Heippa taas mac, kiva kun käyt ilmoittautumassa ja vielä mukavampaa, että parempi päivä on menossa.
Toivo ei ole koskaan tyhmää. Mä olen sitä mieltä, että kun hoitaa itseään eikä ole niin riipuksissa siihen päihdesairaaseen, niin selviää pienemmillä vaurioilla, vaikka se raittius ei kestäisikään. On helppo sanoa, että tulevaisuutta ei kannata murehtia, mutta niin vaikea toteuttaa.
Sitäkään ei tiedä milloin sen luovuttamisen aika tulee. Se tulee sitten kun on tullakseen. Jos on tullakseen. Mä olen sitä mieltä, että pienetkin teot voivat muuttaa elämänlaatua ratkaisevasti, vaikka mitään kamalan suuria muutoksia ei äkkiä tahtuisikaan. Kultakala on hyvä esimerkki siitä, miten omalla asenteella ja toiminnalla voi vaikuttaa omaan elämäänsä. Anteeksi kultis puuttumiseni, mutta olen seurannut täällä netin välityksellä, miten salaa itkevästä uhrista on tullut elämän iloinen nainen, joka keksii mitä kummallisempia juttuja itseään varten. Ja mies juo edelleen, se ei siis ole onnellisuuden mitta kuitenkaan. (Nyt mietin, että sanoinko jotenkin väärin. Voiko tuosta loukkantua? Jätän sen kuitenkin.)
Mä kuvittelin aina, että mun elämäni paranee sitten kun mies lopettaa päihteilyn. Sitten on kaikki hyvin. Mutta en tajunnut, että mä olen itse vastuussa omasta onnestani, mitä tahansa mies tekikään. Tää voi tuntua omituiselta, eikä mun kanssa tarvitse olla samaa mieltä.
Ihana kuitenkin huomata, että löydät niitä pieniä iloisia asioita elämästäsi. Se on tärkeää. Mä huomasin silloin jossain vaiheessa, että mä olin kadottanut kyvyn iloita pienistä asioista. Aamu-usvasta pellolla, kauniista kuurasta puissa, lasten naurusta, hevosen pehmeästä turvasta ja kissan kehräyksestä. Ne mä olen saanut takaisin ja vain siksi, että aloin hoitaa itseäni.
Pysy kanavalla, täällä ollaan tukena niin ylä- kun alamäissäkin.