Kohta 2 viikkoa raittiutta ja huomaan, että juomishimoja on ollut enemmän, kun aiemmin tiedän myös sen, että tää on ohi menevää ja oikeastaan kuuluukin asiaan, et ensimmäiset viikot on vähän vaikeampia. Joskus ne on ollut helpompiakin kun vetänyt niin syvään päätyyn. Eilen haaveilin juomisesta ja oli aika lähellä etten kävellyt kauppaan. Koska en ole niin syvällä juomisen polulla niin sitä herkästi leikittelee ajatuksella ja on nyt paljon meneillään asioita niin stressi on aika paska yhdistelmänä aina sillon, kun yrittää olla selvinpäin.
Se just, kun ei sais olla sitä stressiä ja elämän pitäis olla vakaata niin on pyöritellyt asiaa onko nyt oikea hetki tälle, mutta ainahan elämässä tulee stressiä, muuttuvia tilanteita eikä se hetki tule olemaan koskaan oikea.
Mä eilen opin taas uutta itestäni. Pääsin sen juomishimon taakse mikä siinä oli ja se oli isosti yksinäisyys. Mä kaipaan hirveesti ihmiskontakteja ja juttelu kavereita. kyl mä soittelen ystävien kanssa mut semmosta yhdessä puuhamista ja höpöttelyä kaipaan enemmän. Mulla on ollut aina vähän tapana mennä omaan kuoreen ja työntääkkin ihmisiä pois, niin koen tän tosi terveenä, että mä oikeasti kaipaan ja haluan ihmisten seuraa tosi isosti.
Se vaan, että nyt ei ole oikea hetki mennä paikkoihin jossa ihmiset juo, koska en usko, että nyt on voimia pitää omia puolia siinä, ettei tarttuis pulloon. Oon tosi paljon miettinyt omaa juomishistoriaa ja ei se tunnu kauheen järkevältä. Moni vois sanoa mun kohdalla että mitä sitten jos vetää kännit sillon tällön, niin sitä vaan sitten, että en jaksa maata 5 päivää hirveessä olossa sen jälkeen ja se ei vaan ole enää sen arvosta. Plus ku se ei oikeesti tunnu päässä mitenkään hyvältä, niin outoa että se silti vaan koukuttaa vaikkei siitä saa mitään irti enää? Tai sitten saan sen vaan, että oon niin sekasin ja ajatukset pois välillä. Yksin kun on niin on paljon ajatuksia ja läpikäytävää… Odottelen että pääsen tästä koulusta irti ja töihin. Nään sitäkin kautta enemmän ihmisiä ja sekin voi jo helpottaa tätä olotilaa.
Mietin tänää taas treffi sovelluksia, mutta katotaan nyt. Jotenkin en ymmärrä sitä kiirettä mikä sieltä tulee ihmisiltä, kun itse vaan haluais tutustua rauhassa ajan kanssa. Jotain muutosta on tuloillaan isosti ja oon onnellinen siitä, etten eilen esim juonut. Siis jos 5 vuotta taaksepäin miettii tossa eilisessä olotilassa olemista niin olisin hakenut alkoholia ja vetänyt ihan varmasti överit miettimättä sen kummemmin.
Saa nähdä mitä tää päivä tuo tullessaan. Yksinäisyys turhauttaa, mutta toisaalta uskon, että asiat tulee mun luo ku oon valmis siihen. En voi pakottaa ihmissuhteita.