Se riittävä uni olisi tärkeää. Mulle on niin tuttua tältä keväältä tuo, että herää 3-4 vaiheilla ja sitten valvoo pari tuntia (tai joskus aamuun asti). Ja vatvoo asioita. Ja miten synkiltä ja lohduttomilta ne asiat usein näyttävät öisin. Ja aamulla musta muutuu taas valkeaksi. Mutta kun on yöllä valvonut, meinaa päivällä olla vaikeuksia, vaikka kuinka olisi kiire jonkin työn kanssa, nuokahtaa kesken kaiken ![]()
Minulla unettomuus on nyt alkanut helpottaa. Saatan vielä herätä, tänä yönäkin kolmelta kun kissat olisivat halunneet ulos (en päästä niitä vielä ihan silloin sinne ketun suuhun
). Ajatukset väijyvät nurkan takana valmiina valvottamaan, mutta ajattelin jotain myönteistä ja nukahdin uudelleen. Tämmöiset koettelemukset, mitä me noiden juoppojemme kanssa käymme läpi, eivät voi mennä ilman vaikutuksia. Ja onhan sitä elämässä monesti kaikkea muutakin huolta, rästityöt, raha-asiat jne. Kaikki ne paisuvat öisin luonnottomiin mittakaavoihin - ja eihän niille yöllä voi mitään tehdä. Pitäisi jotenkin saada kanavoitua ajatukset muualle, ja saatua uudelleen unen päästä kiinni. Univelka käy terveyden päälle pitkään jatkuessaan, ja ahdistus jotenkin kumuloituu kun saa muhia väsyneessä mielessä :mrgreen:
Sullakin on nuo tapahtumat vierineet niin nopeasti eteenpäin, ei ihme vaikka valvottaa. Koita jotenkin saada levättyä (helppohan mun on sanoa). Koulun jumppatunnilla opetettiin jotain rentoutusharjoituksia, mutta kun siitä on niin tuhottomasti aikaa, eihän sitä enää osaa… Ei kai olisi paha asia hankkia mietoa unilääkettä siksi aikaa, että pääsee pahimman yli? Muutamankin yön kunnon uni tekee ihmisen jo aivan toiseksi, olen ainakin nyt itse huomannut. En minäkään kyllä lääkkeitä ole hommannut, mutta työruuhkan jonkinlaiseen hallintaan saaminen on helpottanut stressiä.
Ole itsellesi armollinen, äläkä syyttele itseäsi mistään tapahtuneesta. Olet tehnyt oikeutettuja tekoja paremman elämän puolesta itsellesi ja lapsillesi. Sen puolesta voisit nukkua levollisin mielin ![]()