Äh, meni verhotanko vinoon kun ei ole vatupassia. No ei sen väliä. Rypytetään verhoa silleen, ettei sitä välttämättä huomaa.
Fillaria piti korjata, ei aavistustakaan mitä sille olisi pitänyt tehdä mutta kun aikani auoin niitä ruuveja ja kiristelin uudelleen niin siitä se alkoi taas toimimaan. Lisäksi öljysin ketjut. Työkalut on kännikalalta lainassa. Saamarin pihtari, kyllä oli vaikeaa niiden lainaaminen. Tietty mä nä palautan, ei mua kiinnosta säilytellä nurkissa settiä jakoavaimia.
Naamasta näkee, että juotu on. Mutta lopetan arvailun määristä saman tien, ei kuulu mulle.
Mietin, joutuuko tässä joskus vielä kuopan reunalle seisomaan. Mitä sitä miettii? Että et sitten tajunnut tappaa itseäsi nopeammin, vai joko kaikki vitutus on käytetty loppuun. En enää vedä hirveitä kilareita sen jokaisesta facebook-päivityksestäkään… alkuun kyllä.
Mikä on ihmeellistä, niin soittoja on ollut hyvin vähän. Mikä on hyvä. Todellakin, ihan kuin yhteinen elomme olisi ollut vain joku välivaihe… hyvä vaan, että näin on. Mietin, haluaisinko sen roikkuvan perässä ja pyytelevän takaisin. En. Joku omahyväisyys tietty huutaa, että enkö mä merkinnyt mitään, mutta realistinen minäni tietää, etten merkinnyt. En oikeasti.
Kyllähän niissä puheissa luvattiin. Ja rakastettiin-rakastettiin. Olen surullinen, että erosimme. Olen vihainen, että olen ollut niin tyhmä, niin kauan. Mutta se on niin mennyttä. Vuosi sitten, viime syksynä, tiesin sen ensimmäisen kerran: en kestä enää yhtään uutta syksyä. Sen kestin, kuten ihmiset kestää, päivä kerrallaan.
Joulukuussa entinen koulukaveri kysyi elämästäni. Häpesin itseäni, kun puhuin miehestä kauniita sanoja. Häpesin, koska olin luvannut itselleni, etten enää valehtelisi. Jos en pysty seisomaan niiden sanojen takana, niin miksi hymyilin siinä puhuessani?
Haluan muistaa ne. Haluaisin muistaa paljon muutakin! Toisaalta… nyt on niin hyvä. Kuin olisi lähtenyt paino niskasta, askel on kevyt, hymyilen koko ajan… Siis koko ajan! Aamulla, kun selaan uutisia. Työmatkalla, pyöräillessä. Siinä viime viikonlopun ukkosmyrskyssä, jossa kurvailin terassilta kotia kohti.
Meille muutti nämä kissanpennut. Niillä on ihan mun luonto, nekään eivät tarvitse paljon kehrätäkseen. Siis nytkin ne ovat tuossa sohvan toisessa päässä nukkumassa ja hyrinä täyttää hiljaisuuden. Ei onneen paljoa tarvita.