Irti pitäisi päästää....

:laughing: okei, että sellaset lähtökohdat. Mun on turha siis ehdottaa perjantai-illan juotavaksi kahvia ja “pilveksi” hyperventilaatiota. :smiley:

Kahvi on hyvää ja hyperventiloimalla menee nuppi sekasin. Mutta ei taida kelvata, ei… :mrgreen:

Juu-uh… Eilen meni yksi siideri ja lasillinen väkevää mustikkaviiniä. Eli viikonloppuun on “varauduttu” väärällä tavalla :blush: No, katsotaan. Aamulla oli tosin sellainen mieliala, että pakkohan ei ole ottaa eikä välttämättä tee mieli. Nuo eiliset on määrällisesti vähän, mulle. Yritetään nyt jättää viikonloppu siihen…

:bulb:

Heippa, eilinen selvispäiten :smiley: hyvä olla taas. Rianpa, tiedän, että ottaa päähän kun antaa itselleen luvan juoda kun on juuri päättänyt olla ilman. Mutta (tämä on taas tätä Vähentäjien selkääntaputtelua, mitä monet inhoaa…) se on hyvä, että määrä jäi noin pieneksi. Mutta se toinen puoli on aina se, että eikö se sitten olisi voinut sekin vähä jäädä juomatta. Mutta mähän tiedän ihan tarkkaan mikä se fiilis on kun ne parikin lasia on “pakko saada”. Siitähän täällä yritetään eroon, eiks vaan?

Nyt yritä tsempata itseäsi, vaikka viikonloppu ei menisikään kuivin suin, niin yritä pitää annokset ihan minimissä. Jos on pakko juoda, niin pidä taukoja, laske annokset, syö vaikka itsesi ähkyyn tai herkuttele sen sijaan että juot älyttömiä määriä. Niin ja yritä venyttää sitä juomisen aloittamista mahdollisimman myöhään. Mulla se toimii myös aika hyvin - niin hyvin, että usein totean että on jo liian myöhä eikä kannata juoda mitään :slight_smile:

Ajattele sitä sun poikaa ja hääräile sen kanssa koko ilta jotain kivaa ja anna sille se selvä äiti, jonka viereen on mukava käpertyä ja nukahtaa.

Kotivalo; joo-o, kyllä tässä on useampi kuukausi pähkäilty näitä juomisen syitä, ainahan sitä joku syy löytyy juomiseen.

Juu, tuo on hyvä konsti. Itselläni oli kanssa tapa juoda siksi, että viini väsyttää ja on kiva mennä nukkumaan, kun nukahtaa sillä silmänräpäytyksellä kun päänuppi kellahtaa tyynylle.

Nyt kun en enää juokaan, niin huomaan, että valaistuksen hämärtäminen, tuikkukynttilöiden sytyttäminen ja kuuma tee ajaa saman asian. Väsyttää sopivasti.

Tsemppiä teille molemmille viikonloppuun!

Mulla on tapana lukea sängyssä ennen nukkumaanmenoa ja nykyään ottaa päähän se, että juotuani jotain lukemisesta ei tule mitään kun saman tien alkaa väsyttää niin armottomasti… siinäkin taas yksi hyvä syy olla juomatta :smiley:

Nukkuminen ja nukahtaminen ei ole mulle ongelma, päinvastoin, oma sänky ja nukkuminen on ihanaa ja välillä en malta odottaa että pääsen viileiden, puhtaiden lakanoiden väliin, ah! Kynttilänvaloa, hyvä sisustuslehti, aikaa lukea ennen kuin on liian myöhä aamua ajatellen… elämän pieniä iloja.

Tänään on luvassa siis tyttöjen ilta a la äiti + 10-v tytär. Leffoja, syötävää (terveellistä), manikyyri ja kasvonaamio sekä hiusten sävytys (ei tytölle, minulle vain…). Mulla on vakaa aikomus olla juomatta. Voi olla että en onnistu, mutta sitä en murehdi vielä. Toiset koettelee rajojaan Idolsissa, minä kotona :laughing:

Mites Syrensis teidän gerbiilivauvat voi?

Kerpiilivauvat voi tosi hyvin. Eilen juoksutettiin niitä lattialla, koirien tuhistessa suljetun oven alta karvahodareiden herkullista tuoksua… On ne niin suloisia! Toinen niistä kipusi olkapäälleni ja sieltä kaula-aukkooni ja kakkasi tissilleni pienen suloisen papanan. <3 awww…

Tällä hetkellä ei ahdista tai v…tuta mikään. Nyt kyse on ihan tapajuomisesta. Tai ihan vain siitä, että se pari lasia “pitää saada”, kuten MMM sanoi. Ja siitä hullusta ajatuksesta, että kun nyt olen jo ollut 5 pv ottamatta yhtään mitään, niin nyt mulla on lupa ottaa. Kyllä juopolla selityksiä riittää, kuten tiedätte :laughing:

No, tälle illalle tilanne näyttää suht hyvältä. On sellainen pienen pieni päänsärky, joka muistuttaa eilisestä viinistä. Ja tarkoitus on todellakin venyttää iltaa. Mennään lapsen kanssa Heselle ja syödään “pitkän kaavan mukaan” eli ilman kiirettä.

Tuo 5 pv vaikutti jo siten, että olo oli hieman virkeämpi. Lisäsin samaan syssyyn vielä liikuntaa lähes jokaiselle päivälle, niin se tuntui voinnissa. Ja siihen nukkumiseen, niin päihtyneenä toki nukahtaa heti, mutta uni on huomattavasti rauhattomampaa eli heräilen sitten usein. Selvänä nukkuu paremmin. Ja kun juomalla pöhöttää itseään, niin jo tuolla vähäisellä liikunnan lisäämisellä huomaa jo kiinteytymistä ja se potkii eteenpäin selväpäisenä olemiseen :slight_smile:

Ja kyllä nyt houkuttaa sen verran kovasti se tilanne, että pääsee lämpimän ja tuhisevan lapsen viereen nukkumaan, että haluan siitä repiä kaiken irti…

Vaikuttaa ihanalta tuo gerbu-touhu… :laughing: Kakkaa rinnoille :laughing: Ei vaiskaan, kyllähän ne varmasti tuo sellaista hauskuutta ja piristystä elämään, kun niiden touhuja pääsee seurailemaan…

Tosi on (KOP, KOP… ainoastaan 4-kymppiset ehkä tajuaa vitsin), että se pienikin parannus juomiseen tekee heti paremman olon, mä olen ollut paljon energisempi, liikun enemmän (arkiliikuntaa, ei sen kummempaa) ja ylimääräiset turvotukset vyötäröltä ja naamasta häviää. Mikä missi musta kuoriutuisikaan, jos lopettaisin juomisen kokonaan :laughing:

Se “lupa ottaa” on todellakin se vaikein juttu tässä vähentämisessä, se että kun nyt kärvistelen koko viikon ilman niin sitten saan vetäistä niin paljon kuin huvittaa. Mieli sanoo, että toki nyt voi juoda, kun viikkosaldo ei tule kolkuttelemaan sitä 16, tai että mitäs siitä jos juon lauantaina kokonaisen viinipullon kun en ole koko viikkoon mitään ottanut. Se on se ajatuskulku mistä olen yrittänyt päästä eroon.

Kirjotan sen tavoitteeni nyt taas tähän, (sori vaan kaikki joita tämän saman vääntäminen kyllästyttää, mutta tää on mulle terapiaa) eli että on ok juoda pari lasillista tuomaan mielihyvää silloin kun siltä tuntuu, siinä EI ole mitään pahaa. Mutta ei ole myöskään pakko juoda. Ja itseään ja juomattomuuttaan ei tarvitse eikä saa palkita juomisella.

Ihanaa viikonloppua kaikille, aurinko paistaa täällä ja ihana kirpeä syyspäivä. Nauttikaa tästä päivästä!

Kirjoita vaan! Terapiaa se on mullekin lukea tuo aina uudelleen :smiley: Kun siihen ajatusmalliin pitäisi päästä, että ei ole väärin ottaa sitä paria lasillista silloin tällöin! Että ei tarvitse olla joko tai - joko juoppo tai absolutisti.

Ja sama tuo, että ei palkita viinalla, vaan keksitään muita palkitsemismuotoja. Juha Tapio laulaa just, että “joku päivä heräät huomaamaan Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan”, tilanteeseen sopivasti :smiley:

Täällä ei paista aurinko vaan vettä vihmoo. Taidan tehdä saman kuin Syrensis tässä eräänä päivänä, nappaan kannettavan kainaloon ja lähden kotiin jatkamaan töitä. Lapsikin tulee kohta koulusta, tehdään sit läksyt yhdessä.

Mukavaa viikonloppua myös kaikille :smiley:

Ei se mene aina niin kuin suunnittelee… Lapsen kans käytiin Hesellä ja eilen oli ihan hauskaa. Aamulla herättiin ihan mukavasti toisiamme halaillen :smiley: Mielettömän upea lapsi minulla :smiley:

Nyt äiti juo… 8 siideriä mennyt :blush: Vittu, että inhoan itseäni! Hei, kotivalo, mun pitää varmaan maanantaina mennä sinne AA-tapaamiseen…

Kaamea kankkunen :imp: Päätä särkee aivan mielettömästi, maha on sekaisin ja oksettaa… :blush: TÄTÄKÖ MINÄ OIKEASTI TARVITSEN?? Kyllä ihminen on typerä :unamused:

No niin, näinhän se kävi, että olin VALTAVA pettymys itselleni :cry: Eilinen meni tietenkin nollille, krapularyyppyä en ole koskaan kokeillut, en nytkään. Kärsin koko päivän kovasta pääkivusta, mikä oli minulle ihan oikein. Henkisesti voin nyt TODELLA huonosti.

Olen ihan pihalla nyt. Minulla ei ole enää isää, henkinen selkänoja on nyt pois. Minulla on hyvä puoliso, omaa suhdettani häneen joudun miettimään uudelleen. Lähinnä sen suhteen mikä minulle riittää, mihin olen tyytyväinen? Riittääkö perusturvallisuus, rehellisyys? Pitäisi riittää.

Isän asuntoa tyhjennän nyt vauhdilla, kun asunnolle löytyi yllättäen ostaja. Se tuntuu todella pahalle. Vieläkään ei tahdo uskoa, että se on totta. Isän kuolema.

Uskon, että kohdallani nyt on pohja saavutettu. Olen hätääntynyt itsestäni. En tunne enää itseäni. Voin huonosti. Nyt pitää kurkotella vain ylös täältä. Enää en ole vähentäjä, olen lopettaja. Nyt on mentävä nollalinjalle, muuten tässä käy huonosti.

Hyvää jatkoa kaikille teille! Kiitos kannustuksista ja kokemuksistanne. Palaan tähän viikon kuluttua. Katsotaan sitten miten on mennyt työmatka ja viikonloppu.

Höh! Mä kirjoitin pitkän vastauksen mutta johonkin se hävisi bittiavaruuteen… ehkä se pulpahtaa jossain vaiheessa jostain esiin…

Voi harmi rianpa, kun sulla ei onnistunut se lauantai. Mutta ole kuitenkin onnellinen siitä, että perjantaina kaikki meni nappiin, sinä ja lapsesi saitte raittiin illan. Mä en osaa nyt neuvoa mitä sun pitäisi tehdä, mutta rusinapussin ehdotus kuullostaa minunkin korviini aika hyvältä. Mä olen huolissani susta, mutta myös sun lapsesta. Kun meillä on se samanikäinen tyttö, niin osaan niin hyvin kuvitella tilanteesi sen suhteen.

Mullakaan ei mennyt viikonloppu ihan 100% niinkuin piti. Perjantaina meillä oli kivaa ja kun tyttö oli nukkumassa, join pari lasia viiniä, katsoin leffan ja menin nukkumaan. Lauantaina syömisen yhteydessä ja jälkeen 5 annosta viiniä. Eilen illalla otin lauantaista jääneet jämäviinit, 2 annosta. Oisin voinut olla ilmankin, mutta en halunnut kaataa niitä viemäriin, toisaalta en halunnut jättää niitä kummittelemaan siihen, jottei sitten viikolla tulisi himoa niihin. Eikä se viini kyllä kovin hyvänä säily vaikka olis minkälaiset vakuumikorkit… mutta siis viikonlopun määrät olivat kohtuullisia, joten olen tyytyväinen.

Viikkosaldo 12 :smiley: Yritän tällä viikolla taas tiristää tuosta pois.

Nonnii, täällähän minä taas… :angry: Viikko meni ihan hyvin. Lauantai aamuna oli 9 annosta. Helvetin hyvä tulos minulle!
Ajatelin,että yes yes yes, hyvä minä! Noooo… Eilen tuli vieraita ja porukalla naukkailtiin. Ja oli tosi kivaa :laughing: Lapsi oli ukin ja mummun kanssa reissussa.

Tietenkään nyt minä, perkele, en osaa irrottaa :imp: Mies lähti lasta hakemaan ja minä jäin siivoamaan. Vetäisin turhan monta siideriä ja turhan nopeasti. Ja on kiva olla ja vituttaa :smiling_imp:

Kiva kun palasit palstalle kertomaan kuulumiset vaikkei ehkä olekaan mennyt niinkuin pitäisi. Mulla on katastrofaalinen viikko takana, annoksia 18. En ole ollut juovuksissa, mutta tissutellut ihan liikaa. Mä olen väsynyt, turvoksissa, kamalan näköinen ja pettynyt itseeni. Juomisen ajatteleminenkin ällöttää. Suunta on vain taas ylöspäin. On tässä onnistumisia ollut pitkin syksyä, joten en aio luovuttaa tähän yhteen viikkoon. Uusi viikko edessä. Tavoitteena 10 annosta tai vähemmän. Tai sitten en ota mitään. Katotaan miten muijan käy.

Moikka kaikille!

Luin tätä rianpan aloittamaa viestiketjua ja paljon oli tuttua, liiankin paljon.
Siis pahassa, liiassa alkon käytössä.

Kirjoitin ensi tuonne ketjuun “ois pakko tehdä jotain”. Haeskelin siellä uusia
kavereita viinipullon tilalle ainakin lokakuun ajaksi…on nimittäin tullut aika
vaihtaa kaveria :wink:

Näillä vuosilla (lähempänä 50 kuin 40) pitäisi jo löytää elämään muutakin.
Edessä on tiukka viikko, tiedän sen jo ennestään. Vieroitusoireita tulee väkisinkin.
En edes muista (katkoja täälläkin), paljonko olen syyskuun aikana juonut!
Monen ihmisen edestä kuitenkin, liian monen.

Tänään siis eka nollapäivä, huomenna toinen. Ja nyt nukkumaan,

• Leiditär

Tsemppiä viikkoon Leiditär; meitä juovia naisia on täällä kyllä valitettavasti pilvin pimein. Mulla on mennyt alkuviikko ihan hyvin, jopa tuo eilinen piinaava tiistai :smiling_imp: meni ilman juomismietteitä. Hyvä olo, vaikka vettä tulee taivaan täydeltä. Mä otan nyt päivä kerrallaan, katsotaan mihin se vie.

Tervetuloa vaan mukaan Leiditär! Ja terve MMM :slight_smile: Tekisi mieli sanoa, että jospa nyt olisi jo hieman valonpilkahdusta tunnelin päässä… Mulla näyttää nyt rytmi menevän siihen suuntaan, että viikot menee ilman alkoa SUHTEELLISEN hyvin. Mutta viikonloppuna kipataan nyt sitten siitäkin edestä :imp: Viikkokulutus - tai siis viikonloppukulutus - on keikkunut nyt siellä 22 annoksen kieppeillä, ei hyvä.

Mutta. Tulin just vyöhyketerapiasta ja olipa hyvä kokemus :smiley: Terapeutti osasi kysyä JUST oikeat asiat ja keho reagoi hoitoon hyvin. Toiveikkaalla mielellä olen, että saisin asiani paremmalle tolalle. Tämä juominen kun ei ole se ainoa ongelma vaan paremminkin seuraus kaikesta muusta. Ainakin nyt - tunti hoidon jälkeen - olo on rauhallinen ja hyvä. Katsotaan miten muijan käy, kuten MMM mainitsi :laughing: