kumpi on sairaampi alkoholisti vai alkoholistin puoliso?

Vastaan vielä, kun on aitoja ihmisiä kuulolla. Kunpa muistaisitte, ettei se mies ole lapsi. Itse asiassa hänen pitäisi pitää huolta teistä kaikista!

Ei todellakaan tarvitse ottaa murheita pistelyistä. On aika rumaa tulla puhumaan epämääräisesti joistakin draamakuningattarista ja saada kaikki hämmennyksen valtaan. Ellei se nyt ollut tarkoituskin. Samoin ei pitäisi pistellä naurattamisesta, koska huumorihan on tunnetusti hymyilyä kyynelten läpi.

Kyllä naisilla on aina lapset mielessä muistuttamattakin. Suurimmalla osalla juuri perheen pahoinvointi on syy hakea apua ja voimia itselleen, jotta jaksaisi taistella koko perheen puolesta.

Tuntuu että Vieras on vieraantunut naisten tavasta käsitellä asioita. Asiat etenevät ja tukea tulee, vaikkei koko ajan ryppyotsaisesti ruikutettaisikaan. Ja kiukustumistakin on turvallista purkaa täällä.

Jatkakaa vain kaikki kirjoittamista. Minä saan paljon, vaikka en koko aikaa osaa kuittaillakaan.

Oletan, että mä kuulun tohon draamakuningatar porukkaan. Ainakin oletan niin, ehkä tunsin pistoksen sydämessäni. Ehkä siksi, että mulla on aika ympärivuorokautinen show.

Sen verran voin korjata, että en todellakaan mieti asioita kokiessani, kuinka värikkäästi sen saan tänne kirjoitettua. Kirjoitan niin siksi, että se on minun tapani kirjoittaa. Enkä todellakaan ole halukas mitään hyviksen roolia kantamaan.

Mä käyn tällä juuri siksi, että olen huolissani lapsistani ja itsestäni. Tämä ei vain ole mikään lasten kanava, joten en siksi tänne kirjoittele mitä kulloinkin olen lasteni kanssa puuhaillut. Yritän monin tavoin saada itseäni kuntoon, että voin olla parempi äiti lapsilleni ja parempi ihminen itselleni.

Sen voin kyllä avoimesti myöntää, että sympatiaa haen täältä. Mä tarvitsen sitä juuri nyt ja tätä tukea myös. Jos en kävisi täällä, ampuisin varmasti vielä enemmän parisuhteessani yli kuin nyt teen.

Mä en oikeastaan pahoittanut mieltäni. Ja surullinen olen siitä, että kpA:lle niin kävi. Mä tarvitsen tätä kanavaa juuri nyt, tämä palvelee minussa jotain ja tunnen itseni eheämmäksi näin. Toisaalta ihan hyvä kommentti sulla oli, koska jouduin perustelemaan itsellenikin tällä roikkumistani taas kerran.

Se, etten kirjoittele tänne harrastukstani, ei tarkoita, etteikö sitä minulla olisi. Tai lapsista. Saatanpa jopa valehdella asioita, suojellakseni - niin mitä? No nimimerkin takana ollaan, en aio laittaa tänne tarkkaa kuvausta asuinpaikasta, ulkonäöstä, miehen ammatista…

Kyllä, musta tuntuu kurjalta, kun joku tulee hiekkalaatikolle, jossa on ollut hauskaa leikkiä ja sanoo, että menes kotiis. Ehkä menenkin.

Eipäs vedetä hiekkalapiota nenään kaikkien tuntemattomien huuteluista. Mulle on isommat tytöt aikanaan opettaneet, että vieraiden huuteluiden perään ei edes kannata katsoa. Sinä Kultakala olet ollut minulle todella tärkeä, ehkä minäkin jollekin. Ei kaikkia voi miellyttää ja se siitä. :wink:

Mallu, harvinaisen rehellinen vastaus itsetutkistelun jälkeen. Nostan hattua! En todellakaan halunnut pahoittaa kenenkään aidon ihmisen mieltä. Anteeksi. Mutta kun sinua, Mallu ja kp-jotain, anteeksi en muista nimimerkkiäsi, lukee, saa itsekin voimaa, koska teidän kirjoituksista paistaa läpi rakkaus lapsiin.

Kaikkea parasta teille!

Niin ja tosta huumorista, joka täällä kukkii ja joka ei ilmeisesti sinua oikein miellytä. Mä saan siitä ihan valtavasti voimaa. Olisi aika tylyä, jos huumorin ja ironian keinoin ei välillä pääsisi ylös. Mä varmaan vajoaisin niin syvälle itsesääliin, että mua ei löytäisi enää kukaan.

Mua varmasti auttaa ihan yhtä paljon tämä joskus ronskikin huumori kuin se syvällinen pohdinta. Kummallakin on paikkansa ja molemmat tekevät mulle hyvää ja auttavat jaksamaan.

Ja sitten vähän sitä ärsyttävää huumoria: Mistä sä tiedät, että mun vastaus oli harvinaisen rehellinen? Mähän voin olla vaikka 56 -vuotias Pekka Pankakoskelta, joka on ikälopun äitinsä peräkammarissa asuva maalaispoika ja kirjoittelee täällä ihan huvin vuoksi, koska pellot on vuokrattu naapurin suurisännälle eikä muita töitä ole saatavissa.

Et lähde mihkään, tai sitten mäkin menen lakkoon!

Sä olet yksi suurimmista voimavaroista

Samaa mieltä! Ehdottomasti.

Ja mä olen kateellinen noista teidän hyypiöistä. Mä en vaan jaksanut mitenkään keskittyä siihen yhdessä ketjussa olevaan ohjeistukseen niistä. Joten ehkä ne eivät siis ole mun juttu.

Tässä, Mallu, sullekin lohtuhali

Love is in the air

Voi jee, te menitte halpaan! Etteks te tajunneet että se olen MÄ?

(ja joku varmaan uskoo tuonkin…)

Mutta toivottavasti tulee nyt draamaa ihan tarpeeksi. Musta on hirmu kiva, jos tämmöisen huumorintajuttoman kireenutturaisen ämmän jutut riittää antamaan jollekulle tunteen, että saa elämäänsä sisältöä.

Ja jos joku tulee puhumaan draamakuningattarista, ei tunne mun neiti neljäveetä…! Puuh.

Ai niin, kerroinkos että kävin vessassa sillä isommalla asialla, koska olen syönyt tänään. Mitä muuta olenkaan unohtanut raportoida…

Mallu ja kpA; (ja kuka muu? Jos DK=3kpl ja kpA laskettiin niistä pois niin KUKA?) kyl vaa määki teist tosi palio tykkään.

Tää menee tästä niinku siivoomaan…

Kieltämättä minä vähän tykkäsin huonoa. Eihän meidän hiekkalaatikolle ole kenenkään pakko tulla, jos pitää meitä ihan ääliöinä :unamused:

Draamakuningatar, sitä olen varmaankin oikeassa elämässä, mutta olenko sitä täällä? Ihan sama oikeastaan. Mutta mitä kukaan saa itse siitä, että nimettömänä käy täällä heittelemässä tuollaista kritiikkiä. Onhan tässä maailmassa vaikka millä mitalla keskustelupalstoja joista valita itselleen sopiva.

Tietysti, onhan se niinkin että mielipiteitä maailmaan mahtuu, ja pitääkin mahtua. Kritiikki voi olla ihan paikallaan, se laittaa miettimään omia tekemisiä.

Minä olen ihan tarkoituksella jättänyt tapahtumien, itseni ja mieheni tarkemmat kuvaukset pois täältä. Minulle tämä palvelee nimenomaan omien ajatusten purkupaikkana, parempana kuin päiväkirja, koska tämä on interaktiivista.

Lapsista en ole kirjoittanut juurikaan, koska minulla ei niitä ole.

No eihän vieras halunnut kenenkään ‘aidon ihmisen’ mieltä pahoittaa.

Ja mehän, me alkoholistin puolisot ymmärrämme kaiken. Silitetään vaan päätä ja ymmärrämme asiat kuoliaaksi.

Kaikki kukkahattutädit, liittykää yhteen.

Elekääs nyt tytöt!

Eiköhän se draamakunigatar tarkoittanut minua :smiley:
Eikä se edes olisi ensimmäinen kerta :laughing:

No niin, kukkahattutädit. Eipähän villiinnytä. Mä olen vähän hysteerisessä tilassa. Multa meinaa tulla vähän ylilennokasta juttua ja siksi poistin sen ennen lähettämistä.

Voisikohan vieras tehdä palveluksen ja nimetä DK:t, koska ilmiselvästi aiheuttaa keskustelua ketkä heihin kuuluvat. Koska mä oletan, että porukassa oltiin mä + Kultakala + ? . Joku muu voi olettaa ihan toista. Ja kun me ollaan näitä nujerretulla itsetunnolla varustettuja alkoholistin läheisiä, niin nyt sä varmaan saatat pahoittaa jonkin sellaisen henkilön mielen, joka ei edes kruunua ole mielestäsi ansainnut.

OK, jäljelle jää Kultakala. Sinut, Mallu, laskin ensin samaan joukkoon, mutta huomasin, että sinussa on sellaista syvyyttä, jota en ensin huomannut.

Ja nyt tuntuu pahalta nimetä ketään, joten unohdetaanko koko juttu?

Ehkäpä tässä nyt tuli esille sellainen asia, että näiden kummallisten nimimerkkien takana onkin ihan oikeita, reagoivia ihmisiä, jotka yrittävät parhaansa mukaan elää elämäänsä. On se sitten omaa elämää tai sen kumppanin. Vereslihalla tänne usein kirjoitetaan ja puretaan oloja.

Jokainen meistä etsii vain sitä omaa onneaan omassa elämässään, ei sen kummempaa. Kukin tavallaan, käytettävissään olevilla keinoilla.

Jesh! Kruunu on mun, kun perintöprinsessat putos jakkaralta!

Ken on maassa kaikkein kaunein, ken on kaikkein herttaisinnnn…

go, Kultakala, go
:wink:

Ehkä toi Vieras on sentakia niin tylsä, että jo nimimerkki kuvaa hänen menettelytapaansa. Ei ole kanavalainen vaan vieras, joka ylhäältä korkeuksistaan suuressa viisaudessaan jakelee hyväksyntäänsä tai tuomioitaan. Hassua, vaikka ollaan nimimerkkien suojissa, olemme kuitenkin vähemmän anonyymejä kuin vierailijat.

Tulee mieleen että hän on joku äidinkielen ope, joka tulee punakynineen kirjoittamaan arvioitaan: nyt on sopivaa syvällisyyttä, nyt taas turhaa hilpeyttä, pitäisi laventaa koskemaan lapsia jne.

En tiedä onko kotikanavalle netikettiohjeita, mutta jos rekisteröityy tänne niin samalla myös sitoutuu olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. Se ei ole hyvää käytöstä.

Ja sitäpaitsi mikä hän on mestaroimaan muiden vuodatuksia. Tämä on vertaistukikanava.