Kannabiksesta

Juu valitettavasti törmää kun joutuu kattelee parin pilvihörhön sekoiluja kotonaan. Naapureitten kanssa
on napit vastakkain kun kaks pilvessä olevaa pyörii epämääräisten kavereittensa kanssa, milloin
portaikkoon simahtaneena. Parvekkeelta tuleva pilven lemu kertoo jo missä mennään. Meillä on
omissa maailmoissaan olevat nuoret joiden luonne on ihan muuta kuin ennen pilven polttelua. Kotona
maataan, kaikki on hällä väliä.Pääasia että hittiä vaan löytyy. Aamusta iltaan ja illasta aamuun.Ihan vetämätöntä
porukkaa,tällaista en toivo kenellekään.Toinen jo puhuu omituista näyistään ja tuntemuksistaan.,millaisia
"oloja"pilvestä tulee.On siinä kuuntelemista, :frowning:

Käyttäjässä se “vika” yleensä ilmenee, ei kannabiksessa. Tämä on sellainen seikka mikä ihmisten pitäisi tiedostaa.

Se, että jotkut pössyttelee monta grammaa päivässä ja jättää arjen retuperälle on nimenomaan käyttäjästä kiinni ei itse kannabiksesta.

Samoten nuoriso kellä ei ole fakta peräistä tietoa kyseisestä aineesta, saattaa hakea sillä huomiota ja kiinni jäädessä tietämättömät vanhemmat yhdistää kaikki kodin ongelmat kannabikseen, mutta itseä ei millään viitsitä katsoa peiliin.

Se että perimässä on mahdollisuus psykoosiin tai skitsofreniaan on täysin oma valinta käyttääkö sitä vai ei. Eli onko valmis ottamaan riskin?

Itselläni tämä edellä mainitsemani riski on olemassa ja tiedostan sen. Olen 17-vuotta polttanut kannabista välillä päivittäin, välillä satunnaisesti ja on paljon kausia ettei ole tullut polteltua. Kun sen verta hyvin asioistani ja tilastani olen tietoinen, osaan käyttää kannabista vain ja ainoastaan nautinto aineena ja joskus kipulääkeittä korvaavana aineena. Tiedän milloin se minulle sopii ja milloin ei. Asioissa pitää olla realisti =)

Suosittelen kuitenkin kaikkia niitä olevan varovaisia joilla on psyykesairauksia suvussa, sillä riski psykoosin puhkeamiseen on mahdollinen. Tiedän muutamia ihmisiä kelle tämä ei sopinut ja ihan suosiolla jättivät pois. Nuorisolle (alle 18-vuotiaat), en myöskään suosittele, sillä heidän käsityksensä tästä nautintoaineesta on ihan väärä. Koulu on se tärkein juttu silloin ja flekmaattisuus ei sovi sinne! Aikuisempana on eri asia, kun (toivottavasti) osaa piettää asiat tärkeysjärjestyksessä.

Faktahan on kuitenkin se, että Suomessakin kannabiksen poltto ja vähäinen hallussapito tulee lailliseksi, niin kuin monessa muussa euroopan maassa. Olisikohan aika rauhoittua ja irrottaa kannabis vakavasta huumausaineen kuvasta, mitä se ei ole. Ajan saatossa, kun tietämättömätkin saavat oikeaa informaatiota kannabiksen “hohdokkuus” kaikkoaa ja se ymmärretään sinä luonnonyrttinä ja hyötykasvina mikä se on. Jokainen sitten valitkoon polttaako sitä vai ei, ilman sitä mahtavaa narkomaanin leimaa. Oikein hyvää päivänjatkoa meille jokaiselle.

Aika kiihkokeskustelua molemmin puolin. Kyllähän jo se ensimmäinen polttelukerta voi aiheuttaa mielenterveys ongelmia ja pidempi aikaisempi vielä todennäköisemmin. Mutta niin on kyllä tämän alkoholinkin kohdalla. Kannabisriippuvuus on myös ihan todellinen asia jota meidän käyttäjien puolella usein vähätellään. Kyllä, itse olen sekakäyttäjä (pilveä ja alkoholia. Olen molemmista henkisesti riippuvainen mutta onko se leimaamiseen ja syrjäyttämiseen oikeuttavaa luokkaa? Uskon että suurin osa pilven polttajista on riippuvaisia ja uskon että suurinosa alkoholin käyttäjistä on siitä riippuvaisia. Otetaanpa esim. jos juo viikolla kerran kaks saunakaljat ja viikonloppuna sitten enemmän tai vain viikonloppuisin on tämä hyväksyttyä kunhan hoitaa perussuomalaisen arvot (tee työtä ja maksa verot). Kyllä suurin osa on siihen kaljotteluun riippuvainen mutta silti pystyy olemaan tuosta vaan kuukauden juomatta jos on pakko. Mutta miksi olisi pakko jos se ei vaikuta ihmisen vastuun täyttämiseen. Samanlailla minä olen ollut lähes ensikänneistäni riippuvainen alkoholista ja samanlailla pilvestä. Outoa on että tuo juominen on hyväksyttyä kun riippuvuus on kuitenkin noin pieni mutta kun riippuvuus on samalla asteella pilven kanssa sitä ollaan valmiita lyömään se h merkki,leimataan,osoitellaan sormella,annetaan ne potkut, missä on järki? Miksi se pilvi pitää kieltää ongelmakäyttäjien takia niiltä jotka taas pärjäävät elämässä. Tunnen esim kaksi perhetuttua 40-50 v pilven polttajaa vakiduunilla ja toinen taas pyörittää erästä rakennusalan yritystä. Tunnen muutaman masentuneen ja syrjäytyneen kaverin (ainakin syrjäytyminen johtunut pelkästään tästä pilven polttelusta. Tunnen yhden psykoosin saaneen, tunnen stereotypia rastapäitä jotka polttavat eikä työt kiinnosta, tunnen todella paljon normaaleita ihmisiä jotka käyvät normaaleissa töissä ja hoitavat asiansa, tunnen muutamia nuoria juuri valmistumassa olevia jotka ovat hoitaneen asiansa tähän mennessä hyvin. En kehtaisi itse päättäjänä kieltää tätä “myrkkyä” vain sen takia että osa tuttavistani ei osaakkaan käyttää tätä päihdettä oikein ( kys henkilöt tuskin osaisivat käyttää mitään päihdettä oikein). Haloo nyt jumalauta ihmiset, päihde kun päihde, se riippuvuus ja henkiset ongelmat ovat mahdollisia mutta tärkeää onkin että missä mittakaavassa ja pahentaako ja lisääkö niiden kielto näiden oireita sekä kohtuu että ongelmakäyttäjillä. On myös lapsellista heittää tähän mukaan 16 v psykoosikortti, ei tuon ikäisen pidä käyttää mitään päihteitä ja tottakai kaikki päihteet ovat juurikin tuossa iässä vaarallisia kehitykselle.

Jottei aivan offtopiciksi mene niin kommentoin vielä aloituspostia. Täällä ihmeteltiin hänen motiveejaan ja jopa ehkä hieman loukkaavaankiin sävyyn niitä pohdittiin. Eikös hän sanonut haluavansa antaa toisenlaisen näkökannan asiaan? Kun tänne sivuille sattuu surffaamaan ihminen joka on epävarma kumppaninsa hyvin mahdollisesta kannabisriippuvuudesta olisi tässä yksi tarina hänelle luettavaksi, oliko se noin vaikea ymmärtää? Eiku hei se tais todistella itselleen että kaikki on ok ja huumeet on jee.

Anteeksi omakin hieman agressiivinen kirjoitus mutta nyt pääsi perkele itselläkin tunteet pintaan.Päihde keskusteluissa pitäisi juurikin käyttää enemmän järkeä kun tunteita. Hyvät illan jatkot.

On ihan pakko lainata nää “legendaariset” selitykset,sama kun alkoholia käyttävät laittaaa tänne ei alkoholissa se vika ole vaan käyttäjässä :laughing: ja samaten et se et jotkut jättää arjen retuperälle on nimenomaan alkoholin käyttäjästä kiinni,ei itse alkoholista :laughing: ja samaten kellä ei ole fakata peräistä tietoa alkoholista saattaa hakea siitä huomiota ja tietämättömät vanhemmat yhdistää kaikki ongelmat alkoholiin,mutta itseä ei millään viitsitä katsoa peiliin. Sekä on myös LAPSELLISTA (!!! haloo,hei) heittää mukaan 16 .v psykoosikortti .Ei tuon ikäisen pidä käyttää mitään päihteitä ja tottakai kaikki päihteet ovat juurikin tuossa iässä vaarallilia kehitykselle. Kuinka monta 16 v sinä tiedät joka ei olisi jotain kokeillut? Ei niitä voi kahleissakaaan pitää ja kuka pystyy kyttäämään niitä 16 v jatkuvasti.Tunnen useita kunnollisia vanhempia joiden nuorelle on kannabis aiheuttanut suuria psyykeongelmia. Kannabis muuttaa aivojen toimintaa ja seuraukset 16 v saattavat olla traagiset. Ne perheet joille niin on käynyt ei tarvitse katsoa peiliin,heillä ei ole päihedeongelmia vanhemmuutensa “tukena” ja muuenkin perusasiat ovat kunnossa .Voit yrittää vesittää lapsillisuudella sen todellisuuden mistä ihmiset täällä jotka ovat kannabista vastaan kirjoittaneet.Sinun psyykesihän ei näytä pysytvän käsittelemään 16 v psykoosikorttin heittoa muulla tavoin,olet sen verran “rajoittunut” siinä mitä pystyt ottamaan vastaan. Kannabiksen käyttö tuntuu antavan kapean perspektiivin katsoa tosiasioita, muulta kuin kannabista puolustavalta kannalta. Kannabiksesta tuli jokin aika sitten dokumentti jossa kerrotiin miten se muuttaa aivoja. Kannabis on nykyään huomattavasti vahvempaa kuin 60 luvulla ja lääkeenä se on tehty eri koostumukselliseksi kuin katu kannabis.Yhtälailla tänne voidaan laittaa alkoholia tukeva topic:I käyttäjissä vika ei itse alkoholissa. :laughing:

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/alkoholi-voi-tehdä-nuorten-aivoista-mössöä/524938 MIKÄÄN PÄIHDE EI SOVI NUORILLE JOIDEN AIVOT KEHITTYVÄT!

tässäkin tutkimusta nuorien aivoista ja alkoholista. Tupakka on tuon mukaan se ensimmäinen päihde jonka jälkeen alkoholin kanssa käytettynä ollaan jo sekakäyttäjiä. Siitä siirrytään cannabikseen eli porttiteoria alkaa hiukan varhaisemmin kuin oletetaan. Alkoholi on päihde koska se on laillinen, muuten se olisi huume.

Nuorilla jokainen känni tuhoaa aivosoluja jotka eivät uusiudu.

Tän topicin sijaan pitäisi miettiä millä nuorten päihteidenkäyttö saataisiin loppumaan koska MIKÄÄN päihde ei ole hyväksi kehittyville aivoille! En tajua miksi nykyään on ihan “okei” et nuoret vetävät viinaa ja röökaavat puistossa?!? Itsellä vanhemmat ostivat alkoholia 13 vuotiaasta koska hekin ovat juoneet aikoinaan, 14-15 vuotiaana tehtiin jo viiniä yhteensä 50l. Meillä se tupakka oli pahasta mutta kyllä ite olin ainakin riippuvainen siitä vkloppu juomisesta, samoin monet mun kaverit. Nyt heistä muutama käy yhä 30 vuotiaana joka vkloppu baarissa ja osa “tissuttelee” sitä 2-4ploa vinkkua/ilta!!! Mistä nuoret saavat alkoholinsa kun itseltänikin kysytään paperit ja oon lähemmäs 30v?? Vanhemmilta vai pelkästään spurguilta? Vanhemmilta kavereilta?? Eikö silloin kannattaisi tehdä aloite laki-muutokseen jossa 18 vuotias nuori ei saisi ostaa useampaa 24 packia kerralla?? En usko että kovinkaan moni ostaa vieraille ala-ikäisille alkoholia ja itse en ainakaan osta jos joku kysyy; kukaan ei ole vain kysynyt!! Todennäköisemmin myös ne vanhemmat sisarukset hakevat alkoholia koska ovat itsekin sitä käyttäneet… Ekat pilvikokeilut otetaan yleensä kännissä joten paras olis ku nuorilla ois tekemistä jossa vietetään aikaa selvänä!

Enemmän vain kaikkea ilta/yö-laskettelua kyyteineen (ja puhalluksineen) sekä muuta urheilua josta tehdään hohdokasta valoilla yms. ja jossa tapaa toista osapuolta ni nuoret ei vain hengaile puistossa dokaamassa! Täällä ei ainakaan ole enää mitää paikkoja teineille paitsi puistot… :frowning:

Oikeassa olet että tuossa iässä suurin osa viimeistään aloittaa päihdekokeilut. Luuletko että nykyinen toimintamalli pitää aisoissa alaikäisten päihdekokeiluja. Kassatäti kysyy paperit diileri harvemmin,saattaa kuulostaa vain narkkarin höpötykseltä mutta kun tuota nuorison toimintaa olen seurannut niin kyllä hamppua ja vahvojakin huumeita saa melkeinpä helpommin kun alkoholia. Mielestäni on vain lapsellista argumentoida tuolla 16 v psykoosikortilla, sekö on syy että täysiikäinen ei saisi nauttia tästä päihteestä? Tutkimuksethan sanovat että alkoholista saa tuon psykoosin helpommin mutta senkin kohdalla riski on hyvin pieni.

Tietämiäsi psyykeongelmia en halua vähätellä mutta kerronpa hieman omista psyykeongelmista joita aikoinani kannabis on aiheuttanut (voihaan niitä tietysti olla enemmänkin mutta en vain sitä itse myönnä koska olen valehteleva kannabisti). Elikkä “urani” ainoat psyykeongelmat tuli kun jäin kiinni vanhemmilleni 19 vuotiaana (aloitin 17,5 vuotiaana kannabiksen polttelun). Heidän reaktio oli todella yliampuva kiitos valistuksen. Heittivät aluksi mm yhdeksi yöksi ulos.Riidat olivat aivan älyttömän raskaita, aluksi äiti oli tappamassa itseään koska nyt on poika mennyt pahoille teille. Piti alkuun oikeasti kannabista yhtä vaarallisena kun koviakin huumeita.Puolisen vuotta asuin kotona ja koitin käydä hirveän henkisen paineen alla kouluni loppuun.Kun oma äitisi pitää sinua stereotypisena narkkarina ja joudut joka päivä kohtaamaan tämän asenteen ja teoillasi näyttämään että asia ei näin ole.Kun tärkein ihminen mailmassa on melkein valmis tappamaan itsensä siksi että olet polttanut kannabista.Mm kerran se tappo sekä oma sekoaminen (selvänä) oli todella lähellä kun äiti vain lähti riidan jälkeen kävelemään pakkaseen sanomatta mitään. Kun huomasin hänen lähteneen toivoin hänen lähteneen vain lenkille ja juoksin läpi hänen yleisimmän reittinsä,kun palasin kotiin oli hänkin onneksi palannut. Voitko kuvitella mitä tämmöinen tekee psyykkeelle? Olisiko ollut reilua että äitini olisi saanut realistisen huumevalistuksen, ei tarvitse varmaan taistella mitä se realistinen valistus on, uskon että myönnät ainakin että edes hieman erilainen kun nykyinen.Onneksi jaksoin kuitenkin taistella kouluni loppuun ja valmistuin ja sain hieman valmistumisen jälkeen töitä, sen jälkeen alkoi äitinikin hieman miettiä uudestaan tätä kannabiksen vaarallisuutta ja välimme ovat olleet sen jälkeen täysin kunnossa onneksi.

Kysymys.Voisiko osassa sinun tietämissäsi tapauksissa olla jotain samanlaista? Että se psyykkinen ongelma on voinutkin tulla kiinnijäämisen jälkeisestä paineesta? Vielä, kuten sanoin en vähättele ongelmia ja varmasti niitä ongelmia on lauennut pelkällä kannabiksen polttamisella. Mutta uskallan mutuna väittää että osa näistä ongelmista johtuu juurikin tuosta tuomitsevasta asenteesta ja ne (myös niitä perheen sisäisiäkin ongelmia) lakaistaankin sitten helposti pois syyttämällä kannabista kaikesta.

Sitten ihan mielenkiinnosta kysyisin linkkiä lähteeseen josta selviää mikä ero on lääke ja katukannabiksella, tämä olikin uutta tietoa minulle.En sitäkään lähde suorilta tuomitsemaan mutta kuulostaa oudolta, jos siitä on tehty vielä vaarattomampaa kun katupilvestä niin sitähän täytyy itsekkin ruveta polttelemaan. Mitä sitten vaikka kannabiksen teho on noussut? Ihan maalaisjärjellä pärjätään tässäkin, mitä vahvempi lajike sen vähemmän sitä poltetaan kerralla joten miten se on vaarallisempaa? Jos mulla on tuossa päkki keskikaljaa(4,5) ja viinapullo(40). Tiedän kyllä että en voi sitä viinaa juoda kuin olutta. Samoin jos minulla on tuossa lajiketta jossa thc:ta on 8 % ja toista lajiketta jossa onkin sitä 18 % niin osaan kyllä laittaa jälkimmäistä sätkääni vähemmän kun laittaisin tätä 8% kannabista. Sen tiedän että nykyään saa lajikkeita joissa on myös nostettu tämän antipsykoottisen kannabioidin määrää ja kaiken järjen mukaanhan sen pitäisi olla positiivista.

Asenteelle ei ole tekemistä sen todellisuuden kanssa kun nuori 16 v saa outoja oloja joista itse lopulta kertoo että kannabiksen polton jälkeen pelkotiloja ja muita karmeita oloja on alkanut tulla.Vanhemmat ei olleet aseenteellisia ja ihmettelivät asiaa.Edellen tämän nuoren psyyke on palasina ja psykkosilääkitys käytössä. Häntä ei tuomittu ei kä oltu asenteellisia,vanhemmat kysyivät mikä on hätänä ja miten voisivat parhaiten nuorta auttaa.Nuori kertoi ollensa paikassa
jossa hänet oli painostettu polttamaan kannabista oikeen kunnon piipusta,nämä painostajat olivat (jätän kertomatta minkä maalaisia) sanoneet yleensä otetaan kun tarjotaan. Kyseisestä paikasta nuori ei päässyt pois koska kuski oli niin pilvipöllyissä että oli täysin pihalla eikä hän tuntenut kyseistä seutua oli myöhäinen yö. Tunnen myös erään nuoren joka on poltanut kannabista useita vuosia ja näkee esim.tavaroita eri mallisina kuin mitä ne oikeasti ovat.Hän ei uskalla kertoa oireistaan kenellekään,hänellä on myös pelkotiloja ym.Tässäkään tapauksessa asenne ei ole aiheuttanut ongelmaa.
Voit olla onnellinen ettet ole niiden nuorten asemassa ketkä ovat menettäneet mielenterveytensä kannabiksen polton seurauksena.Jos olisit et kirjoittaisi täällä kannabiksen myötämielisyyden puolesta.Seuranasi olisivat hallusinaatiot,unenomainen tila ja pelko,Niitä ei saada pois asennetta muuttamallakaan,ne ovat näiden nuorten jokapäiväistä todellisuutta.Sinä päivänä kun oireet alkavat ei auta asenne eikä mikään.,sen jälkeen se on juuri sitä joka päivä joillekin.Arvelinkin että vieras on nuori mieshenkilö,fanaattisuus ja saman jauhaminen toivat esiin kapean pespektiivin suhtautua tähän asiaan.Lojaalisuus,lämpö ja inhimillisyys puuttuvat kokonaan,kannabis tekee ihmisestä tunnekylmän niitä kotaan jotka eivät suosi ko aineen käyttöä.Ei olla samalla aaltopituudella,enkä haluaisikaan.Haluan kokea elämän kaikkine asioineen selvinpäin,en kaipaa pilvihöryjä kuten en muitakaan aineita.On rohkeutta kokea elämä ihan selvinpäin.Se kysyy selkärankaa mutta inhimillisyys pysyy.

Ylen Teemahan lähetti 3.2 ohjelman Pilvellä psyykoosiin,missä oli juuri tuosta kuinka kannabis muuttaa aivojen kemiallisia rakenteita.Myöskin lääkekannabiksen koostumus verrattuna katukannabikseen käsiteltiin.Juuri tuo
että kannabis MUUTTAA aivojen kemiallisia rakenteita selttänee vieraan ja Gongo B:n jotka ovat kirjoituksista päätellen sama henkilö mutta eri nimimerkillä :laughing: .Kuten sen miksi näkökulma kannabikseen on juuri saman sisällön kantava.Vaikka
kannabis vapautettaisiin se ei poista niitä tragedioita mitä tässä topic:issä on tuotu esiin ja vapautettuna tulee lisää näitä edellä kerrottuja psyykensä vammauttaneita psyykepotilaita. Mikäli omalle nuorellenne puhkeää edellä kuvattujen kaltainen psyyken vaurioituminen asiaa ei auta että hymyssä suin häntä kuskataan suljetulle. Ei vaikka kuinka päätä
silitetään. Ne aivosolut on sanoneet jo itsensä irti. Ehkäpä suomi vapauttaa kannabiksen niin saadaan “sillä tavalla” lisää
työvoimaa psykiatriselle osastolle niiden nuorten kustannuksella,siitä ei ole epäilystäkään että sen jälkeen jono kasvaa…
Asenteella sitten parannetaan :laughing: ,kyllä se siitä… Vielä huomautan tutkimuksissa on todettu että kannabis MUUTTAA aivojen kemiallisa rakenteita.Aivotoiminta pilveä polttavalla ja selvinpäin eläväälä EI ole sama.Sen kyllä huomaa todella.
:laughing:

Mielestäni edellinen kirjoittaja ei ymmärtänyt puoltajien mielipidettä siitä, että eihän me tai ne kiistä tätä tosiasiaa mitenkään, etteikö se olisi varsinkaan nuoren psyykkeelle ongelmallista! Niin kuin KAIKKI PÄIHTEET!!! Lähinnä kismittää se, että alkoholin kanssa läträävät jeesustelevat ja väittävät kannabiksen olevan jotenkin niin helvetin kovaa kamaa, mikä ei todellisuudessa pidä alkuunkaan paikkansa. Tai siis päihde tottakai, mutta mittasuhteet karkaa aina käsistä… Kyllä viinalla on paljon suurempi osa itsensä, myös nuorista saanut itsensä jojoon ja psyykkisiä ongelmia. Tässä hyvä esimerkki, missä TUTKIJA, jolla on FAKTAtietoa ja demonisoiva vastusta käyvät keskustelua… tässä ensimmäinen osa ja loput löytyy youtubesta, osat 2 ja 3 youtube.com/watch?v=2FFtY4BYsuY

Eli siis kysehän ei ole siitä, etteikö kannabisken polttajat tai puoltajat ymmärtäisi vaaroja (ei tietenkään kaikki), mutta kyse on siitä, että polttajat tuomitaan heti rikollisiksi, vaikka käyttävät alkoholia miedompaa päihdettä! Ymmärrätkö ristiriidan? Ja itse olen syvästi pahoillani tuttavasi puolesta, joka on joutunut moiseen tilanteeseen, missä on voinut luultavasti saada hulluaruohoa piippuunsa, tällainen toiminta on erittäin vastuutonta!!!

ALKOHOLILLE KIELTOLAKI; TAI KANNABIS DEKRIMINALISOINTIIN!!! Mielestäni se olisi tasa-arvoa, tosin kun tiedämme, että tässä maassa on niin paljon viinalla läträäjiä, he ei tulisi tällaiseen suostumaan!!! :frowning: :frowning:

Pakko vielä laittaa, että kun vastustajat eivät voi uskoa, että meitä puoltajia on muitakin kuin Gongo ja vieras, joka vielä sama henkilö :smiley: Niin tiedoksi, että kyllä meitä jo aika kaarti myös suomenmaalta löytyy!! Ja kuinkas jonkun mielestä vieras on selvasti miespuolinen, vaikka omasta mielestäni aloittaja naispuoleinen… Eli kyllä niitä puoltajia vaan taitaa olla usempi, sorry!

Olen lukenut tätä ketjua ja mielestäni vastustajat eivät ole sanoneet puoltajia rikollisiksi.
He ovat kertoneet niistä ikävistä,kannabiksen aiheuttamista vaurioista joiden kanssa omaisen
psyyke on vaurioitunut. Vieras,et ottanut kantaa Tuukan kirjoitukseen mm.kuinka tutkijat ovat todenneet kannabiksen muuttavan aivojen rakennetta. Järkyttävää.,itse en riskeeraisi aivojani oli kannabis sitten vapaa tai kielletty. Ikävä kyllä
pilvenpolttajien käytös on ihan toisenlaista kuin sitä käyttämättömien. He todellakin ovat aivan “eri planeetalla”. Tuttava
piirissäni on heitä jotka ovat muuttuneet ns.hörhöiksi pilven polton myötä.Täällä netissä voi esiintyä miehenä tai naisena nimimerikin takaa.Ihan kuinka vaan haluaa.Puoltajat saattavat olla samasta nimeltä mainitsemattomasta yhdistyksestä.Aivan sama,olkaa vaikka kuusta. Itse en välitä olla tekemisissä kannabista käyttävien kanssa,valitettavasti se tulee niin esiin kun “paukuissa” ollaan ikävällä tavalla. Kiitos ei. minkä vuoksi itse käytät kannabista? Kertomiisi kokemuksiin voisi psykoterapia auttaa.Te puolustajat mitä teette kun Tuukan ja muiden vastustajien kertomat tragediat osuisivat itselle tai läheiselle?

Katsokaan lapsoset: Ongelma kasvavaan huumeongelmaamme ovat yksinkertaisesti kieltolait, portugali dekriminalisoi kaikki huumeet ja kaikkien huumeiden käyttö on tasaisesti laskussa ja yhä useammat uskaltavat hakea ongelmiinsa apua. Portugalissa käytetään tällä hetkellä vähiten päihteitä koko Euroopassa, selittäkääpä se. Ennen kärkisijaa piti Hollanti. Kieltolait vieraannuttavat yhteiskunnasta, tekevät laittomuutensa takia käyttäjät vainoharhaiseksi ja pakottavat rikoksiin ja kanssakäymisiin rikollisten kanssa. Lisäksi käyttäjille myydään pimeillä markkinoilla toinen toistaan myrkyllisempiä aineita. Samaan aikaan resurssit kohdistetaan käyttäjien jahtaamiseen ja määrärahoja supistetaan kuntoutuksesta ja hoidosta.

Nykyisellä huumepolitiikalla tuotetaan uhmaikäisistä nuorista narkomaaneja liukuhihnalla. Kieltolait eivät ole koskaan eivätkä missään vähentäneet huumeiden käyttöä missään valtiossa, päin vastoin. On kiva olla kova jätkä ja tehdä jotain laitonta. Kun nuori juotuu salailemaan käyttöään vanhemmiltaan jotka eivät 90% tapauksista huomaa yhtään mitään koska mitään huomattavaa ei aluksi pitkään aikaan ole ja vasta sitten kun asia huomataan on jo liian myöhäistä.

Lisäksi kannabiksen kieltolaki aiheuttaa lukuisia muita ongelmia, esimerkiksi tämän porttiteorian. Sehän pitää täysin paikkaansa mutta syynä on kieltolaki, ei itse aihe. Tämä johtuu siitä että kun tuotteen saatavuus ei ole taattua voi viikonloppuaan viettämään lähtevä nuori poiketa vakituisella kannabiskauppiaallaan jolta tuote onkin loppu, tilalle tarjotaan sitten jotain vahevmpaa jota markkinoidaan harmittomana: “Oon mäkin vetänyt, ei siitä mitään haittaa oo”

Sitä paitsi täällä huutelette nimimerkeillä jossain foorumeilla, eikö rahkeet riitä oikeaan depateen? Pistäkää sähköpostia akikulm@gmail.com

Kommenntisi oli todella nolo,kaiki humeet vaan vapaaksi sillä se ongelma ratkeaa. Mulla oli ongelmana
huumeongelmaiset vanhemmat, joista hankkiuiduin eroon,viranomaisten avulla,KIITOS HEILLE. Häpesin vanhempiani aina paukuissa ja kaikki lapsilisät
huumeisiin. Lastenhoidosta viis. Huumeittenkäytäjiltä pitää EHDOTTOMASTI keltää vanhemmuus. Joku saari vaikka niille mitkä haluavat elää huumeitakäyttävien kanssa. Kaikki yhtä pöllyissä. Sen kun ,suuri ongema tauteineen ja sekoiluineen poistuisi tästäkin maasta. Huumeettomat talot ,en halua pilvipöllyjä parvekkeelleni,kuten tupakkalakikin. Samaten laki : ei pilvihöryjä. Itse en käytä ja olen joutunut sietämään hörhövanhempieni vuoksi järkyttävän lapsuuden. Komppaan Elin.s:ää ottakaa nyt kantaa siihen mitä puolustajat tekevät kun Tuukan ja muiden vastustajien kertomat tragediat osuvat omalle kohdalle tai läheiselle?Kaikkia huumeita vapaaksi vaativan edellisen kiroittajan mielipide on mauton.

Onhan se jo moneen kertaan selitetty sinä edellinen… Eihän autojakaan kielletä, vaikka niiden alle kuolee vuosittain satoja ihmisiä! hALOO!!! Ja tutkimuksissa on osoitettu, että polton lopetettua, aivot palautuisivat ennalleen ja että kannabinoidit jopa lisäisivät aivosoluja, mitä ei minkään muun aineen kohdalla olla huomattu…Tästä lääketieteeseen paljon apua! Mutta, narkkarit on aika kaukana pilveä polttavasta ihmisestä… VOIVOI!!!

Oon itse poltellut kannabista useamman vuoden mutta oli pakko lopettaa koska mulle alkoi ilmenemään
ahdistavia oloja, saman asian toistumaa, pelkoa, psykoottisia oloja, halluasinaatioita. Hain kannabiksen poltosta
mielihyvää. Aluksi edellä kuvaamiani oloja ei tullut heti vaanpikkuhiljaa niitä alkoi ilmaantumaan, aina polteltuani.
Tuntui että sekoa lopullisesti, oireet olivat niin ahdistavat että oli pakko hakeutua psykiatriseen hoitoon ja kertoa kannabiksen polttelusta . Edellä kuvatut oireet alkoivat pahentuivat mitä enemmän poltin. Mulla diagosoitiin kannabispsykoosi josta olin sairaalahoidossa. Oireita tulee edelleen ja mulla on jatkuva lääkitys. Ilman sitä en pystyisi elämään. Ymmärrän tänne kirjoittaneiden ihmisten huolen kannabiksen vapauttamisesta mutta kadulta sitä saa aina oli se vapaa tai kielletty. Omat vanhempani eivät pitäneet mua rikollisena eivätkä siunailleet käyttöäni. Heidän suhtautumisensa oli iha jees. Valitettavasti ei ole olemassa mitään testiä kenelle käy näin kuten mulle ja niille kenestä jotkut ovat tänne kirjoittaneet järkyttäviä esimerkkejä. Riski siitä otetaan kun päätetään kokeilla pilveä mutta se tapaus minkä Tuukka tänne kirjoitti missä joku oli painostettu käyttämään koska ei pääsyt yöllä pois kyseisestä paikasta kun kaveri oli niin pilvessä ettei pystynyt mihinkään lähtemään. Hirvittävä tilanne en löydä sanoja tuohon. Jos mulla joskus on jälkikasvua niin kerron kyllä omasta kokemuksestani heille miten pilven polton kanssa voi käydä. En toivo kenellekään näitä “oloja”. Jokainen päivä on arpapeliä miten sen kestän mutta en olisi poltellut jos olisin saanut tietää että mulle käy näin. Nyt osaan arvostaa tervettä mieltä ennen pakenin pilvipöllyjen tuottamaan valhemaailmaan.
Tottahan se on että kun “paukuissa” sitä on ihan puhti poissa ja se kyllä näkyy päällepäin. Valitettavasti. Pilven polton suhteen jokainen tehköön omat ratkaisunsa. Toisille ei käy mitään toisille käy…valtettavasti. Tänne kirjoitti joku puhuen kaikkien huumeiden vapauttamisesta…,en kannata. Kovissa huumeissa ihmiset ovat todella arvaamattomia ja henkirikoksia on tehty. He näkevät näkyjä ja ovat turvallisuusriski. Kuulostaa uskomattomalta että joku haluaa kaikki huumeet sallittavaksi. Olisi siinä tilanne kun hiekkalaatikolla pennut olis piripäisään…huh huh. Valita on jokaisen oma muttei niiden ketkä pakotetaan mitäkin ainettä kokeilemaan, siitä pitäisi jo saada vahingonkorvausta. Menetetystä mielenterveydestä. Hyvää jatkoa kaikille ,näillä mennään…

Kyllä täytyy sanoa, että tämä keskustelu on varsin erikoista. :open_mouth: Ketjun aloittajan tarkoituksena oli kait nimenomaan tuoda esille se pointti, että kannabis ei ole heroiinia ja kyllä kannabiksen käyttäjät ovat ihan normaaleita ihmisiä. Ainakin usein miten. Hän ei tarkoittanut, että Suomeen pitäisi tuoda jotain kannabiskauppoja, joista alkon tapaan voisivat kaikki täysi-ikäiset hakea annoksen. Kyse oli nimenomaan siitä, että ei rangaistaisi omaan käyttöön tarkoitetuista annoksista. En näe tällä mitään yhteyttä esim. psykoositapausten lisääntymiseen. Onhan jo nyt hallussapidosta saadut rangaistukset hyvin vähäisiä. Käytännössä saa vain pienen sakon, jos sitäkään. Eivät ne, jotka haluavat polttaa, välitä siitä, että se on laitonta ja ne jotka eivät polttamisesta ole kiinnostuneita, eivät joka tapauksessa polta, niin kuin nyt näistä monista kommenteista huomaa. Kyse on kait juuri siitä, onko kohtuullista leimata ihminen kauheaksi narkomaaniksi muutaman jointin tähden? Ja muutenkin kyllä kannabikseen voisi suhtautua realistisemmin.

Sitten, jos mietitään, mitä vaikutuksia olisi, jos kannabista saisi ostaa ihan alkoholin tapaan. Tämä varmasti nostaisi kokeilijoiden määrää ja näin ollen myös psykoosipotilaita tulisi enemmän. Toisaalta niiden osuus, jotka siirtyvät kannabiksesta kovempiin huumeisiin, koska niitä myydään samoissa paikoissa, varmasti laskisi. Tälläisestä laista hyötyisivät siis eniten juuri nämä henkilöt ja he, jotka haluavat mieluummin polttaa kuin juoda. Voihan miettiä, että olisiko kivempi, jos ostarilla notkuisi lauma hymyileviä rastapäitä räyhäävien pultsareiden sijaan. :wink:

En kuitenkaan usko, että tälläinen voisi toimia Suomessa. Täällä ollaan aivan liian päihdehakuisia. Miehillä ei tunnu olevan muita ideoita rentoutumiseen, kuin pään sekoittaminen. Toista se on muissa maissa, joissa käydään esim. paljon ulkona ihan syömässä. :exclamation: Tuskin kuitenkaan tulisi mitään suurta ryntäystä näihin kauppoihin. Kuitenkin pilvestä tulee aivan erillainen olo kuin alkoholista. Ei se kiinnosta useimpia. En itse ole koskaan tykännyt olla paukussa. Silloin, kuin huumeita käytin, otin mieluummin essoja tai nopeeta. Ei voi todellakaan sanoa, että ne olisivat olleet jotenkin terveellisempi vaihtoehto, mutta jokainen hakee päihteiltä vähän eri asioita.

Minun kokemukseni mukaan useimmat, jotka polttamisen aloittivat nuorena, ovat selvinneet hyvin elämässään ja sittemmin lopettaneet käytön kokonaan ilman sen suurempia ongelmia. Sitten on joukko näitä, jotka siirtyivät syystä tai toisesta vahvempiin huumeisiin ja he ovat sillä matkalla luultavasti koko loppuelämänsä. Tunnen myös muutaman, jolle tämä pössyttely on tullut niin suureksi osaksi elämää, että kaikki muu on oikeastaan jäänyt. He vaikuttavat kuitenkin ihan tyytyväisiltä oloonsa, joten en lähde tätä elämänvalintaa sen kummemmin kritisoimaan. Sitten on myös muutama, joiden mielenterveyden kannabis on vienyt. :frowning: Nämä ihmiset kuitenkin tekivät oman valintansa. Onhan kannabis ollut koko ajan huume ja valistustakin on jaettu.

Itse en myöskään ole koskaan kokenut, että kannabis olisi varsinaisesti haitannut parisuhdetta. Nykyinen exä on poltellut välillä ja ei koskaan montaa päivää peräkkäin. Kyllä minua haittaisi enemmän kova alkoholin juominen. Se on tietysti vähän kismittänyt, että mies on polteltuaan varsinainen tasmaanian tuholainen, syöden kaapista kaiken mahdollisen. Opioidien käyttö onkin sitten aivan eri juttu.

Jos nyt puhutaan näistä persoonallisuuksien muutoksista, niin kyllähän se on niin, että kannabis vs subutex on aika sama kuin laittaisi hyttysen taistelemaan karhua vastaan. Kuitenkin tällä hetkellä subutexin käyttö on aivan laillista niille, jotka omaavat siihen reseptin. Aika järjetöntä on myös se, että kovista huumeista vieroittuvalla ei saa näkyä edes kannabis, mutta opiodit on ok samoin bentsot. Tiedän henkilön, joka on useamman kerran joutunut lähtemään pilven takia katkolle, jotta hoito ei olisi katkennut. Mitä järkeä on tässä? Eikö olisi tärkeintä päästä eroon kovista huumeista? Ei bentokoukku todellakaan ole sen parempi vaihtoehto subukoukusta puhumattakaan. Kyllä tähän toivoisi jotain muutosta. Niillä pitäisi olla myös mahdollisuus käyttää lääkekannabista, joille se olisi parempi vaihtoehto. Esim. kipupotilaat. On varsin vittumaista yrittää vierottautua kipulääkkeestä, joka tekee sinut kipeäksi. Tälläkin saitilla heitä roikkuu aika paljon.

Ja tosiaan kyllä kannabis muuttaa aivojen tapaa tomia, mutta aivot palautuvat. Kuitenkin huomattavasti paremmin ja nopeammin kuin kovista huumeista. Tämä ei ole tietenkään mikään syy alkaa polttamaan. Itse toivoisin, että ihmiset löytäisivät sen onnen elämäänsä jostain ihan muualta. Minä olen löytänyt ja se on ihanaa. :smiley:

Koska ne aivot palutuvat? Meidän nuoremme on jo 5 vuotta ollut psykoosioireinen.
Kuinka kauan vielä kestää???

Valitettavasti ei välttämättä koskaan, sillä luultavasti hänellä on pinnan alla kytenyt mielenterveysriskejä ja kannabis on voinut olla laukaisevana tekijänä. Tekijänä voisi yhtä hyvin olla kova stressi tai muutos elämässä, trauma, alkoholi… Toivomme silti parasta, voimia Sinulle!!!

Psykoosiin sairastuminen on aivan eri asia. Ei siitä palaudu. Ilmeisesti lukemisen ymmärtäminen on tällä saitilla monelle ongelma. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olisitte voineet ehkäistä sen, että nämä lapset eivät olisi kannabista polttaneet? Nykyinen valistus kun ei tunnu tehoavan. Uusia keinoja olisi syytä miettiä. Auttasiko se, jos rangastuksia kovennettaisiin?

Milläpä olisi voitu estää kuvaamani nuorten tilanteet missä heidät oli PAINOSTETTU
polttamaan kannabista ja toista ei päästeetö kyseisestä paikasta pois keskellä yötä
ennkuin oli polttanut kannabista.Tottakai on ihan eri asia itse tehdä ratkaisunsa kannabiksen suhteen
se on oma valinta jokaisella.Jonnen kirjoitus oli entseltä käyttäjältä mielenkiintoista luettavaa.

Uskon, että Tuukan mainitsema tyyli on aikalailla ääritapaus, ainakin toivon niin! Itselle ei onneksi ole korviin mitään vastaavaa tullut, vaikka täysin eri ikäpolvea olenkin… Ja oli asia kuin asia, aina löytyy niitä, jotka eivät välitä toisista tai ylipäänsä tunne vastuuta. Mutta eikös vain, että niitä on aina, joka asialla. Yhtälailla painostetaan seksiin, painostetaan valehtelemaan yms… Ja valitettavan usein vielä oma puoliso. Eli mielestäni tämä ei tavallaan ratkaise sitä, olisiko polttaminen dekriminalisoitava, vai ei. Eikä se myöskään anna siihen ratkaisua, oli asia kuinka vain. Uskon, että kyse on pitkälti kaikilla puoltajilla siinä, ettei toivoisi saavansa sitä h-merkintää, jos poliisi-setä sattuu jointin taskusta löytämään… Ja tietysti laittaa miettimään myös tämä liberaalisempien maiden esimerkki huumeiden käytön vähenemisestä. Niin kuin aikaisemmin mainittu Portugali esim. Eli eikö olisi jo aika koittaa jotain muuta, kun kaikki ovat todenneet, että huumepolitiikan nykyinen muoto on kaikkea muuta kuin hyvä… :question: