Kalamaljasta maailmalle

No, näinhän ei käynyt. Hengissä sinnittelee hän. Mutta luonteen vivahteet on alkaneet aika varmasti huuhtoutua munuaisten kautta viemäriverkostoon, jäljellä on syvin vittumaisuus. Kyllä ihminen on sitkeä olento, kolmen vuoden päivittäinen ryyppääminen ja sitä edeltänyt kolmenkymmenen vuoden reipas ryyppääminen ja silti katsotaan työkykyiseksi.

Joten nyt tää lähtee. Johan tätä on katsottu, kestetty ja eletty. Tää on niin nähty!

Ei tämä elämä ole hukkaan heitettyä. Joskus sen tajuaa, miksi kaikki on pitänyt kokea. Osasta osakseni langenneesta osaan olla kiitollinen jo nyt. Mutta hei, aika aikaansa kutakin.

Vilkutukset kaikille, jotka vielä tunnistaa, mä olin näkevinäni tuttujakin täällä. On aika pitää jälleen vähän päiväkirjaa, ja tämän parempaa paikkaa en tiedä.

Kiva nähdä sinua, Kultakala, taas täällä! Ja onnea ja voimia, mitä ikinä aiotkin tehdä.

Muistan itse miten ennen eroani päätös hautui pitkään. Vääntelin ja kääntelin sitä, ja vähitellen se vaan muuttui todeksi. Kuten kaikki elämäni suuret päätökset - olen kasvanut niihin hiljalleen. Yhtäkään lähtöäni tai luopumistani en ole katunut. Aina on tullut jotain uutta tilalle. Kun yksi ovi sulkeutuu, uusi avautuu. Näin on ollut ihmissuhteissa, työelämässäni, pienissä ja suurissa asioissa.

Komea tuo kuolinilmoitus :laughing: Ero on kuin pieni kuolema, jotain yhdessä luotua kuopataan, siunataan ja surraan, ja sitten on tilaa uudelle kasvulle.

Voimia Kultis!

Hei IHANAA Kultakala, että olet jälleen täällä!! Vielä kaipaan muun muassa Tigeraa ja Ex-juoppoa… :smiley:

Kuolinilmoitus oli veretseisauttava - hyvä sinä. :smiley: Mä kipuilen edelleen päätöksen jyrkänteellä. Uskaltaako astua tuntemattomaan vai ei. Ja kuuntelen Kaija Koon biisiä: “ei hyppyä tuntemattomaan, voi tehdä askel kerrallaan, ei ollenkaan.” Niinpä. Kyä sinne täytyy uskaltaa loikata. Se rohkeus multa vielä puuttuu, mutta sä olet sen löytänyt!

Seuraan mielenkiinnolla päivityksiäsi - koetan kasvaa “siivellä”.

<3 Hintriikka

Hei Kultakala!
Tuo kuolinilmoitus oli tosiaan raflaava aloitus. Hyvä aloitus! :mrgreen:
Kolahti minuun, osui ja upposi, monesta syystä. Minunkin mies juuri täytti 60 v, niiin kuin tuo ilmoituksen “vainaja”. Hengissä on kans, vaikka itsekin ihmetteli diabeteshoitajallekin “Minä se vaan porskutan, vaikka nuorempia on jo kaatunut”, tämä pari viikkoa sitten kun nostin kissan pöydälle ja kerroin hoitajalle, millaisia määriä mies juo päivittäin.
Hengissähän se on, mutta minusta jotenkin aivokuollut, jos on selvinpäin ei osoita eleelläkään että kuulisi mitä toinen puhuu, tuijottaa vain lehteä tai TV:tä. Humalassa ei ymmärrä kuulemaansa, silloin kyllä puhuu kovasti, ja minäkin puhun, hetken aikaa on hauskaa, mutta sitten väsyn, kun mitä tahansa sanon, vastaus osoittaa, että se puhuu ihan eri asiasta.
Hengissä, mutta Pohjois-Euroopan passiivisin mies. Työnsä hoiti aina hyvin, oli arvostettukin työpaikallaan, mutta vapaa-aikana kotona ei vuosikausiin ole tehnyt mitään, silloin elämän täyttää alkoholi. Nyt eläkeputkessa pari vuotta, alkoholi täyttää jokaisen päivän. Niin passiivinen on, ettei ole edes agressiiivinen, niin passiivinen, ettei viitsi lähteä edes kapakkaan, kotona juo, ei kavereita, humalassa puhuu tauotta ja vaatii jatkuvan huomion. Kun pari kertaa vuodessa lähtee kapakkaan, aika usein käy niin, että kompuroi ja kaatuu jonnekin, joku tuttu tuo kotiin, joskus poliisikin.
Eli kun lähtee kapakkaan, nautin rauhasta jonkin aikaa. Kun aika kuluu, alan huolestua, onkohan tapahtunut jotain. Onko talvipakkasessa paleltunut ojaan? Illan jatkuessa kuvittelen jo, että joku tulee tuomaan “huonoja” uutisia. Kun vielä kuluu pari tuntia, olen tottunut jo ajatukseen, että hän on kuollut, eikä satu enää yhtään! Ja sitten lukko rapisee, sankari kaatuu ovesta sisään.
Ai kauheeta. En millään voi lähteä itse tästä liitosta, mutta jos tapahtuisi jotain, olisin sopeutunut tapahtuneeseen ennen kuin aamu koittaa. En minä häntä vihaa. Eikä hän tarkoita pahaa. Mutta niin sitä ihminen joskus väsyy voimattomuudessaan, kun auttaa ei voi ja lähteä ei osaa.
Yksi asia kuolinilmoituksessa ei täsmää mun mieheen. Siltä ei jäisi yhtään korkkaamatonta pulloa! Se juo aina niin kauan kuin juomaa riittää, korkkaamaton pullo kaapissa pitäisi hengissä kunnes olisi kyennyt kumoamaan senkin. Sitten vasta on aika mennä, kun kaikki pullot on juotu tyhjiin :mrgreen:

Hui hai! Teksti on vähän karseeta, mutta sisuunnutaan tästä me sivustakatsojat, ja iloitaan hyvistä asioista omassa elämässämme! Ei anneta enää toisen vetää meitä hautaan mukanaan. Ehkä välitetään liikaa kuitenkin, eikä voida hylätä, mulla ainakin taitaa olla näin, mutta ollaan tavalla tai toisella itsenäisiä kuitenkin. Me ollaan elossa, vahvasti, siihen voidaan vaikuttaa itse!

Voimia itse kullekin toivottaa Rinalda

Kiitos Rinalda pitkästä kirjoituksestasi.

Moni asia oli kuin omasta elämästäni, mietinkin että mitä lainaisin ja kommentoisin, mutta enpä lainaa enkä kommentoi… Ilmoitus on vähän suuntaa-antava, ikä on sinnepäin, mutta HIRVEETÄ, SUN UKKOS ON TÄYTTÄNYT 60! Siis onko mahdollista että tuo meinaa sinnitellä vielä hengissä yli puolen vuosikymmentä?

Juu. En tasan jää sitä katsomaan.

Sen verran meillä peli koveni, että Kännikala (annetaan nyt nimi omalle mussukalle) nokitti mun lähtöajatuksiin (jotka siis vasta on kainosti nostettu pöydälle, mutta hyvin vakaasti mielessä tehty) että hänellä saattaa olla syöpä. Eihän sairasta miestä voi jättää!

Mielessäni ajattelin, ettää joo, jos on semmoisen kivan räväkästi etenevä 3 kuukautta elinaikaa -syöpä, niin voinhan mä tässä sen aikaa katsella. Tosin kärrään viimeiseksi kuukaudeksi sairaalaan haisemasta. Koska sitten luultavasti juodaan kuin viimeistä päivää, koska päivät alkaa olla siinä. Mutta jos se on jossain eturauhasessa niin hohhoijakkaa. Pomoni on syöpäpotilas. Entinen, tai viiden vuoden kontrollit ovat olleet nyt puhtaat.

Olisihan se jotenkin ylevää kulkea sairaan rinnalla loppuun asti. (Anteeksi Mimmukka, sinä olet menettänyt lapsesi isän mutta… jokainen menetetty elämä on surullinen asia. Myös se, että elämä katoaa päihteiden varjoon.)

Kuolisi kerrankin, sen sijaan että se on pedannut kuolemanjälkeistä elämäänsä suhteemme alusta asti. Siis hän ei ole tappamassa itseään, vaan puhuu miten kaikkea voi tapahtua ja on turvannut henkivakuutuksella ja on vannottanut että tyhjään hänen rahakätkönsä ennen kuolinpesää, verottajalle ei anneta yhtään ylimääräistä… Hohhoijaa. Ei se vaan kuole. Aluksi pelkäsin, että tuonen viikate vilahtaa.

Sitten on ollut niitä aamuja, jolloin en uskalla avata silmiäni koska pelkään ettei toinen hengitäkään enää. Kun hää ei kuorsaakaan kuin joskus. Tai jos on sammunut sohvalle, makaan sängyssä miettien että pitäisikö mennä tarkistamaan mitä on tapahtunut, vieläkö ehtii tilata sairasauton vai vasta aamulla ruumiskuljetuksen…

Se ei mua huoleta, jos vaikka kuukahtaisikin jossain reissullaan. Joku muu pitäisi huolen tilanteesta.

Eli todennäköisesti se jatkaa juomistaankin vielä sen kymmenen vuotta. Tää lähtee jälleen katsomaan asuntoja.

Ja joo, raha-asiat on helpompia kun niitä on kaksi jakamassa. Mies on hyvä työssään ja arvostettu alallaan. Ihan hyvä tyyppi se on, mutta… tulkoon tämäkin. Ystäväni tytär oli meillä lastenvahtina viikonlopun yli joku aika sitten. Äitinsä, eli ystäväni, kertoi että tytär ei sitten enää halua tulla meille, koska ei halua olla missään tekemisissä Kännikalan kanssa. Tyttö oli vetänyt herneen nenään siitä, ettei ollut kuulemma osannut edes portaita lakaista oikein. Nauroin ystäväni kanssa. Emme hänen tytölleen. Minä nauroin sille, että mä en siis vaan kuule hänen sanojaan jatkuvana arvosteluna vaan niitä on muitakin.

Mun päässä ei olekaan mitään vikaa.

Tämä. Hui, kylmät väreet kulkee selkäpiissä.

Mun aivot pysähtyy, kun Kännikala tulee lähelle. Tuntosarvet venyy oikein vieterille, että mistähän nyt alkaa luento. Millä mielellä nyt ollaan? Jos se on hyvällä tuulella, niin hyvä, antaa olla ja selvittäköön mietteitään, ynähtelen joo, aha.

Jos mulle olisikin sattunut päivän aikana jotain, niin olen yleensä hiljaa. Jos on jotain hienoa, niin kyllä se keksii millä sen lyttää. Jos jotain kurjaa, niin siitä vasta kurjuuskilpailu alkaa!

Normaalille ihmiselle riittää, kun näkee että toinen lukee kirjaa ja keskeyttää, jos on oikeasti asiaa. Mutta ei tämä. Oikein näkee, miten mustasukkaisuus kirjasta alkaa kuplia ja puhetta alkaa tulla.

Yksi yö olin ehtinyt nukahtaa, kun mies tuli sänkyyn. Leikin kuollutta, tai siis nukkuvaa, mieli kauhusta laukaten. En minä pelkää mitään fyysistä uhkaa. Minä pelkään, että se alkaa puhua. Miettikää. Pelkään että toinen avaa suunsa ja sieltä pääsee ääni! Jos reagoin mitenkään, jos se huomaa että olenkin hereillä, niin se puhe ei lopu.

Muistiinpanoksi itselleni. Miltä tuntuu, kun keho virittyy hätätilaan, aivot pysähtyy, jatko on kiinni seuraavasta äännähdyksestä. Kuulemma hänellä on ikävä alkuaikoja, kun me vielä juteltiin. Ei me juteltu silloinkaan. Mä vaan kuuntelin vapaaehtoisesti ja mielenkiinnolla.

Haa, nyt vasta kävin säpossa. Ai se olet Sinä… :laughing: :question:

Kultakala - no, ehkä sillä miehellässun on syöpäkin. JUOPA on 100varma diagnoosi näin valelääkäriltäkin :mrgreen:

tänks Vieras, vanha vitsi mutta olinpa ehtinyt unohtaa… ja taas nauratti. Tai jos ei naurattanutkaan niin kirvoitti sellaisen tyrskähdyksen…

Pyysin tässä vähän aikaa sitten KV:n antavan jonkun merkin siitä, mihin suuntaan pitäisi jatkaa.

Pitäisi varoa, mitä toivoo… Rämähti elämä uusiksi aika kerralla, vaikka tiesinhän minä että työnantajalla ei lujaa mene, meillä oli yyteet ihan tuossa joulun alla. Sitten se tuumasi, että kuules Kultis, ei me oikein voida sullekaan palkkaa maksaa.

Selevä. Meni viime viikonloppu aika hiljaisissa merkeissä, mutta kerroin sitten kotonakin tilanteen.

Mikä oli reaktio? Sanottiinko, että älä huoli, kyllä me pärjätään, tai miltä susta tuntuu tai että v— mikä k–pää. Ei. “Oliko se oikea syy?” (siis tuotannollis-taloudelliset) PRKL. Yks juoppo saa pysyä duunissaan ja jos tälläinen ihan kelvollinen työntekijä ei kelpaa niin… Joo, mikä mussa on vikana.

Tässä olen nyt pohtinut, että oikeastaan '‘oma aika’ kelpaakin. Tajusin, että jos täältä aikoo muuttaa ja viedä jotain mukanaan niin se ei ole ihan yhden viikonlopun juttu. Toisaalta olisi niin kätevää, jos voisikin vaan ottaa lompakon, passin ja hammasharjan ja jättää lapun pöydälle mutta…

Mitäs muuta on jäänyt tilittämättä… käydään me ammattilaisellakin, pariterapiassa. Puhutaan asian vierestä, yritetään sovitella suhdetta. Tai siis kerran on käyty. Sitä A-sanaa ei ole sanottu. Mies haluaa kaataa ahdistustaan niskaani, mitä kaikkea olen tehnyt häntä loukatakseni. Hän jopa otti videolle kun sain paniikkikohtauksen (tai joku muu akuutti ahdistus) ja odotan jännityksellä mihin sitä käytetään.

(Tuleva youtuben tähti?)

Olenhan mä itsekin suunnitellut, että pitäisi ottaa nauhalle tuota kännistä sönkötystä. On vaan jäänyt tekemättä. Mieluummin kyllä katselen niitä nauhoja, joissa näkyy mies hoitamassa vauvaa, vetämässä synttärileikkejä… siis sellaista mitä tapahtuu kerran vuodessa, mutta jonka silti muistaa paremmin. En mä halua näitä iltoja kauaa muistella, että ukkokulta virittelee ulkovajassa fillaria kevätkuntoon ja itseään…

Paljon asiaa, pieneen tilaan. Mikään ei pidä mua enää näillä nurkilla. Paitsi lasten koulu. Ja sekin loppuu 9 viikon päästä kesälomaan.

Höh, tämä tuli kahteen kertaan.

Sitä odotellessa. :smiley:

Mitäs jos sanoisit sen? Ketä se palvelee, jos asiasta ei puhuta?

Työtilanteeseesi sanoisin, että sekin voi osoittautua ‘onneksi onnettomuudessa’. Noin iso muutos elämässä ajaa väistämättä siihen, että paaluttaa elämänsä tukipuut uudelleen.

Kärvistelen itse juurikin saman asian kanssa, enkä tiedä kumpaa toivoisin - sitä, että saan kenkää vai sitä, että joudun jäämään. Oho… ‘joudun jäämään’? Freudilainen lipsahdus :slight_smile:?

Ihan taas omaa höpinää…

En uskalla, jaksa, pysty nyt ajattelemaan suuria linjauksia. En jaksa ajatella huomista pidemmälle. Nyt on heitelty rukouksia (työhakemuksia, asuntohakemuksia, luottokorttihakemus, kirjeitä ystäville) niin, että tapahtukoon mitä tapahtuu. Mä en toivo mitään, en aseta olettamuksia.

Kaikki on kasautunut niin, että siitä on muodostunut kriittinen massa… Juice (toinen suosikkijuopoistani) sanoi senkin aika hyvin:

kyllä se niin on,
että laavavirta ei pysähdy liikennevaloihin

Tosin se saattoi sillä tarkoittaa intohimoakin, mutta onko sillä niin iso ero? Jos vyöry lähtee liikkeelle, niin sitä ei pysäytä enää. Aikataulusta en tiedä. Nyt tuntuu siltä, että kaikki tapahtuu ihan liian nopeasti - no onhan se, jos tarpeeksi kauan asiaa hautoo ja elämä menee koko ajan eteenpäin ja sitten kun tosiaan huomaa että asiat etenee ja askelia on pakko ottaa niin pelottaahan se.

Ja koska isoihin asioihin ei voi vaikuttaa, auon kaappeja ja lasken niiden sisältöjä. Pitäisi varmaan lotota, niin voisi vaan lähteä, mutta… jos kaiken joutuu ostamaan, sen pienen sälän, niin hirveästi siitäkin tulee. Niinkuin keittiön miljoonalaatikko. Siellä on s-koukkuja, huopatassuja, taskulamppuja. Ja siivouskomeron sisältö. Eihän yksi tolupullo paljoa maksa, mutta… ja pelkkä kodinhoitohuoneen kaappi, jossa on pyykinkäsittelyyn käytettyjä kemikaaleja. Sisältö on varmaan satasen luokkaa. On pesuaine, valkopesuaine, huuhteluaineita, tahranpoistoaineita, sinne on myös säilötty värjäysnapit ja värinpoistoaineet.

Miten typerää ja pikkumielistä. Ja silti niin hallittavaa. Että jos nainen seisoo maustekaapin edessä niin hän vaan laskee, paljonko siihen pitäisi budjetoida, jos se pitäisi ostaa kerralla.

Henkarit. Juustohöylä. Valokuvat. Lääkekaappi. Pehmopaperivarasto. Palovaroitin.

Kunpa pystyttäisiin jonkinlaiseen keskusteluyhteyteen. Se on ainoa, mitä toivon.

Lillukanvarsissa tällä kertaa. Mutta se pitää kauhun loitolla, kun ajattelee että pitäisi saada työpaikka, jotta kehtaa mennä pankkiin vinkumaan avustusta uuden elämän aloittamiseen.

Tervehdys, Kultakala!
Olen ollut viikonlopun poissa koneelta, mökillä ulkoilmassa saamassa terapiaa luonnossa puuhailusta, ja samalla yritän tuota miestäkin vielä aktivoida, ainakin hetkellisesti tuntuu onnistuneenkin. Olit kirjoittanut sillä aikaa paljon sellaista, joka taas osuu kohdalleen ja haluaisin kommentoida, mutta nyt meinaa olla ulkoilma “mennyt jäseniin”, eli väsyttää; jotain kuitenkin on pakko kommentoida.

Juurikin tuo jatkuva äänessäolo humalassa saa minullakin kylmät väreet menemään, usein tulee aivan sellainen ahdistus vähän kuin paniikkihäiriö, kun vuosien mittaan on alkanut niin inhottaa hänen olomuotonsa humalassa. Jos joisi joskus, ei se mitään, mutta kun se on niin päivittäistä, rasittaa, kun ei koskaan voi keskustella järkesvästi, kun ei juuri koskaan toinen ole niin selvä, että ymmärtäisi edes mitä tarkoitan. Minä en huuda, mutta kun toinen käsittää väärin, toistan hitaasti ja selkeästi kuin lapselle, mut ei se ymmärrä sittenkään. Jos on joskus selvä, en tiedä ymmärtääkö, kun tuntuu, ettei edes kuule. Kun hän katsoo TV:stä uutisia tai jotain itseään kiinostavaa asiaa, silloin en saa sanoa sanaakaan. Unohdan tietenkin välillä, ja kommentoin jotain uutista, sitä ei saisi missään nimessä tehdä. Mutta jos minä katson jotain kiinnostavaa ohjelmaa, hän puhuu kyllä, ja jos sitten sanon, että minä katson nyt tätä, hän toteaa, että siinähän on tekstitys. Siis silloin saa puhua, jos vaikkapa elokuva on tekstitetty. Mutta kyllä mulla elokuvasta katoaa punainen lanka, jos yritän samanaikaisesti lukea tekstitystä ja kuunnella toisen puhetta. Sillä jos en vastaa hänen puheeseensa, hän loukkaantuu, HÄNTÄ ei koskaan kuunnella. Mutta hitsi, kun se puhe humalassa on katkeamatonta, eikä kovin kiinnostavaa, ja siihen pitää osoittaa kuuntelijan kuitenkin kiinnostusta koko ajan. Kerran miehen veli vaimoineen oli meillä käymässä ja nukuimme kaikki samassa huoneessa pienessä kesämökissämme. Aamulla veli vaimoineen ihmetteli huvittuneena, olivat valvoneet ja kuunnelleet, kun mieheni oli puhunut tasaisesti pitkälle aamuyöhön ja minä olin jo ollut unessa, mutta unissani vastaillut tasaisesti “joo… joo…joo”.

Niin se syöpä, minunpa mies keksi nyt, että hän on tämän eläkeputkiajan ollut masentunut, ja pahinta mitä masentuneelle voi sanoa, on että pitäisi ryhdistäytyä. Näin ollen häntä ei ole lupa patistaa mihinkään, hän on masentunut, eikä ole väliä herääkö aamulla vai ei. Eihän masentunutta voi myöskään hylätä. Enpä paljon ole patistanutkaan, vaan olen odottanut, että hän itse löytäisi halun muuttua. Eipä se odottaminenkaan mihinkään johda. Nyt tässä yhtenä päivänä yritin hänelle nätisti puhua, että vaikka olet masentunut, eikä sinulla ole tällä hetkellä motivaatiota, motivaatio saattaa löytyä myöhemmin, ja tässä sitä odotellessa ei kannattaisi tuhota terveyttään kokonaan, jos voisi ajatella nyt ihan puhtaasti järjellä terveyttään, ja vähentää juomistaan, jotta sitten ei olisi liian myöhäistä terveyden kannalta, kun motivaatio löytyy. Ja että tuen ja autan kyllä häntä, jos hän itse yrittää. Tuntuu, että hän nyt hetkittäin sitten vähän yrittääkin, esim. puoli päivää, mutta sitten iltapäivällä menee kumminkin viinakauppaan :mrgreen:

Vastauksena musiikkilainaukseesi: Mieheni painaa nyt 128 kg, mutta 26 vuotta sitten kun tavattiin, oli tosi laiha, aivan keskitysleiriläisen näköinen, ja kalja maistui hyvin jo silloin. Tykkäsin Dingon musiikista, ja minulle tuli aina poikakaverini mieleen kappaleesta Hämähäkkimies. “On hämähäkkimiehii olemassa, on olemassa arkoja sydämii. Ja joka ilta kun pullot juodaan tyhjiin, syntyy uusi hämähäkkimies”. Pitkine raajoineen hän muistutti hämähäkkiä. Ei muistuta enää! Ja minä olin se “arka sydän”, ujo tyttö joka meni yhteen ensimmäisen poikaystävänsä kanssa. Enkä ole eroon päässyt :unamused: Tuo “joka ilta kun pullot juodaan tyhjiin” oli minusta vain huvittavaa, en osannut ajatella että se vois joku ongelma olla. Mutta on se mulle sitten vuosien mittaan selvinnyt :smiley:

Sori, kun mä kirjoitan aina näin pitkästi. Vaikka tarkoitus oli nytkin vain kommentoida lyhyesti…

Voi hyvin!

Hassua, kuinka ihmisen mieli toimii. Minulle tuli tuosta luettelostasi flashback yhteen järjettömään ja hauskaan lauluun, jota puistoruokailun yhteydessä laulettiin silloin kun lapseni olivat pieniä…

‘Alouette. Pike pike pusse. Aalu, aalu, aaluuee. Fillarin satula. Kaasupoljin. Ylipitkä viineri. Ei tule mitään! Täytyy laulaa lujempaa!’

Oletko kokeillut? Laulaa lujempaa :slight_smile:?

Asioilla on taipumus järjestyä, nettiystävä. Energiaa, iloa ja valoa päiviisi!

Hassua, kuinka ihmisen mieli toimii. Minulle tuli tuosta luettelostasi flashback yhteen järjettömään ja hauskaan lauluun, jota puistoruokailun yhteydessä laulettiin silloin kun lapseni olivat pieniä…

‘Alouette. Pike pike pusse. Aalu, aalu, aaluuee. Fillarin satula. Kaasupoljin. Ylipitkä viineri. Ei tule mitään! Täytyy laulaa lujempaa!’

Oletko kokeillut? Laulaa lujempaa :slight_smile:?

Asioilla on taipumus järjestyä, nettiystävä. Energiaa, iloa ja valoa päiviisi!

Mä niin Cricket olen hokenut kanssa itselleni tota lausetta - asioilla on tapana järjestyä. Haluan uskoa siihen ihan hirveästi!

Holistin taudeista mun tuli mieleeni, että kun mä ekan kerran olin jättämässä miestäni, hänelle tuli NIIN hirveä selkäkipu, että meillä oli perhe varpaillaan viikkokausia. Mies pääsi hädin tuskin kävelemään, ei pystynyt nukkumaan ja häntä piti hoitaa ja hyvitellä. Ja kuka olisi ollut sellainen roisto, että olisi jättänyt toisen sellaisessa kunnossa…

Tuttua tuokin. Luulen, että synnytyksetkin olivat miehelleni kivuliaampia kuin minulle, vaikka istui todennäköisesti kapakassa nekin ajat… Ei ainakaan synnytyssalissa näkynyt :slight_smile:

En muista liittoni ajalta yhtään hetkeä, etteikö hän olisi ollut huomattavasti kipeämpi/surullisempi/loukatumpi kuin minä. Se olikin ehkä ainoa asia, jossa kaveri oli ammattilainen. Köh.

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
Nii just!! Ja sitten sitä on (läheisenä) niin hullu, että luulee, että asia on näin. Luulee siis aikansa. Kunnes herää… :smiley: