Hei andante! Hyvä kirjoitus, ei mennyt liian henkilökohtaiseksi, päinvastoin on hyvä kuulla ajatuksiasi. Jään miettiin tuota ulkopuolisen kontrollin tarvetta mistä laitoit, se tuli nyt aivan uutena asiana mutta itseasiassa taidat olla oikeassa.
Sitten siihen mieheeni. Mietin tätä jo itsekin ja en tiedä, olenko tällä hetkellä iloinen vai surullinen kun kirjoitit noin. Kirjoitit aikalailla miten itsekin asioita jäsentelin mielessäni vielä nukkumaanmennessä, mutta kolahteli lujaa ensin kirjoituksesi, koska “no ei minun mies ole sellainen!”. Tätä asiaa juuri aloin itsekin miettiin. Eli asiahan on niin, että oli kanssani 14 päivää juomatta, raittiuteni alun. Kertoi, että haluaa olla tämän kuukauden juomatta, mitään täysraittiuksia ei ole puhunut ja tiedän, että ei ole sellaista ajatellutkaan. Eli kuljille yhdessä 14 päivää tällä tiellä ja sitten hän osti ne juomat. On muuten mennyt sitten kunnon määrä, minä menin ajoissa nukkuun ja mies valvoi yksin pitkään ja on juonut paljon. Löytänyt viinapullonkin loput ( sellaset saa ollakin kaapissa, en juo ikinä moista eikä pullo vaivaa minua pätkääkään, en juonut sitä edes juovana aikanani ) ja kulautellut ne colani kanssa. Joskus aikaisemmin kirjoitin täällä ketjussani, että mies ei varmaan ryyppään ala jos minäkään en ota. Voi miten väärässä olin. Havahduin, että niin olikin ehkä 5 vuotta sitten, mutta on tainnut alkaa viina viemään ja seuraakaan ei asiaan enää tarvita.
olen pettynyt että hän teki näin, se täytyy sanoa vaikka tämä on minulle kova paikka.
Niin, en ymmärrä miksi hän teki noin. Tiedän silti tai luulen tietäväni, hän taitaa olla siinä juomavaiheessa missä minä olin vuosia. Juomisen haittoja tiedostaa ja päättää olla juomatta koska se on lähtenyt käsistä. Avainsanana tässä PÄÄTTÄÄ. sehän kantoi sitten 14 päivää, mikä on huikea määrä ei siinä mitään, mutta sitten menikin kaksin käsin, varmaan palkkioksi mitä lie. Noin minä olen aina tehnyt. Ana päätin uudelleen että en juo enää ikinä koskaan tai ainakaan ensi viikolla! Krapuloiden ja morkkisten hälvetessä päätös vaimenee, koska ei ole sitä oikeata halua olla juomatta, on vain päättänyt asian ahdistuksissa. Uskon tietäväni tuon kuvion ja uskon, että tässä käy mies juuri tuota tietä tällä hetkellä.
Voi että. Vähän toivoton olo. Täytyy pitää juttutuokio ja tällä kerta perinpohjainen. Se voi toverit ensinnäkin olla, että en ole nyt ihan kertonut koko tarinaa miehelleni. Mietin että laittaisin hänet lukemaan tämän ketjuni, saisi oikean kuva näistä ajatuksistani. Ja ongelmastani. Olen tainnut myös hieman kaunistella hänelle ongelmaani. Tiedän, että syy hänen juomiseensa ei siis ole minussa että kukaan ei tästä sellaista kuvaa saa, vaan oivalsin oikeastaan itsekin, että olenko kertonut riittävän syvästi ja riittävän paljon siitä mikä minun ongelmani on? Kokeilen vielä uudelleen. Tuntuu toivottomalta kuten sanottua ja andante, olet aivan oikeassa. Miten hän voi tuoda tuollaisia juomamääriä meille. Saati miten hän voi kysyä että enkö minä juo. Sehän on juomakutsu. Koitti kai saada minun juomisen kautta hyväksyntää omalleen? Vai eikö hän ymmärrä tätä asiaa? Ilkeä mies hän ei ole ollut koskaan ja päinvastoin kannustanut minua tällaisissa asioissa aina. Olen nyt ymmälläni.
Lauantaiaamu, tuntuu hyvältä että en ole juonut. Ukolla taitaa olla krapula kun joskus herää ja se on hyvä muistutus siitä, millaisessa olossa voisin olla itsekin tänään jos olisin tehnyt väärän valinnan eilen ensimmäisessä reitin risteyksessä. Onneksi valitsin toisen, itseeni olen todella tyytyväinen. Hyvää lauantaiaamua pilaa nyt kuitenkin tämä asia, olen pettynyt ja vähän alakuloinen. en osaa nyt jäsennellä enempää ajatuksiani enkä oikein tiedä enempää itsekään mitä ajattelen. Täytyy käydä asioita läpi.