Kupiton karkauskuukausi

6vk juomatta,tänään on omat synttärit. Vähä himottas narauttaa pullo auki… katsotaan mitä pvä tuo tullessaan…

Onnittelut Nahkapiiska 6 viikosta ja synttäreistäsi! Älä kuitenkaan pilaa synttäreitäsi ja eikös sulla ollut joku 2 kk koeaikakin vielä kesken? Hyvää synttäriviikonloppua kuitenkin!

t. Juhani

Urtsi, kyllä mullakin noita repsahduksia tuli aika paljon aivan saman päivän sisälläkin, mutta lopulta onnistuin pysymään siinä, miten halusin toimia ja itseluottamus on jo nyt palautunut ennalleen. Tunnistan kuitenkin nuo fiiliksesi ja itse olin aika pettynyt itseeni kun kaksi päivääkin ilman teki tiukkaa. Maksimi oli 5 päivää. Aika hyvään riippuvuuteen sitä oli siis itsensä ajanut. Siitä se muutos sitten lähti.

Millaisissa tunnelmissa viikonloppu on kaikilla alkanut?

No täällä hyvin, ei ole ollut kaljan tuskia. En oo ollu pahalla päällä enkä vittuillu kellekään viinan tuskissa, - niinku tiijättä että sitä tullee harrastettua ku
joutuu olleen selvänä, nyt ei oo ollu semmosia hommia ollenkaan, ehkä siksikin tämä on jotenki nyt erilaista selviämistä ja selevinpäin oloa. meikäläisellä ei oo koskaan ollu mitään vaikutusta mikä pvä on ku mottia tuli raapastua, siksi joka päivä on vähä niinku vaarallinen sen suhteen. Takaraivossa on kyllä suunnitelma etten oo lopettanut, otan varmana vielä joku pvä. Tein tyhmän suunnitelman että otan yksin tönkit, vejän oven lukkoon ja verhot kiinni, ettei kukaan tiijä että oon ollu kännissä… Mutta ei se onnistu ku ite tietää että on mokannu ja hyvä homma menny mönkään ja alottaa taas pvät alusta. Se pvä eio ainakaan tänään, mutta joskus se ehkä tulee.en tiijä. Hyi ku ajatteleeki.

Tuli vähä väärin laitettua… Kaikillehan joka pvä on vaikea pävä… Sori!.tulee kirjoitettua liian tönkkiinki.hävettää ja rupes vituttaanki nyt.

Selvänä meni synttärit :smiley: ei ees tehnyt mieli, 1.5l meni vissyä sunan jälkeen.

Hieno homma Nahkapiiska77. Ja Kaamanen ällös ole milläskään, tämä paikka juurikin sitä varten jotta saa tuntojansa purkaa, ihan laidasta laitaan.

Onnittelut!:slight_smile:
Täälläkin menty raittiina!

t. Juhani

Jee. Nollilla on menty. Nyt parina yönä saanu nukuttua kunnolla ja näkyny sentään uniaki. Aika pitkään siihen meniki. Melkeen(melekeen) innolla odottelen ens yötä. Kahvinkeitin meinas sipata, sitä rassaillu tämän pvän, ja tietenki lunta on pukattu åkså. Ei haluta keskikalijaa yhtään.

Tipaton hiitolomamatka takana.
Jännä juttu, eihän tuo nyt niin erilaista (lue tylsempää) olle ilman viinejä, matka tai elämä.
Sen kun vaan muistaisi pidemmälläkin aikavälillä. Harjoitus kai tekee tässäkin lajissa mestarin.

Kuinka moni muu meinaa kuivatella samaan syssyyn maaliskuunkin? :slight_smile:

Terve. Mulla lipsahti eilen, 15 nakkasin koko pvän aikana ja ihan tillintallin muka. Meikä aloittaa nyt part II. Vituttaa ku munasin. Tämä pvä mennee sängysä. Ei oo sääli olo mutta silti. Nooh nätti pvä tullee ainaki kelin puolesta

Alkaa tämä kurpiton/kupiton olla loppusuoralla ja en nyt ihan puhtaasti ollut mukana kun viime lauantaina oli juhlat joissa join viiniä.
Ja kummasti mulla ei edes ole mitään paskoja fiiliksiä asiasta :open_mouth: toki pieni ääni mun sisällä on kalkatellut, että entä jos olisitkin ihan nollalinjalla mennyt nuokin bileet? mutta sen äänen kanssa jatkan siis harjoittelua enkä sen toisen pirullisemman kanssa :sunglasses:

Ja Kaamanen käännä se vitutus voimaksi, ei muuta kuin ylös vaan jatkamaan taivalta. Hyvin helposti näissä tilanteissa tulee mieleen, että väliäkös sillä kun meni jo pieleen. Mulla ainakin on ollut semmosia ajatuksia, että kun join itseni krapulaan jo niin ryypätä lisää. Vaan ei se niin ole. Tsemppiä.

Hei!

Minä lopetin alkon käytön 2.2. sunnuntaina ja olen ollut koko helmikuun siitä asti juomatta.

En ollut aluksi kovin innokas “tipattomiin kuukausiin”. Ne on olleet minusta sellaisia muotijuttuja, joita karsastan. Itse kun on kamppaillut vuosia alkoholiongelman kanssa niin sellaiset ei alko-ongelmaisten ihmisten tipaton itsekehumiset ovat tuntuneet huomionhakuisilta ja ärsyttäviltäkin. Täällä on tietysti eri meininki. Olen seurannut tätä ketjua ja pari viestiä tänne kirjoittanutkin.

Olen sitoutunut myös maaliskuun alkottomuuteen ja seurailen täällä taustalla palstaa.

Olen aivan samaa mieltä nuista (ehkä amatöörien) muotivirtauksista. Kiinnosta yhtään. Mutta tänään mulla on vapaaehtoinen karanteeni pvä ja kamuille iski karenssi, ei kylävieraita tänään. Kyllä tämä tästä, pittää saaha ajatus maailma kohilleen taas jne. Eihän tuota niin mahoton tullu lotrattua.pitkin hampain annan itselleni anteeksi ja unohan että on pvä nro 1.hyi.

Moi,

voisin lähteä siihen maaliskuuhun mukaan, ainakin siten, että pyrin esim. yhteen ottokertaan kuun aikana, ja ettei silloinkaan mitään älyttömiä humaloita.
Vähän on tällaista selittelyä, mutta on se ainakin vähentämistä, vaikka on kyllä selittelyäkin.

Nyt vähän väsyttää ja tilanne on se, että tänään melkein ajetaan mut kotoa kaupungille. No vähän siihen suuntaan, voisin kyllä sinnekin jäädä. Ja tietysti siellä muutakin voisi tehdä, mutta… En suoraan sanottuna ole nyt varma, miten tänään teen. Ja se on totta, että jokin moka on huono perustelu sille, että mokataan nyt uudestaan vaan, kun kerran jo mokattua tuli (tämä karkauskuukausi).
Ei edes hirveästi tee mieli lähteä mihinkään kaljalle, mutta saa nähdä.

Tällaista vatulointia. Aurinkoista viikonloppua,

t. Urz

Hyvä urzi. Hyvin sanottu selittelystä ja vähentämisestä. Sehän on hyvä jos ajattelet etes koko vähentämistä, mahat olla samanlainen kuin minäki. Ennen ei tullu paljo ajateltua missä ja millon tuli kaajettua, melekeen joka paikassa. Hyvä me ku ollaan saatu etes sen verran aikaan, että ajatellaan asiaa. On se eteenpäin sekin. Tsemiä. Hyvät viikonloput.

Mukana “sinnitellää”

Olen kiinnittänyt huomioita, että viinilasi esiintyy jos missä. Somessa perjantai-iltaisin on viinilasillisten kuvia perheellisten “kotitouhuissa”, ja myös joihinkin blogeihin on kuvattu viinilasillisen kuvia, se on kuin ylellinen ajanviettotapa perjantaisin ja minä olen miettinyt, että mihin ne niitä lasillisiaan tarvii? Minä kun en tarvi enää mihinkään, niin minun on vaikea samaistua.

Moi,
joo, kyllähän sitä sellaista mielikuvan luontia on, että viinilasit ym. Kyllä se voi piristää, mutta muullakin ja paremmalla tavalla voi piristyä (ja varsinkin, jos harkinta kantaa seuraavaan päivään).
Kyllä ne mielihalut ja -kuvatkin voivat varmasti muuttua.

Kiitos, Kaamanen, kyllä tässä jotain edistymistä on tapahtunut kai… ja mä nyt kohdistan kupittoman kuukauden tavoittelun nyt sitten taas maaliskuulle.

Onnittelut kaikille, jotka nyt tämän helmi-karkauskuukauden olitte nolla-linjalla! Hienoa!

Hyviä viikonloppuja!

t. Urz

Kiitos onnitteluista. Kyllä kuukausi on menty selviä vesiä seilaten. Alku oli vaikea, mutta näillä vesillä tahdon jatkaa seilaten kohti kevättä.