Kiitos ihmiset.
Asioilla on tapana järjestyä, se on nähty moneen kertaan. Pitäisi vaan uskaltaa hypätä ennen kuin katsoo.
Peilin edessä pitää vähän tutustua itseensä. Missä on se nuori huimapää, jolla oli rajaton usko kykyihinsä ja kyky tehdä omia päätöksiä? Mä olen tehnyt päätöksiä järjellä ja intuitiolla ja myös ihan vaan sen perusteella että enpä ole tuotakaan koskaan kokeillut.
Olen opetellut kieltäytymään, pitääkö se opetella uudestaan? On näemmä taito, joka ei olekaan kuin pyörällä ajaminen. Nuo ihmisen rajat on kuin vaatteet, näyttävät uutena hyvältä ja vetävät ryhdin suoraan, mutta kun aika kuluu niin ei sen nyt niin väliä, vaikka hihassa on ketsuppia ja pikkuisen värit alkaa kauhtua. Pitää vähän ehkä päästää saumastakin vaikkei se sitä uudeksi tee…
Rajojen asettaminen on helppoa. Entäs sitten, kun huomaakin jälleen seisovansa keskellä ryteikköä, vaikka kuinka luuli raivanneensa pellon?
Tyyneyttä olen osakseni saanut. Siitä olen kiitollinen, että mustavalkoinen maailma on kadonnut, laveerattu niin moniin harmaan sävyihin ettei pysty laskemaan. Vaikka kuinka olisi helppoa että asiat on joko-tai niin hyväksyn sen, että en ole syytön minäkään. Saa heittää ensimmäisen kiven
Kukapa sitä haluaisi olla syytön elämäänsä? No tietty se teini joka raivoaa, ettei pyytänyt saada syntyä… Peili väittää, että tässä on aikuinen nainen. Vastuussa monesta, mutta myös paljon saava. Näillä käsillä on käyttöä. Tällä kokemuksella ja ammattitaidolla on kysyntää.
Asiat järjestyy ja pisinkin matka alkaa yhdellä askeleella.