Eilen touhusin omia ja hain taas liikaa elämässä suuntaa. Havahduin taas tähän, et oon alkanut suorittaa elämää. Tää on ehkä sellainen haitallinen toiminta malli mitä oon pyörittänyt melkeinpä aina elämässä. Eli haen aina jotain luulin, et tää oli jäänyt jo mut ei näköjään ollutkaan. Tahti taas kiristyi ja turhautuminen on ollut ihan äärettömän isoa. Nyt ku oon työtön niin on hakenut jatkuvasti töitä. Istunut monta tuntia koneen äärellä pyörittänyt pyörittänyt hakenut googlettanut välimatkat ja kaikki. Sit seuraava juttu oon jatkuvasti hakenut asuntoa, kirjotellut, kattonut ympäristöä ja jossain vaiheessa aloin hakemaan kaikkea mikä ei edes tunnu hyvältä mitä helvettiä vois vaan kysyä? Sit vielä toi parisuhde homma. Oon luullut, etten hae enää sitäkään mutta siellä deittiapissa mä roikuin, tutustuin ihmiseen ja totesin taas samalla vanhalla paskalla kaavalla, että eihän tässä ole mitään järkeä?? ja jumankauta tää on raskasta! En edes oo tajunnut että tää mun yli aikaansaava suoritus luonne näkyy tälläkin tavalla ja niin sokea oon tälle toiminnalle ollut.
Tää jatkuva hakeminen on alkanut syömään mua ihan kunnolla. OIkein ihailen sellaisia ihmisiä, jotka osaa antaa asioiden vaan olla. Mulla se on selkeästi tämmönen harjottelun kohde. Oon monta päivää ihmetellyt miks mun hermosto on kuormittunut kun en oo omasta mielestä tehnyt yhtään mitään ja eilen tulikin sit stoppi. Olin taas touhunut aamusta asti enkä rauhottunut päivän aikana kertaakaan, tehnyt pilatesta vaikka tiesin jo että mieli on varotellut omasta olotilasta pitkään. Unohdan aina tän saman, et jos hermosto on ylivirttynyt, niin mä en voi tehdä raskasta liikuntaa tai muuta sellaista joka rasittaa sitä entisestään, että mieli, ajatukset, keho, tunteet kaikki on yhteydessä! Eilen kun pyöräilin metsälenkiltä kotiin, niin ylämäen jälkeen jouduin pysähtymään. Mun sydämen rytmit meni sekaisin ja pumppu hakkas ihan älyttömän lujaa ja happi meni tiukille.
Näitä on ollut mulla aiemminkin ja joka kerta mä oon tehnyt liikaa. Joko mielellä tai keholla tai hyvässä lykyssä molemmilla. Meni todella pitkä aika kun mun keho rauhottui ja uskalsin hypätä pyörän selkään. Pelkäsin, että tajuu lähtee. Se on mun kehon iso merkki et nyt on aika rauhottua ja jos et rauhotu, niin sehän pistää sen rauhottumaan!
Oudointa tässä on se, että oon tainnut tottua uupumiseen. En huomannut tätä taas ollenkaan vaikka merkkejä on ollut, mutta kehossa ne ei ole niinkään tuntuneet. Hyvä muistutus taas, ettei elämää vaan voi suorittaa, että pitäis elääkkin välissä. MUTTA MITEN? se selviää sitte tässä ajanmyötä. Ihan normi kodin askareetkin voi olla jo tarpeeksi päivälle. Nyt sovin itseni kanssa kiellon työpaikkojen, asuntojen tai minkään asian metsästykseen.
Tänään oon tehnyt vain kotijuttuja ja makoilin ihan keskellä päivää. Ennen tein sitä enemmän nyt se on vaan unohtunut taasen. En nukkunut oikein viime yönä heräilin todella monta kertaa. Mikä ihme kiire on saada kaikki elämän osa-alueet kerralla kuntoon? Raittius kyllä pistää kaikki niin raa-asti välillä nenän eteen, että se syö kyllä olotilaa.
Aiemmin oon ollut niin alkoholin turruttama ja se on ollut mulla semmonen minkä avulla oon jaksanut elämän isot muutokset, työpaikat, harkat, asunnot. Nyt oon ensimmäistä kertaa elämässäni asunut näin pitkään yhdessä asunnossa. Sekin on tosi kummallista. Pää on tosi ihmeissään ollut viime päivät.
Kaverikin tokas mulle tossa, että onhan tossa jo itessään hirveen isoa muutosta yksinäänkin jo, et on raittiina siihen päälle tunteiden opettelu ja sietäminen ja sit vielä erityisherkkyys, neurotyypillisyys. AIKA PALJON JO!
Niin ehkä tää riittää tälle vuodelle jo. Katotaan sitten ens vuonna mitä seuraavaksi. Nyt on niin VÄSYNYT! Kevätkin väsyttää ihan hirveästi vaikka tosi ihana onkin. Muuttoa mä en nyt jaksa. tai ihmisiä, itteäni tai yhtään mitään.