Muutamaa päivää vaille 2kk raittiutta. Olo on hyvä kaikin puolin väsymystä on ollut paljon myös ilmassa. Kokeilin yksi päivä AA:n verkkotapaamista ja mulla jäi siitä lämmin olo. Oon aina ajatellut, etten ole alkoholisti, mutta ei se mun alkoholin käyttö mitään normaaliaakaan oo ollut. Tai monen mielestähän se olis nimenomaan normaalia vetää ittensä tiedostottamaks säännöllisin väliajoin. Se mikä ajoi tähän niin oli se paha olo mikä siitä tuli. Se ei ole hauskaa, ei toimi samanlailla päässä en saa sitä hiprakan tunnetta ym.
Silti välillä toisinaan trggieröidyn, kuten yks päivä leffasta lähtiessä vilahti mieleen punaviini. Oon joskus kai mennyt suoraan leffasta alkoon hakemaan sitä, niin se muistutti siitä. Tiedän, että tää väsymys kuuluu tähän hetkeen ja on ohimenevää ja johtuu siitä uusiutuvasta aivokemiasta. Tuntuu, että aivot käy muutenkin kierroksilla, tunteita tulee ei osaa vielä käsitellä niitä ja on aika kuormittunut olotila. Vähän hukassa toisinaan. Toivon suuntaa tähän elämään ja musta tuntuu, että universumi pistää mut aina vaan uudestaan tähän tilanteeseen, kunnes oikeesti vaan pysyn tällä polulla niin ehkäpä niitä hyviä asioita vaan alkaa tulla. Polku on vaan niin perkeleen pitkä ja kivinen välillä.
Tunnoton olotila on myös ollu läsnä. Ehkä vähän turtunut. Väsyn ihmisten näkemisesti isommin ja mieli on alakuloinen. Välillä taas sitten raittius pirskahtelee ilosta. Onneks nämä tietää nyt että tää vaan kuuluu tähän. Pää sekoilee urakalla ennen ku taas tasottuu ja alkaa se seesteinen vaihe. Joskus siinä 4kk jälkeen raittiutta tuntui että alkaa vähän rauhottumaan se pään kimpoilu. Tekee mieli muuttaa kaikki elämän osa alueet ja ne niitä tarviskin, mutta ei toisaalta halua tehdä mitään typeriä päätöksiäkään tässä elämänvaiheessa.
Tuntuu, että kierrän kehää ja tällä hetkellä haluan vaan nukkua nämä päivät ohi. Joka kerta kuitenkin näistä retkahduksista ymmärtää taas sen, että tämähän se suunta on. En mä halua juoda, en halua mun ympärille juovia ihmisiä, enkä saa päästää mun elämään haitallisia ihmisiä, jotka juo. Intuition vahvistamista päivä kerrallaan se kuitenkin aina on vaan oikeassa sitä on vaan perkeleen vaikea välillä kuunnella.
Tuntuu turhalta kirjottaakkin samaa juttua vaan ja en nyt oikein tiedä mitä teen eritavalla jatkossa. Mua ne ryhmät koskettaa ja ei oikein kosketa. En halua että mun kasvot näkyy siellä en halua tulla näkyväksi mun ongelman kautta vaikka toki se varmasti eheyttävää olisikin. Se vaan ahdistaa liikaa nyt. Tukea koin saavani sieltä joo, mut en mä nyt tiedä. Onko toi nyt mun raittiutta kannattelevaa.
Toki olen nyt semmosessa pienessä whatsup ryhmässä, jossa moni haluaa olla raitis. Heilläkin on polut hyvin erilaiset ja rajutkin osittain. Kai mä pelkään, että ei tuokaan seura mulle hyvää välttämättä tee. Vaikea löytää omaa paikkaa ehkä se aikanaan löytyy ja kokeilenkin jotain AA:n ryhmiä uudestaan, jos jotain yhteistä sieltä löydän ja vertaistuellista niin sen, että monella meistä on tunnemaailman kanssa ongelmia, jotka on ajaneet alkoholin käyttöön.
Mutta, kun mä ajattelen, että alkoholi on myrkky, joka pilaa ihmisiä ja se ei sovi kenellekkään ja yhteiskunta on tähän leikkiin lähtenyt. Se on vaan hyväksytty huumaava aine ja se koukuttaa kaikki ihmiset tavalla tai toisella. Niin nään jotenkin ton AA:n touhun semmosena kulttina. Eikä siinä kaikilla meillä on tavat jotka toimivat ja pitääkin olla omat polut. Jollekkin se toimii, mutta kun ei periaatteessa jaa samoja ajatuksia sen kanssa. Musta se raittiuskin alkaa aina itsestä ja siitä, ettei koe enää alkoholia tarvitsevan ja saa olla juomatta. Saa elää elämää joka on oman näköistä.