Laulaa rallattelen, jos kohta huomaan sen pahan akan kihisevän sisuksista pintaan.
Tuo on yhäkin ‘selvinpäin’. Ja mua raivostuttaa. Jos se kerran on noin helppoa, niin miksei aiemmin?
Ja se, että tiedän ettei tuo kestä. Eli olen se joka ensimmäisenä vetää mattoa alta, maalaa piruja seinille. (Ei kai se pidä, kun mä en tue, en usko enkä anna)
Lisäksi pelottaa. Entäs jos kukaan ei usko minua? Jos järjestetään joku äänestys ja se päättyy niin, että vielä pitää antaa yksi mahdollisuus, se viimeinen? Mä en halua! Mä en ole ihminen, joka uhkailee turhalla, prkl. Olen ottanut ns. kissan pöydälle noin puolen tusinaa kertaa viimeisen viiden vuoden aikana silleen asiallisesti ja rauhallisesti ja muutaman kerran (joita en muista niin hyvin ) vähän asiattomasti.
Päivä on noin yleisarvosanalla ollut mukava. Siis tosi jees. Mutta onko se uusi alku? Tästäkö sitä nyt pitäisi kulkea ruusunlehdin koristeltua tietä auvoisiin eläkepäiviin? Ei. Mä en halua. Yksinkertaisesti en enää halua yrittää! Mulle on näytetty avonaista ovea ja olen huumaantunut siitä valosta ja vapauden tuoksusta, tähän selliin en vapaaehtoisesti jää!
Olen luullut, että olen antanut tapahtumien kulkea lävitse, loukkaamatta, takertumatta. Ei jukoliste. Täältä kumpuu yhtä sun toista. Ja se kaikki vaatii aimo annoksen hyvittelyä ennen kuin ollaan tilanteessa että asiat alkaa olla lähellekään hyvin.
Tai sitten voi alkaa juomaan… koska silloin ei tarvitse antaa anteeksi. Sairas ihminen ei mahda itselleen mitään, ei siinä silloin ole mitään anteeksi annettavaa. Mutta jos se onkin juonut vaan mun kiusakseni… Ei, nyt lopettaa hän tämän. Teen sen, mitä osaan parhaiten, leikin näkymätöntä.
Viikon juomattomuus on jo karistanut pahimman pöhötyksen toisen naamalta. Nenä paistaa yhä punaisena, mutta oikeasti on paremman näköinen. Siitä saa vielä joku hyvän sohvantäytteen itselleen. Ei nenästä, vaan koko miehestä :mrgreen: