Kyllä tämä koko tilanne saa taas vähän tihrustamaan… Jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä, että minä perusterve nuori ihminen päätän lopettaa juomisen ja aloitan kaikinpuolin terveellisempää elämää. Lähtiessä kaikki on hyvin, arvotkin tutkittu priimaksi, ja sitten yks kaks minulla onkin maksavaurio! Kiitokseksi siitä, että olen elänyt terveellisemmin ja paremmin kuin ehkä koskaan ennen. Niin sitten räjäytän maksani raittiina, kun juoma-aikana se oli arvoiltaan ihan terve.
No tottakai ymmärrän, ettei tälle nyt voi mitään. Ehkä olin niin herkä lääkkeelle, tai sit löytyy joku muu syy. Vaikea selittää mitä tunnen, jotain vihaa pelon lisäksi. Tiedättekö kun ärsyttää, että jos en olisi sitä antabusta koskaan alottanut, olisin täysin terve! Nyt taas sitten ravaa millon missäkin tutkimuksessa ja sairaalaankin jo menossa enkä tiedä, mitä kaikkia testejä he edes ottavat. Tunnen oloni ihan terveeksi, silti minulla on maksaVAURIO. perkele, ihmisellä joka lopetti juomisen. Pistää jotenkin niin vihaksi. Ja vaikka en tilanteelle nyt mitään voi ja en ole käskytetty makaan sängyssä vaan elämään ihan normaalisti, niin eihän tämä nyt mitään normaalia ole. Koko ajan saa pelätä, että mitä jos ne arvot nousee nousemistaan, entä jos on yhtään huono olo niin johtuuko se maksasta? Pitääkö lähteä päivystykseen? Entä ne viikonlopun juhlatkin… Onpas tosi juhlafiilis, kun ei tiedä onko koko maksa räjähtänyt! Mistä sitäkään edes voi tietä, kun en tähän mennessä ole oireita huomannut. Paitsi se väsymys luultavasti liittyi tähän, mutta emme tiedä sitäkään varmasti.
Ja joojoo, kaiken järjen mukaan arvot on laskussa, puhuu todennäköisyydetkin. Mutta niinpä ei pitänyt todennäköisyyksien kannalta maksa-arvojen ylipäätään nousta antabuksesta, ja sillon kun panikoin sitä lukemaa 75 niin mietimme, että tottakai se alkaa siitä laskemaan alaspäin, kun lääke kerran on lopetettu. Vaikka sillonhan pelkäsin kuollakseni, että se nousee vielä. Ei pitänyt olla todennäköistä, vaan niinpä oli ja nousi sitten ihan reippaasti. Joten millään ei voi sanoa, etteikö nytki voisi käydä niin. Kyllä minä väliin mietin että mihinkähän osastohoitoon tämäkin tie vielä vie, vaikka ei sitä tietenkään auttaisi etukäteen surra.
Mutta yritä nyt sit olla lungisti ja surematta tällasilla arvoilla, epätietoisena kotona!?