En ole ajatellut lähteä, kun minulla ei koskaan moisia some-tilejä ole ollutkaan, enkä toistaiseksi näe tarpeelliseksi sellaisia hankkiakaan. No, Facebook-tili oli joskus kauan, kauan sitten vähän aikaa, mutta siitäkin luovuin aika kättelyssä, kun tulin siihen tulokseen, etten sillä mitään tee. Jos perinteisille netin keskustelufoorumeille kirjoittaminen lasketaan somen käytöksi(ja niinhän se lasketaan), niin kirjoittelen ainoastaan tänne Plinkkiin, sekä hyvin satunnaisesti parille harrastelijaryhmien X ja Y foorumille. Joskus hyvin harvoin olen myös kirjoittanut lukijakommentin johonkin Ylen juttuun. Näistä en ole ajatellut luopua kokonaan.
Olen luonut mielikuvia joidenkin Plinkkiin kirjoittajien ulkonäöstä. En läheskään kaikkien. Ainoastaan muutaman tutun vakkarin, joiden juttuja luen aktiivisesti. Ne kasvokuvat sinänsä ovat melko suttuisia ja epäselviä. Ennemmin mielikuvani koskevat henkilön yleistä habitusta. Olen kehittänyt mielikuvia myös siitä, millaisissa asunnoissa nämä jotkut kirjoittajat asuvat. Ne voivat olla hyvinkin tarkkoja ja yksityiskohtaisia.
Minulla ei ole mitään uuden vuoden perinteitä, kun en välitä näiden kansallisten pyhien juhlistamisesta, enkä tee edes uuden vuoden lupauksia. Joskus jos joku kaveri järkkää uuden vuoden bileet ja satun olemaan sopivasti juhlatuulella, voin osallistua, mutta harvoin sitäkään teen. Nuorena uusi vuosi oli minulle tärkeä päänsekoitusjuhla, mutta sitä se ei ole enää nykyään ollut liki kahteenkymmeneen vuoteen.
Lapsena meillä valettiin uuden vuoden tinoja. En muista, että mitään muita erityisempiä traditioita olisi ollut. Penskana uusi vuosi oli mielestäni kiva juhla, kun sai ihan luvan kanssa valvoa myöhään. Se oli silloin olevinaan tosi jännää.
Olen tainnut olla kiltti tänä vuonna, kun joulupukki toi oikein mieluisia lahjoja. Ne uudet juoksulenkkarit ja uuden ulkoilutakin, oikein nätin seinäkalenterin, kauniin figuurin kokoelmiini, parit villa- sekä pörrösukat, sekä parit ihan tavalliset sukat, eli juuri sitä, mitä toivoinkin. Lisäksi sain sellaista vähän kalliimpaa kosmetiikkaa, jota en itse raaski ostaa ja hienon hupparin
.
Jos kuulet naapuristasi selkeitä fyysisen tappelun ääniä:
A) Soitatko poliisit
B) Menetkö itse naapurin ovelle kysymään, onko täällä jokin hätänä
C) Ajattelet, että ei kuulu minulle ja pistät kuulokkeista soimaan mukavaa musiikkia
D) Teet jotakin muuta, mitä?