Pidä nyt oman pääsi sisällä oma rauhasi. Kun tämmöisillä asioilla ei pidä ruveta uhkailemaan - mä pidin tiukan linjan alusta asti, että en puhunut erosta vasta kuin se oli tavallaan jo tapahtunut. Kun kaikki helisi alas kuin bussipysäkin turvalasi ja tajusin että en jaksa, kykene, halua yrittää.
Koska aikuisen ihmisen pitää osata tehdä päätöksiä. Parisuhde on lisäksi mun mielestä yhä niin koskematon, että se joustaa ja venyy, eikä aina tarvitse olla hauskaa. Eikä se ole pahin kohtalo, että sattuu olemaan mukavan miehen kanssa yhdessä, joka nyt sattuu olemaan ärsyttävä kännissä. Plus kännissä aika monta kertaa viikossa.
Kun se päätös syntyy, niin sä olet sitten valmis pitämään päätöksestä kiinni. Mua surettaa jatkuvasti erinäiset asiat, kuten vaikka se että tulen vaihtamaan vastaremointoidun keittiön pieneen keittokomeroon. Mutta pääsen yli sillä, että sentään on hella, jääkaappi ja pakastin. Kaikkea ei voi saada.
Niin ja toisen syyttelyllä ei pääse kovin pitkälle. En mä mikään pyhimys ole, mutta ainakin oma ukko pystyy hyökkäämään kuin kobra jos sitä ärsyttää. Ja ärsyyntyminen voi lähteä monesta pienestä…
Mutta. Tänään tuo jaksoi jo marmattaa, että mikään ei ole paikallaan. Voi toista, älä huoli, sanoin. Ja mielessäni ajattelin, että jos tämän kääntää positiiviseksi, niin toisen ei tarvitse esittää muuta kuin on. Tuollainen samanlainen narisija, oikea mielensäpahoittajan perikuva. Eroaminen on hänellekin ratkaisu.
Meillä on oikein hyvät välit, ja sekin surettaa. Mutta viinaa tuo ei ole jättänyt
joten vaikka olo heitteleekin välillä sinne haikean ja muutosvastarintaisen puolelle niin enimmäkseen olen innosta pinkeä.
Odotan, että viimeistään keskiviikkona tulee tieto asunnosta. Vaikka en kyllä keksi, miksei ne sitä mulle sitten antaisi, niin kai sekin mahdollisuus on olemassa.