Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Minullekin mässäily on rakkain kuolemansynti. Se tuntuu joskus jopa äärimmäisen terapeuttiselta: tilata vaikka pizzaa ja ostaa kaupasta paljon jätskiä ja suklaata jälkiruuaksi. :yum:
Voi myös mennä ravintolaan nauttimaan lounas-buffetista oikein hitaasti ja pitkän kaavan mukaan.

Myös juopottelu lasketaan toisinaan tähän mässäilyn syntiin kuuluvaksi. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Toiseksi läheisin synti on laiskuus. Pystyn saamaan joskus asioita aikaan hyvin, jos saan flown päälle. Mutta auta armias, jos tekemiseen tulee vähänkin pakon tuntua tai pinnistelyä, niin minähän heitän rukkaset naulaan ja totean että “emmäääjaksa!”
Ehkä siksi olen kyllästynyt kaikkiin töihini, joihin olen ensin opiskellut hiki hatussa (mutta flow-tilassa) ammattitutkintoja vuosien ajan. :sweat_smile:

Eräs entinen työkaveri sosiaalialalla kutsui minua “työn vieroksujaksi”, kun tein vain määräaikaisia pätkätöitä ja välttelin vakituista työsopimusta.

Kolmanneksi läheisin kuolemansynti minulle saattaa ollakin viha. En tosin vihaa ketään ihmistä jonka tunnen oikeasti tai jonka kanssa kommunikoin vakituisesti, mutta on myönnettävä, että viime vuosien tapahtumat ovat aiheuttaneet jonkinlaisen vihan itänaapuriamme kohtaan. Sillehän on Suomessa perinteinen nimikin: r…viha.
Samalla kuitenkin arvostan niitä harvoja venäläisiä, jotka uskaltavat kritisoida maansa aloittamaa sotaa ja Putinia. Heihin lukeutuu mm. muutamia venäläisiä tubettajia, ja vankilaan heitettyä tai ulkomaille paennutta oppositiota.

Mitäpä syntejä mässäilyn, laiskuuden ja vihan jälkeen jää? Ylpeys jolla ilmeisesti tässä yhteydessä tarkoitetaan ylpeilyä tai turhamaisuutta, kateus, ahneus, himo.
Kaikki ovat kyllä jollain tasolla tuttuja kaikille ihmisille, mutta eivät kolahda mitenkään erityisesti omaan synnintuntooni. Rahanahneus on etenkin olematonta, mistä kertoo paljon sekin, että viihdyn minimitoimeentulolla.

Auringolta suojaudun ainoastaan pysyttelemällä varjossa kuumalla säällä. En käytä mitään aurinkovoiteita. En ole käyttänyt niitä edes matkoilla kuumissa paikoissa, kuten Goalla.
Varjossa oleilu on parasta helteellä.

Aiotko äänestää eurovaaleissa?

Aion äänestää eurovaaleissa niin kuin äänestän kaikissa vaaleissa, joissa minulla on äänioikeus, ts. seurakuntavaaleissa en kirkkoon kuulumattomana luonnollisestikaan äänestä. Ehdokkaanikin olen jo päättänyt. Li Anderssonia meinaan äänestää, jos ei nyt mitään ihan ihmeitä tässä tapahdu.

Pistetään eurovaaliäänestyskysymys jatkoon.

Oma kysymykseni: Onko sinun helppo luottaa ihmisiin?

^ Kyllä, äänestän eurovaaleissa, mutta ehdokas on vielä hakusessa, kuten puoluekin vielä tässä vaiheessa. Yksi vaihtoehto olisi ainakin vihreiden Atte Harjanne, joka olisi ehkä juuri mepiksi sopiva ns. sinivihreä.
Olen myös ihan vakavissani harkinnut kokoomuksen Pekka Toveria, vaikka kotimaan eduskunta- ja kuntavaaleissa en ihan hevillä (saati popilla) kokoomusta äänestäisi. :dizzy_face:
Kyseinen upseeriherra voisi kuitenkin olla sopiva mies Euroopan parlamenttiin, ihan ajatellen EU:n suhdetta Venäjään ja Ukrainan tukemiseen.

Toiseen kysymykseen: kyllä minä ihan normaalilla tasolla pystyn luottamaan ihmisiin. Pystyn jopa toisinaan avautumaan melko spontaanisti. Joskus ennen muinoinhan tuli käytyä vertaisryhmissäkin, joissa piti luottaa ryhmäläisiin sen verran, että kertoi heille asioistaan.
Rahaa tai omaisuutta en kuitenkaan suostuisi lainaamaan kuin kaikkein läheisimmille ystäville, jotka tunnen hyvin.

Seurasitko Euroviisuja? Mitä näkemyksiä koko härdellistä (Israel, mielenosoitukset, EBU:n toiminta ym.) Tai kerro ainakin, mitä tykkäsit Wndows95manin biisistä ja showsta?
(Minusta se oli loistava! Juuri sitä hulluutta ja hupailua, jota Suomesta voi vaihteeksi näyttää ulkomaailmaan. Biisikin on tarttuva, ja kumpikin miekkonen vetää oman lauluosuutensa hienosti. Besides, olihan se aikakin nähdä Euroviisuissa suomalaisen heteromiehen perse! :grin: Muun laisia perseitähän siellä on nähty vuosien mittaan kyllästymiseen asti.)

Viisuvalvojaisia en pitänyt tänäkään vuonna, mutta tulihan tuota uutisointia aiheesta seurattua jonkin verran. Kansanmurhaaja-Israel olisi mielestäni pitänyt bannata koko kisasta :rage:, eikä EBU:n toiminta aina ihan päivänvaloa kestänyt. Sitten oli tämä Hollannin diskaus, kaikenlaista mielenilmausta, mainostushärdellejä ym. pientä, Euroviisuille tyypillistä draamaa.

Sveitsin Nemon voittobiisin ja -show’n katsoin kyllä seuraavana päivänä. Ei se tajuntaani räjäyttänyt, mutta ihan okei pläjäys. On sitä Viisut joskus paljon surkeammallakin kuralla voitettu.

Suomen Windows95manin biisi oli ihan menevä, mutta ei se korvamadoksi jäänyt. Kyllä viime vuoden Käärijän Cha cha cha oli paljon parempi. Se housut hukassa -esitys oli kyllä hauska :smile:.

Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen paras/mieleenjäänein Euroviisu-kappale/-show?

Toinen kysymys: Viime sunnuntaina oli äitienpäivä. Muistitko äitiäsi jotenkin erityisesti? Jos äitisi ei ole enää elossa, oliko sinulla aikoinaan joitakin äitienpäivätraditioita?

^ Kyllä paras ja mieleen jäävin Euroviisu on varmaan ollut Lordin voittobiisi vuonna 2006. Muistan vieläkin sen erikoisen fiiliksen, kun pisteidenlaskussa alkoi tippua sitä “12 points go to… Finland!” kerta toisensa jälkeen. :open_mouth:
Torillakin tavattiin, eli olin mukana myös voitonjuhlassa Kauppatorilla (jossa esiintyi lämppärinä eräs nouseva kyky PMMP).

Hard rock hallelujah on biisinäkin ihan perushyvä hevi, mutta ei Lordin parhaita biisejä. Minun mielestäni bändin paras albumi on “To Beast or not to beast”, joka ilmestyi vasta 2013, eli seitsemän vuotta viisuvoiton jälkeen. :metal:

Toiseksi unohtumattomin viisu on varmaankin Käärijän. Sitä ei viime vuoden keväänä ihan heti tajunnutkaan, miten kova juttu Cha cha cha olikaan. Nyt kun sitä on vuoden aikana kuunnellut eri versioinakin (on metalliversiota, lastenlauluversiota, ties mitä versiota), on alkanut jo valaistumaan, että on se kova, on se kova.

Äitienpäivätraditioita ei ole juurikaan ollut. Jonkun äitienpäivätoivotuksen saatoin äidilleni lähettää hänen eläessään, mutta ei sitä oikein voi traditioksi sanoa. En ole oikeastaan kaivannut häntä aikuisiälläni, kuten en isäänikään. Isovanhempiani muistelen oikeastaan enemmän. He minusta ehkä eniten pitivät huolta.

Seuraavaksi sarja makuasioihin liittyviä mielipidekysymyksiä:

Cover-biisi, joka on parempi kuin alkuperäinen?
Paras kirjaan perustuva elokuva?
Artisti tai bändi, joka ärsyttää?
Mitä urheilulajia menet mieluiten seuraamaan livenä paikan päälle (tai menisit, jos olisi pakko) ?
Kenelle elossa olevalle suomalaiselle pitäisi pystyttää patsas?
Suomen kaunein tai muuten vaan ihanin kaupunki?
Minkä biisin laulat karaokessa (tai laulaisit jos olisi pakko)?

Varmaan tulisi mieleen vaikka mitä, jos tässä “hirmuisessa kiireessäni” ehtisin tarkemmin miettiä, mutta heitetään tällaiset pikaiset:

-Impaled Nazarenen versio Gang Greenin Alcohol-biisistä
-Filmatisointi Umberto Econ Ruusun nimestä
-JVG:tä en voi sietää, en sitten millään :face_vomiting:
-Jos olisin pakko, niin snookeria. Tarpeeksi hidastempoista minulle, katsomossa ei saa mölytä, mutta kaljaa saa juoda :grin:. Onhan se myös aikamoinen taitolaji. Vielä kun ymmärtäisin siitä jotakin.
-Sauli Niinistö oli niin hyvä pressa, että ansaitsee kyllä patsaan
-Tykkään monestakin suomalaisesta kaupungista, mutta sanotaan nyt Turku. Ihana kesäkaupunki. Valitettavan harvoin vain tulee käytyä.
-Laulan karaokessa usein ihan vapaaehtoisesti ja monia biisejä, mutta sanotaan nyt tämä Suomen suosituin karaokebiisi, eli Aikuinen nainen :smiley:. On tullut vedettyä sekin monesti.

Oli hyvät kysymykset, enkä tällä hetkellä keksi itse mitään vähänkään kiinnostavaa, joten laitetaan sama setti jatkoon:

Cover-biisi, joka on parempi kuin alkuperäinen?
Minullekin tulee tässä mieleen useita biisejä, mutta sanotaan vaikka Smackin “Paint it black” ja “Stepping stone”. Sen sijaan cover-biisi joka on yhtä hieno kuin alkuperäinen mutta ihan eri tavalla käsitelty, on Judas Priestin “Diamonds and rust”, jonka alun perin esitti kauniisti Joan Baez.

Paras kirjaan perustuva elokuva?
Ah, pakko sanoa tässäkin vähintään kolme: Aku Louhimiehen ohjaama “Tuntematon sotilas”, Tomas Alfredsonin ohjaama “Ystävät hämärän jälkeen” ja Antti J. Jokisen ohjaama “Puhdistus”.

Artisti tai bändi, joka ärsyttää?
Egotrippi, Kake Singers, RHCP.

Mitä urheilulajia menet mieluiten seuraamaan livenä paikan päälle (tai menisit, jos olisi pakko) ?
Jääkiekkoo. Ja mieluiten HIFK:n tai Kiekko-Espoon matsi, joko miesten tai naisten.

Kenelle elossa olevalle suomalaiselle pitäisi pystyttää patsas?
Sanotaan nyt vaikka Sanna Marin, koska se aiheuttaisi tietylle porukalle taas ihan eeppisen itkupotkuraivarin. :sweat_smile: :grin:

Suomen kaunein tai muuten vaan ihanin kaupunki?
Turku on kaunis, mutta lempikaupunkini on ehkä kuitenkin Helsinki. Se on sielunmaisemani.

Minkä biisin laulat karaokessa (tai laulaisit jos olisi pakko)?
Paranoid! :muscle: Olen itse asiassa jo jonkun aikaa hinkunut päästä karaokeen vetäisemään sen, mutta ei ole vielä tullut mentyä. Ehkä tässä joku kaunis ilta vielä… :slightly_smiling_face:

Nyt on sillä tavalla, että minäkään en keksi enää uutta kysymystä. Jos joku haluaa jatkaa ketjua, voi valkata itselleen mieluisan kysymyksen mistä tahansa kohtaa tätä ketjua, ja vastata siihen. Valinnanvaraa on, sillä ketjussa taitaa olla yli 1000 kysymystä.

En jaksanut selata ketjun kysymyksiä läpi, joten kysyn jotakin, mitä ehkä on jossakin vaiheessa jo kysytty.

Jos voittaisit lotossa suuren summan rahaa(Tarkoittaa nyt vähintään miljoona euroa), mitä tekisit niillä?

Oma vastaukseni: Olen varsin tyytyväinen elämääni tällaisenaan ja olen ihminen, jolla on jo “kaikkea”, enkä piittaa kovin brassailevasta elämäntyylistä, joten tuskin muuttaisin mitään kovin radikaalisti. Matkusteluun ym. tapahtumissa reissaamiseen käyttäisin rahaa paljon enemmän, kuin nyt on mahdollista. Lahjoittaisin myös sellaiseen hyväntekeväisyyteen, joka on lähellä sydäntäni, kuten eläinsuojeluun ja mielenterveys- ja päihdetyöhön.

Ja tuohan raha tiettyä turvaa, kun kerran kapitalistisessa järjestelmässä elämme. Vähän isompikaan taloudellinen tenkkapoo ei paljoa hetkauttaisi, jos tilillä olisi milli tai pari.

Lottovoitto on tosin kohdallani sangen epätodennäköinen skenaario, kun en koskaan lottoa tai pelaa muitakaan rahapelejä :grin:.

Edit: Vielä pari kysymystä lisää:

Oletko koskaan ollut putkassa?

Oma vastaukseni: Kyllä olen ja monta kertaa. Joskus nuorena olin oikein kanta-asiakas :flushed:. Viimeisestä putkareissustani on aikaa jo yli 10 vuotta ja vakaa tarkoitukseni on olla joutumatta sen palvelun piiriin enää koskaan.

Kuinka pitkään on kestänyt pisin parisuhteesi?

Oma vastaukseni: Tämä nykyinen parisuhteeni on pisin ja kestänyt 20 vuotta. Jos se minusta on kiinni ja nämä asetukset kutakuinkin pitävät, tämä liitto saa puolestani kestääkin kunnes kuolema erottaa.

Seuraava saa vastata kaikkiin kolmeen kysymykseen tai vain osaan, ihan miten huvittaa.

^ Jos voittaisin lotossa ison summan rahaa, voisin tehdä huvikseni vaikka jonkun omakustanteisen musiikkiprojektin. Menisin johonkin hyvään studioon purkittamaan muutaman biisin, joissa laulaisin ja soittaisin mahdollisimman paljon instrumentteja itse.
Valmiin tuotoksen ujuttaisin Spotifyyn ja Youtubeen, ja jakelisin niitä somessa jatkuvasti. :grin:

Törsäisin joka päivä rahaa palveluihin, eli söisin enimmäkseen ravintoloissa, kävisin kylpylöissä ja harrastaisin paljon kotimaanmatkailua. En ole koskaan käynyt esim. Lapissa, jossa luksuslomaan saisi käytettyä varmaan aika paljonkin rahaa.

Putkassa olen ollut ehkä neljä kertaa joskus teininä. Viimeisellä kerralla taisin olla jo 20 v. Viimeisin kerta oli myös miellyttävin, sillä poliisit olivat ihan mielettömän kohteliaita ja ystävällisiä. Halusivat vain tarjota turvapaikan, kun satuin hortoilemaan liian päihtyneenä yksin kaupungin yössä, vieläpä vieraalla paikkakunnalla.

Pisin parisuhde? Jaa-a, kaikki parisuhteeni ovat olleet liian pitkiä. :roll_eyes: :grin: Jos olisin heti nuorena tajunnut olevani aseksuaali ja viihtyväni parhaiten platonisissa ystävyyssuhteissa, olisin säästynyt monelta draamalta.

Kysymyksiä:

Ahdistaako jo helteet vai nautitko niistä? Onhan melko erikoista, että jo toukokuussa ollaan 30 asteen tienoilla.

Oletko seurannut eurovaalikeskustelua? Aiotko äänestää ennakkoon vai vaalipäivänä?
(Minä kävin jo eilen antamassa äänen Atte Harjanteelle)

Minä lottoan säännöllisesti ja haluaisin perustaa rahoilla eläinten suojelu/vanhainkodin, tai siis olla rahoittamassa sellaisen perustamista ja ylläpitoa vaikka itse en olisi täysin pääjehuna pyörittämässä sitä. Itselleni haluaisin pienen talviasuttavan mökin järven rannalta ja/tai ajaisin ajokortin ja ostaisin sellaisen retkeilyauton.

Yhden kerran putkassa, astuin itseni vahingoittamistarkoituksessa auton eteen niin kännissä/seonneena, etten saanut sanaa suustani poliiseille jotka kysyivät missä asun. Veivät minut sitten putkaan. Muistan kuinka molemmat poliisit taluttivat minua molemmat käsikynkässä kohti putkaa ja kuinka turvalliseksi tunsin oloni heidän välissään hetken ajan.

Pisin parisuhteeni kesti reilut 9 vuotta. Olemme edelleen ystäviä, erosta on kohta 11 vuotta aikaa.

En pidä helteistä yhtään, ei ole minun juttu!! Mutta koska en voi asialle mitään, en jaksa kirota helteitä sen enempää (SAATANA).

Eurovaalit ovat menneet minulta täysin ohi, vaikka yleensä käytän äänioikeuttani kaikissa vaaleissa.

Ihmisillä on kummallisia tapoja. Onko sinulla sellaista ja/tai ihmetteletkö jonkun toisen ihmisen jotain tapaa?

Minulla on vaikka mitä kummallisia tapoja, koska olen niin pakko-oireinen, syömishäiriöinen ja no, yleensä mielisairas. Pari tällaista ihan hassua ja harmitonta, joita en ainakaan itse pidä minään sairauden oireina:

Aina kotiin tullessani luen alakerran ilmoitustaulun plakaatit läpi. Siinä on lähinnä ne huoltoyhtiön ja isännöitsijän yhteystiedot ja hätätilannetoimintaohjeet, jotka ovat olleet siinä vuosia ja jotka osaan jo ulkoa. Jos siihen ilmestyy jotakin muuta, se on joko heippalappu, jotka eivät tähän asti ole koskeneet minua tai jonkin yhdistyksen tai palveluntarjoajan mainosta. Jos talossa tapahtuu jotakin tärkeää, joka koskee minua, se saatetaan kyllä tietooni muutenkin, kuin rappukäytävän ilmoitustaululla. Muutaman kerran olen tuntenut itseni vähän hölmöksi, kun joku tuttu naapuri pöllähtää paikalle ties kuinka monetta kertaa, kun seison tuijottamassa sitä taulua, mutta mitäpä tuosta :smile:.

Kotoa lähtiessä tsekkaan onko minulla kotiavain mukana vasta siinä vaiheessa, kun kotiovi on jo mennyt lukkoon takanani. Paljonpa se enää siinä hyödyttää :laughing:.

Monella tutulla ihmisellä on vaikka mitä mielestäni kummallisia tapoja, mutta en ala ruotia niitä tässä. Voivat olla tunnistettavissa, enkä halua heistä juoruilla ympäri nettiä tuollaisissa asioissa. Yksi kummallinen tapa, joka on monella ihmisellä(tutuilla tai tuntemattomilla), jota suuresti ihmettelen ja joka myös ärsyttää suuresti, on se, että puolisosta puhutaan rumasti. Jos kyse olisikin kerran tai kaksi pikaistuksissaan päästetystä möläytyksestä, mutta kun se on ihan jatkuvaa ja heille normaalia puhumista. Mitä ihmettä tekevät niin hirveän ihmisen kanssa vuosi toisensa jälkeen? Minulle ei tulisi mieleenkään narista ympäriinsä, kuinka paska ukko minulla on. Ei ole paska ja jos olisi, en kai minä silloin hänen kanssaan olisi. Se on ihan vapaaehtoista se parisuhteessa oleminen tässä maassa. Tuossahan kertoo vain kaikille, kuinka huono maku itsellä on ja kuinka on vieläpä niin reppana, ettei osaa vaihtaa parempaan :roll_eyes:.

Edit: Hyvinhän tässä tarkenee, mutta vähempikin riittäisi. Ei varmaan vilukissan paranisi valitella, kun kerrankin ei palele, mutta mitäpä sitä suomalainen tekisi, jos ei rutisisi säästä :grin:. 20-25 astetta päiväsaikaan on kesällä optimaalinen.

Ei tässä mitenkään sietämättömät olot ole. Meillä on tilava läpitalon kämppä, jossa saa läpivedon ja suljettua kaihtimia ja auottua räppänöitä sen mukaan, miltä puolelta taloa aurinko milloinkin paistaa. Tämä pysyy ihan siedettävissä lämpötiloissa pahimpienkin helleputkien aikana ilman mitään erityiskikkailuja ja viilennysvehkeitä. Aamuvirkkuna ja muutenkin ihmisenä, joka saa aika pitkälle itse päättää aikataulunsa, voin hoitaa lenkkeilyt ja muut huhkimiset silloin, kun vielä viileämpää.

Pistäähän se noin muuten vähän miettimään, kun toukokuussa on hellettä pari viikkoa putkeen. Yksi tai kaksi hellepäivää on vielä ihan normaalia, mutta tämä kyllä vaikuttaa vähän lopun ajoilta :thinking:.

EU-vaaleissa äänestetty jo ekana ennakkoäänestyspäivänä. Li Anderssonille meni ääni.

Olen seurannut vaalikeskustelua vähän, mutta tosi vähän kyllä verrattuna muihin vaaleihin. Minullakin on vähän se kovin yleinen ajatus, että ne ovat “vain” EU-vaalit. Jotakin kaukaista, joka ei kuulu minulle, vaikka tiedän, ettei se tietenkään niin ole.

Oletko kokenut ahdistavana jonkin lapsuutesi sadun, telkkariohjelman tmv., jota yleisesti pidettiin ihan lapsille sopivana juttuna?

Oma omituinen tapani on laskea lasiin, teekuppiin, pulloon, mitä ikinä juonkin tai mistä juon, neste niin että sen ON hieman valuttava laitoja pitkin pöydälle. Sitten ensimmäinen hörppäys otetaan niin että lasi/teemuki on pöydässä kiinni, ei kädessä ettei vaan läiky…

Minua ahdisti se Pikku Kakkosen VAROKAA HEIKKOA JÄÄTÄ -pätkä missä se nalle tipahtaa jäihin. Pelle Hermanni oli sellainen ohjelma mitä lapsena mietin että onko tämä oikeasti lapsille tarkoitettu kun ei ole yhtään hauska vaan ikävä ja ahdistava.

Jos saisit palata ajassa taaksepäin käymään, mihin aikaan/hetkeen palaisit ja miksi? Kokemaan jonkun asian, hetken, tapahtuman vai yrittämään vaikuttaa toisenlaisella valinnalla oman elämäsi kulkuun?

^ Mieleeni ei tule mitään yksittäistä hetkeä elämässä, johon haluaisin palata ja muuttaa sen toiseen suuntaan. Ehkä siinä mielessä olen onnekas, että mitään niin kamalaa yksittäistä töppäystä ei ole tapahtunut, jonka ehdottomasti haluaisin tekemättömäksi.

Toki jos saisin palata ajassa taaksepäin antamaan elämänohjeita teini-ikäiselle itselleni, ohjeita olisi paljonkin: opiskele jo nuorena, ole kiltti ihmisille, ryhdy kirjoittamaan kirjoja jo nuorena, suhtaudu kunnianhimoisesti musiikkiharrastukseen, ryyppää vähemmän, sekoile vähemmän jne. jne. Mutta näiden elämänohjeiden antamisen tarve ei ajoitu mihinkään tiettyyn tarkkaan hetkeen.

Lapsuuden pelottavista tv-ohjelmista tulee mieleen ainakin Vaahteramäen Eemelin isä, joka oli ihan helvetin pelottava. :scream: Etenkin se kohta jokaisen jakson alussa, kun se ukko alkaa huutaa “Eeeeeeeeeeeeeemil!!!” ja sitten jahtaa pientä poikaansa pitkin pihamaata kuin jokin lasten versio Hohdon Jack Torrancesta. Lopulta Eemeli-parka joutuu lukitsemaan itsensä vajaan, jossa veistelee puu-ukkoja. :cry:

Monet pitivät Vaahteramäen perhettä vain hauskana ja viattomana, mutta ehkä minulla oli jo lapsena aavistus, että lapsiin kohdistuva väkivalta on kammottava asia.

Kysymys:
Mikä on sinulle mieluisin ympäristö kesällä:
a) kaupunki, eli summer in the city , b) kesämökki järven tai meren rannalla, c) festarit tai muu iso yleisötapahtuma, d) suomalainen maaseutu jossain peltojen ja heinälatojen keskellä, e) ulkomailla (missä miksi?)

Sanotaan näin, että arkena kaupunki(Ei sen mikään iso city tarvitse olla, ihan taajama palveluineen ja ihmisineen riittää) ja juhlia voi sitten festareilla. Jos menen ulkomaille jonnekin Eurooppaan, sielläkin kaupunki ja/tai festarit. Toki festarit voivat sijaita kauempana ytimestä, mutta se on eri asia. Mökki-ihmistä minusta ei saa kirveelläkään, enkä kovin kauaa jaksa katsella maalaismaisemaakaan jossakin haja-asutusalueella, vaikka välillä se ihan nätin näköistä katseltavaa onkin.

Jos saisin pakittaa sinne esiteini-ikään, en ikinä alkaisi polttaa tupakkaa. Nikotiiniriippuvuus on kyllä maailman turhin riippuvuus. Viinan juomisen ja huumeiden vetämisen ymmärrän täysin. Pärähtävät päähän niin, että tuntuu ja usein niistä on saanut oikein hyviä fiiliksiä. Tietysti välillä myös huonoja ja joskus tosi huonojakin, mutta jos ei niistä koskaan hyvä olo tulisi, ei kai muu, kuin masokistit niitä käyttäisi. Nikotiinista ei sen sijaan saa irti mitään ennen kun on koukussa, ts. vieroitusoireiden helpottaminen on ne kiksit :roll_eyes:. Toki siinä on tosi paljon kyseessä myös tapa- ja sosiaalinen riippuvuus, mutta ihan onnelliselta moni vaikuttaa ilman sitäkin pelleilyä. Eroon ei vain pääse. Ei sen puoleen ole hirveästi yritystäkään ollut. Sähkötupakkaan kyllä vaihdoin jo 10 vuotta sitten ja toivon hartaasti, että se on vähemmän haitallista, kuin perinteinen. Sitähän se on nykytietämyksen mukaan, mutta pätevää dataa sen haitoista saadaan ehkä seuraavan 10 vuoden päästä. No, ainakaan se ei haise. Oli miten oli, aivan hiton turhaa ja naurettavaa senkin lussuttaminen joka välissä.

Minulla on hirveät traumat Hans Christian Anderssenin saduista. Olivat kyllä turhan HC meikäläiselle. Niin perkeleen synkkää ja surullista settiä. Varsinkin joku Tulitikkutyttö. Jestas sentään, en halua puhua siitä!

Myös Richard Adamsin Ruohometsän kansa -kirja oli pirun ahdistava, kun luin sen joskus 7-8-vuotiaana. En tosin tiedä, onko se lastenkirja ensinkään, mutta aikuisten toimesta se minulle tuupattiin. En tiedä sitäkään, miten ajattelisin siitä, jos lukisin sen nyt aikuisena. En ole uskaltanut :grin:.

Sirkuspelle Hermanni ei ahdistanut minua lapsena, mutta kun aikuisiällä joskus katselimme siitä joitakin pätkiä YouTubesta, totesin, että voi ristus, onpas hauska lastenohjelma :roll_eyes:. Joku juoppo itkee elämäntuskaansa ja sekoilee milloin missäkin delikassa. No, Veijo Pasasen ei ymmärtääkseni tarvinnut esittää siinä muuta, kuin itseään.

Tunnetko naapureitasi? Entä tunnetko vakkarikauppasi henkilökuntaa?

Asun rivitalojen pihapiirissä jossa on 12 asuntoa. Tunnen hyvin yhden naapurin. Hänestä on tullut itseasiassa ystävä. Yksi oman ikäinen nainen naapurista ehdotti seurustelua joten hänetkin tunnen jollain tapaa. Kieltäydyin kohteliaasti ja moikkaillaan ja vaihdetaan välillä muutama sana.
Tässä on 18 asukasta joista kahden kanssa ei ole välit kunnossa. Loppujen kanssa pärjään oikein mainiosti ja näiden kahden kanssa pärjäisin hyvin jos eivät vihaisi minua tupakan takia. Eivät ole vain huomanneet että olen lopettanut jo ajat sitten :joy: hermostuivat kun valitettiin yhden naapurin kanssa siitä kun ulkoilluttavat kissojaan leikkipaikalla. Sen jälkeen ovat joko katsoneet murhaavasti tai nakelleet niskojaan.

Yksi naapureista on sellainen jota en tunnistaisi kadulla kun häntä ei ikinä näy missään. Asuu pihapiirin toisessa reunassa ja me toisessa niin harvoin nähdään.

Kaupasta en tunne työntekijöitä mutta heistä on tullut kasvotuttuja ja nähdään joka aamu 7 maissa.

Kysymykseni: mikä oli hölmöin uskomuksesi lapsena?

Minulla oli lapsena varmaan useampiakin hölmöjä uskomuksia, mutta näin äkkiseltään tuli mieleen yksi hassu juttu: Lapsena kuvittelin, että ruumisauto on sellainen sateenkaaren väriseksi maalattu hippipaku :laughing:. Ei mitään käsitystä mistä moinen ajatus oli päähäni pälkähtänyt.

Tervehdimme kaikkien naapureiden kanssa rapussa tai pihamaalla, poislukien yhden mykän seinille tuijottelijan. Ei tuonkaan epäsosiaalisuus minua haittaa. Itse tervehdin kyllä kaikkia rapussa vastaantulijoita, oli kyseessä sitten naapuri, joku vieraileva tähti, siivooja, huoltomies, posteljooni, pizzakuski tai epämääräinen hiippari. Parin(tai laskentatavasta riippuen kolmen. Se kolmas ei asu tässä talossa, vaan viereisessä) naapurin kanssa juttelemme usein enemmänkin, lähinnä tosin sellaista on se ilmoja pidellyt -small talkia. Näiden naapureiden ovikelloa uskallan soittaa ihan kursailematta, jos joskus tarvitsen jotakin apua naapurilta tai tulee muuta tärkeää asiaa. Varsin harvoin sellaisia tilanteita tosin on tullut. Tuon läheisemmin en naapureiden kanssa kaveeraa.

Mitään ongelmia minulla ei ole koskaan ollut naapureiden kanssa tässä talossa. Eipä ole mitään suurempia naapuriongelmia ollut missään aikaisemmassakaan osoitteessani.

Edit: Vakkarimarkettini muutaman vakkarimyyjän kanssa tulee usein juteltua vähän enemmän, kuin ne pakolliset moit ja kiitokset. Lähinnä sellaista kevyttä small talkia. Sen enempää en kaupan myyjienkään kanssa kaveeraa, enkä tiedä mitään heidän henkilökohtaisesta elämästään.

Mitä suunnitelmia sinulla on kesäksi?

Toinen kysymys: Jos äänestit EU-vaaleissa, menikö ehdokkaasi läpi? Minä äänestin Li Anderssonia ja läpihän tuo meni, notta rytinä vain kävi :smile:.

^ Äänestin vihreiden Atte Harjannetta, joka ei mennyt läpi. Onnittelut vihreille kuitenkin “torjuntavoitosta” ja kahdesta meppipaikasta.
Li Andersson järjesti tosiaan sellaisen vasemmistojytkyn, että suut loksahtivat auki kaikilla puolueilla ja myös kotisohvillakin. Onnittelut todella. :slightly_smiling_face:

Kesäsuunnitelmina minulla on saada valmiiksi eräs romaanikäsikirjoitus ja aloittaa jo seuraavaakin. Voisi sanoa jopa kesätavoitteeksi. :grin: Niiden julkaisuaikataulusta minulla ei kuitenkaan ole vielä mitään hajua.
Lisäksi olisi tarkoitus hieman taas kuntoa kohottaa liikkumallakin, varsinkin vastapainoksi sille, kun tuossa kirjoitushommassa joutuu istumaan persiillään aika paljon.

Kaksi kysymystä lisää:
Miten aiot viettää juhannusta?
8 -prosenttiset alkoholijuomat tulivat tänään ruokakauppoihin. Aiotko ostaa?

Somesta luettua:
"Nyt on maailma mallillaan. Marketin oluessa on enemmän prosentteja kuin persuilla kannatusta" :sweat_smile: :grin: :laughing:

Juhannussuunnitelmani ovat vielä auki, ts. en ole päättänyt kahden vaihtoehdon välillä. Joko vietän jussin rauhaksiin kotosalla tai sitten menen kaverin järkkäämiin bileisiin. Sen näkee sitten lähempänä ajankohtaa kummalle kannalle mieleni kallistuu.

Varsin todennäköisesti en osta 8-prosenttisia alkoholijuomia kaupasta. Liian vahva olut on mielestäni pahaa. Vastaavasti liian mieto(alle 11 %) viini ei mielestäni ole viiniä ensinkään. Jos haluan juoda vahvoja alkoholijuomia, Alkosta saa kyllä viinaa ja oikeaa viiniä.

Tykkäätkö sisustamisesta vai ovatko huonekalut, kodin tekstiilit ymv. sinulle vain välttämättömiä käyttöesineitä?

^ Vastaan sitten itse itselleni, kun ei tämä ketju tunnu muuten etenevän.

Tykkään sisustamisesta paljonkin ja minulle on tärkeää, että kotini on oman näköiseni. Vanhat mööpelit, värit ja tietty ns. krääsäisyys ovat makuuni. Mikään himohamstraaja en kuitenkaan ole, koska olen myös järjestyksen ystävä ja siivouksen pitää sujua näppärästi. Rahaa en tuhlaa paljoa sisustamiseen, koska kirppareilta, kierrätyksestä, kuolinpesistä jne., sekä itse tuunaamalla saa edullisesti vaikka ja mitä hienoa sisustuskamaa. Ikean romuja en kotiini huoli periaatteestakaan :nauseated_face:.

Monivalintakysymys: Mihin näistä riennoista lähtisit mieluiten:

-festareille
-jonkun bändin/artistin pienimuotoisemmalle klubikeikalle
-stand up -komiikkakeikalle
-jääkiekkopeliin
-jalkapallomatsiin
-elokuviin
-teatteriin
-taidenäyttelyyn
-lavatansseihin?

Kaikissa noissa kysytyissä riennoissa on liiaksi päihtyneitä ihmisiä omaan makuuni mutta lavatanssit on nykyään paljon viihtyisämpiä mitä ne joskus oli. Lähtidin mieluiten lavatansseihin kuuntelemaan hyvää tanssimusiikkia. En iskelmää vaan nimenomaan tanssimusiikkia jota voi kuunnella mm. Radio pookissa. Tanssimaan en ketään pyytäisi.
Minä kuitenkin olen kotihiiri enkä viihdy missään riennoissa. Kotisohva ja äänikirjat on minun juttuni. Siksi minä olen myös sinkku kun ei kiinnosta lähteä minnekkään kuin harvoin ja kumppania en ole etsinyt koska olen tylsää seuraa.
Minua ei myöskään kiinnosta muut ihmiset niin paljoa että lähtisin jonnekkin. Oikeastaan inhoan ihmisiä ja lapset suorastaan saa aikaan inhon väreitä ja ne hilataan joka paikkaan. Parempi siis pysyä kotona.

Odotan jo syksyä vaikka on tähän asti ollut täydellinen kesä. Kun vain loppukesä olisi lämpötiloiltaan 15-22 asteen välillä ja puolipilvistä.

Jos voisit olla yhden vuorokauden verran eläin niin mikä eläin olisit ja miksi?