Tänään on tullut käytyä lenkillä metsässä todennäköisesti viimeistä kertaa näissä maisemissa. Monenlaisia tunteita on tullut käytyä läpi muuttoon. Ensimmäistä kertaa elämässä muutan selvinpäin kirkkailla aivoilla ja kyllähän sitä tunteet on tullut lujaa, mut jotenkin oon muuttunut ja nyt ne on helppo hyväksyä. On tullut surua, epävarmuutta, haikeutta, iloa, helpotusta ja tunnettakin, että oon valinnut väärin tai teen väärin ja toisinaan ajatellut etten haluakkaan tätä. Ymmärrän, että nämä kaikki pohjautuu pelkoon ja kaikki tää on inhimmillistä mitä käyn läpi. Tuntematon on pelottavaa ja aivot usein torjuu asioita jotka on pelottavia vaikka sisimmissään tietää, että tää olis oikein.
Oon pelännyt, että tää tulee liian äkkiä tai valitsin väärin tai muuta, mutta todellisuudessa en voi valita mitään väärin. Ne kaikki on polkuja ja oon kiitollinen joka ikisestä aikaisemmasta muutoksesta, ihmisestä mitä oon kohdannut, koska ne kaikki on tuoneet mut tähän pisteeseen missä nyt tällä hetkellä oon tätä kirjottamassa. Kiitollisuus valtaa mut tässä asiassa vaikkei tää helppoa ole ollutkaan tää on välttämätöntä ja tuntuu sellaiselta helpotukselta, et pääsen eteenpäin.
Asunto ei ole sellainen mitä aiemmin olisin toivonut tai muuta, mutta jokin siinä mua veti ja uskon sen olevan seuraava polku joka tähän kasvamisen tielle kuuluu. Lohduttavaa tietää, et kaikki kokemukset kuuluu mulle ja mä en voi valita mitään väärin.
Haluja on monenlaisia mut mitä mä oikeasti tarviin niin kuulen ne nyt. Tuntuu helpottavalta, että pääsen vaihtamaan ympäristöä musta on tuntunut jo pidemmän aikaa, etten kasva täällä enää ja koko paikkakunta on alkanut tuntumaan todella vieraalta. Nyt tuntuu siltä, että oon palaamassa kotiin. Opn asunut tässä asunnossa pisimpään koko elämäni aikana ennen oon muuttanut ja juossut karkuun olotiloja, eroja, ihmisiä, muistoja ja kaikki ne on olleet tarpeellisia. Nyt en juokse enää nyt hakeudun sinne missä mulla on oikeasti hyvä ja turvallinen olla.
En tiedä missä olen 5 vuoden päästä ja tuntuu helpottavalta ettei tarviikkaan tietää. Paitsi sen verran tiedän että nyt mä olen oikeessa suunnassa kaikki asiat on musta käsin lähteäviä ja suojelen itseäni valitsemalla asioita, jotka oikeesti on mulle terveitä ja hyvää tekeviä. Elämän ei kuulu olla vaikeaa vaan rauhallista, suht helppoa ja turvallista. Opettelen asioita koko elämän ajan ja mihinkään ei oo kiire enää. Outoa myöntää ääneen se etten tällä hetkellä pidä parisuhdetta tai muuta ykkösasiana niinkun ennen on ollut. Nyt tärkeintä mulle on oma hyvinvointi, turva ja kaikki mitä oon hakenut itseni ulkopuolelta sitä tiedostamatta on ollut mun sisällä. Siihen ei tarvita mitään ulkopuolista apu kirjaa yms vaan istumista itteni kanssa.
Tottakai mä kaipaan ja tarvitsenkin rakkautta, mut se näyttäytyy mun elämässä eri tavalla ja pariutumisen aika on myöhemmin opettelen hyväksymään sitä asiaa nyt. Outo matka tämä raittius, mutta niin oikea ja palkitseva. En vaihtaisi tätä mihinkään mistään hinnasta.