Ei oo hetkeen tullukkaa kirjoteltua tänne. Aika menee kyllä nopsaa moni asia on elämässä kesken erästä ja se ihan kirjaimellisesti vituttaa välillä, kun niistä saa muistutuksia. Tää raittius on tosiaan maraton eikä mikään pikajuoksu ja tunnemaailma on niin totaalisen levällään yksinäisyys iskee tosi lujaa välillä ja yrittää keksiä monia keinoja ettei tarvis kohdata sitä osaa itsessä. Tekee mieli hakeutua seuraan ja kaikkeen. En usko, että mitkään some tauot, eristäytymiset tekee hyvää, jos on muutenkin kokoajan suurimman osan ajasta yksin ja yhteiskunnan ulkopuolella ilman töitä tai säännöllistä kaverin tapaamista ynnä muuta.
Mä menin siis takasin someen, menin muutamaan kirjottelu ryhmään ja siellä törmäsin ihmisiin joiden kanssa tuli kirjoteltua niitä näitä ja sieltä sitten yksi mies oli yhteydessä muhun ja meillä jotenkin klikkas. Oli kiva höpinöidä niin kauan kunnes toinen alkoi haluta tiiviimpää yhteyttä ja näkemistä yms. Itseä ei kiinnosta tässä kohtaa kun kaveruus en koe, että seurustelu tai muu on tässä vaiheessa järkevää kun selvittelee niin paljon vielä omia asioita ja tulihan tästäkin tyypistä ilmi kaikenlaista ja totesin ettei hänen seura tee hyvää. Hän ei pystynyt pelkkään kaveruuteen ja kirjotteluun, joten vaihtoehtona oli vaan katkaista homma.
Oon ollut tästä yhteyden katkamisesta tosi surullinen, koska on se että neuroepätyypillisiä ihmisiä on vähemmän ja kun löytää toisen samanlaisen juttelu ja jutut on helpompia, koska ei tarvitse selittää itseään auki kokoajan. Mut tää yhteyden katkasu tuntu jotenkin extra pahalta ja tunteet on tuntunut siltä että ihan kuin olisin eronnut oikeasti jostain ihmisestä. Se yhteys oli niin toivottu. Se kun on yksinäinen niin pienetkin sykäykset yhteyden tunteesta pistää kaikki sekasin. Oikein vituttaa ku asiat on miten on.
Tänään mä en halua olla raitis ja se on ok. Mä en aina halua sitä ja nyt tällä hetkellä mielummin olisin kännissä ja sekasin tuolla, mut kun ei se auta eikä ratkase mitään ja sama oravan rinki tapahtuu joka on jo kulutettu loppuun. Tunteita on tällä hetkellä liikaa haluaisin vaan kokoajan itkeä ja sit vuorostaan raivota.
Vihan tunne on vaikea sitä on harvemmin, mut ku se tulee niin sen purkaminen on haastavaa mulle. Meen vieläkin siitä tosi hämilleni ja yritän saada sen pois kehosta kun tekis mieli vaan huutaa kun mielipuoli välillä, mut ei ihan voi kuitenkaan ettei naapurit ihan huolestu.
Vaikeaa on tehdä asioita itsensä vuoksi ja yritän muistuttaa itseä, että yhteyden menetystä on ihan ok surra. Se on kuitenkin niin inhimillinen perus tarve joka meillä kaikilla on ja tää on nyt taas tämmönen rämpimis hetki joka tulee ja myös menee aikanaan ohi. Pelkään usein että ajaudun juomaan, koska miks mä tätä teen on ajatuksia tällä hetkellä. Ihan turhalta paskalta tuntuu, mut onneksi se on vaan tunne välillä voimakas vaan.
Jännä miten paikkakunnat ja jotkut tietyt muistijäljet aktivoituu vieläkin. Esim otin saunavuoron itselle ja tuli mieleen jotain 10 vuoden takaisia juttuja kuinka mentiin silloisen miehen kanssa saunaan ja aloteltiin iltaa kunnes mentiin siitä baariin ja vietettiin iltaa. Sanon että sinkkuna, työttömänä on ihan perseestä olla selvinpäin, koska sosiaalinen elämä pienenee ja olen nyt siinä vaiheessa, kun moni ihminen on jäänyt pois kun ne yhteydet on mulle haitallisia.
Tiedän myös tasan tarkkaan sen, kun avaan pullon avaan myös pääsyn kaikille haitallisille ihmisille mun elämään ja sama paska rinki vaan jatkuu. Mikään ei muutu siellä ja olis surullista olla vielä 20 vuoden päästä tässä samassa pisteessä missä nyt. On ollut tosi haastavaa viime aikoina pitää omia rajoja ja se tekee olon ihan järjettömän tukalaksi. On saanut oikein repiä selkärankaa ja miellyttämisen tarve ja on liikaa mitä mulla on. En yhtään ihmettele sananlaskuja että alkoholistit ei yleensä kestä itseään siksi ne juo.
Mun syy juoda on ollut puhtaasti se, ettei tarvis olla yksin. En tunne olevani yksinäinen, mut jos ulkopuolelta tulee näitä muistutuksia niin tajuan mun elämän olevan sisällöltään köyhää ja yksinäistä. Vaikka sinällänsä tarvii yksinoloa tosi paljon niin kyllä sit taas ihminen tarvii ihmiskontaktejakin aika paljon. Oon ihan mökki höperöitynytkin jo tässä kohtaa etten enää osaakkaan puhua kellekkään.
Mutta kaikesta huolimatta täällä mennään ja raittiutta on takana 1 vuosi ja 4kk. En edelleenkään uskois että täällä asti mennään, mutta päivä kerrallaan edelleen.