Kannabiksesta

Sivulle 2 tähän topic:iin on mannaryyni kiroittanut.Tässä hänen Leicesterin yliopiston 197.2.2009
tekemästä tutkielmasta faktaa. Näin kiristyneen tupakkalain myötä lainaan mannaryynin kirjoituksestä tuon
tutkimuksen tuloksia.Tutkijat ovat löytäneet todisteita siitä että kannabiksen savu aiheuttaa dna-muutoksia
voiden lisätä syöpäriskiä. Kannabiksen savu koostuu 4000 kemikaalista joista 60 on luokiteltu karsinogeenisiksi.
Kannabiksen savu koostuu 400 kemikaalista joihin kuuluu 60 erilaista kannabinoidia. Kannabiksessa on 50 % enemmän
karsinogeenisiä polysyklisiä aromaattisia hiilivetyjä,naftaliini,bentsantiaseeni ja bentsyreeniä kuin tupakassa.
Tutkijoiden mukaan kannabiksen myrkyllisten aineiden haittavaikutuksia lisää se että kannabiksen savua hengitetään syvemmälle keuhkoihin kuin tupakansavua.3-4 kannabissavukkeen polttaminen päivittäin aiheuttaa vastaavanlaisia
vaurioita keuhkojen limakalvoille kuin 20 tupakan polttaminen päivässä.Nyt CHEMICAL RESEARCH IN TOXICOLYGY
lehdessä julkaistussa tutkimuksessa pystyttiin osoittamaan että kannabissavu vaurioittaa dna:ta. HERTTA VIERULA.
A-klinkan lääkärin toteamaa (sivulta 4 tässä topic:issa kirjoittaja jokin jossain)
Erityisesti pitkäaikainen mutta nykytutkimusten valossa myös lyhytaikainen päihteiden käyttö
(päihtymysmielessä) aiheuttaa muutoksia aivojen dopamiini radoissa ja se saa aikaan sen että
ne eivät aktivoidu ilman päihteitymystilaa/päihteitä joka johtaa siihen että elimistön on aina
vain vaikeampi tuottaa mielihyvää >ihmisen on vaikea kokea mielihyvää selvinpäin vaikka kannabikseen
ei riippuvuutta syntyisiaiheuttavat dopamiini radoissa tapahtuneet muutokset (pitempään kestäneen käytön
jälkeen) ihmiselle sellaisen olotilan ettei päihteellä olekaan varsinaista merkitystä vaan päihtymyksellä ja
kaiken järjen mukaan madaltaa kynnystä ruveta käyttämään myös muita päihteitä.
Suomalaisen tapa päihteidenkäytössä yleensäkin on ihan “omaa luokkaansa” ja vaikka
kaikki myrkyt vaputettaisiinniin katukuvassa ja rikostilastoissa se tulisi näkymään. Me olemme geenperimältääme
sitä sakkia että poliisilla riittä töitä jatkossakin sekä laillisten että laittomien päihteiden saralla.

Edelliseen lisäys, yliopiston tutkimus on julkaistu 17.9.2009

Asia on kyllä niin et vaikka suomessa olisi vapaus minkä hyvänsä käyttöön suomalaiset
hörhöilevät kaikkien tököttien kanssa.Ollaan niin perusidioottia kansaa että aina täytyy
olla ihan pihalla.Täällä ei osata käyttää mitään eikä elää ihmisiksi

Pelkkiä ongelmaihmisiä
 täynnä koko suomi. Suurimmaks osaks. Aina saa hävetä suomalaisten KAIKKEA päihteidenkäyttöä.
 Hoidot on täysin perseestä ja koko systeemi. Siinä ei auta vaikka kultalautasella jokainen saisi
 tahtonsa läpi. Ongelmasuomalaiset ovat niittäneet päihdehäirikön maineensa ihan omalla toiminnallaan.
 Käytöstapoi eikä mitään osata muuta kun örveltää.AINA JA KAIKKIALLA  :laughing:

Jep. On se mahtavaa, että täällä Suomessa opetetaan lapsille, että kannabis on sama asia kuin kovat huumeet.

Mä uskoin tähän asiaan 13-vuotiaana ja polttelin kannabista silloin tällöin. 14-vuotiaana kuvioon tuli amfetamiini… Näiden opetusten perusteella LUULIN AMFETAMIINIA SAMAKSI, KUIN KANNABIS!!! Asia ei ollut ollenkaan näin ja piikittelin sitten itseäni 20-vuotiaaksi asti. Kannabis ei enään maistunut, sillä eihän se ollut ENÄÄN MITÄÄN verrattavissa näihin muihin aineisiin :cry: . Huomasin hetkenpäästä amfetamiinin pyörittävän koko elämääni ja minä toivon, TOIVON, että tämä kannabiksen rinnastamiseen koviin huumeisiin ja alkoholiin loppuu, sillä SITÄ SE EI OLE!!!.

Nuorelle mikään päihde ei todellakaan ole hyvästä, mutta kannabiksen vastustajat miettikää OIKEESTI, mikä on se sanoma minkä nuoret nyt saavat!!!

:smiley: Tällä hetkellä olen raskaana (ikää löytyy minulta 30v) :smiley: ja kannabiksen jätin heti vaivatta pois. Mutta mites tän TUPAKOINNIN kans ja miten PERKELEESSÄ pääsen siitä irti!!! Olen polttanut tupakkaa yhtä kauan, kuin kannabista. Kannabista vähän miten sattuu, ja on ollut pitkiä kausia, jopa vuosia, etten ole sitä maistellut (suurimmaksi osaksi töistä johtuen). Miten on mahdollista, että en kannabikseen ole riippuvainen, mutta tämä mahtava laillinen tupakka vie kuin pässiä narussa?

Selittäkää mulle kannabiksen vastustajat mistä johtuu, että vaikeuteni ovat tupakassa, mutta ei siinä kannabiksessa???

Mielestäni kukaan tänne kirjoittanut ei ole verrannut kannabista koviin huumeisiin. Vastustajat
ovat kertoneet mitä tragedioita kannabiksesta saattaa myös ilmaantua. Juuri nuoret tarvisevat
tämänkin tiedon sillä ei ole olemassa mitään testiä joka kertoo kenen psyyke kestää kannabiksen käytön ja kenen ei.
Olipa se sitten laillista tai laitonta. Valitettvasti suomalaiset ovat sellaista kansaa jotka eivät yleensä osaa käyttää
ei laillisia eikä laittomia päihteitä. En usko kannabiksen vapauttamisen suhteen sen tuovan muutosta
päihteidenkäyttötapaamme. Tiukentuneesta tupakkalaista puheenollen ainakin vvo:n asunnoissa tupakointi
on kielletty nykyään joten ei taideta kannabiksen poltteluakaan katsoa suopein silmin. Hyvä tietää kirjoitti mielenkiintoista
infoa,kiitos siitä. Vieras, sinua askarrutti tupakanpolttelusi. Tupakkalinikka toivottavasti pystyy auttamaan sinua
ongelmassasi tupakoinnin suhteen. Tarvitsemme monelaista tietoa kaikissa päihteisiin liittyvissä asioissa, sitä ei pidä
pitää ongelmana sillä jokaisella meistä on vain yksi elämä, kuka mitenkin sen päättää elää selvänä vai päihteitä
käyttäen.

Minulla on myös valitettavasti kokemus tuosta pakottamisesta. Kyseessä olivat ihan oman luokan tutut pojat. Toinen piti päästä kinni ja toinen työnsi piipun suuhun. Pidätin hengitystä ja rimpuilin raivokkaasti. Pojat antoivat minun mennä. Minulle on myös tarjottu pilveä siinä tarkoituksessa, että huumaantuneena antaisin seksiä. Olin tuolloin vielä hyvin huumevastainen. Aloitin käytön vasta myöhemmällä iällä, kun mielenterveys alkoi rakoilla pahemman kerran.

Kyllä valitettavasti uskon tälläisten tapausten olevan enemmän kuin yleisiä. Tuskin näillä henkilöillä on tarkoitus ketään vahingoittaa pysyvästi. He eivät ajattele tekojensa mahdollisia seurauksia. On vain huvittavaa pakottaa joku uusi polttamaan ja naureskella sille, kun se on niin pihalla. Sitten on varmasti näitä, jotka ottavat, koska eivät kehtaa kieltäytyä.

Meidän luokalla ala-asteela oli hyvin lahjakas poika. Hän oli hieman erilainen ja siksi kolukiusattu. Hänellä ei ollut oikein ystäviä. Yläaseella hän alkoi kaveeraamaan näiden kiusaajien kanssa. He toivat kuvioihin kannabiksen. Pojan vanhemman tiesivät asiasta, mutta eivät huolestuneet, koska olivat itsekin nuorena tehneet kokeiluja. Tämä poika sairastui ja ei enää palaa tähän maailmaan.

Sitten oli porukka koulun suosituimpia poikia, jotka siirtyivät kannabiksesta suoraan heroiiniin. Elettiin 90-lukua ja subutex teki vasta tuloaan.

Mitä voisi sitten tehdä, jotta näin ei kävisi? Minä luulen, että ratkaiseva tekijä tässä on hyvä itsetunto. Sitä tulisi tukea kouluissa enemmän. Hyvän itsetunnon omaava uskaltaa kieltäytyä. Valistuksen pitäisi myös olla parempaa ja realistisempaa, nuorten mielenterveyteen pitäisi käyttää enemmän resursseja. On myös putkinäköä niin kannabiksen vastustajien kuin kannattajien joukossa. Näkökulmia olisi syytä laajentaa.

Tunnekylmä,epälojaali ja lämmön puute. Nuorempana olisin kirjoittanut takaisin luultavasti “haista vittu” tai jotain muuta yhtä tasokasta.En usko että tälläinen olen, itseasissa kun viimeksi kävin vanhemmillani kahvilla ja keskustelin muista ongelmista äitini kanssa hän sanoi että olen ehkä jopa liian ajattelevainen muita kohtaan “älä ole liian kiltti,ihmiset varmasti käyttävät tuota piirrettä sinussa hyväksi”. Mutta jätän tuon tyylisen nimittelyn/analysoinnin pelkästään sinulle, ei mielestäni kovin fiksua “lämpöistä, lojaalista ja tunnerikasta”.
Koitin saada sinut lukemaan rivien välistä aikaisemmin että ymmärrän jotenkin myös vastustajia kertomalla että tunnen myös ihmisiä joille on käynyt huonosti kannabiksen kanssa mutta silti mielestäni sitä ei pitäisi kieltää kaikilta.
Karu fakta on että kun päihteiden kanssa pelataan niin siinä on riskinsä, en minä väitä kannabiksen olevan vaaraton tai mailmanpelastaja kasvi. Mitä olen lukenut kannabiksen ja alkoholin haittavaikutuksista niin aika samalla viivalla ne ovat,loputonta taistelua olisi jankata että kumpi nyt on vaarallisempi. Joillekin alkoholi ei sovi ei sitten yhtään, kyllä heille pitäisi olla vaihtoehtoja ja mielestäni kannabis on paras vaihtoehto. Olisihan sekin minun mielestäni väärin jos vain kannabis olisi ainoa laillinen päihde, eihän sekään tosiaan kaikille sovi. Näillä kielloilla vaan lisätään ongelmia. Päihteetön vaihtoehto on rohkea ja todellakin se paras, siinä olet oikeassa. Mutta ei kaikki ihmiset koskaan ole voinut/voi elä ilman päihteitä. Suuri osa osaa käyttää päihteitä “oikein” eli niin että hoitaa oman osansa tällä pallolla eivätkä tee muille pahaa, heiltä ei vain ole oikein kieltää sitä sen takia että kaikki eivät siihen pysty eikä varsinkaan rankaista. Olen aikuinen ihminen, minulla on oikeus ottaa riski ja polttaa kannabista jos niin päätän. Olen työtä tehnyt ja teen edelleen, en tee pahaa muille ihmisille ja maksan veroni (näitähän yleistetysti perussuomalainen pitää yhteiskuntakelpoisuutena) tosin minulla ei ole ollut mahdollisuutta maksaa veroja tästä riskistä. Mikä on sääli koska jos minulla laukeaa jokin mielenterveysongelma en ole sen hoitoa varten tehnyt omaa osaani ja maksanut veroja päihteestä enkä myöskään sen ennaltaehkäisevään työhön kuten mm tähän valistukseen ja sehän on muiden pussista poies.

Moikka,Dahlia ja vieras 3 sekä Hyvä tietää ,kiitos mielipiteistänne ne pistivät
todella miettimään missä mennään.

Tässä topic:issä on erittäin runsaasti kirjoituksia nimimerkillä: vieras,uusi vieras,vieras sitä ja tätä.
Osan heistä kirjoittamat mielipiteet ovat melko jyrkkiä ja tyrmääviä. Osa kertookin olevansa uusi vieras
kuten myös vieras?? Eräs kertoo olevansa juuri tuo vieras ja olevansa mies,toinen väittää olevansa samainen kirjoittaja mutta nainen…todella sekavaa… :laughing: Mistä näissä eri mutta samaksi vieraaksi esittäytyvän kirjoituksista tietää
että kyseessä olet juuri sinä uusi vieras? Todellakin joittekin eri vieraiksi esittäytyneiden kijoitukset ovat aika tunnekylmiä niitä kohtaan jotka ovat tuoneet esiin kannabiksen aiheuttamia mahdollisia vaurioita. En ole myöskään
kirjoituksissani ollut estämässä sinua kuka sitten lopulta oletkin :smiley: käyttämästä kannabista. Ihan vapaasti ,se on jokaisen oma valinta. Olen halunnut kertoa niistä ongelmista mitä kannabiksesta saattaa seurata jotta jokainen
voisi myös miettiä asiaa siltä osin. En ole myöskään väittänyt että kannabis olisi ns.kova huume kuten joku vieraaksi esittäytynyt täällä väitti. Näitä kirjoituksia missä tuodaan esiin kannabiksen aiheuttamia tragedioita ei pitäisi
vääntää siihen muotoon että niissä ESTETTÄISIIN ihmisiä tekemään oman valintansa. Hämmästelen vain sitä kuinka heti kun joku kirjoittaa tänne kannabiksen mahdollisesti aiheuttamista vaurioista ilmaantuu vieras,uusi vieras jne vieras joka onkin kuulemma samainen henkilö kuin edellinen kirjoittaja joka onkin sittenkin samainen henkilö kuin nimimerkillä vieras ja heti aletaan väittämään että täällä estetään teitä polttamasta jne…Mielestäni monenlaisia mielipiteitä tarvitaan tässäkin topic:issä mutta tämä vieras,uusi vieras jne mikä lie vieras ruletti on jo vertaansa vailla… :smiley: Hyvää jatkoa kaikille vieraille sekä muillekin kirjoittaneille,ei pidä taas vetää hernettä nenään tästäkin mielipiteestä.

Jos vain kirjoittaa, eikä laita nimimerkkiä, on automaattisesti vieras…

Jatkan vielä tästä, kun ei eilen enää jakasanut tarkemmin: Siis mitä olisi voitu tehdä toisin, jotta tämä poika ei olisi kannabista polttanut ja nämä muut eivät olisi heroiiniin koskeneet?

Varmasti tämän pojan vanhemmant syytävät itseään joka päivä siitä, että laskivat nämä kiusaajat kotiinsa. Ei heitä kuitenkaan pidä mennä heittelemään kivillä. He näkivät vain, kuinka pojasta tuli iloinen kun hän sai kavereita. Hänestä tuli suositumpi ja hän sai myös tyttöystäväkseen suositun, nätin tytön. Se, mikä tästä tekee surullista, on että pojasta pidettiin ihan oman itsensä takia, ei sen että hän alkoi polttamaan kannabista. Hän kuitenkin luuli niin. Olihan se tuonut hänet mukaan “piireihin”. Tässä olisi varmasti auttanut se, jos pojalla olisi ollut edes yksi hyvä ystävä tai jos edes joku olisi puuttunut tähän tilanteeseen. Tullut kysymään: “Hei mikä sulla on”? Nämä samat kiusaajat kiusasivat myös minua. Se ei kuitenkaan aiheuttanut mitään suurempia vammoja, koska minulla oli joukko ystäviä.

Sitten on tämä heroiiniin siirtyneiden porukka. Suosittuja hyvännäköisiä poikia. Olen vasta myöhemmin ymmärtänyt, miksi he olivat niin kauhean lesoja ja olevinaan. He tulevat kaikki rikkonaisista perheistä, joissa oli päihdeongelmia ja joissain myös mielenterveysongelmia. Heillä oli varmasti todella paha olo, jota sitten peiteltiin esittämällä kovaa poikaa. Jos joku olisi tullut silloin sanomaan, että “hei tuo ihailemasi poika vetää vielä joskus heroiinia ja kuolee onnettomuudessa metadonipäissään,” niin en kyllä olisi ikinä uskonut, mutta näin vaan kävi. :frowning:

minun mielestäni todellinen syy näihin milempiin tapauksiin on aivan muualla, kuin kannabiksessa. Tässä taustalla olivat nuorten paha olo ja kyvyttömyys purkaa sitä. Sitten päätä on alettu turruttaa jollain. Tässä tapauksessa ensimmäisenä huumeena on ollut kannabis. Nämä nuoret myös imppasivat ja joivat rankasti. Kuitenkin se syy, miksi nämä pojat alkoivat käyttää heroiinia, on juri se, että heille tarjottiin sitä siitä samasta lähteestä, josta poltettavaakin haettiin. Tuskin he olisivat sitä muuten kokeilleet.

Kyllä monille kannabis on juuri se portti muihin huumeisiin. Se on todellisuutta myös meillä. Exmies on pitänyt yllä muutamaa huumekontaktia juuri siitä syystä, että saa joskus poltettavaa. Täältä voi hakea sitä vaikka kymmenen kertaa, mutta riittää kun sitten yhden kerran ottaakin jotain muuta. Sen portin kun saisi katkaistua, niin pysyisivät monet helpommin kuivilla. Bentsot ovat miehelle paha ongelma ja alkoholi ei sovi ensinkään.

Heitelkää vaan kivillä, jos haluatte, mutta kyllä minun mielestäni olisi syytä puhua edes siitä vaihtoehdosta, että millaista hyötyä voitaisiin saavutta laillistamalla kannabis. Itse en haluaisi, että omat lapset alkaisivat isona polttamaan. Kuitenkin tosiasia on se, että kannabista saa tällä hetkellä ihan jokainen, joka sitä haluaa polttaa. Saatavuus oli hyvää jo 90-luvulla ja nyt kun kotikasvatus on yleistynyt, voin vaan kuvitella miten helppoa sen saaminen nyt on. Kyllä kaikista kamalinta olisi, jos sen lisäksi että lapseni polttaisivat olisi vielä se mahdollisuus, että heille tarjotaan vahvempia huumeita. Puhumattakaan siitä, että poltettavan taso vaihtelee suuresti. Kasvattajat pyrkivät tekemään mahdollisimman vahvaa kukkaa, joka on sitten jo aivan eri kamaa kuin vaikka lätkä. Jos valtio esim. tuottaisi tasalaatuista mahdollisimman turvallista kannabista, olisi se kuitenkin turvallisempaa. Ei tämä tietenkään kaikkia ongelmia ratkaisisi, mutta pohdittavan arvoinen ajatus kuitenkin.

Tuossa edellisellä sivulla oli nimimerkki : Hyvä tietää laittanut mielnkiintoista infoa kannabiksesta.
Tupakkalain aikana olisi HYVIN MIELNKIINTOISTA tietää missä kannabista saisi polttaa. Uskon että
se tapahtuisi parvekkeilla koska tupakoitsijat pistetääm partsille, niin tehtäisiin myös pilven polttelijoille.
Kiinteistöjen omistajat eivät taitaisi katsoa suopein silmin kannabiksen savuhaittojen turmelemia huoneistoja.
Aika näyttää miten kannabiksen suhteen päättäjät asian ratkaisevat. Tupakanpolttelijoita pidetään jo nyt
pahenteisenä esimerkkinä ja saarnaa tupakoinnista kuulee lähes aina lääkärilla asioidessa. Jotenka hyvin vaikea kuvitella että kannabiksen polttelijoita katsottaisiin lempeämmällä
silmällä olipa se sitten sallittu tai kielletty. Käyttäjätunnus vieras on olemassa,eikä mikään että kun kirjautuu (ilman rekisteröitymistä) tänne niin tulee tuo vieras jotenka vieras on nimimerkki eikä useita sellaisia…siinäpä onkin ihmettelemistä. Tämän laitoin siksi kun joku ihmetteli kuinka samainen nimimerkki on esittäytynyt milloin mieheksi milloin naiseksi ja
välillä kirjoitukset ovat vähän omanlaista settiä…

¨^^¨ Kyllä tähän ajatukseen liittyy paljon käytännön ongelmia. Voisiko sitten olla jotain paikkoja Hollannin malliin, johon pääsisi polttamaan? Tässä taas toisaalta sitten jätettäisiin nuoret käyttämään sitä laitonta kannabista. Toisaalta ei tietenkään nuorten pitäisi käyttää mitään. Mitä sitten voitaisiin tehdä? Kyllä minua huolestuttaa se, että yhä enemmän käytetään päihteitä ja todella monilla on ongelmia subutexin kanssa. Näitä nappeja jaetaan juuri niistä paikoista, mistä sitä poltettavaakin löytyy. Sitten olisi tietysti myös mahdollista laillistaa kasvattaminen ja käyttö omaan tarkoitukseen. Tässäkin on omat ongelmansa. Ei ole mitään helppoa ratkaisua. Mielenkiintoista kuitenkin pohtia asiaa. Ei voi myöskään niin yksiselitteisesti sanoa vaan, että kaikki huumeet vapaaksi ja käyttö loppuu. Näissä vapaammissa maissa on varmasti mataliin lukemiin muitakin syitä.

Keskustelu huumeiden käytön vähentänmiseksi ja riskien minimoimiseksi on tärkeää. Tämä näkökulma tuntuu olevan aikamonen tabu. Tähänkään ketjuun ei ole moni kirjoittanut edes omalla nimimerkillään. Miksi? Vai olisiko niin, että ette tiedä mikä haukkuu? :wink:

Kun painaa nappia vastaa viestiin ja jättää käyttäjätunnuksen tyhjäksi, lukee nimimerkkinä vieras!

moi gongo p, mä olen sun kannalla et jointti rauhoittaa raskaan duuni päivän jälkeen ja jaksaa tehdä perheen askareet ja rakastaa koko perhettä ketään unohtamatta

Kyllä. Surullista on että kun jäät kiinni saat sakot (meillä töissäkäyvillä ne on jo aika kovat) rikosrekisteri h merkinnän kera,työpaikalta potkut ja narkkari merkki otsaan tuttujen keskuuteen. Uutta työpaikkaa onkin sitten varmaan todella kannustavaa hakea.Sossun tanttoja on hienoa vakuutella että lapsilla on kaikki hyvin. Haluaisin vastustajilta kerrankin vastauksen että onko tämä todellakin oikea käytäntö teidän mielestänne ja miten tämä käytäntö on tuonut positiivista tulosta. Luulette että tämä käytäntö jotenki vähentää “narkkareita” vaikka asia ei tilastojen mukaan näin ole. Kiinnijäämisestä tulleet sanktiot ovat niin vittumaisia että ne ei todellakaan kannusta “parempaan” elämäntyyliin vaan usein käy päinvastoin. Laillistamis kysymyksessä olisin valmis tulemaan vastaan vaikka niin että sakottakaa käytöstä ja kasvatuksesta mutta jättäisivät kannabiksen kohdalla edes sen h merkinnän pois, se on vain vittuilua normaaleille kannabishuumeen käyttäjille jotka pyörittävät yhteiskuntaa ihan niinkuin muutkin perusjampat tosin näillä sanktioilla saadaan myös osa näistä juurikin stereotypia tuennostaja hipeiksi.

Nykyään poliisi ei ota pieniä määriä pois tai sakota niistä! Tietty jos sulla kasvatuksessa on ni toki sileeks vedetään! Virallista neuvoa tuosta tuskin on, mutta useampi ihminen täällä kirjoittanut saanu jopa pitää pienen määrän (muutamma g) itsellään. Ainakin 11v aiemmin kyllä sen h-merkinnän sai, mut se vanhenee 10v:ssa ja jos ei ole muita rikoksia ni siitä vuos eli 11v ni merkintä häviää KOKONAAN! Ei se ole mikään huumausainerikos vaan merkintä aivan kuten sakko eli sitä ei työnantaja näe! Harvaan työhön sitäpaitsi tarvitsee seulan, ite tiedän nuorisotyössä vakinaisena olevan kasvattavan ja polttavan itse, on tehnyt niin vuosia. Ongelmaa ei ole kunhan ei käytös ole epäilyttävä ja harvalla on.

Mielestäni kannabis ei ole huume vaan kasvi sillä huume on kemikaalinen yhdiste jota kannabis ei todellakaan ole. Se on kasvi siinä missä muutkin mutta sillä on vain päihdyttävä efekti. Ehkä se voi laukaista psykoosin mutta ei ole KOSKAAN tappanut ketään. Tosin alkoholi aiheuttaa joka vuosi n. 30 tuhatta kuolemaa. Kannabiksesta voi tulla muistihäiriöitä yms. Mutta ne palautuu normaaliksi ajan myötä. Taas kannabiksesta johtuva “laiskuus” on oikeasti ihmisestä kiinni ja jos joku väittää että kannabikseen jää koukkuun niin ei vaan jos poltat kannabiksen seassa tupakkaa niin se nikotiini koukuttaa mutta sanot että haluat kannabista koska et ajattele että sitä nikotiiniä siinä tupakassa. Ei muuta.

Hei

Ketju siirretty Kotikanavalta oikeaan osoitteeseen, Vilpolaan.

• moderaattori

Sama homma kahvin, teen ja kaakaon kanssa. Ne kaikki sisältävät ihmisaivojen kemiaa muuttavaa kofeiinia. Kofeiini on kasvin käyttämä erittäin voimakas hyönteismyrkky. Vain 15 grammaa kofeiina tappaa 50% ihmisistä. Vastaa noin 100 kuppia kahvia, tai 100 kofeiinipilleriä.