Nojoo, mutta hoitajallakin alkoi mieli muuttua kun olin itse niin paniikissa. Ensin siis puhui vaan uusista kokeista, seuraavaksi kun tivasin kaiken mitä keksin, hän sanoi että juttelee lääkärille ja lääkäri kai soittaa minulle tms. No ehkä siksi kun hän sanoikin “juttelen lääkärin kanssa, meidän ei kannata tässä spekuloida nyt enempää”. Ihan totta, alkaisin pian lietsoon vaan lisää kauhua siinä ja eihän sairaanhoitaja kai kuitenkaan ole sama ihminen minulle vastaamaan kuin lääkäri.
Ainoa lääke mitä käytän, on ibuprofeeni. Joudun joskus syömään sitä enemmän pääkivun takia. En kuitenkaan missään nimessä tosi paljoa, enkä koskaan yli annostuksen mitä paketissa sanotaan. Arvatkaapa vaan pelottaako nyt, kun juuri viikonloppuna jouduin ottamaan sitä 2*400mg, en kerralla mutta saman päivän aikana. Jos maksa-arvot on noin katossa jo muutenkin, niin ei varmasti tee hyvää! Mitä jos ne ovat nousseet vielä lisää?
Sehän tässä pelottaa ehkä eniten, että mitä jos ne arvot vaan nousee ja nousee!
Tyhmänä olen googlettanut ja luontaistuotteet joillain nostaa. Ei kai silti ihan näin paljoa. No, nyt en ole ennen testejä syönyt sellaisiakaan. En siis keksi mitään mikä arvoja voisi nostaa, paitsi satunnaiset pääkipulääkkeet, mutta kai e olisivat nostaneet arvoja jo ensimmäiseenkin verikokeeseen aikanaan? Se otettiin ennen antabusta ja silloin se oli 5. Nyt se on yli tuhat
ehkä ihan hyvä, etten tiedä paljonko yli tuhat, lääkäri sanoi vain “yli tuhat”.
Kokeilen nyt kävellä kaupalle ostamaan tupakkaa… Eihän sekään mitään auta, mutta olen vielä hermostuneempi kun nekin meni loppuun. Pitää koittaa haalia jostain tasaraha kolikoina niin voi vaan ikäänkuin juosta kaupan läpi… Aikaahan siinäkin menee kun siellä käyn vaikka paikka on ihan vieressä.
Lääkäri soitti juuri kun olin lähdössä ja siitä hieman huojentuneena uskalsin mennä autolla, kun hetkeksi olo hellitti hieman. Kaupassa myyjä katsoi pitkään ja ensiajatus oli olenko keltainen?? Ehkä hän kuitenkin ennemmin kiinnitti huomion itkunpunaisiin silmiini…
No oloa lohdutti ihan aavistuksen se, että en ainakaan suoraan ambulanssilla ole menossa minnekään. Sen sijaan lääkäri laittoi lisää verikokeita, samoja ja jotain uusia arvoja. Ja hän mielellään myös kuulemma näkisi minut, huomiselle oli aikoja mutta sain myös tälle päivälle ajan sitten klo 14 kun itkuhan se puhelimessa tuli ja sanoin, että eikö ole tänään aikoja. Eli muutaman tunnin päästä menen. Pitää kysyä antaako he mitään rauhottavaa vai saako sellaista edes nyt yhtään palaakaan ottaa. Täytyy sanoa, että mieleni flippaa aivan kohta…
Ehkä en ole kuolemassa ainakaan nyt just tänään, kun eivät teholle tms määränneet? Uskaltaisiko ajatella niin?
Taidatte joutua lukemaan näitä paniikkikirjoituksiani siihen saakka, kunnes pääsen lähteen lääkärille. En oikein saa muutakaan tehtyä nyt kuin odoteltua ja kirjoiteltua… Mietin sitäkin, että jos maksa olisi siinä pisteessä että olisin kuolemassa, kai minulla olisi jotain oireita? Se kellastuminen tulee kai ainakin, en ole mistään pykäläälään keltainen. Enkä kutia laisinkaan. En myöskään voi pahoin (jos en juo kahvia tyhjään mahaan) enkä ole enää niin väsynytkään, sekin oli ohimenevää. Tiedän missä on maksa ja en huomaa siinä kipua, en mitään tunnetta. Se ei ole kipeä vaikka painelisin mistäpäin sitä, enkä huomaa mitään omituista. Se ei tietenkään pois sulje sitä että arvothan on koholla kuten koe kertoo, mutta mietin vaan että jos noutaja olisi tässä pienen ajan sisään tulossa niin kai sen nyt jotenkin olostaan huomaisi?!
No nyt menin typeränä googlettaan ja esim maksakirroosi on monesti oireeton alussa. Sehän tässä aivan kamalaa on että tiedän hyvin maksan prakatessa että sitä on hankalaa saada korjattua. Pitää kyllä lääkärissä ilmaista tänään voimakkaasti huoleni, en oikeasti kykene istumaan vaan kotona tuloksia odotellen! Nimittäin kai sitä voi hetikin päästä jonnekin lisätutkimukseen vai onko pakko odottaa ne veriarvot ensin. Pelkään sitäkin, että mitä arvoja he oikein ottaa?? Mitä he epäilee? ![]()
Minä uskon siihen, että oli tieto millainen hyvänsä niin se on aina kuitenkin parempi kuin tietämättömyys, eli että pahimmat hetket ovat nyt. Se, että lääkärillä ei ollut kiirettä nähdä sinua tänään, osoittaa ettei tosiaan ole kysymys mistään teho-osastolle johtavasta sairaudesta. Veikkaan edelleen uusintakokeita ja ehkä ultraa, mutta olen siis täysin maallikko, en millään tavalla töissä terveyden-/sairaanhoidon kanssa.
Kirjoittele ajatuksiasi ja tunteitasi, minullakin on sellainen päivä että naputtelen ensi vuoden toimintasuunnitelmaa ja sen jälkeen hoidan talousasioita (yäk!), joten istun koneella ja pidän taustalla Plinkkiä auki.
Kiitos taas, yksi nainen. Veikkaan kanssa, jos en muuten niin itseäni rauhoitellen, että jos olisi oikeasti hengenhätäkiire niin lääkäri ei varmaan aikailisi vaan määräisi suoraan vaikka sinne sairaalaan? Voisi ainakin luulla, etteivät he ehkä ottaisi riskejä tällaisissa asioissa kun aina on vaihtoehto, se sairaala? Sehän sitten jää nähtäväksi, että mitä hän päättää kunhan menen ensin paikanpäälle. Sen verran luin että bentsoja ei saa missään nimessä ottaa kai jos maksassa on vikaa, eli se on sitten pärjättävä tämän oman päänsä kanssa. Toisaalta joskus näemmä käy niinkin, että kun jostain huolehtii noin muuten rajusti niin se muu pelko laantuu… Esim kaupassa ei sittenkään pelottanut kaupassakäynti, kun pelkäsin vaan tätä maksaani kokoajan. Ei minua muuten niin haittaa vaikka vähän sekoilisinkin, kunhan vaan en pyörry esimerkiksi matkalla verikokeeseen tai sekoa täysin lääkärissä tai odotushuoneessa. Toisaalta ne on pieniä huolia ja nyt jo kotona esimerkiksi alkaa hieman hellittään olo, kun tiedän että on tiedossa mitä teen seuraavaksi. Sitä kai huolin myös, että jos joudun sairaalaan, kun pelkään niitä niin paljon muutenkin etten edes toisen seurana voi olla odotustilassa, kun saan paniikkikohtauksen. Toisaalta näitä nyt ei liene surra, jos sairaalassa saa paniikkikohtauksen jos sinne edes joutuu, niin se nyt on turvallinen paikka seota, ne osaa asiansa.
Joten… Nyt ei auta kuin sitten odotella. Aika ristiriitaiset on tunnelmat kyllä. Toisalta pelkään aivan kuollakseni, toisaalta en oikein edes loppuviimein sisäistä koko asiaa. Sitäkin aloin miettiin, että hyvänen aika jos olisin sortunut tässä välissä juomaan!
kuinkahan rikki maksa siitä olisi mennyt! Kyllä on kiittäminen raittiutta nyt… Sitähän se lääkäri kovin kyseli olenko juonut, ja että enkö varmasti muka ole, se kai voisi selittää niin rajut arvot. Mutta kun en ole juonut, en yhtäkään pisaraa. Se siis mietityttää, ja varmaa lääkäriäkin, että mistä tämä johtuu…
Onkohan klinikkalääkäreillä mitään välineitä millä ne tutkii? Vai käsinkö vaan, kai maksasta niinkin voi jotain sanoa vai voiko. Mietin vaan että siellä ei varmaan mitään ultraa tms ole?
Sairaala tosiaan on varmasti turvallisin mahdollinen paikka saada paniikkikohtaus, jos se on tullakseen. Omaa pelkoaan kai sitä usein eniten pelkää, sitä että menettää hallinnan. Minä pelkään kuollakseni hammaslääkäriä ja kun olen analysoinut pelkoani niin olen todennut, että ei siellä oikeasti enää ole taustalla ne lapsuudenpelot siitä että se poraa poskeen tai ikeneen vaan oman pelon pelko. Pelko, että tulen hysteeriseksi tai pyörryn.
Ja oikeasti aina siinä vaiheessa, kun siihen tuoliin istun, niin olen jo ihan rauhallinen (kerron kyllä aina uudelle lääkärille pelostani ja että haluan kaikki mahdolliset puudutukset). Kyllä se henkilökunta osaa asiansa niin hammaslääkärissä kuin terveyskeskuksessakin. Luota siihen, että he osaavat ottaa vastaan pelkosi ja hallitsemattomuuden tunteesi ja heittäydy heidän käsiinsä.
Luon että alkoholihepatiitissa arvot on usein tuhansia. No, minulla on tuhat ja risat… Mutta siis voisi kai olla enemmänkin. Mielenkiintoista tuossa oli se, että “alkoholin käytön jälkeen tila usein vielä pahenee 1-4 viikon ajan”. Voisikohan antabus tehdä samaa? Tällainen kotilääkärinä toimiminen on vähän tyhmää, mutta rauhoittaa omalla tavallaan jotenkin kierosti silti mieltäni… Tuohon väliinhän mahtuu se aika mikä viimesestä antabuksesta oli ennen uutta verikoetta. Pitää kysyä myös tuo, kyllähän he osaavat sanoa miten muilla on mennyt. Toisaalta hoitaja sanoi jo, ettei antabuksen pitäisi selittää tätä enää vaan arvojen pitäisi jo laskea! Kun ne eivät lopettaessakaan olleet likikään tällaisia lukemia. Onhan tuossa sitten muitakin maksasairauksia, siis niitä mitkä tulevat aivan muista syistä kuin alkoholi/antabus. Positiivista on toki se, että vaikka nää kaikki on vaarallisia niin ihan jokainen ei sitten näköjään kuitenkaan kuole.
Kyllä ihmettelen, mikä ihme juttu arvot nostaa… Minulla oli aivan priimat arvot, kun aloitin antabuksen. Sitten ne nousi pienellä annoksella jo jonkin verrankin, yli rajan siis ainakin, ja nyt sitten heittelee aivan taivaissa. Jotenkin miettisin antabusyhteyttä itse, aikamoista tuuria jos joku muu rikkoo tismalleen samaan aikaan maksani? Ja siis varsinkin juuri kun se antabus tosiaan alunperin jo nosti niitä arvojani.
Hui Jilla, sullahan tapahtuu pelottavia asioita! Lähetän voimia ja toivoa. Toivotaan että kaikki kääntyy hyväksi, uskon että olisivat lähettäneet jo sairaalaan, jos olisit todella vakavassa tilanteessa.
Kärsin itse ahdistuksesta ja harjoittelen parhaillaan metodia jossa "siirrän itseni " katsomaan "ahdistunutta itseäni "ikäänkuin ulkopuolelta. Samalla pyrin hengittämän rauhallisesti, ja vain toteamaan; nyt olen tuossa todella ahdistuneena, mutta se menee ohi, siihen ei kuole jne…
Tilanteesi on ahdistava ja on luonnollista panikoida kunnes saat varman tiedon tilanteestasi, mutta tällä konstilla voi yrittää hiukan hellittä pahimpia ahdistuspiikkejä. Voimia!!
Kiitos die fee, tuo harjoitus onkin minulle tuttu. Täytyy taas koittaa sitä, jos tämä kovin pahaksi menee. Jännittää kyllä se lääkäri, mutta samaan aikaan on toiveikas olo. Ainakin asiaa tutkitaan. Ja yritän ajatella kuten yksi nainenkin totesi, että on syy ja homma mikä tahansa niin pahinta on epätietoisuus. Joten sekin jo auttaa kun tiedän, että lääkäriin saan alkaa lähteen alle 2h kuluttua ja siellä pääsen puhumaan asiasta ja saan ehkä jotain ajatuksia.
Lisäverikokeet pelottaa ihan kauheasti, siis niiden tulos. Mitä jos maksa-arvo on vieläkin noussut korkeammaksi
eihän sitä nyt auttaisi vielä surra etukäteen, mutta nytkin se oli hypännyt aivan tähtitieteellisiin lukemiin ilman syytä, miksi se ei voisi siis nousta entisestään. Jotenkin en osaa edes kuvitella, että se ainakaan alaspäin olisi voinut lähteä. Suunta on ollut vaan paskempi koko ajan, vaikka olen ollut antabuksetta etten oo mutuakaan ottanut enkä pisaraakaan ole viinaa suuhuni kaatanut
on siis aika uuno olo, kun tuntee ettei vaan milläänlailla pysty itse vaikuttamaan asiaan. Ymmärtäisin vielä, jos olisin juonut arvoni perseelleen, mutta kun päinvastoin ne vaan nousee ja nousee, vaikka kuinka olen ollut ilman alkoholia. Ne oli ihan priimat kun juomisen vasta lopetin
jos juominen niitä olisi nostanut niin kai ne nyt näkyisi heti, eikä näin isolla viiveellä??
Kotilääkäri jatkaa pohdintojaan kun se tuntuu auttavan odotellessa! Siis kaikkien kivojen vaihtoehtojen pohtiminen tietenkin…
Löysin juttua, että joillain vihreä tee, lisäravinteet ja rankka treeni voi nostaa maksa-arvoja, erityisesti rankka treeni voi heittää arvot kuulemma todella katolleen. No, minä olen entistä enemmän koittanut viimeaikoina juoda vihreää teetä, lisäravinteista verikoehetkellä käytössä vain proteiinijauhe, jota tosin en tainnut ottaa edes samalla viikolla. Rankkaa treeniä sen sijaan on ollut tosissaankin, sitäkään ei juuri ennen verikokeita kun pidin pientä taukoa rajuimmasta, mutta taas pari viikkoa ennen sitä treenasin sen 2-3 viikon ajan kyllä todella kovaa! Myös nestehukka voi nostaa arvot ihan perseelleen kuulemma, olen aina ollut vähän huono juomaan. Tässä arvailuja mitä löysin… En tiedä voiko ne ihan näin nostaa, mutta koitan etsiä asioita jotka voin ottaa lääkärissä puheeksi. Yhden liki alkottoman kuntosalikävijän pohdinnat löysin, sillä ollut arvot melkein 1000 ja ihmetelty kans mistä johtuu. Eli kyllä näitä kai muillakin on?
Vihreä tee? Minä olen lopettanut kesän aikana kahvin juomisen lähes kokonaan ja juon nykyisin päivän mittaan kaksi isoa kupillista vihreää teetä ![]()
Niin löysin! Paikkansapitävyyyttähän en voi luvata… Mutta kunhan listaan asioita. No sitten löytyi juttu mikä varmaan voi ainakin pitää paikkansa; limpparit ja energiajuomat. Jälkimmäisiä käytän nykyisin aika vähän, sitä kokistahan sitten taas on mennyt aivan kiitettäviä määriä… Ehkä siis mainitsen senkin.
Varmaan ihan hölmöä lueskella tällasia ja listata itselle kaikki teestä ja kolasta lähtien ylös, mutta teenpäs sen nyt silti. Saa aikaa kuluun ja samalla on tullut mietittyä mitä ylipäätään olen tehnyt, juonut tai syönyt viimeisien viikkojen aikana jos jostain keksisin jotain millä voisi olla vaikutusta asiaan. Vielä ei ole tullut mieleen mitään suurta tekijää ja tuskin tuleekaan. Epäilen itse, että joko minulle on sattumalta iskenyt jokin maksasairaus nyt yhtäkkiä samaan aikaan tän raittiuden ja antabuksen kanssa, TAI sitten se on se antabus joka maksani on saanut tähän jamaan. En löydä mistään netistä kirjotuksia että kauanko oikeasti kestää arvojen tasaantua lääkkeen jälkeen, jos se olisi syypäänä nousuun. Hämmästyttää nimittäin kun se selvästi oli alunperin arvoja nostamassa, niin jos se ei liity silti edelleen tähänkin…
Huhuh, tunti enää ja voin jo alkaa lähteen ajeleen kohti lääkäriä!
Rankkoja asioita kieltämättä kirjoitat. Ei tuohon voi oikein muuta sanoa kuin, että onneksi kohta tutkitaan ja toivotaan että asia selviää ja saadaan korjattua!
Itse epäilisin tuota Antabusta (ihan jo todennäköisyyksien takia). Eli kummasti maksa-arvot noussu juuri kun tuota lääkettä oli elimistössäsi. Tai sitten kyse on vaan jostain “random”-maksasairaudesta/tulehduksesta tai vastaavasta. Kuitenkin yli tonnin maksa-arvoja omaavaan aktiivisesti juovaan alkoholistiinkaan ei ihan joka päivä törmää.
Toisaalta tämän voi miettiä myös niin, että kun tuo tilanne saadaan korjattua, niin siittä saa varmasti motivaatiota jatkaa visusti alkottomalla linjalla. Sillä maksahan tarvitsee paljon lepoa ja rauhaa tuollaisen höykyytyksen jälkeen…
Niinpä, kyllä vaan raittius saa ainakin uutta puhtia! Ei TODELLAKAAN käy kyllä mielessäkään alkaa juomaan!
siinä voisi alkaa viimeistään olemaan hengenlähtö lähellä…
En ole ennen uusinta verikoetta syönyt antabusta enää kolmeen viikkoon.
Onhan se lääkkeen poistumisaika elimistöstä aika pitkä, ja jos järjellä äkkiseltään ajattelisi niin sinä aikanahan se kokoajan vaikuttaa, eli vaikuttaa myös maksaan… Sehän on voinut nostaa nostamistaan edelleen niitä arvoja? En tiedä, tai sitten tosiaan on jokin aivan ihme sattuma ja olenkin mennyt saamaan jonkun sairauden juuri tismalleen samaan aikaan… Erilaiset virukset, hepatiitit, voi nostaa kai arvot aika tähtitieteellisiksi, joillain ollut jopa yli 5000 kun luin! Samoin sappivaivat voi pistää arvot tosi rajuiksi. Luulisi vaan että sellanen ainakin oireilisi muutenkin? Tiedä häntä. Itse veikkaan myös antabusta syypääksi tähän.
Aion sanoa klinikalla, että nyt kun otetaan uudet verikokeet, menen sinne paikanpääle sitten kuuleen tulokset. En oikeasti kestä, jos arvot ovat nousseet lisää, miten sellaista tietoa voi puhelimessa vastaanottaa? Olen aivan varma, että ne eivät tästä heti laske hetkessä eikä kahdessa ja koko ajan pelkään että ne nousee vaan lisää. Nyt olen saanut maalattua kunnon kauhukuvat päähäni siitä, että jos ensi verikoe on heittänyt ne jo useisiin tuhansiin.
ei oikeasti pitäisi sellaista vielä surra, mutta pakostihan sitä miettii. Nytkään en ole voinut kuten sanottua milläänlailla vaikuttaa arvoihini eli en voi seuraaviinkaan. Vaikka koitan kuinka alkotta ja muutenkin suht ok elää, liikkua ja olla niin arvot on tuollaisissa lukemissa! Nehän voi siis ihan hyvinkin olla ensi kokeen jälkeen jotain vielä enemmän. Siksi en aio soittaa tuloksia, vaan käy kysymässä ne paikanpäällä jolloin olen heti edes hoitajan puheilla, jos tulokset ovat jotain ihan kamalaa kuultavaa.
Nytkään en tiedä paljonko ne arvot on tarkalleen, enkä tiedä haluanko edes tietää. Hoitaja sanoi vaan “yli tuhat”. Jos ne olisi melkein 2000, kai se olisi sanonut “melkein 2000”. Sitä en tiedä, mutta taidan sanoa lääkärillekin että mikäli minun ei ole välttämätöntä tietää tarkkaa lukua, niin en sitä halua tietää ainakaan vielä. Seuraavankin tuloksen haluaisin melkein ennemmin tietää onko se noussut, pysynyt samana vaiko laskenut. Kammoan aivan hirveästi noita lukuja nyt ja saan niistä melkein paniikin kun mietinkin. Minulle riittäisi ihan vaan tieto korkeista arvoista, tai sitten jos tässä vielä jokin ihme tuuri kävisi, niin laskeneista arvoista.
Kamalaa, kun verikoetuloksia ei voi saada heti! Kai ne minut pistää samantien tänään labraan niitä ottamaan. Onneksi ainakin maksa-arvot tulee pian, jolloin voin sitten heti huomenna niitä jo varmaan ajella kyseleen…
Vitsi kuulkaa että voi ihminen olla peloissaan…
eniten kiukuttaa sekin, että jos antabus on oikeasti syyllinen tähän. Siis jukolauti, jos olen sillä mennyt pilaan terveen maksani!!! Olen tosi vihainen! Ja pettynyt ![]()
Tunti enää lääkäriin… Puoli tuntia siihen, että voin lähteä ajaan sinne.
Moikkis Jilla. Ehkä oletkin jo matkalla lekurin puheille. Kyseessä voi olla aivan yksinkertaisesti potilashistorioiden sekoittaminen. Näitäkin tapahtuu. Turha panikoida. Maalaisjärkeni sanoo minulle, että varmasti olisit tuntenut tollasen pomppauksen kropassasi niin rajuna ettet olisi edes toimintakykyinen. Odota tulokset ja varmuuden vuoksi pyydä uusia kokeita. Sittenhän saat selvyyden. Äläkä rupea tekemään mitään googleanalyysejä. Lykkyä tykö! ![]()
Kiitos andante! Linjalla tosiaan ollaan edelleen. Ne kysyikin kahteen kertaan henkilötunnukseni, varmaan poissulkeakseen että onhan tulos varmasti minun, etteivät katso väärää. En oikein jaksa uskoa, että kyse olisi sekaannuksestakaan. Voi kunpa olisikin, huoh… ![]()
Pelko alkaa taas nostamaan päätään, kun hetken päästä alan lähtemään. Tekisi mieli lähteä jo, mutta siellä klinikalla jos on kovasti etuajassa, niin ainakin on ihan hirveää odotella. Ennemmin siis odottaa kotona. Yllättävän nopeasti tämä aika on kuitenkin mennyt!
Nyt pelottaa ehkä eniten se mitä lääkäri sanoaa, millaiset ajatukset hänellä on… Onko miten suuri huoli hänen kasvoillaan. Lohduttaudun edelleen sillä, että eivät laittaneet minua suorintatietä sairaalaan ja olisi ollut mahdollista mennä jopa vasta huomenna. Toinen pelonaihe on se labra, minähän jännitän ja itken jo ihan kamalasti siellä lääkärin luona, tiedän sen, miten ihmeessä pääsen siitä labraan? Haluankin kuitenkin mennä heti, kuten varmaan määräävätkin, mutta onpa “mukavaa” sitten mennä sinne aivan hysteerisesti itkien odottaan vuoroaan. Täytyisi olla joku tuki-ihminen minulle matkassa, mutta en nyt saa sellaista. Ei auta siis ajatella etukäteen, kai siellä labrassa joskus on joku muukin vähän sekaisin ollut. Pelottaa myös kun kokeita otetaan enemmän, että paljonko sitä verta otetaan. Jo se yksi putki on ihan täyttä tuskaa, minähän olen siellä aina aivan paniikissa ![]()
Maksa ja sappi.
Yleiset (>1/100, <1/10): maksaentsyymiarvojen suureneminen (transaminaasit, S-GT), ikterus. Hyvin harvinaiset (<1/10 000), mukaan lukien yksittäiset raportit: vakavat toksiset maksavauriot. Maksavaikutukset eivät ole annoksesta riippuvaisia ja ne ilmenevät tavallisesti kahden kuukauden aikana lääkityksen aloittamisesta (ks. myös kohta 4.4).
Ei tuo nyt varsinaisesti ylettömän harvinaistakaan ole, että maksa-arvot nousee. Tosin tuossakaan ei sanota että kuinka paljon ne yleensä nouse… Tuskin ihan näin paljon!!! Mutta mahdollista, ja luokiteltu “yleiseksi”. Tuo on siis antabuksen pakkausselosteesta. Aionkin kysyä lääkäriltä, onko minunlaisia tapauksia ollut muita. Tosin en tiedä haluanko kuulla vastausta jos se on, että ei ole… Aika tosi harvinaista näkyy olevan vakavat maksavauriot, mutta mahdollisia nekin. Voi hyvä luoja, kun en nyt vaan kuuluisi hetken pienellä käytölläni siihen ryhmään… ![]()