Vieläkin harmittaa ku vetasin muutaman oluen, olinhan sentään pitkästi toista kk ilman. Miten voiki muka olla näin masis. Mietiskelin tuossa että olin melkeen 10% jo vuodesta juomatta, niin on se aika paljo jos vertaa vaikka eurojaskan 100 milj päävoittoon ja voitat siitä 10%.mutta jos haluan koko potin niin ois se mukavempi, eli summasummaarum,korkit ja sokat ynnämuut törpöt saa pysyä kiinni nyt.
Hei Kaamanen! Maaliskuu on alkanut ja se on uusi mahdollisuus toteuttaa se mitä haluat. Mikset ajattelisi niitä juotuja törppöjä oppimiskokemuksena? Nyt tiedät ettet jää mistään paitsi vaikket tempautuisi oluiden valtaan harmaina päivinä. Harmaiden päivien jälkeen tulee aivan varmasti auringonpaiste, mutta juopottelemalla saakin aikaiseksi vain “verhot kiinni”- ilman, eikä enää huomaa kuinka kaunis ja raikas sadepäiväkin voi olla. ![]()
Hienoa kun olet niin päättäväinen. Onnistut kyllä. Tsemppaat minuakin päättäväisyydelläsi. Saan voimaa, kun joku sanoo sen noin suoraan ääneen, se tuntuu hyvältä.
Jaha, - en ois uskonu, että meikän jutut antaa tsemiä. Tosi mukava kuulla, haaveilen jo työpaikasta katkolla.aivokoteloon on tänään saapunut jo A luokan ajatuksia(alkottomia)ei oo ööli käyny mielessä pätkääkään kyllä moneen päivään, (3)ja b luokan leffoja katellu. Siinä on sunday night fiiveriä ihan noketsu.
Turvonneet kasvot, - normaaliksi muuttuneet, vapisevat kädet, - lasiin oli juuttuneet, kaukana on vaimot, armaat ja suuttuneet. Oi elämää. Symboliikkaa siinä piisaa kun jaksaa sen taaaas ymmärtää.reetulta melkein plakioitua juttua. Aamu on viisaampi iltaa. Ei janota yhtään, verhot on auki.11h tirsat tuli vetästyä, ei muuten oo uniapneakaan vissiin vaivaannu pitkiin aikoihin ku laihtunu täsä yms. Ennen kamut sano aina että ku meikä nukkui, niin hirveitä katkoksia vetelin ja kännissä vielä pitempiä. No ei nykyään oo ollu kukaan kyllä kuuntelemassa, mutta jos naamataulun kuolanmäörästä voi jotaki päätellä niin en o apneillu , en ees muista. 4s pvä vasta.en oo ajatellu lopettajiin liittyä, en ainakaan ennen ku oon pystyny olemaan 1-2v selvänä, nyt on tarkoitus vähentää.
Joo. Motitonta maaliskuuta vaan kaikille! Nyt se otti ja kusi tuo minun kahvinkeitin remontti minkä tein toissa viikolla. No, tilasin osat makso reilu 24lootan verran, yllättävän palio saa silläki rahalla hommattua vehkeitä
kenttä olosuhde/kattila kahvia täsä hörrpätä tämä vko. Haluttas oikiastaan muuttaakki johonki, 9v asunu tässä, ei tämä huono kämppä oo saunarempanki tekivät toissa kesänä.kyllästyttää vain, no ehkä liikaa virtaa vaan ukkelissa. Täältä tähän.ps päiväkin jatkunu pirusti, aamulla näkee jo puoliseittemän maissa ja illalla kuin pitkään liekkään.
Kuulostaa Kaamanen hyvältä! Aamukahvi on parhaimmillaan päivän hienoimpia hetkiä. Täynnä odotusta ja yön tuomaa levollisuutta.
Hehhee, vai olet jo kohta katkolla töissä. Miksei, vähän vielä voisit harjoitella.
Pysytään kuulolla!
Mitens Urtsi menee nykyään. Ja miks ei muillakin? Kupiton karkauskuukausi meni ja nyt pitäs vissiin avata maaliskuulle uus ketju,…vai jokohan se on ![]()
Moikka,
kiitos kysymästä, Tiikeri.
Eilen otin, ja jatkui kai ihan vähän tämän vuorokauden puolelle. Miksi? Tapa, oli vain mielihalu, vaikkei oikeasti mikään kova hinku.
Kuten lähes aina: Olisi voinut jäädä väliin.
Mutta aloitan karkauskuukauteni uudestaan.
Ja luovutan karakuskuukauden olympiatulen Kaamaselle, joka ehkä vie sen – ehkä kompuroiden, ehkä ei – jopa karkausvuoden maaliin, niin uskon! Go Kaamanen!
Eli Kaamaselle tsempit, kuulostaa, että olet hyvällä meiningillä ja uskon, että kaiketi tavoittelemasi tipaton vuosikin täyttyy.
Se varmaan sujuu siitä, kun lähtee vähän pidemmälti käyntiin. Yksi kaverini, jolle on kuppi maistunut, piti kuukauden breikkiä ja sanoi, että kun hän siihen pystyy, pystyy siihen kuka vain. No, ei se nyt ehkä niin ole, aina voi hetkessä livahtaa nopeasti, jos ei ole hereillä.
Luin muuten aikaisemmin Juhani Seppäsen Selvästi juovuksissa -kirjan. Tykkäsin siitä. Ehkä Kaamanen ja muut saatte siitä jotain lisäbuustia, jos kirja ei ole tuttu.
Ja terveistsempit myös Lempeälle ketulle ja muille, matka jatkuu,
t. Urz
P.S. Koetan varautua tosiaan spesiaalisti juuri perjantai-iltoja varten. Siinä on se mun vaaranpaikka, sen eilenkin tiedostin, mutta täytyy jotenkin pohjustaa vielä sitä perjantai-iltaa, ja esim. sitoutua lukemaan hiljaa ääneen omia päiväkirjamerkintöjä (ne voivat kyllä kääntää kelkan). Uskon, että siihen löytyy järkevämpiäkin juttuja ihan OK siihen pe-illalle.
Hei!
Kiitos tsempistä Urtsi. Täällä minäkin olen ollut juomatta 2.2. lähtien eli maaliskuu alkoi raittiina ja on jatkunut tähän hetkeen asti nyt kun maaliskuuta jo eletään.
Ikävä kuulla ettei raittius ole pitänyt, vaan vanhat tavat ovat vieneet mennessään. Näyttää siltä, että voisit olla ilmankin, mutta et halua. Se tuntuu olevan melko yleistä.
Minulle juominen tuo pidempi aikaisena seuralaisena niin paljon ikäviä tunnelmia, masennuksen, joka lamauttaa elämän, että minun on huomattavasti parempi olla ilman.
Voisin juoda vaikka nyt yhden, säännöllisesti vaikka muutaman ilman ongelmia, mutta kuten olen huomannut niin vuoden päästä joisin edelleen joka päivä ja kärsisin asiasta. Siksi en juo nyt. Hyvin pieniä valintoja tässä hetkessä, jotka kuitenkin vaikuttavat hyvin pitkälle tulevaisuuteeni. Kun on rämpinyt riittävän usein masennuksen mustista vesistä rannalle, ei halua enää kastella itseään uudestaan noissa vesissä.
Jaa että karkausvuoden olympiatuli mullekko, kiitos vaan, mutta en tiijä. En tiijä oikein mitä ajatella palio mistään just nyt. Suunnittelen jo seuraavaa juopottelua kesän alkuun. Kävis metsäretkellä yksin juopottelemassa ja lupais siellä sitte lopettaa kokonaan, semmoinen niinku lupaus reissu. Kerran tein semmosen retken-90luvun loppupuolella ku oli tullu rötösteltyä ja kännättyä ja mitta tuli täyteen. Päätin siellä kukkulalla(mulla oli yks semmonen korkia paikka mistä näki kauas) nykyään sieltä ei nää ku sinne on kasvanu metsä, niin päätin lähteä ja parantaa elämäni. No sitte lähin n700km päähän kouluun.no rötöstelyä jäi mutta Alko ei. 3-4v meni sillä reissulla, ja päissään tuli oltua Sanotaanko helevetisti. Tiijän jo etu käteen että varmana jos meen semmoselle retkelle niin itkettyä tullee. Ja se itku tullee siitä ku tullee alkoa ikävä, mutta pakko Kait siitä on päästää irti, jäähyväiset alkolle. En tiijä näitä ku alakaa miettiin niin jano Kait mulla meinaa tulla ja haluttas kännissä funtsia muka enempi tätäkin hommaa. Ja paskat. Alan autokauppoja hieroon ja lähen maitokauppaan.
Tuon kirjan laitan muistiin. Oon huono lukemaan, papillonin 2kertaa ja täällä Pohjantähden alla kans2kertaa.jonkulaisia selviytymistarinoita neki.
Onneksi Kaamanen sinun ei tarvitse kiivetä sinne näköalapaikkaasi nyt. Valinta on kesällä.
Luopuminen ystävästä, jonka nimi on Alkoholi. Minulle se on ollut miesystävä, ystävä, lohduttaja, mukava kaveri, huono kiukutteleva kaveri, taattu seura silti, kuuntelija, lohduttaja, odotus tapaamisista, hyvän yön toivotus, kieroutunut yksinäisyys, aamun ensisuudelma, alkoholi on ollut yhtä kuin minä. Muuta en ole tarvinut. Kyllä, luopumalla siitä, itku siinä kuitenkin tulee, jotain lähtee, jonka varaan on turvannut. Täytyy tavoitella kohti uutta ja tuntematonta. Itku epävarmuudesta, helpotuksesta. Luopuminen on vapautus kahleesta.
moi, pitkästä aikaa.
Ketju on hiljennyt poissaollessa, mutta toivottavasti kaikilla kaikki hyvin -olette saaneet olla terveinä ja kupittomina.
Täällä kaikki ok, seuraavaksi täyttyy tipaton huhtikuu, toivon.
Pientä kisaväsymystä on ilmassa ja menneenä viikonloppuna laitoin jo skumpan kylmäänkin, mutta viime metreillä päätin pitäytyä Jaffassa.
Uni on selkeästi parantunut, pelottavan kauan sen rytmin paluu tosin kesti, melkein 8 viikkoa. Olisi pitänyt uskaltaa sinne lääkäriin ja labraan, niin nyt voisi saada mielen vahvistusta parantuneista arvoista? Painoa tässä kevään mittaan saanut pois sen 10%, jonka kehutaan alan aviiseissa myös näkyvän arvoissa. Urakkaa on jäljellä tosin toinen mokoma, joten ei tässä nimimerkkiä tarvetta vaihtaa ole, ei.
Seuraava etappi tipattomuudessa on henkisesti Vappu, jonka jälkeen sitten tietysti heti perään Juhannus (ja lomat ja… elämä). Mitään lupauksia en ole itselleni tehnyt. Tammikuussa tavoitteliln tipatonta, joka vähitellen hiljaisesti muuttui haaveeksi 100 päivän tipattomasta. Ehkä pitäisi asettaa uusi tavoite, vaikka puolivuotta? Jotain kai kertoo riippuvuudesta, että ajatus sitoutumisesta (ihan itselle) 6 kk juomattomuuteen vähän ahdistaa (vaikka puolet jo plakkarissa). Noh, katsotaan - mikään maailmassa kun ei juuri nyt ole kuten ennen. Poikkeuksellisia aikoja, myös Fatson ja alkon suhteen.
voikaa hyvin!
F.