Kiitos Rinalda, toivotuksesta!
Jäin silti tuota pohtimaan… mun vuoro elää? Tiedän, että tarkoitit hyvää, mutta ehkä meillä on näkemysero. Toisaalta, mitään keskustelua ei tulisi mistään, jos kaikki olisivat liikuttavan yksimielisiä ja lukisivat toistensa ajatukset.
Kun olin pieni, tai ei enää niin pieni, ajattelin että elämä alkaa kun muuttaa pois kotoa. Sitten elämän piti alkaa kun erosin silloisesta poikaystävästä. Jonka jälkeen odotin, että elämä alkaisi, kun Se Oikea saapuisi. Nyt alkaa uusi vaihe, mutta samaa elämää tämä on.
Ei tuo odottaminen mihinkään lopu, nyt aletaan odottaa seuraavaa tilipäivää, kelan päätöksiä, lähipiirin kommentteja, koulun loppumista, syksyä… Mutta elämistä ei voi laittaa holdiin sillä perusteella, että just nyt joku pikku juttu puuttuu (niinkuin se lottovoitto)
Vaan vaikka täällä tilanne on lauennut, fiilikset ovat hyvät (hitsi mitä urheilukieltä) ja se munankuorilla hipsiminen on loppunut niin en silti uskalla kovin revitellä. Tekstiviestittelen yhä ‘salaa’, välttelen tiettyjen televisio-ohjelmien kommentointia - sitä samaa. Ja se viinanlöyhkä. Kestän sitä, koska yhä vielä käymme vierekkäin iltaisin.
Kuvittelen, että erilleen muutto ratkaisisi asioita. En tiedä. Rajat menee uusiksi, pystynkö pitämään niistä kiinni? Tarkoitus on eristää viina ulos uudesta elämästä (joo, ihan kelvollinen sanapari) mutta onnistuuko se? Eli mies kelpaa, selvinpäin.
Riittääkö, onnistuuko? Ja onko tämä sittenkin vielä jotain peliä toisen raitistamiseksi? En halua uskoa itsestäni sitä. Ääneen olen sanonut, että en voi luvata mitään. Työkaveri, jolle en ole tilittänyt asiaa pohjamutia myöten, ihastelee että olemme pari joka ihan varmasti huomaa viihtyvänsä yhä yhdessä ja ennen pitkää yksi asia johtaa toiseen…
Ei johda. Asettelen itselleni kalenteriin rajoja; ja jos ennen joulua alan vouhkaamaan jostain ihanasta miehestä niin kivittäkää! Tai ainakin heitelkää mua jääpaloilla. Koska oltuani aikani ilman huomiota kuvittelen että pärjään ilman. Jos tuossa alkaa pyöriä joku hurmuri, niin pahimmillaan käy niin että järki katoaa kun vähän silitellään myötäkarvaan.
Luoja varjelkoon. Tiedän, että olisi houkuttelevaa rakastua ja hurmaantua. Helppoakin.
Jonkun pitää vaan siivota jäljet.