kumpi on sairaampi alkoholisti vai alkoholistin puoliso?

Heippa Vieras, vastaan vielä kerran vaikka itse jo pyysit että unohdettais koko asia. Tuli tästä vaan vielä asiaa;

Juuri nyt meillä on tilanne sellainen että mun mies pitää huolta lähes koko huushollin tuloista, siitäkin huolimatta että joudun itse olemaan paljon töissä (=pois kotoa) ja sieltä ei kuitenkaan juuri rahaa tule (en kerro miksi). Vedämpä vaan aloittamani projektin loppuun. Röökini kustannan itse. Joutuu vielä kuuntelemaan mun huokailut kaupan päällisiks. Olemme kuitenkin asian selvittäneet eikä tilanne kiusaa kumpaakaan (olen kehittynyt ihmisenä, ennen en olis voinut kuvitellakaan eläväni toisen varassa taloudellisesti)

Lapseni (26)ja hänen jälkeläisensä ovat aika lailla mun ajatuksissa ja elämässä, vaikka en heistä kirjoittelekaan. Esimerkiksi siksi, että mut voi olla aika helppo tunnistaa näistä jutuista. Miksi siis levittelisin hänen asioitaan täällä.

Vielä siitä aitoudesta ja syvyydestä. Tekeekö esim minusta epäaidon se, että pystyn hetkessä muuttumaan kulman gimmasta ladyksi (vaatteet olis kyllä hyvä ehtiä vaihtamaan, mutta ei välttämätön) jos tilanne sitä vaatii. Ja joskus vaatii. Joskus saan suurta sairasta tyydytystä siitä jos onnistun jotain ilkeää lohkaisemaan jonka toinen tajuaa (toivottavasti) vasta pitkän ajan kuluttua.
Pidän itse itseäni aitona monista kameleonttimaisista ja paskamaisista taipumuksistani huolimatta.

Luepas Kultakalan utut uusiks. Miten hän vastaa niille, joita ei “tunne” ja jotka tänne hädissään kirjoittaa.
Lue myös ne draama jutut. Niissä on suurta syvyyttä ja aitoutta. Kultiksella vaan on sana hallussa.
Itse en päässyt ykköspallia lähellekään (miedosti panostava jäsen),
mutta koska olen vaan ihminen ja joskus kateus iskee, tunnen sitä lievästi nyt.
Itse löysin suurta huumoria Tyttelin kirjoituksen loppukaneetista “lapsista en ole juurikaan kirjoitanut, koska minulla ei niitä ole” ja hän on ihminen joka kirjoittaa aina kauniisti.

Mulla ei nyt oikeasti ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. En edes tutkistellut itseäni mitenkään erityisemmin. Pohdiskelin vaan sitä aitoutta ja syvyyttä.

Lopuksi vielä, teitä oli kästtääkseni kaksi Vierasta eilen täällä. En tiedä kumman tekstiä lainasin. Jos kuitenkin tuntuu että täältä voisi jotain saada/antaa, pysykää kanavalla.

Kiitos kpA

Ei tässä huonommilleen hävitty. Syvällisyydessä jään palkintosijojen ulkopuolelle.

Pitäisiköhän tämä lopettaa, niinkuin Kalevi jo käski. Hyvä tuo on tuo muistutus, että näitä lukee joku muukin.

Ja mä pidän tätä parisuhdepalstana. Mun mies ei ole ongelma, vaan sen alkoholinkäyttö. Tällä hetkellä olen aika sujut asian kanssa, mutta jos muistan oikein viimeistään jouluna nousee savu korvista.

Sitä sanotaan vuodenkierroksi.

Lapseni eivät ole minulle ongelma. He kyllä aiheuttavat mielenkiintoisia tilanteita, joissa oppii paljon itsestään. Esimerkiksi ennen lapsia olin mielestäni lupsakka ja huumorintajuinen.

Lastenhuoneeseen improvisoitu vesipuisto nosti nopeasti esiin kireän ja huumorintajuttoman olennon. Kuten myös kahdessa viikossa puhkikäytetyt kengät yms pikkujutut, jotka ovat olleet halpoja, koska ovat olleet VAIN RAHAA.

Sitten on asioita, joita en vaan suostu ymmärtämään. Juuri nyt menossa on terveyspalvelut. Mä en ole käynyt (kunnallisessa)lääkärissä valittamassa… viiteentoista vuoteen? Jos siis mukaan ei lasketa sitä, kun piti saada sairaslomaa :sunglasses: sekin kuuluisi tunnustusten luolaan.

Ei jukoliste. Aikuinen saa mädätä kipuineen rauhassa. (Vertailun vuoksi: sama vaiva oireili jo 5v sitten. Silloin sain ajan 3viikon päähän, mutta peruin sen kun ajattelin että joku tarvinnee sen ajan kipeämmin.)

Minä maksan ilolla veroja, jos saamme pari lääkäriä tänne lisää. Ja mikä positiivista: lapset ovat saaneet AINA ajan samaksi päiväksi.

Ehkä nämä vaivat ovat psykosomaattisia? Juu, tasaiseen tahtiin olutta kiskova miehenpuoli samassa osoitteessa on sairastuttanut minut.

Vielä, kun vieras nyt sai ajatukset pöhisemään tässä ajukopassa: juu, mä olen päättänyt kestää tämän miehen rinnalla, juu, meillä menee just nyt ihan hyvin, juu, mä pysyn palstalla koska sitten kun pimeys+olut+sisälläolo nousee siihen pisteeseen että hermot palaa niin täällä on yhä ne ihmiset, joilta saa voimaa.

Nyt. Lopeta.

Hei kaikki ihmiset, tulkaa meille raparperipiirakalle. Lisäksi kitkin nurmikolta nokkoset, joten voin tehdä almatsulle vertailun vuoksi nokkospannarin. Hillo on sit kaupan hilloo.

Joko alkaa Kultakalan syvyys löytyä. On tulkinnut kirjoitukset oikein.
Kaikille ihmisille raparperipiirakkaa ja almatsulle nokkospannaria.
Mulla on suuri tarve olla aina oikeassa ja niinpä olinkin tuossa edellisessä kun olin löytävinäni sitä syvyyttä hänen jutuista.

Tuli vielä mieleen, saanko edes sitä kaupan hilloa niiden nokkosten kanssa??? :question:

Sain tuosta sigridin kirjoituksesta ajatuksen, että haluan olla vielä pikkasen vähemmän anonyymi, ja katsokaas mitä tein :smiley: .

Olen varmaan pari sataa viestiä jo kirjoittanut, mutta nyt vasta sain rekisteröityä itseni. TADAA!

Olo on kuin uudestisyntynyt :laughing: .

Höö… siis kun valittaa, niin on syvällinen?

Luin punastellen oman juttuni :blush: ja en mitenkään sano että voisin nyt ümmartaa täysin päihdeongelmaansa apua hakeneita, mutta kyllä avun saaminen julkiselta sektorilta on työn takana.

Periaatteessa yritän välttää valittamista, koska olen sitä mieltä että ihminen voi aina valita asenteensa. Voi tehdä tai tyytyä osaansa. Eikä mikään ole kiveen hakattua!

Sinäkin almatsu siellä, eiks ole hyvä ettet ole enää sama ihminen kuin x vuotta sitten? Nuoruuden mustavalkoisuus on ihanaa, sitten tulee nämä harmaan sävyt ja kaikki muutkin värit.

Sit voi valita, kasvaako viisaaksi vanhukseksi vai kärttyiseksi kääkäksi. Tai tuleeko olemaan jotain siltä väliltä.

Laitetaan sulle vielä kermavaahtoo, niin ei ole niin terveellistä :wink:

Hyvä kpA. Nyt täällä on toinenkin miedosti panostava jäsen mun lisäksi. Olen siis myös vahingoniloinen (taas yksi pahukka lisää, ehkä vieras sai mut sittenkin tekemään itsetutkistelua). Mitäs kirjoitit ne parisataa viestiä rekisteröitymättä. Häh hää. Ole iloinen ettei kukaan kerinnyt napata sun nickiä. :stuck_out_tongue:

No siitähän mä aloin huolestua, että joku ois voinu vaikka mun nimissä kirjoittaa. Mites sitten suu ois pantu? Änkyti änkyti :laughing:

Siis silmät pyörii päässä…

(tuon edellisen kirjoittamiseen meni sen verran aikaa, että ehditte siihen väliin pöllähtää)

Oi, kpA, tuo osoittaa halua sitoutua ja rakentaa suhdettamme! Siis tätä kimppajuttua, emmää ole ketään omimassa…

Sulle kans kermavaahtoo. Ja sun lapsilles!

Kirjotettiinkohan jotenkin päällekkäin? Sanoin löytäneeni syvyyttä sun draamasta enkä valituksesta!

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Kaivaisin tähän nyt jonkun kaverihalin sulle almatsu, mutta oikeesti on työputki - ja into päällä, joten ihan lyhyesti vaan. Ja se että yleensä olen palstailemassa niin naiset on moniajotaitureita, päässä ehtii tapahtua kaikenlaista lyhyessä ajassa.

Kaikkee ei tarvii prosessoida kerralla, voi vähän niinku märehtiä.

Eikä olen ensimmäinen kerta kun joku ei mun juttui ymmärrä. Ja siitä pidän kiinni, että syvyyttä ei ole, korkeutta vaan…

Nyt toi kokispullon korkki kiinni. Olen taas niin hyvällä tuulella että teen liian hyviä tarjouksia. Siis halpoja. Eli ei hyviä…

Ai. Työnteon, plinkkeilyn ja kokiksen lipityksen sekaan olen selannut myös kirjaa “helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan”. Asiaa.

OK, ok, on korkeutta ei syvyyttä. Hyvä hyvä hyväksytään. En oo muuten ihan toimetonna ollut mäkään vaikka kotona hommia nyt teenkin vielä. Ja siinä sivussa tulostellut almatsumaiset hääkutsut, A4 kokoa tietenkin, mutta en nyt sentään ihan blancolle paperille. Kokista ei oo. Joutuu juoda vettä. Lähden tästä nyt sitten ihan niinku sinne duuniin varsinaisesti tekeen lisää duunii, joten eiköhän kuulla taas kunhan sinne kerkiän.

Voi miten ylpee mun sulhanen on kun kutsut sain aikaseks. Ei tarvinnu kehotella ku pari viikkoo. (niiden suvus kaikki tehdään ajoissa)(ja niitä on paljon)(mulla vaan muutama sukulainen)(onneksi ystäviä).

Sitä odotellen…

Tietääkö suku jo häistä vai tuleeko kutsut ihan yllärinä?

Meill oli yks hääkutsu kesälle, mut sitten tuli jotain eikä ole häitä kesäksi luvassa. Siis pariskunta mennee naimisiin, me ei vaan mennä sitä todistamaan.

Mä olisin voinut hyvinkin tulla kutsukorttitalkoisiin. Kai teillä sentään hääaskartelut on tekemättä? Lahjoitin just tosin kourallisen glitterkyniä naapuriin, kun niitä alkoi olla askarteluvasun pohjalla olla enemmän kuin laki salli.

Ainahan niitä kutsuja voi vähän polttaa reunoista, niin saa semmosta eloa… Niinku vanha aarrekartta-tyyliä. Tai sitten paperin voi uittaa teessä (jos sen kokiksen sittenkin joi pois…) niin tulee semmoinen kiva sävytys.

No nyt lipsahtaa taas jonnekin niksipirkan ja vitsinurkan välimaastoon. Totuus on, että oikeesti huolestuttaa ettei mitään satu kun olen poissa. Se on se äidin mielikuvitus. Lisäksi olen ihan varma, että finskin kone joutuu tekemään pakkolaskun just jonnekin boraboralle Keskisen kaksosten seuraksi.

Pyydän vaan, että lapset olisivat edes korjattavissa, jos jotain sattuu. Olkoon vaikka jalka kipsissä puoli kesää tai jotain, kamala miten mä en osaa yhtään luottaa… Minäkö kontrollifriikki?

Pysytääs kuosissa. Ei aihetta hysteriaan ennen kuin toisin todistetaan. Ja mieshän vannoi olevansa juomatta.

Tänäänkö jo lähdössä?
Eikös se anoppi ollut tulossa teille? En mä osaa kontrolli friikille mitään sanoa??? Missä kaikki muut on???

Ei vaan kun kerran olet lähdössä niin lähdet (ainakin puoli) huolettomin mielin. Ja niin se on kuten itse totesit että kännykät on keksitty!!

Ja naapurikin infottu. Kyllä se hyvin menee.

Suku tietää, ei yllätyksiä.

Huomiseen asti aikaa skitsoilla. :open_mouth:

Ja en mä ihan toivoton tapaus voi olla, koska kuitenkin lähden.

Perhepoliittisesti tämä on mainio tapaus lujittaa isän ja lasten välejä. Pitää varata pakastimeen jäätelöä ja jääkaappiin nakkeja, kyllä ne elossa pysyy. Ja anoppi vahtii…

Voi kultakala. Joudutaanko me selviytymään viikko ilman sinua? Kyllähän miehesi lapsesi hoitaa, mutta entä me?

Nou hätä. Mähän voin roikkua rantsun sijaan nettikahviossa! Kun pitää kuitenkin niitä talon turvakameroita seurata…

Hei mut oikeesti, kännykän lisäksi on skype… jeejee (oikeesti tajusin vasta). Ihmeellisen pieneksi tämä maailma on mennyt.

Sit on vielä yksi pointti: kun olemme olleet miehen kanssa reissussa kahdestaan, niin en ole ajatellut lapsia. Siis ihan oikeesti poissa silmistä niin poissa mielestä. Saattaa olla joku puolustuskeino…

Tämän ketjun vieras… anteeksi. Ihan vilpittömästi. Varmasti vaikuttaa pelottavalta, kun homma on aika sisäänpäinlämpeävää. Niinkun ton huumorin osalta, se on välillä aika ambulanssikuskitasoa.

Sulla on varmasti syysi lukea näitä, tai olla lukematta.

Jos mä lähettäisin sullekin halin…

mulla on sellainen tilanne että olen reilun vuoden verran seurustellu alkoholistin kanssa… alussa join itsekin paljon hänen mukanaan… kunnes tein todella typeriä asioita ja olen nyt ollut kohta 5kk itse juomatta! Olen miestäni yrittänyt tukea yms. jotta hän ei jois… kävin kerran hänen mukanaan a-klinikalla… otenkin se muakin helpotti. Viime viikolla oli sellainen olo etten jaksa enään… erilaiset tulevaisuuden suunitelmat yms. mä haluun lapsia ja perustaa perheen joskus yms… mieheni ei halunnut sellaista… joten erottiin sitten, molemmat itkettiin… no hän kävi silloin juomassa mutta tuli aina kotia öisin,mikä on sinänsä erilaista koska ennen saatto mennä montakin päivää ettei kuulunut mitään. no,me sitten juteltiin asioista ja mieheni oli tosi murtunut ja mietti miten hän pärjää sitten ilman mua ku mä lähen poies ja sano että rakastaa mua tosi paljon, minkä kyllä uskonkin! No,me järkättiin asiat silleen että tehtiin niistä tulevaisuuden suunitelmista yhteisiä ja ollaan yhdessä! Sanoin tänään sille että se on sit kerrasta poikki,että olen niin onneton jos se juo! nyt se sit varmaan on juomassa kun ei kotiin kuulu eikä soita yms… mitä mä teen, kun en haluu oikeesti erota, mutta olen niin,niin pettynyt, surullinen ja vihainen, samalla tunnen oloni niin yksinäiseksi ja huijatuksi… yleensä vaan nalkutan hänelle jotta oma oloni parantuisi ja tiedän ettei se auta ollenkaan… kiitoksia jotka jaksoi lukea tän

Hyvä Lissu. Pysy sanasi mittaisena naisena.