Jaa’a… Tämä on kyllä paha… Olen tosi tyytyväinen elämääni tällaisenaan ja ollut jo pitkän aikaa, vaikka monen ulkopuolisen mittapuun mukaan tämä on varmasti todellinen luuseristoori. Olen ihminen, jolla on jo kaikkea, niin materiaali-(No, ei todellakaan ole omaa golf-kenttää, eläintarhaa, lentokonetta, huvipurtta, kruununjalokiviä tai edes Teslaa, ei edes mitään vanhaan kotteroa, mutta en ole osannut sellaisia kaivata), kuin ihmissuhdepuolella. Hyvin olen sinut itseni kanssa ja elämä balanssissa myös silloin, kun tulee se huono päivä. Välillä tietysti tulee näitä “olisi kiva, jos sitä ja tätä”, mutta usein nekin ovat aika käytännöllisiä haaveita, jotka pystyy toteuttamaan jollakin aikataululla, jos todella haluaa. Ei ole todellakaan ollut aina helppoa ja hauskaa tässä elämässä ja edelleen MT-ongelmat aiheuttavat omat rajoitteensa. Niiden kanssa pärjäilen kuitenkin ihan mukavasti. Jälkeenpäin on myös helppo ajatella, että silloinkin, kun olin kaikkein syvimmissä vesissä mielisairauteni ja päihteiden käyttöni kanssa, olen ollut hiton etuoikeutettu lellipentu. Moni on vastaavassa tilanteessa joutunut paljon pahempaan kuseen johtuen muuttujista X, Y ja Z. Monia yksittäisiä asioita toki kadun ja olisivat voineet jäädä tekemättä ja kokematta. Joitakin toisia olisin voinut tehdä paremmin. Kokonaisuudessaan en elämääni muuttaisi. Se on minun elämäni ja tehnyt minusta minut. Joo, helvetin kliseisen kuuloista, mutta identiteettikriisiin tai paremminkin identiteettihäiriöön sitä joutuisi, jos alkaisi jonkun muun, vaikka kuvitteellisenkin tyypin elämää elämään.
Tällä hetkellä kyllä selkä ja piriformis kiukuttelevat taas sen verran, että voisin ottaa jonkun ei-tules-kipuisen elämän . Pienet on murheet ja liike on lääke näihin.
Ihan hauska ajatusleikki on kyllä sellainen, että vaihtaisi päiväksi osia jonkun kanssa. Se voi olla kuka vain jenkkien presidentistä Amazonasin alkuasukkaaseen. Mielenkiintoista olisi päästä kurkkaamaan, millaista olisi jokin ihan toisenlainen elämä, mutta todellakin vain päiväksi. Itse asiassa mieluummin niin, että homman voisi keskeyttää koska vain, jos kävisi liian hurjaksi. Luultavasti kävisi jo kauan ennen vuorokauden kulumista .
Itse tunnen oloni varsin turvalliseksi suomalaisilla kaduilla liikkuessani vuorokauden ajasta riippumatta, ts. en välttele liikkumista tai pelkää sitä etukäteen, eikä minulla ole mitään omia no-go zoneja. Toki itsesuojeluvaisto toimii ja skannaan ympäristöäni vieraassa paikassa liikkuessani tarkoin. Tämä tosin muutenkin, kuin potentiaalisesti vaarallisten tyyppien välttelemiseksi. Minulla on niin surkea suuntavaisto, että eksyn heti, jos en paina mieleeni tarkoin maamerkkejä ja siltikin usein eksyn, jos ei mukana ole joku parempi suunnistaja. Aika harvakseltaan tulee niitä tilanteita, että nyt on paras pakittaa tai kiertää, koska liikkeellä on niin epämääräistä ainesta.
Omilla kotikulmilla en osaa varoa oikeastaan muuta, kuin huonolla talvikelillä liukastumista. Tämä tyypillinen omat huudit -harha. Ihan sama juttu, kuin moni ajaa autolla omalla kotikadulla suunnilleen silmät kiinni vanhasta lihasmuistista ja sitten rytisee. Vieraammassa paikassa skarppaa enemmän. Ihan yhtälailla mut hakataan, ryöstetään, raiskataan ja tapetaan Kouvolassa, kuin Helsingissä, Turussa tai Tampereella, jos niin on tapahtuakseen.
Siitäpä seuraava kysymys: Kenen kanssa vaihtaisit rooleja päiväksi, jos sellainen mahdollisuus tulisi?
Toinen kysymys: Mitä fiiliksiä herättää, kun tämä syksy on ollut näin lämmin?