ajat asioinut pääasiassa samassa vakkarisupermarketissani. Keskon kaupat ovat kyllä yleensä kalliimpia, kuin S-ryhmä ja Lidl, mikä ei oikein sovi kaltaiselleni kitupiikille, mutta näillä mennään. S-marketeissa ja Prismoissa voin kyllä käydä, jos niikseen tulee, mutta Lidliin en mene, kuin viimeisessä hädässä. Ei tuohon mitään traumaa tai muutakaan draamaa liity. Jotenkin en vain ole koskaan oppinut ottamaan kyseistä kauppaa omakseni. Ulkomailla Lidl kyllä kelpaa, koska on se siellä tutumpi, kuin paikalliset kaupat.

Millainen kielitaitosi on?